Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Mitä olette yleensä vetäneet iltapalaksi? Itsellä ollut jo vuosia tapana syödä iltapalana n. 300-500kcal kaurapuurosetti, johon kuuluu 40g kaurahiutaleita, proteiinin lähteenä joku keinomakeutettu maustettu rahkapurkki, esim. Skyr ja päälle vähän marjoja tai hedelmää. Ajattelin kuitenkin pikkuhiljaa kokeilla, josko noista turhista makeutusaineista pääsisi eroon ja sokeroitujakaan ei oikein kiinnostaisi syödä, niin voisi laittaa vaihtelun vuoksi muutenkin iltapalan vaihtoon. Itseäni ei kiinnosta syödä iltapalana enää mitään kananrintaa, perunaa, salaattia tai muutakaan samaa, mitä päivän isommilla aterioilla tuppaan syömään, vaan iltapala on vähän niin kuin jonkunlainen herkku, mutta kuitenkin sisältää protskua ja hidasta hiilaria yöksi. Varmaan pari ruisleipää leikkeleillä tai kananmunalla voisi olla yksi vaihtoehto, mutta ne on taas sen verran pieniä, että melkein kasvaa nälkä syödessä.

Kaikki vaan aina ihmettelee, kun syön puurorahkan mieluummin illalla kuin aamulla, niin kai tässä vaan koitan miettiä, että mitä normi-ihmiset sitten syö iltapalaksi. :LOL:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä olette yleensä vetäneet iltapalaksi? Itsellä ollut jo vuosia tapana syödä iltapalana n. 300-500kcal kaurapuurosetti, johon kuuluu 40g kaurahiutaleita, proteiinin lähteenä joku keinomakeutettu maustettu rahkapurkki, esim. Skyr ja päälle vähän marjoja tai hedelmää. Ajattelin kuitenkin pikkuhiljaa kokeilla, josko noista turhista makeutusaineista pääsisi eroon ja sokeroitujakaan ei oikein kiinnostaisi syödä, niin voisi laittaa vaihtelun vuoksi muutenkin iltapalan vaihtoon. Itseäni ei kiinnosta syödä iltapalana enää mitään kananrintaa, perunaa, salaattia tai muutakaan samaa, mitä päivän isommilla aterioilla tuppaan syömään, vaan iltapala on vähän niin kuin jonkunlainen herkku, mutta kuitenkin sisältää protskua ja hidasta hiilaria yöksi. Varmaan pari ruisleipää leikkeleillä tai kananmunalla voisi olla yksi vaihtoehto, mutta ne on taas sen verran pieniä, että melkein kasvaa nälkä syödessä.

Kaikki vaan aina ihmettelee, kun syön puurorahkan mieluummin illalla kuin aamulla, niin kai tässä vaan koitan miettiä, että mitä normi-ihmiset sitten syö iltapalaksi. :LOL:
Mulla oli pitkään:
2kpl valkuainen
Skyr
Puolikas avokado
30g pähkinä

Nyttemmin vaihtanut leipään, rahkaan ja kolmeen valkuaiseen

Esimerkiksi seuraavanlainen kattaus on todettu erittäin hyväksi; ruisleipää, juustoa, leikkelettä, margariinia, kananmunia 1-2kpl, kreikkalaista jogurttia, mysliä, kiivi/omena/mandariini, hunajaa.

Itse tullut iät ja ajat syötyä kaksi kokonaista ruisleipää jonka väliin paistan munakkaan missä on kaks kokonaista munaa ja lisäksi neljä valkuaista, tämän lisäksi jonkun verran kinkkua vielä sinne leipien väliin.

blenderiin:

- vettä
- pari banskua
- marjoja
- desi kaurahiutaleita
- härkäpapurouhetta
- varsiselleriä
- ananasta

joskus lisänä chiaa, vähän lehtikaalia tjsp.

Itse tullut iät ja ajat syötyä kaksi kokonaista ruisleipää jonka väliin paistan munakkaan missä on kaks kokonaista munaa ja lisäksi neljä valkuaista, tämän lisäksi jonkun verran kinkkua vielä sinne leipien väliin.
Täähän vois toimia. Tai sitten kypsentää mikrossa Pling kanapekonin leivän päälle, niin on vielä kevyempi vaihtoehto. Vähän tomaattia ja jotain muuta rehua vielä väliin, niin kai tuo nälkää pitää.

Meikäläisen iltapuuro on sisältänyt pitkän aikaa kaurahiutaleita, suomalaisia pakastemarjoja, raejuustoa ja maapähkinävoita. Nämä lisäaineet siis tulee kerroksittain kylmänä kuuman puuron päälle. Marjat voi maustaa stevialla tai muulla makeutusaineella, toimii!

Olen nyt korvannut iltapuurossa rahkan 1-2kpl kokonaisella kananmunalla ja reilulla desillä Laitilan Proegg valkuaismunamassaa. On muuten loistava tuote varsinkin, jos maito ei sovi. Marjoja menee täälläkin ja makeuttajana toimii erytritoli.

Ajattelin, että tauotan tällä tavalla vähän tuota maidon käyttöä lähinnä testin vuoksi ja työmaallekin tuli ostettua kahvimaidoksi kaurajuomaa. Kyllä tässä ainakin piereskely on vähentynyt, mistä sitten lie johtunee.

Painon+lihasmassa keräys tässä menossa. Vaaka näyttää kyl paljo isompia lukemia kun syö jauhelihakastiketta+makaronia verrattuna siihen että syö kanan fileeleikettä+perunoita tai kanaa+riisiä.

Voisinpa laittaa dieettiruokavalioni tänne arvosteluun. Dieetti sinänsä on toiminut, eli makrot varmaankin 172cm ruipelolle ok, mutta lähinnä kiinnostaisi kuulla näkemyksiä terveysvinkkelistä, että miltä nuo valitut ruoka-aineet näyttävät pitkällä aikavälillä syötynä, puuttuuko mielestänne jotain oleellista?

Alla esimerkkipäivä. Aamupalaa ei siis ole, koska toteutan pätkäpaastoa, eli päivän syömiset alkavat lounaalla. Rehuja, eli lounaalla ja päivällisellä nautittua salaattia en ole kaloreihin laskenut.

Lounas:
100g Broilerifilee 144 kcal
60g katkarapuja 40kcal
1kpl Kananmuna 80 kcal
~400g Salaattia (jääsalaatti, kurkku, paprika, punakaali)
Yhteensä: 270kcal (R:9g/P:46g/H:1g)

Välipala (ennen treeniä):
40g Kaurahiutaleita 150kcal
1kpl Banaani 110kcal
Yhteensä: 260kcal (R:4g/P:7g/H:45g)

Päivällinen (treenin jälkeen):
250g Keitettyä riisiä 250kcal
200g Kananpojan jauhelihaa uunissa 208kcal
3g Kookosöljyä 27kcal
1kpl Kananmuna 80kcal
200g Parsakaalia 70kcal
~200g Salaattia (jääsalaatti, kurkku, paprika, tomaatti)
20g Tomaattisalsaa 10kcal
20g Jogurtti-salaattikastiketta 36kcal
Yhteensä: 685kcal (R:15g/P:67g/H:64g)

Iltapala:
40g Kaurahiutaleita 150kcal
20g Pellavasiemenrouhetta 57kcal
150g Maitorahka 90kcal
15g MCT-öljyä 135kcal
1kpl Omena 80kcal
Yhteensä: 510kcal (R:22g/P:29g/H:41g)

Koko päivä yhteensä: ~1714kcal (R:50g/P:150g/H:150g)
Lisäksi purkista D3-vitamiini, C-vitamiini, Magnesium, Sinkki ja Möllerin tupla.

Raaka-aineet punnitaan aina kuivana ja lihat kypsentämättöminä. 250g keitettyä riisiä voi olla kuivapainoltaa 50, 100 tai 150g grammaa keittotavasta riippuen.:rolleyes:
No näinhän se menee, jos haluaa mitata täydellisesti, mutta kyseessä on paras arvaus kyseisen ruokalajin sisältämistä kaloreista. Mikäli nyt kypsennän raakapainoltaan vaikka puoli kiloa riisiä tulevaa viikkoa varten, niin millä muulla tavalla muka pystyn mittamaan jokaisena päivänä varmasti sopivan määrän riisiä, kun kunkin päivän kokonaiskaloritarve voi olla mitä tahansa väliltä 1800-3800kcal riippuen mitä kyseisenä päivänä on tehnyt tai onko tehnyt mitään? Tuossa yllä siis yksi esimerkkipäivä, jossa pyritään olemaan n. 500kcal miinuksilla siitä, mikä on paras arvaus kyseisen päivän kokonaiskaloritarpeesta ja tämä on ainakin toistaiseksi toiminut.

Lähinnä pointtina oli kysyä mielipidettä itse ravintoaineista, eli päivittäisestä ruokavaliosta.

Oisko antaa vinkkejä oikeanlaisen ruokavalion rakentamiseen? Massan saaminen on minulle todella vaikeaa sillä minulla on todella nopea aineenvaihdunta ja maito ei sovi minulle kun jos sitä juo enemmän ku lasillisen nii saa pöntöllä viettää sen 15-30 min. Olen kokeillut syödä 4000 kcal päivässä mutta paino ei vaan nouse (tiedän että syön 4000 kcal sillä punnitsen ruuat keittiövaa'alla). Kaiken kukkuraksi mahalaukkukaan ei ole venyvimmästä päästä eli alkaa tehdä todella tiukkaa jo siellä 3000kcal paikkeilla... Aika turhauttavaa kun olen käynyt salilla jo useita vuosia ja massa ei vaan tartu. Oisko antaa vinkkejä ruokavalion suhteen, jotain tiettyjä ruoka-aineita mitä kannattaa syöd tai vaikkapa kokonainen valmis ruokavalio?

Treenit ällä hetkellä: 2 nyrkkeilyreeniä ja 4 punttia viikossa , puntit yläkroppa/jalat jaolla, alhaisella volyymilla voimapainotteista treeniä.

isko antaa vinkkejä oikeanlaisen ruokavalion rakentamiseen? Massan saaminen on minulle todella vaikeaa sillä minulla on todella nopea aineenvaihdunta ja maito ei sovi minulle kun jos sitä juo enemmän ku lasillisen nii saa pöntöllä viettää sen 15-30 min. Olen kokeillut syödä 4000 kcal päivässä mutta paino ei vaan nouse (tiedän että syön 4000 kcal sillä punnitsen ruuat keittiövaa'alla). Kaiken kukkuraksi mahalaukkukaan ei ole venyvimmästä päästä eli alkaa tehdä todella tiukkaa jo siellä 3000kcal paikkeilla... Aika turhauttavaa kun olen käynyt salilla jo useita vuosia ja massa ei vaan tartu. Oisko antaa vinkkejä ruokavalion suhteen, jotain tiettyjä ruoka-aineita mitä kannattaa syöd tai vaikkapa kokonainen valmis ruokavalio?
Valitse itelles sopivia helposti sulavia ruoka-aineita jotka eivät aiheuta ongelmia, mulla on treeninjälkeinen ateria 400g kuivapaino coco pops muroja (tai lidlin kopioita) maidon kanssa ja heradrinkki. Tosta ateriasta tulee 1751 kcal, 65p 349hh 9r ja mulla on tunti ton syömisen jälkeen uudestaan nälkä.
Jos mulla tulis ongelmia saada kaloreita alas ja olisin siinä pisteessä ettei kiinteää ruokaa enään uppoaisi millään niin lisäisin jotain maltodrinkkejä aterioiden kylkeen.

Peruspäivä menee aikalailla näin tällähetkellä:

Aamupala: 100g kaurahiutaleita, 3dl maitoa, 1 banaani ja heraa n. 40g (Smoothieksi tehtynä)

Lounas: Kanaa ja riisiä kastikkeella joko tomaattisoosia tai sweet & sour

Välipala: Pari leipää leikkeleellä ja maitorahkaa ja mehusoppaa

Välipala 2: Sama ku aamupala

Treenin jälkeinen ateria/iltapala samat setit ku lounaaksikin. Maitoa tulee juotua reilusti treenin jälkeisellä aterialla.

Salaattia vois opetella syömään mutta jotenkin maistuu aina vain puulta jos pidemmän aikaa yrittää niitä sisällyttää ruokavalioon. Vitamiinit tulee pillereistä aamulla. Palttiarallaa 4 tonnin pintaan kalorit ja muutaman kuukauden mennyt nyt näillä ja paino nousee pikkuhiljaa ylöspäin. Sillontällöin tulee kanariisit korvattua jauhelihalla ja pastalla mutta pääpiirtettäin noin kuitenkin.

Viimeksi muokattu:
No näinhän se menee, jos haluaa mitata täydellisesti, mutta kyseessä on paras arvaus kyseisen ruokalajin sisältämistä kaloreista. Mikäli nyt kypsennän raakapainoltaan vaikka puoli kiloa riisiä tulevaa viikkoa varten, niin millä muulla tavalla muka pystyn mittamaan jokaisena päivänä varmasti sopivan määrän riisiä, kun kunkin päivän kokonaiskaloritarve voi olla mitä tahansa väliltä 1800-3800kcal riippuen mitä kyseisenä päivänä on tehnyt tai onko tehnyt mitään? Tuossa yllä siis yksi esimerkkipäivä, jossa pyritään olemaan n. 500kcal miinuksilla siitä, mikä on paras arvaus kyseisen päivän kokonaiskaloritarpeesta ja tämä on ainakin toistaiseksi toiminut.

Lähinnä pointtina oli kysyä mielipidettä itse ravintoaineista, eli päivittäisestä ruokavaliosta.
jos haluat tietoa niin haluatko sinnepäin tietoa?

Oisko antaa vinkkejä oikeanlaisen ruokavalion rakentamiseen? Massan saaminen on minulle todella vaikeaa sillä minulla on todella nopea aineenvaihdunta ja maito ei sovi minulle kun jos sitä juo enemmän ku lasillisen nii saa pöntöllä viettää sen 15-30 min. Olen kokeillut syödä 4000 kcal päivässä mutta paino ei vaan nouse (tiedän että syön 4000 kcal sillä punnitsen ruuat keittiövaa'alla). Kaiken kukkuraksi mahalaukkukaan ei ole venyvimmästä päästä eli alkaa tehdä todella tiukkaa jo siellä 3000kcal paikkeilla... Aika turhauttavaa kun olen käynyt salilla jo useita vuosia ja massa ei vaan tartu. Oisko antaa vinkkejä ruokavalion suhteen, jotain tiettyjä ruoka-aineita mitä kannattaa syöd tai vaikkapa kokonainen valmis ruokavalio?

Treenit ällä hetkellä: 2 nyrkkeilyreeniä ja 4 punttia viikossa , puntit yläkroppa/jalat jaolla, alhaisella volyymilla voimapainotteista treeniä.

Syötkö monessa osassa? öljyjä vaa naamariin aterioden jälkeen, pähkinöit siemeniä jne. Smoothiet on helppo tehä ja kumauttaa naamariin, saa ängettyä kaloreita hyvin, itsellä ei vie nälkää pitkäksi aikaa aamulla juon niin vajaa 2h päästä syömässä jo ruokaa.

Syötkö monessa osassa? öljyjä vaa naamariin aterioden jälkeen, pähkinöit siemeniä jne. Smoothiet on helppo tehä ja kumauttaa naamariin, saa ängettyä kaloreita hyvin, itsellä ei vie nälkää pitkäksi aikaa aamulla juon niin vajaa 2h päästä syömässä jo ruokaa.
4 kertaa syön päivässä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom