Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aamupalaksi HK:n lihapullia, Atrian pinaattilettuja ja kaksi voileipää runsaalla meetvurstilla.
Välipalaksi hedelmiä.
-
MuscleTech Neurocore pre-workout ennen treeniä + c-vitamiini poretabletti muiden omega 3 yms tablettien ohessa + Nocco energiajuoma.
MuscleTech Nitrotech proteiinia treenin aikana.
Pizzeriassa kanapasta runsaalla juustolla ja ½-litran olut + Nocco energiajuoma.
-
Iltapalaksi 100g kuivalihaa.

Tavoitteena pudottaa painoa 112kg:sta alemmaksi. Tarkoituksena on pienentää annoksia ja juoda enemmän vettä.
Niin no, siis kyllä penkistä, mavessa ja kyykyssä nousee kevyesti 100+kg rautaa yli 8 toistoilla ihan muutaman kuukauden treenaamisen uudelleen käynnistämisellä, mutta ravinto on nyt vähän huomiotta jätetty.

Tuota tuota, mitenhän tätä lähtis purkaa... Voisit alottaa- otetaa tavote painoks vaikka aluksi 100kg ja etitään sulle aluks makrot;

Rasvaa noin 1g/kg (muista se luku 100kg) eli kerrotaan tavotepaino 30-40lla.
100g = 900kcal
Proteiinia 2g/kg
200g=800kcal

Meillä on kaloreita käytössä vielä noin 1000-1300 otetaa hiilareita vaikka 3g/kg eli

300g =1200kcal.

Eli tähtää sinne 3000kcal aluks.

Pari viiikkoa nuilla, 3-5 salireeniä viikossa ja pudota hiilareita jos paino ei laske. Hyvin on varaa hiilareita pudottaa esim 50g kerralla. Katot miten paino käyttäytyy.

Aamupalaks puuroa/kananmunia/leipää/kinkkua/rehuja/hedelmiä
lounas perunaa, riisiä, pastaa leipää, kanaa, jlihaa kananmunia kalaa
jne.

Semi vähärasvanen on päivän sana... ja huomisenki.

Olen vaihtanut iltapalaleivät hedelmiin (omena,päärynä, mandariini), ja paino alkanut vihdoinkin tippumaan! :oujee:

Paljoa muuta muutosta en ruokailuun ole tehnyt ja liikkuminenkin pysynyt samalla tasolla!

Tämä on oikeastaan mitä söit tässä kuussa mutta pointtina on että olen viimeiset 4 vuotta syönyt tosi tarkasti ja tiedän mitä ja kuinka paljon saa syömällä painon nousemaan tai laskemaan.
Nyt viimoisen kuukauden ajattelin viettää ns. bulkkia ja en ole oikeastaan aamupuuroa ja lounasta lukuunottamatta oikein miettinyt mitä syö ja normaalin välipalaprotskun sijaan vetässyt pari leipää makkaralla ja juustolla sekä iltaisin karkkia+pullaa+olutta ja eilenkin paketin donitseja sekä ison kourallisen suklaakarkkia + normaali iltapala päälle.
Nyt tällä viikolla lähtenyt kilo painoa pois joten ilmeisesti aineenavaihdunta heittänyt kierroksille ja saa nähdä kauan tää hupi kestää kun kaloreiden pitänyt olla dietillä yleensä alle 2000kcal ja nyt vetää +3000kcal ja paino laskee.

Kannattaako kookosöljyä syödä esim. ruokalusikallinen päivässä? Onko siitä mitään hyötyä teidän mielestä?

Oon syönyt kesästä asti enkä ole suuria muutoksia huomannut, mutta tarviihan ihminen rasvoja.

Kannattaako kookosöljyä syödä esim. ruokalusikallinen päivässä? Onko siitä mitään hyötyä teidän mielestä?

Oon syönyt kesästä asti enkä ole suuria muutoksia huomannut, mutta tarviihan ihminen rasvoja.

Varmaan enemmän merkitsee rasvojen kokonaismäärä. Mutta ei nyt varmaan ainakaan huonoin rasvanlähde, jos rasvalisää haluaa käyttää. Itse käyttänyt aamupuurossa, tuo kivan maun/lisän kaurapuuroon.

Varmaan enemmän merkitsee rasvojen kokonaismäärä. Mutta ei nyt varmaan ainakaan huonoin rasvanlähde, jos rasvalisää haluaa käyttää. Itse käyttänyt aamupuurossa, tuo kivan maun/lisän kaurapuuroon.
Joo mä oon kanssa oppinut tykkäämään mausta. Laitan aina smoothien joukkoon luskkallisen. Vaikka kookosöljyssä on pelkkää "pahaa" rasvaa elimistö tarvitsee käsittääkseni sitäkin. Eikä ruokalusikallinen ole juuri mitään, kun käytän esim paistamisessa oliiviöljyä ja kasvismargariiniä leivän päällä.

Mä en oikeen ymmärrä tota kookosöljyn käyttöä. Se ei ole mitenkään erityisen terveellistä. Kotimaisiakin rasvanlähteitä löytyy jotka olis terveellisempiä kuin kookosöljy.

Miks epäterveellistä? Mm. kovaa rasvaa. Joo joo, selityksiä tulee ''ei ole suoraa yhteyttä sydän ja verisuonisairauksiin'' juu ei ole, mutta nostamalla kolesteroli arvoja- kovaa rasvaa syömällä, lisää riskiä. Ja aika tehokkaasti. En kriminalisoisi, mutta en ainakaan rasvan määrää lähtis kookosöljyllä lisää.

Vaikka kuinka fitnessmallit/kisaajat mainostaa, niin se ei tee siitä terveellistä ja hyväks ihmiselle. Ainakaan syömällä. Ihonhoitoon en tiedä riittävästi

Mikäs teidän näkemys on korvata proteiini tuolla lidlin uudella vähärasvaiselle mozzarellalla?
Makrot:100g
Energia 157kcal
Rasva 8.5g/josta 1g tyydt rasv
Hiilarit 1g/joka on sokeria
Protee 19g
Suola 0.50g

Ja eikä ole hinnalla pilattu, oli eilen tarjouksessa 65snt 200g josta juuston osuus 125/150g loput nestettä. Normihinta 90snt

Hitto, kun tuntuu loppuvan mielikuvitus dieetillä varsinkin hiilarin lähteiden osalta. Normaalisti tulee otettua hiilarit lähinnä perunasta, kaurahiutaleista ja omenoista. Riisi ja makaroni eivät vaan ole tarpeeksi täyttäviä, vaikka ne keittäisi kuinka turvoksiin. Kvinoat ja couscousitkin on tullut joskus kokeiltua, mutta menevät aikalailla samaan sarjaan tuon riisin kanssa, eli ei oikein täytä, eikä maistu miltään. Bataattia tulee joskus tehtyä uunissa, mutta perunat tulevat päivittäisessä käytössä huomattavasti halvemmiksi.

Olisikohan jotain muita vaihtoehtoja vielä olemassa? :ROFLMAO:

Hitto, kun tuntuu loppuvan mielikuvitus dieetillä varsinkin hiilarin lähteiden osalta. Normaalisti tulee otettua hiilarit lähinnä perunasta, kaurahiutaleista ja omenoista. Riisi ja makaroni eivät vaan ole tarpeeksi täyttäviä, vaikka ne keittäisi kuinka turvoksiin. Kvinoat ja couscousitkin on tullut joskus kokeiltua, mutta menevät aikalailla samaan sarjaan tuon riisin kanssa, eli ei oikein täytä, eikä maistu miltään. Bataattia tulee joskus tehtyä uunissa, mutta perunat tulevat päivittäisessä käytössä huomattavasti halvemmiksi.

Olisikohan jotain muita vaihtoehtoja vielä olemassa? :ROFLMAO:
Leipää eri muodoissaan.

Tää on varmaan pohjat, mutta mylnnän, että oon näin hataralla pohjalla: Aamup 1-3 kuppia kahvia ja ehkä pari sampylää, välillä lisäksi saattaa olla puuroo, muroja tai tuorepuuroo.Lounas riippuen,kuin kiirettä töissä: kuppi kahvia/ kuppi kahvia ja pari sämpylää/nouto pöydästä lautanen täyteen mitä tarjolla on ja kuppi kahvia. Päivällinen useesti leipää ja rahkaa paitsi jos sattuu töistä päästä ihmisten aikaan, niin kerkiää valmistaa ruuan välillä tosin päivällinen jää välistä ja tulee syötyä kotiin päästyä iltapala. Iltapalaks tulee yleensä varioida kaikennäköstä fiksua, millä koittaa paikata huonosti syödyn päivän, ja vapaapäivinä tulee useesti syötyä kuin hevonen, eikä ees hirveesti katottua mitä suuhunsa pistää. Kun enempi tekis ennakkoon safkaa valmiiksi ja ottais eväät matkaan töihin, nih tulis syötyä ehkä fiksummin, mutta tähän pätee hyvin lausahdus, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Eilen söin
-kaurapuuroa voilla, mustikoilla, sokerilla ja maidolla sekä parilla kananmunalla.
-siikakeittoa + ruisleipää voilla ja maitoa + salaattia
-makkarakastiketta ja keitettyjä perunoita + salaattia + ruisleipää voilla ja maitoa
-ruisleipää voilla, metukalla ja juustolla + maitoa

Eilen söin:
-Ruisleipää voilla, kylmäsavu siaalla, tillillä ja mustikoita + vattuja sokerilla ja maidolla
-Paistettuja muikkuja + perunamuusia. ruisleipiä voilla. salaattia. maitoa
-Riistakäristystä + perunamuusia. ruisleipiä voilla. salaattia. maitoa
-lämminsavusiikaa + salaattia

Menneekö makarooni muutaman kerran päiväsä 100g kuivapainolla dieetillä vai onko riisi fiksumpi vaihtoehto? Lisukkeena 200g 10% jauhelihaa.

Aamiaiseksi: Vähän jauhelihaa, 2dl hedelmäpommi jogurttia ja yksi appelsiini
Lounas: Karjalanpaistia ja yksi iso peruna
Päivällinen: Jauhelihakastiketta ja pastaa

Kohta salille jonka jälkeen varmaan lisää jauhelihakastiketta ja pastaa ja iltapalaksi pari leipää. Kasviksia menee jonkin verran tossa safkojen ohella.

Eilinen kevyempi iltapala.

IMG_4671.jpeg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom