Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oiskohan tää mun pelastus kun töissä ei taukoja vaan autossa syötävä ja yleensä tulee haettua kaupasta jotain paskaa.
Ruokatermos on hyvä juuri tuollaiseen, itsellä ollut käytössä Stanleyn ruokatermos sekä thermos stainless king kun on tullut tehtyä päiväretkiä.
 
Mistä näitä saa ostaa? Voiko lusikoida suoraan vai pitääkö olla joku kippo. Ärsyttää töissä kun ei mahista lämmittää ja kiireellä syötävä. Niin sortuu johonkin kolmioleipään tai munkkiin 😔
Mä vedän kylmänä autossa 90% eväistä. Riisijauheliha tai riisikana. Ruoka on ihan yhtä ravitsevaa kylmänä ja lämmitettynä. Jos ei maistu kylmänä, niin odota vaikka 2-3h ja kokeile uudestaan.
 
Mä vedän kylmänä autossa 90% eväistä. Riisijauheliha tai riisikana. Ruoka on ihan yhtä ravitsevaa kylmänä ja lämmitettynä. Jos ei maistu kylmänä, niin odota vaikka 2-3h ja kokeile uudestaan.

Mä en syö kylmää ruokaa tai puuroa. Eikä mun tarvi, eli jos vaihtoehtona ei ole lämmin ruoka, voin syödä jotain muuta. Mä voin olla myös koko työvuoron syömättä, joskus käy niinkin.
 
Mistä näitä saa ostaa?
Ruokatermoksia on kauppojen (Tokmanni, Prisma) retkeilyosastoilla. Lisäksi kaikki retkeilykaupat myyvät.

e. Ja vinkkejä termoksessa itsestään valmistuvista ruuista löytää mm. retkeilysivustoilta ja FB-ryhmistä.
 
Viimeksi muokattu:
Herkullista. Pitää tesmaa kahvin seassa kans.
1666734934968.png
 
Ateria 1
Kaurahiutale 75g,
mustikka 100g,
Skyr 200g
Maitoa 400-500g

Ateria 2
Jauheliha 10% 100
Jasmiini Riisi 125g
Papu 250g
Maitoa 400-500g

Ateria 3
Kaurahiutale 75g
Mustikka 150g
Skyr 200g

Ateria 4
Jauheliha 10% 150g
Herne 250g
Riisi 150g

+ banaania, tomaatit yms.
Iltapalaks oli mitä lie, en muista.

Kalorit oli about 2600kcal hh about 300g Pro 150g Rasvat joku 75g
 
Pitäis keksiä joku helposti syötävä ruoka torstain ruokatunnille. Ohjelma sille päivälle on niin kiireinen, että ehdin syödä vasta kun työpaikkaruokala on jo kiinni. En tykkää lihisaterioista, joten mieluiten ihan oikeaa lämmintä ruokaa saisi olla. Ideana on laittaa sapuska vaikka viikonloppuna valmiiksi ja pakkaseen, josta sen voi napata mukaan aamulla töihin lähtiessä. Sitten kun lopulta koittaa ruoka-aika, niin heittäisi vain sapuskan mikroon ja söisi. Pitäisi vain keksiä mikä se ruoka voisi olla? Plussaa siitä, jos se olisi helposti haarukalla suuhun mätettävissä, kun sen joutuu työpöydän ääressä syömään.
 
Pitäis keksiä joku helposti syötävä ruoka torstain ruokatunnille. Ohjelma sille päivälle on niin kiireinen, että ehdin syödä vasta kun työpaikkaruokala on jo kiinni. En tykkää lihisaterioista, joten mieluiten ihan oikeaa lämmintä ruokaa saisi olla. Ideana on laittaa sapuska vaikka viikonloppuna valmiiksi ja pakkaseen, josta sen voi napata mukaan aamulla töihin lähtiessä. Sitten kun lopulta koittaa ruoka-aika, niin heittäisi vain sapuskan mikroon ja söisi. Pitäisi vain keksiä mikä se ruoka voisi olla? Plussaa siitä, jos se olisi helposti haarukalla suuhun mätettävissä, kun sen joutuu työpöydän ääressä s
Kauheasti et antanut kontekstia millaista ruuan pitäisi olla. No tässä nyt jokaiselle jotakin. Osaahan ei tarvitsisi edes pakastaa.

-Jauheliha, riisi, lihaliemi (aka monster-mash). Proteiinin/hiilarin lähteen voi helposti vaihtaa. Lihaliemi pitää homman luistavana ja helposti lusikoitavissa myös pakastamisen jälkeen.

-Kananmunasalaatti (voita ja keitettyjä kananmunia). On oikeesti hyvää!

-Tonnikalaa + haluamat lisukkeet. Tylsä mutta toimittaa.

-Joku kasviswokki yms. sekoitus + haluamasi proteiini

-Ruokaisat keitot

-Villinä korttina pakastettu rahka
 
Tässä oma ruoka mitä oon syönyt töissä jo 10 vuotta:

-Tumma makaroni (lihaliemikuutioita sekaan) tai Jasmiini tai Basmati riisi (mausteeksi kurkuma)
-Jauheliha max 10% tai Kanaa (filesuikaleet)
Mausta liha/kana tomaattimurskalla (Dolmio, Raguletto tai muu vastaava) + pari kananmunaa sinne sekasin ja lopuksi maun mukaan tacomaustetta + Srirachaa
-Pakasterehuja (herne maissi paprika porkkana vihreät pavut, heitä kasvisliemikuutioita sekaan)


Sitten vaan kaikki paistettuna ja keitettynä lappaa eväsrasioihin. Tässä kohtaa oliiviöljyä + suolaa oman tarpeen mukaan.
Ite teen esim. 800g makaroni / 800g jauheliha / 2000g rehuja ja näistä teen 8 annosta. Määrät tietysti voi soveltaa omien makrojen ja tarpeiden mukaan 🙂
 
Tämä vaikuttaa vähän semmoselta, mitä olin ajatellut... pitää ottaa testiin.
Tässä oma ruoka mitä oon syönyt töissä jo 10 vuotta:

-Tumma makaroni (lihaliemikuutioita sekaan) tai Jasmiini tai Basmati riisi (mausteeksi kurkuma)
-Jauheliha max 10% tai Kanaa (filesuikaleet)
Mausta liha/kana tomaattimurskalla (Dolmio, Raguletto tai muu vastaava) + pari kananmunaa sinne sekasin ja lopuksi maun mukaan tacomaustetta + Srirachaa
-Pakasterehuja (herne maissi paprika porkkana vihreät pavut, heitä kasvisliemikuutioita sekaan)


Sitten vaan kaikki paistettuna ja keitettynä lappaa eväsrasioihin. Tässä kohtaa oliiviöljyä + suolaa oman tarpeen mukaan.
Ite teen esim. 800g makaroni / 800g jauheliha / 2000g rehuja ja näistä teen 8 annosta. Määrät tietysti voi soveltaa omien makrojen ja tarpeiden mukaan 🙂
 
Tänään aterioinnit:

1. Maitorahkapurkki + omena + näkkärit runsaalla juustolla ja voilla + heradrinkki
2. 6 paistettua kananmunaa + ~4dl täysmaitoa + heradrinkki + maitorahka
3. 3x porsaan ulkofilepihviä grillistä (~400g) + 200-300g coleslawia kylkeen
 
Tässä oma ruoka mitä oon syönyt töissä jo 10 vuotta:

-Tumma makaroni (lihaliemikuutioita sekaan) tai Jasmiini tai Basmati riisi (mausteeksi kurkuma)
-Jauheliha max 10% tai Kanaa (filesuikaleet)
Mausta liha/kana tomaattimurskalla (Dolmio, Raguletto tai muu vastaava) + pari kananmunaa sinne sekasin ja lopuksi maun mukaan tacomaustetta + Srirachaa
-Pakasterehuja (herne maissi paprika porkkana vihreät pavut, heitä kasvisliemikuutioita sekaan)


Sitten vaan kaikki paistettuna ja keitettynä lappaa eväsrasioihin. Tässä kohtaa oliiviöljyä + suolaa oman tarpeen mukaan.
Ite teen esim. 800g makaroni / 800g jauheliha / 2000g rehuja ja näistä teen 8 annosta. Määrät tietysti voi soveltaa omien makrojen ja tarpeiden mukaan 🙂

Tein tästä tumman riisin + jauheliha -version. Jätin kananmunan pois ja laitoin vähemmän mausteita, mutta tuli hyvää. Ihmeen hyvin riisi sopii tohon makaronin sijasta! Annoin juniorille tehtäväksi lappaa ruoka kattilasta pakasterasioihin, niin se söi siinä samalla aimo annoksen = onnistunut sapuska :)
 
Sulla on aika iso lapsiki ja sait nyt ohjeen nyt keittää riisiä/makaroonia+paistaa jauhelihaa,sitä voi syödä sitten?
Haluatko ohjeen voileivän tekemiseen? :D

Ota leipäpala pussista,voitele se margariinilla tms..Voit tehdä useammankin kerralla.Syö.
 
Paljon porukka syö rasvaa päivässä? Paljon se suositus on? Mutuilen kuulleeni että n 60g-80g päivässä max mutta tuntuu että se menee joka helvetin kerta yli 100g kevyesti jos ei päivän ateriat muodostu riisistä ja kanasta 😄
 
Back
Ylös Bottom