Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Eli ruokavalioni on pääsääntöisesti tällainen joka päivä, vähäisen koulun takia herään usein vasta 12 aikaan.

Aamupala:
-40g kaurahiutaletta ja 50g raejuustoo + mehukeitto

Lounas:
-Usein käyn koululla syömässä eli otan yleensä n. 150g riisiä/pastaa/perunaa ja kylkeen 150g kalaa/lihaa/kanaa

Välipala 1:
-Blenderiin 40g kaurahiutale, 250g rahkaa, 50g vadelmia, banaani, 3rkl oliiviöljyä, funlightia

Päivällinen:
-150g makaroonia / perunaa / riisiä ja 150g jauhelihaa / kanaa / lohta

Välipala 2:
-Täysin sama kuin välipala 1.

Iltapala:
-Pari kananmunaa ja leivänsiivu leikkeleillä.

Sain painoa nostettua tasaisesti tällä 76 ->79kg jolloin laitoin blenderiin vain 1,5rkl öljyä. Nyt on paino jumittunu ja olen nostanut öljyn määrän 3rkl per välipala. Silti paino ei vaan nouse. Treenaan työntävät / vetävät jaolla oikeastaan pelkkiä isoja ja raskaita liikkeitä, siten että 3vko painetaan kovaa painoja lisäten ja 4. Viikko kevyt viikko.

Voimatasot on noussut hyvin kyykyssä, mavessa ja penkissä mutta paino jumittaa.

Treenipäivinä palkkari lisäksi joka sisältää 150g heraa ja 50g maltoa.

Heittäkääs vinkkiä miltä tämä touhu nyt näyttää, tavoitteena olisi nostaa hitaasti mutta varmasti paino sinne 85 tuntumaan.
Omia vinkkejä. JOs ruoan määrää ei halua kauheasti kasvattaa, kannattaa korvata ruokia korkeakalorisempiin ruokiin. Esim aamupalassa kaurahiutaleet muuksi vähän "hötömmäksi" hiutaleeksi, raejuustossa rasvaprosentti korkeammaksi :P ja mehukeitto sokerittomasta sokerilliseksi tai muuten vaan reippaammin kaloreita omaavaa keittoa.

Toi koulussa syöminen on aika vaikee, koska se aihtelee niin paljon. KOkemusta on :D eli kannattaa sitä aina kompensoida omilla ruoilla myöhemmin. Esim jos koulussa syö ison lautsellisen perunaa, kanaa ja salaattia niin illalla saa vetäää enemmän nötköttiä, makaroonia ja jtn "erikoissalaattia" (jossa on enemmän korkeakalorisempia vihanneksia esim perussalaatti vs feta-salaatti). Blenderiin mieluusti fun lightin sijaan jtn missä on kaloreita, vaikka tuoremehua, jos kerta pakko painoa saada. Vaelmat voi muuttaa esim rypäleiksi (n. 50 kalroia vs. 70 kaloria). Entäs miten valmistat ruoat? Esim jos kananmunat on keitetty, niin paistamalla ne hyvässä rasvassa pannulla, saa kaloreita enemmän. Tommosia tuli mieleen tollee heti päästä näin aamuaikaan :P

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omia vinkkejä. JOs ruoan määrää ei halua kauheasti kasvattaa, kannattaa korvata ruokia korkeakalorisempiin ruokiin. Esim aamupalassa kaurahiutaleet muuksi vähän "hötömmäksi" hiutaleeksi, raejuustossa rasvaprosentti korkeammaksi :P ja mehukeitto sokerittomasta sokerilliseksi tai muuten vaan reippaammin kaloreita omaavaa keittoa.

Toi koulussa syöminen on aika vaikee, koska se aihtelee niin paljon. KOkemusta on :D eli kannattaa sitä aina kompensoida omilla ruoilla myöhemmin. Esim jos koulussa syö ison lautsellisen perunaa, kanaa ja salaattia niin illalla saa vetäää enemmän nötköttiä, makaroonia ja jtn "erikoissalaattia" (jossa on enemmän korkeakalorisempia vihanneksia esim perussalaatti vs feta-salaatti). Blenderiin mieluusti fun lightin sijaan jtn missä on kaloreita, vaikka tuoremehua, jos kerta pakko painoa saada. Vaelmat voi muuttaa esim rypäleiksi (n. 50 kalroia vs. 70 kaloria). Entäs miten valmistat ruoat? Esim jos kananmunat on keitetty, niin paistamalla ne hyvässä rasvassa pannulla, saa kaloreita enemmän. Tommosia tuli mieleen tollee heti päästä näin aamuaikaan :P

Tuon jälkeen kun vaihdoin palkkarii enemmän maltoa, pari rkl öljyä enemmän päivässä ja kaurahiutaleet 40 -> 80g per smoothie niin paino alkaa tulemaan taas ylöspäin. Yritän tätä tällai aina vähän kerralla lisätä, koska yritän tavoitella hidasta mutta varmaa painon nousua. Muutamana aamuna päästy jo aamupainossa yli 80.

Eli näyttäs, että suunta on kuitenkin oikea :) ja tosiaan toi kouluruokailu on aina vähän mysteeri, että paljonko ja mitä siel syö. Mutta köyhänä opiskelijana se tulee hyödynnettyä.

Tuon jälkeen kun vaihdoin palkkarii enemmän maltoa, pari rkl öljyä enemmän päivässä ja kaurahiutaleet 40 -> 80g per smoothie niin paino alkaa tulemaan taas ylöspäin. Yritän tätä tällai aina vähän kerralla lisätä, koska yritän tavoitella hidasta mutta varmaa painon nousua. Muutamana aamuna päästy jo aamupainossa yli 80.

Eli näyttäs, että suunta on kuitenkin oikea :) ja tosiaan toi kouluruokailu on aina vähän mysteeri, että paljonko ja mitä siel syö. Mutta köyhänä opiskelijana se tulee hyödynnettyä.
No hyvä, että muutoksia on tehty ja tuloksia on tullu :) Ja ehdottomasti kannattaa hyödyntää ilmainen tai edes halpa kouluruoka, kunhan sen osaa sitten arvioida edes suhteellisen lähelle ettei mene bulkki dieetiksi :D Ja pikku hiljaa kaloreita lisäämällä toimii juurikin hyvin, jos haluaa lean bulkata :)

Kysymykseni voin kaiketi tänne laittaa sen sijaan että avaisin uuden ketjun tälle:

Aloitin taas harjoittelun parisen kuukautta sitten, ja paino noussut sinä aikana 83kg --> 94kg tällä ruokavaliolla. Nyt näyttää kyllä siltä että olisi vähennettävä/muutettava syömistä kun alkaa tohon keskivartalolle kertyä sitä itseään roimasti. Olisin varautunut dieettailemaan vaikka sen 12-16 viikkoa. Olen 170cm pitkä. Lihastakin kyllä seasta löytyy. :) Tässä ruokavalioni treenipäivinä, ainoa ero offi päiviin se että palautusjuoma jää välistä. Mitään muuta en voimaharjoittelun lisäksi harrasta, ja työpäivän kulutus on ehkä öpaut keskiverto.

Aamupala 04:30

Kaurahiutaleita lautasellinen
Mustikkakeittoa
Ruispala
20-30g kalkkunaleikettä
Maitoa puoli litraa
1 sinkkitabletti
1 ABCDE poretabletti

Treenit 05:00

Palautusjuoma (40g sportyfeel)

Välipala 09:00

100g kalkkunaleikettä
Kahvia

Lounas 11:00
(valmistan aina vuo'allisen ruokaa kerralla, josta riittää neljäksi ateriaksi. Ainekset ovat kaikki sekaisin

750g jauhelihaa
2x 185g tonnikalaa
3-4 kananmunaa
400g tummaa makaronia
500g Dolmio chili sosetta
n. 30g voita)

Tämä kun jaetaan neljällä niin saadaan yhden aterian satsiksi:

n. 185-200g jauhelihaa
100g makaronia
90g Tonnikalaa
Dolmio 125g
1 kananmuna
Maitoa puoli litraa.

Välipala 14:00

100g Kalkkunaleikettä
Kahvia

Päivällinen 17:00

Sama kuin lounas.

Näistä jos joku jaksaa mulle ideoita heittää. Mietin että jos tuon mun valmistaman vuo'allisen jakaisikin 6 osaan, ja tiputtaisi välipalassakin kalkkunaleikkeen 50-75g? Vai jos vuo'allisesta jättäisi kokonaan kananmunat ja tonnikalat pois? Kertokaa viisaammat. Kiitos jo etukäteen.

Kysymykseni voin kaiketi tänne laittaa sen sijaan että avaisin uuden ketjun tälle:

En saanut tehtyä enää edittiä, mutta lisäyksesi vielä että kalorilaskurilla laskemalla en saa noista kuin 2200-2400kcal. Taidan laskea päin honkia, kerta energiantarpeeni treenipäivisin pitäisi olla 3500 :D

320g naudan lehtipihviä, 150g perunaa, 200g salaattia, 50g feta-oliivi-sekoitusta, teriyakikastiketta ja kantarellejä.

Ei sen ole dieetilläkään pakko olla kanaa ja parsaa (y)
IMG_20180425_140954.jpg

ketomeal.jpg

Neljäs päivä ketodieetillä + pätkäpaastolla lähti käyntiin tällaisella liikkuvalla lounaalla työpaikalla. Kyllä tätä ruokavaliota voi toteuttaa liikkuvassa työssäkin, kun vähän viitsii nähdä vaivaa. :)

100g savulohta
100g tankoparsaa
1 avokado
1 kananmuna
15g pellavasiemenrouhetta
15g kookosöljyä
muutama salaatinlehti

n. 670kcal
HH:3g/P:38g/R:55g

Helppo tapa bulkata: punainen maito. Ei maksa mitään ja helppo saada alas. Ite oon nyt 3,5kk saliharrastuksen aikana nostanut painoa 8kg lisäämällä ruokavalioon pelkästään punasta maitoo 2 tölkkiä päivässä. Tölkki aamulla, tölkki illalla ja se on siinä. Muuten syö vaan niinku ennenkin. Punaisessa maidossa on enemmän kaloreita kuin cocacolassa(!), 670 per litra ja proteiiniaki 34 grammaa tölkki, eli kahen tölkin taktiikalla joka päivä +1300 kalorii ja melkein 70g proteiinia.:rock:

Helppo tapa bulkata: punainen maito. Ei maksa mitään ja helppo saada alas. Ite oon nyt 3,5kk saliharrastuksen aikana nostanut painoa 8kg lisäämällä ruokavalioon pelkästään punasta maitoo 2 tölkkiä päivässä. Tölkki aamulla, tölkki illalla ja se on siinä. Muuten syö vaan niinku ennenkin. Punaisessa maidossa on enemmän kaloreita kuin cocacolassa(!), 670 per litra ja proteiiniaki 34 grammaa tölkki, eli kahen tölkin taktiikalla joka päivä +1300 kalorii ja melkein 70g proteiinia.:rock:
Miten näet että hyödyt tuolla kaavalla 24kg/vuosi painonlisäyksestä?

Joo siis täähän on ainoo oikee tapa!!!!! Mä oon 10 vuotta nyt noudattanu tätä ja painan nyt 330 kiloa!!!!!!!! Toimii ihan saletisti !!!!!!!!!! :david:

Miten näet että hyödyt tuolla kaavalla 24kg/vuosi painonlisäyksestä?
No tuolla aiemmin ketjussa yks valitteli ettei saa painoo nousemaan. Tossa on varmasti toimiva vinkki. Tottakai sitä maidon määrää saa säädeltyä tarpeen mukaan mut pointti on se että ei tarvi ihmeemmin miettiä syömistä jos syö nälän mukaan itsestään sen verran että paino pysyy ennallaan. Lasket vaan oikeen määrän ylimääräistä maitoo. Helppo juoda. Ja on halpaa. Ja paremman makuista kuin palautusjuomat. Mulla lähtötilanne oli 180/62 ja tommonen 20kg jos tulee vuoden sisään ni oon tyytyväinen(y)

Joo siis täähän on ainoo oikee tapa!!!!! Mä oon 10 vuotta nyt noudattanu tätä ja painan nyt 330 kiloa!!!!!!!! Toimii ihan saletisti !!!!!!!!!! :david:
Mistähän tää jätkä nyt loukkaantui? Niinhän mä just kirjoitin, et tää on tosiaan ainoo tapa ja 10 vuotta putkeen nimenomaan täytyy bulkata. Ainii, empäs kirjottanutkaan ;) Eikös karkilla ja suklaalla bulkkaaminen oo ihan yleistä? Väittäisin et punainen maito on paitsi halvempaa, myös terveellisempää.

En tiennyt et on ikivanha idea enkä saanu ideaa videolta:LOL: Ensin ostin jotain massa gainer jauhoo. Makso 15 euroo, kesti 5 päivää ja maistui paskalle. Mietin että on oltava parempikin keino, ja maitotölkin ravintosisältöä lukiessa välähti:hyper:. Pidin innovaatiotani Nobelin arvoisena, mut eihän sitä täällä ymmärretty:woot: Mut jos tarvii saada painoo + proteiinii helposti lisää, ni voin kyl suositella tähän mennessä kokemuksella:puntti:

No tuolla aiemmin ketjussa yks valitteli ettei saa painoo nousemaan. Tossa on varmasti toimiva vinkki. Tottakai sitä maidon määrää saa säädeltyä tarpeen mukaan mut pointti on se että ei tarvi ihmeemmin miettiä syömistä jos syö nälän mukaan itsestään sen verran että paino pysyy ennallaan. Lasket vaan oikeen määrän ylimääräistä maitoo. Helppo juoda. Ja on halpaa. Ja paremman makuista kuin palautusjuomat. Mulla lähtötilanne oli 180/62 ja tommonen 20kg jos tulee vuoden sisään ni oon tyytyväinen(y)
Siinä tapauksessa että massan hankinta on ongelma niin tottakai kai keinot on sallittuja mutta sinun painonkehityksellä se ei ole ongelma sinulle.
Sekin on totta että ei ole pakko käyttää kallita lisäravinteita vaan ihan perusruoka riittää mutta tuossa punaisessa maidossa se massaa nostava aine on rasva, joskin onhan siinä prodeakin hyvin.
Itse olen kaikista huonoin arvostelemaan toisia näissä asioissa kun pitää elää nälässä ja pelkästä ruuan katsomisesta lihon :)
Älä nyt kuitenkaan turhaan lähde nostamaan tuollaisia määriä massaa koska siitä ei ole mitään hyötyä. päinvastoin kun vaikuttaa terveyteen ja jossain vaiheessa kun haluat dietata ittes kuntoon niin aina palaa lihasta mukana mitä enempi poltettavaa.

Voi olla, et ootte oikeassa. Mulla oli lähtötilanne niin kevyt et ei vieläkään näy ylimääräistä missään, ainoastaan kylkiluut kadonnut näkyvistä ja leuanvetokin kehittynyt hyvin vaik omapaino onki kasvanu. Paljonko sitä painoa sitten kannattaisi nostaa vuodessa? Täällä ketjussa "paljonko lihasmassaa vuodessa?" jengi meinaa että aloittelija voi saada 10kg. Onko se totta? Jos on niin eikös painoa pitäisi tohon nostaa se 20kg? Sinisel maidolhan kalorit vähenee XD

Voi olla, et ootte oikeassa. Mulla oli lähtötilanne niin kevyt et ei vieläkään näy ylimääräistä missään, ainoastaan kylkiluut kadonnut näkyvistä ja leuanvetokin kehittynyt hyvin vaik omapaino onki kasvanu. Paljonko sitä painoa sitten kannattaisi nostaa vuodessa? Täällä ketjussa "paljonko lihasmassaa vuodessa?" jengi meinaa että aloittelija voi saada 10kg. Onko se totta? Jos on niin eikös painoa pitäisi tohon nostaa se 20kg? Sinisel maidolhan kalorit vähenee XD

Menisin kuitenkin treeni ja tulokset edellä. Ei mistään ylisuuresta rasvaprosentista mitään maagisia etuja saa. Treenien hyvä ohjelmointi, realistinen progressio ja tunnollinen suorittaminen, siltä pohjalta. Toki on etua ettei ole liian kireässä kunnossa, pidä semmonen sopiva rasvakerros, mutta ei todellakaan kannata bulkata itseä läskiksi. Kun joku roinavoimailija sanoo että "kun paino nousee 20kg, niin kyykkytulos nousee 40kg" niin se on niin kaukana taviksen realismista kuin olla ja saattaa. :-)

Tässä tullut diettiä lopeteltua ja kaloreita pikkuhiljaa nostelen, mutta kysästään mitä raati mieltä tällaisesta ruokavaliosta..?

Aamupala

Puuro 40g
Rahka 250g
Ruisleipä 2 puolikasta
Sokeritonta mehukeittoa

Välipala

40g-50g heraa
25g cashew

Lounas

Riisiä 80g
Naudan jauheliha 10% 100g
Rasvaton Raejuusto 200g

Päivällinen

Riisiä 80g
Naudan jauheliha 10% 120g

Iltapala

Puuro 40g
Ruisleipä 4 palaa
Rahka 250g
Vähän juustoa ja kinkkua leivän päälle

Palkkarina 50g heraa ja 50g maltoa.

Salaattia tulee syötyä aina jonkun verran päivässä, mutta en niitä tuohon nyt laitellu. "greens" jauhetta tulee laitettua kuitenkin tohon Välipala heran sekaan.

Näillä eväillä nyt 2885kcal, mutta pikkuhiljaa nostelen kuten sanoin.

Hiilarit: 308g
Rasvat: 73g
Proteiini: 233g

Äijän mitat 182cm/80kg, kunto ihan perus, eli hiukan kiristelyä tarviis että kaikki vatsalihakset näkyis.

^
Tästäkin montaa eri koulukuntaa, mutta omasta mielestäni aivan liikaa proteiinia tuon kokoiselle. Pystyt helposti tiputtamaan 50g protskua tuosta veke ja laittaa vaikka hiilareihin ne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom