Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

500g rahkaa
2 banaania
Paniini
4 kananmunaa
2 prk tonnikalaa
3 valmislasagnea
3 L maitoa
palkkari
13g kreaa
2 karjalanpiirakkaa

Mitäs sanotte tästä mun päivän ruuasta :D . Syömisjärjestys ei tietty ollut tuo

Lasagnet, paniini ja karjalanpiirakat pois ja jotain terveellistä ja ravinteikasta tilalle. Riisiä ja kanaa ym. Ruisleipää, hedelmiä, raejuustoa, vihanneksia, salaattia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu vedän vielä ensi viikon näillä samoilla kaloreilla ja ensi viikon jälkeen loppuu työt ja samalla tuo päivän ruokailu muuttuu aika lailla, mutta katsellaan miten alkaa menemään..

Joo taas yksi viikko takana, mutta syötyä on kyllä tullut normaalia enemmän, mutta paino ei ole noussut viikossa yhtään.( johtunee kun kreatiinin ylläpitojakso loppui viime viikolla) En siis ole kovinkaan tarkkaan kaloreita laskenut vaan syönyt 7-8 kertaa päivässä ja hyvin yli kulutuksen, no nyt alko 2viikon loma ja pystyn tällä lomajaksolla laskemaan helposti syömiset :) Ja ens viikollahan aloitan arskan golden sixin ja saa nähdä miten paino nousee sen ohjelman kanssa. :D

Lauantain evästykset

Aamupala
50g puuro (kuiva)
2 ruisleipää
100g raejuusto

Lounas
140g riisi (keitetty)
1 ruisleipä
100g possupihvi
60g lihapyörykkä

Välipala
40g puuro (kuiva)
2 ruisleipää
60g tonnikala
40g raejuusto

Päivällinen
110g riisi (keitetty)
2 ruisleipää
1 kauraleipä
100g kana
60g lihapyörykkä

Iltapala
2 munaa
250g rahka
2,5 ruisleipää

Painoa lisää n. 0,7kg

Lauantain evästykset

Aamupala
50g puuro (kuiva)
2 ruisleipää
100g raejuusto

Lounas
140g riisi (keitetty)
1 ruisleipä
100g possupihvi
60g lihapyörykkä

Välipala
40g puuro (kuiva)
2 ruisleipää
60g tonnikala
40g raejuusto

Päivällinen
110g riisi (keitetty)
2 ruisleipää
1 kauraleipä
100g kana
60g lihapyörykkä

Iltapala
2 munaa
250g rahka
2,5 ruisleipää

Painoa lisää n. 0,7kg

Ei pahemmin rasvaa näytä olevan mukana, riippuen toki lisukkeista. Siihen kenties kannattaa kiinnittää huomiota. Entäpä lihapullat, ovatko einestä? Hiilihydraatteja ainakin koneessa aikalailla.

Einesroskaa ne lihapullat ovat, mutta en siitä niin suurta stressiä ota, kun en mitään muita "herkkuja" syö.
En tuossa maininnut mutta öljyä tulee lirauteltua sekä päivällisellä että iltapalalla.
Hiilareita olen sen takia lisännyt kun aiemmin on ollut onkelmia saada painoa pysymään noususuhdanteessa.

Hiilihydraatteja ainakin koneessa aikalailla.
Huono juttu? Muita parannusehdotuksia?

Voispa kait laittaa tän päivän syömiset:

Aamupala: 2dl kaurahiutaleita, raejuusto 100g, appelsiini, kalaöljykapselit 2kpl ja 2 kuppia kahvia maidolla.
Välipala: vaasan 100%ruis 1 pari, päälle margariinia, purkki tonnikalaa jaettuna kumpaankin puoliskoon, tomaattia ja 1 siivu juustoa kummankin päälle ja sitten mikroon :) ja lasi rasvatonta maitoa.
Lounas: paistettuja perunoita 150g, 4 isoa itse tehtyä lihapullaa kastikkeessa, salaattia puoli lautasellista, 100g raejuustoa ja pari palaa silliä ja lasi rasvatonta maitoa.
Välipala: 250g maitorahka milbona, pakastemansikoita+ funlight
Välipala: vaasan 100%ruis, päälle margariinia, juustoa, leikkelettä, kananmunaa, kurkkua ja tomaattia + 2 kuppia kahvia maidolla.
Välipala: desi täysjyväruishiutaleita, 100g raejuustoa ja appelsiini.
Päivällinen: 50g(kuivapaino) täysjyvämakaronia, purkki tonnikalaa, herne maissi porkkana pussillinen, raejuustoa 100g, 2 pientä kanavarrasta, paljon salaattia ja lasi rasvatonta maitoa.

Vielä tulossa iltapala eli 250g maitorahka milbona, pakastemansikoita, fun light ja ruokalusikallinen rypsäriä :)

Päivän aktiivisuus ollut 1h pyöräilyä ja 10 min venyttelyä :D Huomenna alkaa Arnoldin kultainen kuusikko :) Mitat 170/77/18v.

aamu: Ruispuuro
1,5 dl pakaste marjoja
2 dl mehukeitto
Omega 3

Välipala: Ehrmann + ananas murska
Ruisleipä + voi ja leikkele

Lounas: kanawokki, purkki raejuustoa, kreatiini

Palkkari: muscle milk + kreatiini

Päivällinen: täysjyvä makaroni + paistijauheliha + purkki raejuustoa

Iltapala: Ehrmann+ ananas murska, ruisleipä+ voi ja leikkele

kahvia tullu vedettyä pitkin päivää.

tässä ois treenipäivän safkat:

8:00 2dl mysliä, 2ruisleipää, banaani ja vitamiinit
9:00-10:00 treeni
10:00 2dl palkkari + 5g kreatiini
11:00 2dl mysliä, 3ruisleipää, 0,5L jugurttia, banaani ja 0,5L maitoa
14:00 100g makaroonia, 200g naudan jauhenliha, 200g raejuustoa, 1ruisleipä ja 2rkl rypsäriä
17:00 250g ehramann rahka + 225g ananaspalat, 3dl mass weight gainer, 0,5L maitoa ja 2rkl rypsäriä
20:30 200g raejuustoa, tonnikalapurkki ja 2rkl rypsäriä (välillä syön myös lisäksi suolapähkinöitä)

kuukauden oon salilla käyny ja painoa tullu 11kg ennen olin 176/66 nyt 77kg.
mitä mieltä ootte tosta ruokaohjelmasta? pitäiskö lisätä tai muuttaa jotenki?

Tänään:

2 ruispalaa+kinkut ja juustot ja tomaatti,purkki ehrmannia ja banaani.

Perunoita ja lihapullia+100g raejuustoo

Reilu palkkari

Purkki ehrmannia+200g raejuustoo+ananaspaloja

Pastaa+aurajuustokanasoossia

200g raejuustoo+ananaspaloja

purkki ehrmannia

Lauantain evästykset

Aamupala
50g puuro (kuiva)
2 ruisleipää
100g raejuusto

Lounas
140g riisi (keitetty)
1 ruisleipä
100g possupihvi
60g lihapyörykkä

Välipala
40g puuro (kuiva)
2 ruisleipää
60g tonnikala
40g raejuusto

Päivällinen
110g riisi (keitetty)
2 ruisleipää
1 kauraleipä
100g kana
60g lihapyörykkä

Iltapala
2 munaa
250g rahka
2,5 ruisleipää

Painoa lisää n. 0,7kg

Mites on pitäisikö näitä hiilareita karsia ja korvata esim. proteiinilla, kun tuli kommenttia että runsaasti hiilareita tulee tästä setistä?

Voishan tota proteiinia vähän lisätä, mutta mites rasvat tosta ei ainakaa taida hirveest tulla. Eli niitä vois vähän lisätä noiden hiilareiden tilalle. Sit viel jotain hedelmiä ja kasviksia.

Mites on pitäisikö näitä hiilareita karsia ja korvata esim. proteiinilla, kun tuli kommenttia että runsaasti hiilareita tulee tästä setistä?

Mitoistasi en tiedä, mutta proteiinia on tuossa setissä about alle 200g yms. Itse olen ymmärtänyt että olet pienempi kaveri, joten proteiinin määrää tuskin tarvitsee lisäillä. Proteiinien määrän lisäämisen sijaan kenties kannattaa harkita kasvisten ja rasvojen lisäämistä. Avocado esimerkiksi on oikein hyvä vaihtoehto. Ruisleipämussutusta korvaisin pähkinöillä, siemenillä ja avocadoilla. Kylmäpuristettua kookosöljyä myös itse tykkään lisäillä rahkan joukkoon, kannattaa kokeilla. Mutta tämä on vain oma näkemykseni asioista, oma kroppaa tykkää ainakin enemmän vähän luonnollisemmasta lähestymistavasta.

Sori olen unohtanut mainita, että hedelmistä erityisesti omppua tulee syötyä joka päivä. Kasviksia tulee päivällisen ja iltapalan yhteydessä ja öljyä lorauttelen päivällisen ja iltapalan yhteydessä. Mietin vain tuota että jos korvaan osan hiilarista proteiinilla niin pitäisi varmistua että kalorimäärä tulee olemaan sama.
Mutta onko tuossa siis liikaa hiilareita tarpeeseeni ja olisiko parempi että proteiinilla korvaisi sen ylimääräisin hiilarin? Ja onko sillä paljonkin vaikutusta kehonkoostumukseen jos korvaisin osan proteiinilla?
Ja jos ruisleipää karsitaan niin kannattaisiko tämä tehdä tuolta iltapuolen aterioilta?

Vähän off-topicia tämä on, mutta huomasin, että ei tuo paljon muutosta ruokavalioon tuo makroravinteiden osalta vaikka osan viljatuotteista korvaisikin esim. maitorahkalla.
Otetaan vertailuun välipalalla kaksi eri vaihtoehtoa:

2 ruisleipää
40g puuro
100g raejuusto

ja

2 ruisleipää
250g rahka

- 2 ruisleipää + 40g puuro + 100g raejuusto = 329kcal (prot. 31g / hr. 45g)

- 2 ruisleipää + 250g rahka = 259kcal (prot. 29g / hr. 32g)

Ainoa mitä tällä menetelmällä saisin aikaiseksi olisi miinuskalorit. Ja rahat ei tosiaankaan riitä siihen, että söisin pelkkää lihaa/kalaa tai kanaa(joka ikinen päivä) joissa ei hiilaria juuri ole.

Mistä te opiskelijat revitte proteiinia? Itse suosin kananmunia, rahkaa, pähkinöitä.
Ei ole varaa hirveästi pihvejä sun muuta ostella päivittäin, joten rahkan ja heran voimin pääsääntöisesti mennään. Tulee vain kalliiksi, kun tota heraakin päivittäin monta desiä vetelee :/ ei kestä pussi paria viikkoa kauempaa. Pähkinät ovat hyviä, mutta ei kourallista enempää niitäkään kehtaa, koska rasvaa sisältävät melkoisesti.
Toki tonnikala ja maito ovat myös mukana kuvioissa, mutta pelkkä tonnikala ja raejuusto paljaaltaan ei oikein aina maistu :D

maitorahka, raejuusto, tonnikala (silloin tällöin), kana, jauheliha (joskus), viljatuotteet (vaikka ovatkin epätäydellisiä proteiininlähteitä)

Tonnikalakin on mielestäni suhteessa siihen määrään aivan törkeä kallaista, enkä sen vuoksi sitä usein ostakaan. Kaikki maksaa aivan tuhottomasti nykyään. Mutta mun mielestä ei sitä proteiinia kannata yli 2g bulkilla vetää koska ei siitä mitään sen suurempaa hyötyä saa irti eli 1,5-1,8 (2,0) ja loput kalorit muusta. Dieetillä sitten onkin eri sävelet.

Mistä te opiskelijat revitte proteiinia? Itse suosin kananmunia, rahkaa, pähkinöitä.
Ei ole varaa hirveästi pihvejä sun muuta ostella päivittäin, joten rahkan ja heran voimin pääsääntöisesti mennään. Tulee vain kalliiksi, kun tota heraakin päivittäin monta desiä vetelee :/ ei kestä pussi paria viikkoa kauempaa. Pähkinät ovat hyviä, mutta ei kourallista enempää niitäkään kehtaa, koska rasvaa sisältävät melkoisesti.
Toki tonnikala ja maito ovat myös mukana kuvioissa, mutta pelkkä tonnikala ja raejuusto paljaaltaan ei oikein aina maistu :D

Fitnesstukusta 16kg Whey-80 säästöpakkaus? Sais ainaki annoksen hinnan halvemmaks :D

maitorahka, raejuusto, tonnikala (silloin tällöin), kana, jauheliha (joskus), viljatuotteet (vaikka ovatkin epätäydellisiä proteiininlähteitä)

Tonnikalakin on mielestäni suhteessa siihen määrään aivan törkeä kallaista, enkä sen vuoksi sitä usein ostakaan. Kaikki maksaa aivan tuhottomasti nykyään. Mutta mun mielestä ei sitä proteiinia kannata yli 2g bulkilla vetää koska ei siitä mitään sen suurempaa hyötyä saa irti eli 1,5-1,8 (2,0) ja loput kalorit muusta. Dieetillä sitten onkin eri sävelet.

Rahkaa tulee syötyä n. 750g päivässä ja raejuustoa satunnaisesti ruuan yhteydessä, kuten myös tonnikalaa. Perus kanaa ja jauhelihaa myös ruualla ns. perus kotiruokaa. Myös ruisleipä ja päällysteet.
Muu proteiini onkin vedettävä jauhoista, joka ei niin halpaa ole sekään.
Oikein, kun rupeaa ajattelemaan niin kesät ovat hankalia opiskelijan budjetille. Varsinkin kun elää parisuhteessa ja ruuat valmistetaan kahdelle niin ei siinä yksinkertaisesti vain ole mahdollisuutta syödä pihvejä ja kaikkea mahdollista itse. Kalorit ovat varmasti kesän aikana olleet viikoittain miinuksella ja painokin pudonnut parikiloa, mutta minkäs sille mahtaa..
Opiskelut alkavat kohta ja kouluruoka astuu kuvaan, joten sitten taas helpottaa suuresti ja treenaaminen saa taas uuden nousun! :)
Mutta ihmettelen aina näitä, että mistä porukka repii sitä proteiinia x/ enkai ainut ole, jolla tälläistä ongelmaa on....

Muista että ruokavaliossa on muutakin kuin proteiinia.
Hiilareilla sitä painoa on helppo säädellä ylös ja alas

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom