Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Kato ensin, että proteiinia tulee ainakin se 2g/painokilo ja rasvoja on ruokavaliossa ainakin 1g/painokilo. Loput voi ottaa sitten mistä noista kolmesta (prot. hh tai rasvat) lystää. Ei "haban kasvatuksessa" kannata hiilareita pelätä. Eikä välttämättä kyllä laihduttaessakaan.

Tää on just tätä median hienoa tiedonjakelua, kun kaikkialla puhutaan karppauksesta ja pahoista hiilareista ja sitten niitä aletaan pelkäämään ihan turhaan. Mut joo... vastaus tossa ylhäällä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä ois uus ruokavalioyritys..dieetillä siis.
Kevytmaito 1,5% rasvaa 1L
Hernemaissipaprika 600g
Broilerinfileesuikaleita 400g ( natural)
Palkkari 36g myofusion (myös välipäivinä ja treenipäivinä maltot päälle)
Salaattitonnikala 280g
Seitifilee 400g
Oliiviöljy 30g
Jauheliha (sika-nauta) 300g
Kananmuna (kokonainen) 55g
Prot hiilihydraatti Rasva
268g(36%) 209g28%) 117g (36%) Yht kcal:3000
Päälle tulis vielä kouluruokaa (2/4 lautasellista salaattia, 1/4 lihaa, 1/4 riisi/peruna/makarooni)
Hernemaissipaprika sekoituksia syön sen takia, koska niihin en ikinä kyllästy.Esim. joku wokki on hyvää, mutta kyllästyn siihen jo parissa päivässä.Silloin kun koulussa on liikuntaa (2x 1.5h /vko) ottaisin tarvittavat kalorit kouluruuasta/kananmunista kotona. Miltä näyttää? :)

^No hyviä raaka-aineita päivä täynnä. Hiilarit vaikuttaa melko alhaisilta mutta kouluruoassahan niitä riittää. Lähinnä lisäisin tuohon tuoreita vihanneksia, marjoja tai vaikka pähkinöitä. Punaisen lihan kanssa ottaisin pikkasen iisimmin. 300g jauhesontaa päivässä on melkoinen satsi, ei tee suolistolle hyvää...

^No hyviä raaka-aineita päivä täynnä. Hiilarit vaikuttaa melko alhaisilta mutta kouluruoassahan niitä riittää. Lähinnä lisäisin tuohon tuoreita vihanneksia, marjoja tai vaikka pähkinöitä. Punaisen lihan kanssa ottaisin pikkasen iisimmin. 300g jauhesontaa päivässä on melkoinen satsi, ei tee suolistolle hyvää...
Mä oon joskus syönyt bulkilla melkein kilon jauhelihaa päivittäin..Mut voisin jauhelihan tilalle ottaa vaikka 400g 2% raejuustoa? Tosin sitten rasvat tippuu melko alhaisiksi..
E:Voisin ottaa rasvaa juustosta/levitteestä leivän päälle?Esim. 4 palaa sulatejuustoa+margariini ?

Heräsin 15.00 aikoihi.

15:15. 2 palaa ruispuikuloita fazer, ja maitorahka + lasillinen maitoa.

17:00 2 palaa ruispuikoloita fazer

20:00 350g lasagnea ja pari lasiimaitoa + kahvi

22.30 Proteiinipatukka, maitoa 3 lasia, maitorahka ja pari ruispuikulaa.

24.00-02.00 1l maitoa.

Mä oon joskus syönyt bulkilla melkein kilon jauhelihaa päivittäin..Mut voisin jauhelihan tilalle ottaa vaikka 400g 2% raejuustoa? Tosin sitten rasvat tippuu melko alhaisiksi..
E:Voisin ottaa rasvaa juustosta/levitteestä leivän päälle?Esim. 4 palaa sulatejuustoa+margariini ?

Tai miks et ota suoraan pullosta vaikka kylmäpuristettua rypsiöljyä tai jotain hyvälaatuista oliiviöljyä? Ite tulee 3 huikkaa (rlk) päivässä otettua. Tai jos et tykkää juoda suoraan pullosta niin lisää ihan rohkeesti noiden ruokien sekaan pullosta?

Jotenkin näin tekisin. Ei tietenkään tarvi jauhelihasta luopua mutta joka päivä en kamalasti vetäisi. Rasvaa saa näppärästi vaikkapa oliiviöljystä tai parista kourallisesta manteleita/saksanpähkinöitä esim.

Kyllähän sitä jauhelihaa voi vetää joka päivä, mutta alkaa kaikki ruuat maistumaan puulta jossain vaiheessa, jos niitä joka päivä vedät. Siksipä kannattaa vaihdella eli vedä jonain päivinä jauhelihaa, jonain taas raejuustoa ja joskus leipää ja levitettä. Katso vain että kalorit on miinuksilla ja kaikkia ravintoaineita tulee tarpeeksi.

On tuo paljon paremman näköinen kuin se eka versio :D Tsemppiä dietille!

Olen 180cm / 85kg ja tarkoitus olisi alkaa syömään terveellisemmin ja saada paino tuonne alle 80 kilon.
Joka päivälle sisältyy tunnin verran liikuntaa ( lenkki,kahvakuula jne. )

Viime vuonna samaan aikaan aloitin dieetin ilman selkeää suunnitelmaa ja paino vuodentakaisesta on kolmisen kiloa tippunut
mutta jos sitä yrittäisi nyt hieman tehokkaammin saada tuloksia aikaan.

Eilinen saldo oli seuraava :

aamupala 8:00:
1 ruisleipä ,1 keitetty kananmuna,lasi appelsiinimehua

lounas 12:00:
150g jauhelihapihvi,2 perunaa

välipala 17:00:
2 ruisleipää,kananmuna,appelsiinimehua,banaani

iltapala 22:00:
maitorahka 250g,mustikoita sekaan kourallinen,hasselpähkinöitä kourallinen

Lisäksi tulee juotua vettä n.3 litraa päivässä,4-5 kuppia kahvia,omega 3 multi-tabs kapselit sekä Kalsium Magnesium plus Sinkki tapletit.

Olen 180cm / 85kg ja tarkoitus olisi alkaa syömään terveellisemmin ja saada paino tuonne alle 80 kilon.
Joka päivälle sisältyy tunnin verran liikuntaa ( lenkki,kahvakuula jne. )

Viime vuonna samaan aikaan aloitin dieetin ilman selkeää suunnitelmaa ja paino vuodentakaisesta on kolmisen kiloa tippunut
mutta jos sitä yrittäisi nyt hieman tehokkaammin saada tuloksia aikaan.

Eilinen saldo oli seuraava :

aamupala 8:00:
1 ruisleipä ,1 keitetty kananmuna,lasi appelsiinimehua

lounas 12:00:
150g jauhelihapihvi,2 perunaa

välipala 17:00:
2 ruisleipää,kananmuna,appelsiinimehua,banaani

iltapala 22:00:
maitorahka 250g,mustikoita sekaan kourallinen,hasselpähkinöitä kourallinen

Lisäksi tulee juotua vettä n.3 litraa päivässä,4-5 kuppia kahvia,omega 3 multi-tabs kapselit sekä Kalsium Magnesium plus Sinkki tapletit.

Liian vähän kasviksia. Liian vähän proteiinia. Liian vähän rasvaa. Itse heittäisin tuohon lisäksi 100-200g grammaa kalaa/kanaa, tuoreen vihannessalaatin ja puoli desiä oliviiöljyä. Nuo siis ihan esimerkin vuoksi.

Pitkän tauon jälkeen salilla käynti aloiteltu.
Lähtökohdat: 183cm 65kg

Listaillaan nyt eilisen syömiset:

Aamupala:
-60g kaura&ruishoutale
-250g maitorahka
-3dl täysmaitoa
-banaani

Välipala:
-Purkki tonnikalaa
-Banaani

Lounas
-240g kanasuikale
-200g riisi
-3,5dl täysmaito

Välipala
-250g maitorahka
-banaani

Päivällinen
-250g paistettu lohi
-200g peruna
-3dl täysmaito

Välipala
-60g kaura&ruishiutale
-2dl täysmaito

Iltapala
-250g maitorahka
-2rkl rypsiöljy
-2dl täysmaito

Liian vähän kasviksia. Liian vähän proteiinia. Liian vähän rasvaa. Itse heittäisin tuohon lisäksi 100-200g grammaa kalaa/kanaa, tuoreen vihannessalaatin ja puoli desiä oliviiöljyä. Nuo siis ihan esimerkin vuoksi.

Kasvikset uppooaa aika huonosti mutta pitänee opetella syömään. Proteiinin lisääminen onnistuu kyllä
helposti ja vähän pelkäsinkin että sitä voi olla liian vähän ruokavaliossa. Minkä kanssa tuota oliiviöljyä olisi hyvä nauttia tai muita hyviä rasvanlähteitä...

Kasvikset uppooaa aika huonosti mutta pitänee opetella syömään. Proteiinin lisääminen onnistuu kyllä
helposti ja vähän pelkäsinkin että sitä voi olla liian vähän ruokavaliossa. Minkä kanssa tuota oliiviöljyä olisi hyvä nauttia tai muita hyviä rasvanlähteitä...

Oliiviöljy menee hyvin vaikka salaatin sekaan. Siihen kun lisää yrttejä niin saa hyvän kastikkeen. Rypsiöljyä taas voi tunkea vaikka rahkaan ja pirtelöihin, se kun on aika neutraalia maultaan. Molempia voi toki juoda myös vaikka pullosta jos ideana on vain saada tietty määrä rasvaa. Muita hyviä ruokia ovat rasvainen kala(lohikalat), pähkinät ja avokadot.

Onko hyvä (tai siis ... :face: ) jos syö esim treenin jälkeen 4 kananmunaa + 4 ruisleipää, raejuusto ja tonnikalaa, juomana maito?
Mulle on aina ollu toi syöminen niin vaikeeta että napsin sillon tällön mitä haluun, enkä koskaan kerkee tekeen mitään kunnollista (joojoo, ei toi mikää selitys oo mutta näin se vaan on.)
Onko mitään vinkkejä miten sais ton pelastusrenkaan pois tosta mahan päältä viim. kesään mennessä, sillai et ruoka ois jotain nopeeta / terveellistä ja perustarpeista väsättävää. (rantakunto, eh eh..:whip: ) Oon tosi huono diettaa, mutta kaikkea ei oo tullu vielä kokeiltuu kumminkaan. PM:llä voi heittää joku jos haluis paremmin auttaa "personal trainerina" toimia ton ruokavalion suhteen :3

Tänään tuli syötyä(syön vielä illan aikana)
:600g Hernemaissipaprika-sekoitusta, 2tonnikalapurkkia, Aminohappoja treenin aikana, 1L kevytmaitoa treenin jälkeen palkkarina(ja 10g maltoa), 350g pippurimarinoitua broilerinfileesuikaleita, 4 palaa rainbow ruispalaa, kunnolla margariinia päälle (60%), 8 palaa sulatejuustoviipaleita(12%), 200g seitifilettä, 2-3 ruokalusikallista rypsiöljyä.
Saatan vielä ottaa tohon 1-2 leipää levitteellä&juustolla :) Päälle tuli vielä multivitamiinit(jotka sisältää myös esim.Artisokkaa,kurpitsan siemeniä,nokkosta, vihreää teetä, mustaa pippuria ja ALA:aa) + kreat&beta+boosteri+vihreä tee pilleri+karnitiinia.

E.Tää ei oo siis missään järjestyksessä, noita tuli syötyä pitkin päivää.

Eilisen ruoat:
Aamupala: klo12.00 3munan munakas,1 purkki tonnikalaa ketsupilla, 3 lasia täysmaitoa,4 kuppia kahvia.

Päivällinen: klo17.00 175g Cashew pähkinöitä,pirtelö mihin tuli=kaurahiutaleita 2dl,proteiinijauhoa 2dl,täysmaitoa 0,5l,1 banaani,rahkaa 0,5kg.
tortilloja 3kpl joissa täytteenä salsakastiketta,kanaa,salaattia. sitten 1 lehtipihvi ja täysmaitoa 0,5l ja jälkiruoaksi 1 jäätelö

klo18.00 3 kuppia kahvia maidolla creatiinia 5g,2 kapselia bcaa:ta,1 tabletti magnessiumia,1 lasi vettä.
Treenin jälkeen noin klo20.00 1 kapseli bcaa:ta,palautumisjuomaa johon lisätty 1dl maltoa,massanlisäysjuomaa

klo20.30 100g suolapähkinöitä,1 lasi täysmaitoa.

klo21.15 lautasellinen kanakastiketta ja muusia,1 lasi vettä,1 purkki tonnikalaa.

klo22.30 massanlisäysjuoma,1 lasi vettä.Päivästä riippuen menee enemmän/vähemmän kasviksia/ruokaa.Mitä mieltä näistä? tavoitteena olisi saada paino ylöspäin pikkuhiljaa :)

Dieetin aika, joten olisi kiva tietää että onko dieettiruokavalioni hyvä, vai tulisiko lisätä / vähentää jotain. Olen siis n. 180cm / 87kg ja ikää löytyy 17v.

Aamupala:
40g kaurapuuro, 40g whey80 heraproteiinia. (40g = 1dl? Puuttuu kunnollinen elintarvikevaaka itseltäni.)

Lounas:
Mitä nyt satutaan koululla tarjoamaan, tähän olisi varsinkin kiva saada jotain tarkennusta että miten kannattaa kouluruokailussa syödä kun ei ole tietoa makrojakaumista pääruoassa. Maitoa ja salaattia ajattelin painottaa, kun tunnetustihan kouluruoat ovat lähinnä pelkkää hiilaria ja rasvaa.. Maitoa ehkä n. 0.5L?

Välipala:
Maitorahka + hedelmä

Illallinen:
Kotiruokaa, elikkä hyvin todennäköisesti perunaa & jonkinsortin lihaa. 2 Perunaa tarpeeksi ja sitten enemmän lihaa? Maitoa n. 0.5L

Iltapala:
Maitorahka
15g rypsiöljyä (Yksi ruokalusikallinen?)

Tästä tulee melko karkeasti arvioituna 2400kcal, ja makrojakautumat ovat 230p/170hh/75r. Liikuntaa tulee noin 4x viikossa 60min punttisali, sekä 2x viikossa jonkinsortin aerobinen. Oma peruskulutukseni on noin 2300kcal ja päälle nuo liikkumiset sitten.

Olen abouut 180cm / 70kg, ikää 15v
No aattelin sit heittää itekki tähän jotain:
Aamupala:
Yleensä joku leipä + kahvi, joskus en kerkee ku kahvin vaan juomaa :(

Lounas:
Koulussa eli jotain peruna ja jotain lihaa/keittoa. 0.5l menee maitoa varmaan, joskus jos litrakin.
Välipala:
Maitorahkaa + sokeriton mehukeitto(jos on) joku leipäpalanen, kahvi.

Illallinen:
Kotiruokia, eli jotain keittoa, nakkikastiketta ja perunaa ^^ Eli jotain peruna + liha aina. Maitoa 0.5l melkeen joka atrialla, salaattia yrittäny syyä aina sen puol lautasellista ainaki.

Iltapala:
Leipäpalanen(2-3kpl), ehkä banaani ja maitoa.

Liikkumisia sen verta on 4x viikossa 60min puntti, sitten viikonloppusin omaa nyrkkeilysäkkiäni pieksen, vatsoja, selkiä ja sit joitain liikkeitä mitä pystyy pelkillä käsipainoilla ja yhellä käyrätangolla tekeen. Soutulaitetta myös joskus viikonloppusin ja joku mikälie hiihto liikkeen tapanen laite kans löytyy.

Risuja & Ruusuja, antaa tulla vaan, kyä mä kestän ! PM:mmääki voi heittää :)

Tosiaan tuo ruokavalio heittelee niin paljon, ja ruoka-ajatkin on ihan pyllystä, joskus en syö koulussakaan kun ei vaan tee mieli mennä istumaan ja mutustamaan näkkäriä. Mutta tossa on tommonen mitä oon yrittäny noudattaa.

100g mysliä+4 kananmunaa+400g liiterin kanaa+2xlehtipihvi+300g kastler pihviä+100g salaattia+200g naudanjauhelihaa+2 paahtoleipää+noin 100g suolalihaa nyt ainakin mieleen tulee
+Bcaa+rasvat+monivitamiinit jne
102/174 tällä hetkellä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom