Mitä puuroa suosittelet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Senttu
  • Aloitettu Aloitettu
En tiedä onko tästä jo oma keskustelu mutta laitetaa nyt kyselyy..
Mä oon tullu ihan hullu puuron syöjä, aamu ei lähe käyntii ilman puuroa. Oon syöny nyt pirkan neljänviljan puuroa ja sit myllyn paras pikakaura + kuitu puuroa. Mikä muu puuro olis hyvää? saa suositella!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla ei mene mikään muu alas niin helposti kuin nallen ruishiutaleet. Sen voi tehdä mikrossakin, ei tule "liisteriä" niinku esim Elovenasta.

:kuola: Kaurapuuroo ja siihen purkki raejuustoa ja valion mehukeittoa= joka aamuinen herkku :kuola: :5: :rock:

Mulle maistuu eloveena tuplamäärällä vettä, eli semmoinen vetinen lämmin liemi jossa 80-120g hiutaleita. Pystyy syömään todella nopeasti eikä tarvi kuin niellä vrt. siihen jööttitököttiin jota siitä tulee vähemmällä vedellä.

Nalle kuntokaura hiutaleet 1,5dl
2 dl maitoa
2 dl vettä
kukkurallinen ruokailuun käytettävä ruokalusikallinen pellavasiemenrouhetta

Sekoita kaikki.

Mikroon 3,5min.

Ota mikrosta ja lisää ruokalusikallinen (mitta) kylmäpuristettua rypsiöljyä. Sekoita ja anna seistä jonkin aikaa. Puuroon muodostuu herkullinen pinta ja kohtuullisen samettinen koostumus.

(Itse syön puuron melkein loppuun kunnes läväytän päälle purkillisen rahkaa. Jos tuntuu kuivalta niin sokeritonta mehukeittoa vielä päälle. Tuossa satsissa saan vedettyä rasvaakin ikäänkuin osana ruokaa eikä ainoastaan kylmästi lusikalla suuhun.)

Viime aikoina ei ole juurikaan puuroa tullut syötyä, mutta parasta on Nalle neljä viljan puuro. Ja ehdottomasti kattilassa valmistettuna.

toni_88 sanoi:
:kuola: Kaurapuuroo ja siihen purkki raejuustoa ja valion mehukeittoa= joka aamuinen herkku :kuola: :5: :rock:
Oon muuten Tonin kanssa samaa mieltä, paitsi, että mehukeittoa en laita vaan lidlen makeutusnestettä.

Kaurapuuroa menee paketti viikossa. :)

Tässä mun resepti mikrouunia varten:

1dl kaurahiutaleita
2dl vettä
1tl mineraalisuolaa

600 wattia kolme minuuttia

Sitten loraus kasviöljyä, ja se on siinä! :kuola:

Mun neljänviljan puuroon menee kaveriksi vielä auringonkukansiemeniä, pellavansiemeniä ja purkillinen raejuustoa. Ja kattilassa levyn päällä tietty. Mikrot on saatanasta. En tue.

e. leseitä menee kanssa tietty...

e2. Joka aamu. Muuten ei tule päivästä mitään.

Mulle uppoo hyvin toi tavallinen Elovena.
Teen mikrossa ja laitan 1 dl kaurahiutaleita ja 2,5 dl vettä. Sit mikroon 2x2 minsaa. Ei toi musta mitään liisteriä oo. Ja kaveriks sitte viel leseitä. Maistuu! :)

Mulle uppoo hyvin toi tavallinen Elovena.
Teen mikrossa ja laitan 1 dl kaurahiutaleita ja 2,5 dl vettä. Sit mikroon 2x2 minsaa. Ei toi musta mitään liisteriä oo. Ja kaveriks sitte viel leseitä. Maistuu! :)

Samat sanat. En tajua ollenkaan puhetta liisteristä, vaikka puuro tehdään veteen mikrossa. Varsinkin laittamalla sekaan kaura- ja vehnäleseitä desi ja vielä desi soijarouhetta puurosta tulee todellakin suussasulavaa! Aamulla yhdistän tuohon komboon vielä 20g maustamatonta heraa ja ruokalusikallisen pellavasiemenrouhetta. Hyvin menee alas kaikki sulassa sovussa, vaikkakin lopputulos näyttää todella epämääräiseltä mössöltä. :lol2:

Mulle uppoaa kaurapuuro, niin Elovena kuin Pirkan pikakaurahiutale. Ja puurohan tehdään ainoastaan maitoon!

Elovenan kaurapuuro on myös suosikkini :)
Teen sen mikrossa vähän suositettua suurempaan vesimäärään ja lisään siihen sitten vielä 1/2 dl vehnäleseitä ja/tai 1/2 dl kauraleseitä sitten kypsentämisen jälkeen.

Joskus kun viikonloppuna on aamuisin enemmän aikaa, niin teen puuron kattilassa silleen ihan perinteisesti ja haudutan sitä ainakin 10 min, niin se on vielä parempaa. :)

ja mullehan uppoo pikakaurahiutaleet.. kukkura lautasellinen hiutaleita ja maito perään.. sitten ääntäkohti!! puuron lämmittäminen eioo mun juttu!! vie liikaa aikaa :hyper: ja maistuu pahalle!! :urjo:

ite vetäny pitkä aikaa jo 1dl elovenaa plussaa sit ruokalusikallinen kauraleseitä, vehnäleseitä, ruisleseitä, vehnäalkioita ja pari ruokalusikallista pellavasiemenrouhetta sit pari minsaa mikrossa sit pari kolme kananmunan valkuaista sekaan ja sit minsa pari viel mikrossa sit ulostetaan mikrosta ja purkkiraejuustoa sekaan ja avot. :)

Kaurapuuro (nyt jokin halpis luomu-) + kauralese ja ehdottomasti kattilassa. Tuohon sitten raejuustoa sekaan. Hyvää & masu toimii

Kauralesepuuro :haart:
Ruispuolukkapuuro :haart:

Kauralesepuuron keitän pelkistä kauraleseistä, tulee mukavan pehmeetä, kun käyttää vaan tarpeeksi vettä. Naatiskellaan marjojen ja maidon tai raejuuston ja mehusopan kera.

Nopea ruispuolukkapuuro syntyy mikrossa ruishiutaleista, puolukkasurvoksesta ja makeutusaineesta. Seuraksi maitoa ja raejuustoa.

ja mullehan uppoo pikakaurahiutaleet.. kukkura lautasellinen hiutaleita ja maito perään.. sitten ääntäkohti!! puuron lämmittäminen eioo mun juttu!! vie liikaa aikaa :hyper: ja maistuu pahalle!! :urjo:

Mä oon samoilla linjoilla. Sekotan 2-3 dl Elovenaa maitoon tai veteen yleensä jo illalla (pitää antaa hiukan imeytyä). Aamulla on sitten valmis setti jonka voi kaataa kurkusta alas. Jos ton määrän keittää puuroksi niin sitä saa sitten niellä koko aamun eikä se puuro kuitenkaan niin hyvää ole että jaksais nähdä vaivaa ja aikaa sen takia.

Miten tuo raejuusto käyttäytyy, kun se sekoitetaan puuroon? Sulautuuko nätisti joukkoon vai klimppiytyykö? Varmaankin sekoitetaan jo kattilassa joukkoon ( ja kiehutetaan vielä hetki) ?

Pitäis varmaan kokeilla tuota. Itse olen laittanu vähän heraa lisäämään proteiinin määrää. Jos laittaa paljon, niin alkaa jo puuron maku kärsiä siinä määrin, että jää syömättä :urjo: . Pieni määrä ei vielä haittaa makua.

Tuo raejuusto on kuitenkin aika neutraalia maultaan.

Niin ja hiutaleista Nallen 4-viljan hiutaleet on mielestäni parhaita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom