Mitä ranteessa?

Eiche sanoi:
Itelle iski rannekellopolte pahasti, Movadon Kardelo sarja kiikarissa.

Tietoa mitä tuollanen maksaa???? Kuukkeli kerto mulle jonkun tuollasen maksavan rapakon takana 600-700$. Mitähän luokkaa saattaa Suomessa olla hinnat???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Relg sanoi:
Tietoa mitä tuollanen maksaa???? Kuukkeli kerto mulle jonkun tuollasen maksavan rapakon takana 600-700$. Mitähän luokkaa saattaa Suomessa olla hinnat???

Itse myös googlella katsonut eli ei hajua mitä Suomessa maksaa, todennäköisesti ei euroakaan vähempää.

Movadon sivuilla ilmoitetaan, että Suomessa niitä myy http://www.mpgems.fi tai ainakin tuo maahan (?) niitä.

Tuolla myös vastaus omaan aikaisempaan kysymykseeni..

Kellon vesitiiviys riippuu sen tiivisteiden kunnosta ja valmistustekniikasta; ruuvattu tausta ja kruunu lisäävät kellon tiiviyttä. Lyhenne 30m ei tarkoita 30 metriä, vaan 30 minuuttia yhden metrin syvyydessä. Muilla luvuilla "m" yleensä tarkoittaa syvyysmetrejä. Joskus syvyys on ilmoitettu myös jaloissa, yksi jalka (feet) on 0.3 m.

Usein vesitiiviydestä puhuttaessa saatetaan myös ilmoittaa montako ilmakehänpainetta(ATM) kello kestää, yksi ATM vastaa noin kymmentä syvyysmetriä;

* 3 ATM merkitsee käytännössä perussuojausta. Tällöin kello kestää satunnaiset vesiroiskeet.
* 5 ATM on aavistuksen edellistä tiiviimpi
* 10 ATM alkaa olla jo oikeasti uintitiivis
* 20 ATM - 100 ATM voidaan käyttää sukeltaessa.

Virallisten merkintöjen suuri "vääristymä" johtuu siitä, että kelloja testataan laboratorio-olosuhteissa. Eli vaikka kello testatessa kestääkin esimerkiksi 50 metrin syvyyttä vastaavan paineen, on kysymyksessä staattinen vesisäiliö, jossa kello on paikallaan. Oikeassa käytössä sekä kello että vesimassat liikkuvat, jolloin kelloon kohdistuvat staattisia olosuhteita huomattavasti kovemmat paineet.

Asiantunteva kelloseppä tarkastaa kellon vesitiiviyden aina patterin vaihdon tai huoltojen yhteydessä.

Tommonenhan tossa ranteessa.
img

daX-x10001_631.jpg

Tuon lisäksi sellanen perusmusta Espritin kello. Kultakellot :urjo:

Onpahan hienoja kelloja. Meikäläinen köyhimys sai joskus muutama vuosi sitten <a href="http://www.mercadolibre.com.ar/jm/img?s=MLA&f=17772060_6849.jpg&v=P"> tämäntyylisen</a> lahjaksi. Eroa kuvan kellossa ja omassani on sen verran, että omani on Citizen Sapphire Ecodrive, eikä siinä ole tuota kellotaulua kiertävää sekuntilistausta eikä myöskään päivämäärä-toimintoa. Muuten ovat aivan samanlaisia...

On muuten käynyt, kuten Wagner jossain sarjakuva-stripissä Viiville totesi, eli eihän tuollainen kello näillä leveysasteilla kauaa käy. Aina välillä se pysähtyy ja täytyy laittaa pöytälampun alle muutamaksi tunniksi lataukseen. Tuo latausaika on minulle tuskaa, koska olen kelloni orja ja pidän sen muutoin ranteessani AINA - saunassakin. :(

Eih!!! Taas meni tältä tytöltä 100 euroa Axcenttiin. Pitäis noiden myyminen kieltää lailla. Saanen siis esitellä uusimman Axcent-perheeni jäsenen :haart:

v229.gif

...nyt ei sit enää yhtään uutta...Joo, en usko itsekään!! :D

Ostin -92 Tukholmalaiselta kirpputorilta Lorus-merkkisen isokokoisen miesten kellon. Siinä oli silloin metalliranneke. Kellotaulu on melkein 2 cm paksu, tyyliltään klassinen. Olen vaihtanut siihen jo 7 kpl Camel-tyypin nahkaisia rannekkeita. Mukava muisto mukavalta reissulta.
Fossiililla on hyvännäköisiä kelloja, ostan heti kun voitan Lotossa.

Tuollainen on kädessä. Ollut jo muutaman vuoden enkä usko ihan heti vaihtavani. Ollut monessa väännössä mukana, ja pimeässä yökerhossa tuo illuminator näyttö on loistava.

Liitteet

• polar.JPG
    polar.JPG
    8,5 KB · Katsottu: 713
Iteltä löytyy tilanteesta riippuen rippilahjaksi saatu Tag Heuer
B110_Tag_1.JPG

tai Polariksen F6.

Ja sitten tietysti pitää aina olla tuollainen hopeakoru toisessa kädessä, jossa lukee nimi ja syntymäaika jos ite on unohtanu :hyper:

Raejuusto sanoi:
Milläköhän tavalla tuollaisen $152000 kellon postitus hoidetaan? Tuleeko se limusiinikyydissä smokkiin pukeutuneiden kääpiöiden kantamana?

Luultavasti lauma hikikainaloisia, elämäänsä pettyneitä bulgarialaisia postinkantajia tarkistaa lähetyksen sisällön jonka jälkeen he pieksevät pakettia (puu)kengillään kolmen vuorokauden ajan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom