Löytyykö Pakkiksen käyttäjistä rannekelloihin hurahtaneita? Minkäslaisia kelloja hemmoilta löytyy ranteesta? Itse olen
Omega Seamaster chronon onnellinen omistaja. Kyllä kello miehen tekee! :thumbs:
Ai, täällä oli tämmöinenkin ketju, enpäs ole aiemmin huomannutkaan.
Aiemmin Citizenin anadigi, saatu rippilahjaksi muistaakseni loppukesästä 1988. Se hävisi jonnekin tänä keväänä ja huonona korvaajana ollut PulsTech sykemittari hajosi aika pian sen jälkeen, huonoa tuuria. Oli orpo olo, kun ei ollut rannekelloa.
Tulin siihen tulokseen, etten halua ensinnäkään opetella tulemaan toimeen ilman rannekelloa (mikä olisi tietenkin ajan myötä onnistunut), enkä myöskään ostaa halpiskökkökelloa. Siispä vaatimuksiksi tulivat nämä:
1) kelloni pitää toimia ilman paristoa, valolla tai mieluummin mekaanisesti
2) kuoret ehdottomasti nikkelitöntä terästä tai titaniumia
3) safiirilasi
4) ei saa olla iso molisko, eli mikään ns. sporttikello tai sukelluskello ei tullut kyseeseen.
Siksipä ostin Seikon Arctura Kineticin Auto Relay toiminnolla, eli tämmöisen:
http://www.seikowatches.com/arctura/auto_relay.asp, paitsi että mulla on musta kellotaulu, päivyri kolmosen paikalla ja numeroilla ilmaistuna 2, 4, 6, 8, 10 ja 12. Muuten olen erittäin tyytyväinen, kyseessä on mulle sopiva rannekello kaikin puolin, mutta kestävyydestähän ei vielä tiedä. Katotaan sitä sitten joskus 10-v kuluttua. :D Pitäisi joskus testata huvikseen toikin Auto Relay toiminto.