Mitä ranteessa?

Tuollainen on kolme vuotta ranteessa ollu

detail.jpg

Mulla oli muuten viime kello Orient. Samoin isäukolla.

Mulla hajosi kello parin kolmen käyttövuoden jälkeen, ja päätin ostaa hieman tunnetumman merkin eli Tissotin.

Isällä hajosi uudempi Orient myös melkein saman käyttöajan jälkeen kuin meikäläisen eli odotettavissa on siis kohta sulle kellon vaihto?

:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on Polarin FS1 joka toimii myös kellona :)

Noniin, löysinpä oikein suomalaiselta sivulta kuvan kellostani: http://www.kultatahti.fi/cgi-bin/kultatahti?sivu=2&tid=84&tr=1&tr1=175&tr2=190#

Tuommoinen oli pahin kilpailija: http://www.kultatahti.fi/cgi-bin/kultatahti?sivu=2&tid=3503&tr=1&tr1=166&tr2=#

Loppujen lopuksi olin sitä mieltä, että Jaguar olisi mulle liian herraskaisen näköinen ja merkki herättäisi ehkä mielleyhtymiä tyyliin "Ai, sillä ei riitä raha ostaa Jaguar autoa, niin on sitten surkia wonabii ja ostaa sen merkkisen kellon, vähän niinku ne, kellä on Porsche leivänpaahdin...". Kun nyt mulla on kumminkin pyrkimys olla viestittämättä brändeillä mitään, pitää mahd. neutraalin merkkisiä vermeitä (jos ei näy mikään merkki, niin se on paras, mutta toiveajattelua moinen), niin Seiko sopi siihen asenteeseen paremmin, kuin Jaguar.

Yllättävän halvalla muuten myyvät Seikoja tuossa liikkeessä. :eek:

Neiti Ajan mukaan (silmämääräisesti kateltuna) mun Seiko näyttäis olevan aika tarkasti 55sek edellä. Katotaan huomenna, onko samassa.
Muutaman kerran olen tsekannut asian ja saman 55sek on edelleen edellä, että kai tää ainaki toistaiseksi pysyy ajassa. :)

Käytän kelloa vain kun olen juoksemassa, kun siitä on hyvä kattoo kauanko on juossut. Muuten en kelloa käytä, koska mun toimiva kello on niin ruma ettei sitä kehtaa käyttää ja hienompi kello ei käy :(

Ite päätin itteäni hemmotella ja hankin syntymäpäivälahjakseni uuden Omega Speedmaster Professionalin eli "Kuukellon". Onpahan rautaa ranteessa... :rock:

22 vuotta ollut Certina DS sukeltajamalli ranteessa. Oli aikanaan maailman kestävimmäksi tituleerattu. Titaania ja kultaa. Kaksoiskierrenuppi, 200m jne...
Hintaa silloin joskus kuukausipalkan verran.

Kelloseppä on kuolannut pari kertaa kellon perään kun on tullut liikkeessä asioitua. Nykyään ei kuulemma enää tehdä samanlaisia vahvoja kelloja.....:rolleyes:

Oletteko muuten puhdistaneet kellojanne ja niiden rannekkeita?

Huomasin taas, että likajankkia kertyy rannekkeen (teräksinen sekin, kuten kellon kuoretkin) väleihin, joten kello hanan alle ja poistin enimmät liat muovisella juuriharjalla. Hyvin onnistui. Hirvitti vaan rueta hommaan, koska olen iskostanut päähäni ajatuksen, että kelloa ei saa veden kanssa päästää kosketuksiin. Tuohan ei tietenkään pidä paikkaansa laadukkaampien ja todella vedenpitävien kellojen kanssa, mutta kai siihen asenteeseen takavuosina tottui, kun ranteessa oli mikä sattuu halpisajannäytin.

Toistaiseksi tyytyväinen olen tähän Seiko Arcturaan muuten, mutta täähän on vähän niinkuin puoliautomaatti, jossa on mekaaninen rakenne lataamassa jotain akkua. Haaveena olisi joskus ostaa täysmekaaninen, eli oikeasti automaattinen kello. Siitä saa varmaan sitten ainakin 1000€ pulittaa, mutta voivoi. Suunnilleen saman kokoinen ja tyylinen saisi olla, mitä tää Seiko, eli linjakas ja karu, ei korumainen, mutta ei mikään järkyttävän iso sukeltajankello tms. moliskokaan. Kattoo sitten joskus, jos vaikka 50-v lahjaksi moisen kellon raskisi ostaa.

timberlandin titaaninen crono. Ja aiheesta poiketen 1800 luvun lopusta oleva hopeinen taskunauris.(isoisän isän perintöä)

Eii oo ku joku nauha.. Vanhasta kellosta meni lasi ja ranneke rikki.. Kyllä se kello pitää olla.. Mieluiten veden kestävä, iskun kestävä, naarmuntumaton lasi, kestävä ranneke, tyylikäs ja ennen kaikkia halpa.. :D Ku on rahoissaan niin uuden ostoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom