Mitä ranteessa?

Kiitos vastauksesta. Tampesterissa kävin jälleenmyyjällä (oliskohan ollu hämeenkadun timanttiset?), joka tarjosi 2220.80.00:aa tasan 2000€ hintaan. Kello oli co-axial-koneistolla ja kelloseppä sanoi kyseisen koneiston huoltoväliksi 12-15v.

Molemmissa malleissa on co-axial koneisto. Paljon kellon ovh hinta on?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo tuo alennus 2440 -> 2000 tuli suoraan myyjän suusta, ilman että ehdin edes kysyä paljonko kello maksaa. Pienellä tinkaamisella olisi varmasti saanut hintaa alemmas, mutta katsellaan nyt vielä kaikessa rauhassa..

1.jpg
Itse sain parhaan tarjouksen Rolexin Submariner Non-datesta Porista (3200,-), pieksi jopa suurimman osan nettihinnoista. Laatukellon hinnat eivät muutenkaan vaikuta erikoisen halvoilta, enkä tahdo ostaa arvokasta kelloa netistä. Tuo Submariner olisi melko klassikko valinta!

Osaisiko joku neuvoa, miten tuollaiseen metallirannekkeeseen lisätään paloja? Muutaman kuukauden captain of crush -puristelun jälkeen tuntuu siltä, että ranneketta täytyy pidentää ja kotona löytyykin pari palaa. Onnistuuko tuo itse vai pitääkö vain viedä liikkeeseen toimenpidettä varten?

Äkkiseltään sanoisin, että liikkeeseen vaan. Nakkisormilla ei itse kannata ruveta räpeltää :) Lyhennys makso muistaakseni muutaman eken, tuskinpa pidennyksestä paljoo enempää joutuu pulittaa.

Duunissa mulla on ranteesssa ollut nyt vajaan vuoden verran Breitling Navitimer teräsrannekkeella. Vapaalla käytän 3-4 vuotta vanhaa Suunnon Observerin titaaniversiota tai Hanowan Swiss Military titaani chronoa (tästä kellosta mulla ei oo juurikaan mitään tietoa, tuli lahjana n. 5 vuotta sitten)

Oon jo katsellu seuraavaksi kelloksi Channelin J12:sta, mutta kun tää viimeisin hankinta vei n. 10 % mun bruttovuosituloista, niin tarvinnee vähän aikaa vielä odottaa :D

Osaisiko joku neuvoa, miten tuollaiseen metallirannekkeeseen lisätään paloja? Muutaman kuukauden captain of crush -puristelun jälkeen tuntuu siltä, että ranneketta täytyy pidentää ja kotona löytyykin pari palaa. Onnistuuko tuo itse vai pitääkö vain viedä liikkeeseen toimenpidettä varten?
Maksaa ehkä 5 euroa liikkeessä, joten kannattaako ihan oikeasti nähdä se vaiva että parhaassa tapauksessa rikkoo/naarmuttaa koko härvelin?

Maksaa ehkä 5 euroa liikkeessä, joten kannattaako ihan oikeasti nähdä se vaiva että parhaassa tapauksessa rikkoo/naarmuttaa koko härvelin?

Juuei, ajattelin vain, että jos kyseessä olisi ollut ihan palikkatason homma, niin olisi voinut itsekin tehdä. Eikä toi nyt varmasti kovin vaikea homma voikaan olla, tarvitsee varmaan vain jonkun spesiaalityökalun, joten ei muuta kuin liikkeeseen.

Onko kellään kokemusta Maurice Lacroix:n kelloista. Niistä löytyi muutama malli, mitä himottaisi ostaa..
Breitlingiin ei vaan tällä hetkellä rahat riitä.

Juuei, ajattelin vain, että jos kyseessä olisi ollut ihan palikkatason homma, niin olisi voinut itsekin tehdä. Eikä toi nyt varmasti kovin vaikea homma voikaan olla, tarvitsee varmaan vain jonkun spesiaalityökalun, joten ei muuta kuin liikkeeseen.
No vähän mallista riippuen sen metallitapin voi saada sieltä irti neulalla/klemmarilla tms. Joskus joutuu käyttämään vähän väkivaltaa. On niitäkin tullut vastaan ettei kotivehkeissä yksinkertaisesti ole tarpeeksi jerkkua/vääntökestävyyttä, joten on joutunut turvautumaan ammattilaisen apuun.

Itse en ole jaksanut nähdä vaivaa lampsia liikkeeseen asti, kun hommaan menee noin minuutti
ja palikan poiston/lisäämisen voi tehdä jollakin sopivalla härvelillä pienestä ruuvarista lyijytäytekynään.
Nyt puhun siis oman kelloni rannekkeesta.. Orsillan kysymykseenkin olisi helpompi vastata, jos kuvan rannekkeesta näkisi.

No saihan tuon sitten ihan helposti neulan avulla säädettyä, mutta ylläri oli se, että palan lisäämisen jälkeen ranneke on liian löysä. Eli noi palat ovat sen verran suuret, että optimaalista kokoa ei näköjään löydy. Parempi kuitenkin hieman liian löysä kuin liian kireä.

Aivan toinen tarina onkin sitten se, että huomasin kellon patterin heittäneen henkensä. Halusin säätää rannekkeen itse juuri sen takia, että ei tarvitse vaivautua liikkeeseen, mutta eipä taida kotoa kellon pattereita ylimääräisenä lojua.

Paska Festina, vanhemman Zenithin patteri kesti seitsemän vuotta ja tämän murheenkryynin hikisesti 1,5 vuotta.

Paska Festina, vanhemman Zenithin patteri kesti seitsemän vuotta ja tämän murheenkryynin hikisesti 1,5 vuotta.
Hanki semmoinen kello, mikä ei tarvitse paristoja, kuten valolla käyvä, Seikon Kinetic tai ehkä mieluiten mekaaninen täysautomaatti kerralla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom