Normi päivä menee näin
Aamupala: Rahka 250g piltti 125g ja mankku+omegat,
Välipala1: Joko proteiini pirtelö tai nyt on tullut vaihdettua recoveryyn koska siinnä on enämpi hiilareita
Lounas: Salaatti tai wrapit tms nopea kylmä eväs
Illallinen: riisiä ja kanaa+kasviksia
Iltapala: Puuro
Niinku näkee ruokailut on melko ykstoikkosia kun miettii että työ on todella fyysistä. Silläpäs mietinkin että onkos täällä muita joilla on kiireinen työ ja silti haluaa syödä terveellisesti? Mikä olisi semmonen hyvä eväs mikä säilyy repussa/kylmälaukussa ja voi syyä kylmänä :D
Mikä sulla on tavoitteena? Jos rasvanpoltto, niin rahkan jotenkin ymmärrän, wrappeja en. Valmissellaisissa ainakin yleensä runsaasti tyhjää energiaa. Ja miksi tuo piltti, ellet ole kolmevuotias? Dieetillä myös muutenkin suosisin kiinteän ruoan osuutta vs. juotavat. Jos sitten taas olet bulkilla, niin sitä suuremmalla syyllä, miksi ei aamusella jolloin ehkä myös hella/mikro ulottuvilla, syö kunnolla oikeaa energiatiheää ruokaa? Rahkaa ja pilttiä en näihin laske. Tai jos ei aamupala uppoa, niin silloin smoothie.
Välipalalla ja lounaalla on lähes vain mielikuvitus rajana. Teet kerran pari viikossa isomman setin ruokaa, eli food prepin. Jaat sen valmiiksi rasioihin, osa jääkaappiin, osa pakastimeen. Moni valmistaa kokonaiset annokset, mä tykkään päättää aina vasta aamusella, minkä proteiininlähteen kylkeen mitkä hiilarit, eli pakkailen eri rasioihin. Usein myös päiväsaikaan syön kaksi kertaa saman aterian. Kun tässä nyt missään Dubaissa olla, niin ainakin itse olen päivällä syönyt jatkuvasti ilman ilmeisiä terveyshaittoja kylmää, treenikassilämmintä ruokaa. Kyllä se kanakin säilyy ihan fine sinne lounaaseen asti. Kanaa, kalaa, linssejä, falafelia, mitä milloinkin. Kylkeen rehuja, riisiä, perunaa, couscousta, pakastevihanneksia, kananmunaa mitä milloinkin. Ja aina raejuusto koska rakastan sitä. Salaatit teen aamulla, mutta siinä ei montaa minuuttia mene. Rasvan lähteinä avokado, siemenet, pähkinät, oliiviöljy, kookosöljy mm. Välillä (jopa usein) ohessa myös kovaa rasvaa salaatinkastikkeen tms. muodossa, koska ei ole imho niin justiinsa. Semmoinen periaate toki itsellä on, että seisaaltaan en syö. Lämmitän jos lämmitysmahdollisuus on, mutta kylmänäkin menee. Hyvä safka on hyvää kylmänäkin, bonuksena sillä meal prepillä säästää rahaa ja aikaa.