Mitä puuroa suosittelet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Senttu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä olen syönyt 10 vuotta saman aamupalan. Tähän olen jämähtänyt:
Kaurahiutaleita ja suolaa
Raejuustoa 2%
Lesitiinirakeet
mehukeittoa tai sokeritonta marjahilloa

Kypsennän aina kattilassa kunnolla hauduttaen. Nyt olen tykästynyt Elovenan kauraplus-hiutaleisiin. Kaloreita 310/100g, prot.15.9/ hh 44/ ra 8,4
Tosi hyvää ja pehmeänmakuista!
- välillä syön ruishiutaleita, spelttimannaa tai 4-viljan hiutaleita. Raejuuston korvaa reissuilla valkuaiset tai protskujauhe. Kaneli ja mak.aine tai fruisanaa 1tl sekaan.
Rusinat sopii myös puuroon ja marjat...tänä kesänä vadelmat ovat maistuneet lähes päivittäin.

Puuro on hyvää, terveellistä, siinä on mm. kuituja ja pitää hyvin kylläisyyden tunnetta yllä. Loistokamaa! Itse syön Elovenan pikapuuroja (pussi). Niitä on monia makuja, mm. omena&kaneli, mustikka&vadelma, aprikoosi&pellava (muistaakseni) yms. Sitte on myös neljän viljan puuroa ja "raakaa" kaurapuuroa. Jos syön maustettua puuroa, laitan vaan veden sekaan. Mutta jos syön tavallista kaurapuuroa sekoitan sekaan hilloa tai jugurttia tai hedelmiä tai marjoja.

Myös Myllyn paras Pikakaurahiutale on hyvää, sekä halpaa. Muistaakseni kilon paketti maksoi jotain euron pintaan. Siinä on kanssa lisätty kuitua.

Joskus puuro on hyvää myös myslin tyyliin syötynä, eli kuivia kaurahiutaleita sellasenaaan jugurttiin tai maitoon. Toimii! :rolleyes:

Itse tuli koettua tänään tämänlainen makuelämys eli makeahko aamupuuro :)

Aineksina puurossa oli:
-Nalle kuntokaurahiutaleet n. 1dl (36g)
-Maustettu hera (itsellä tällä hetkellä minttusuklaa) 26g
-Kookosöljy 10g
-Vesi 2-3dl

Todella helppo valmistaakin. Hiutaleet lautaselle ja 2dl vettä päälle ja 3 minuutiksi mikroon (~650W). Mikron jälkeen puuron päälle laitetaan tuo kookosöljy, jotta se sulaisi nätisti puuron päälle --> sekoitus. Lopuksi sekaan hera ja hiukan vielä vettä, jotta puurosta ei tulisi liisteriä. Jos tuntuu liian makealta, niin päälle voi ripotella hiukan suolaa. Tulee sellainen mukava suolaisen ja makean yhdistelmä. Kyytipojaksi vaikka lasillinen maitoa. Tuli sen verran hyvää, että pitää jatkossakin tehdä tuota.

Tuossa määrässä puuroa oli: P26g, H19, R15 ja kuitua 6,5g. Kalorit 315.

Joka aamu:

-120g elovena hiutaleita
- 10g lesitiini rakeita
- 3dl mehukeittoa
- 2,5dl rasvatonta maitoa

ei muuta kuin sekasin, ja alas, eikä tätä millään lämmitellä, yleensä kun menee isomman auton ratissa matkalla vedellessä..;)

Joka aamu:

-120g elovena hiutaleita
- 10g lesitiini rakeita
- 3dl mehukeittoa
- 2,5dl rasvatonta maitoa

ei muuta kuin sekasin, ja alas, eikä tätä millään lämmitellä, yleensä kun menee isomman auton ratissa matkalla vedellessä..;)

onko tuo kuivapaino

1dl tattarirouhetta, 0.5dl kaurahiutaleita, ruususuolaa. Nom.

Kaurapuuron rakenteesta en tykkää, se menee semmoseksi liimaksi. Lähes joka aamu tulee syötyä joko Nallen 4viljan puuroa tai ruispuuroa maitorahkalla, rusinoilla ja gojimarjoilla. Vettä n. reilu 1 dl ja 30g puurohiutaleita lautaselle, mikroon 3min, rahkat ja marjat sekaan. :kuola: :haart:

Itse rakastan puuroa. Olen kuitenkin melko hiilarikammoinin joten joudun maksamaan puurostani hieman extraa. Hyvin toimii esimerkiksi Elovena plus, jossa on normaaliin verrattuna "paremmat" ravintoarvot sekä sekaan hieman Elovena plus vehnäleseitä. Kuituakin tulee melko kovasti. Yleensä heitän sekaan pakastemarjoja ja yhden scoopin randomin makuista heraa.

Itse mikrotan ruispuurot. Mutta eikös täällä ole vielä perustemppua. Protskut nimittäin saa laittamalla desilitran suklaanmakuista proteiinijauhetta (heraa, kolme proteiinia tms. mielellään hidasta) sekaan mikrotuksen jälkeen. Sitten vaan sotketaan ja jos meinaa mennä paksuksi, niin vaikka maitoa lorauttaa sekaan. Paljon parempaa kuin normipuuro ja saa protskut kätevästi.

kyllä Elovenan kaurahiutale ja -lese on parhaimmistoa! :) Sitä kun keittelee väh. 10 min ja mahdollisuuksien mukaan vielä hauduttaa, maustaa suolalla. aijai!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom