Mitä olet joutunut kokemaan salin myötä? (Negatiiviset asiat)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Laihdutus urakan jälkeen -16kg kyselivät töissä mitä olen tehnyt. Kerroin käyväni salilla ja juoksemassa. Kuulemma pitää alkaa kerätä heti lihottaa, lopettaa lenkkeily ja mitään pikku-painoja ei saa salilla heiluttaa. Kertojina siis sen sarjan plösöjä ettei eläessään ole mitään liikuntaa harrastaneet.

Muutenkin joka ikinen jonka kanssa tulee harrastuksista puhetta alkaa aina heti neuvomaan että minkälainen ohjelma pitää olla. Miten laihduttaessa tulee säästöliekki. Miten 6 - 7 tuntia liikuntaa viikossa aiheuttaa ylikunnon ja sitten ei voi vuoteen tehdä mitään. Miten pätkäpaasto aiheuttaa kuulemma heti paaston lopetuksen jälkeen mystisesti kaikkien kilojen takaisin pamahtamisen.

Tässä nämä melko perus asiat: Vanhemmat juuri ja juuri ymmärtävät näitte proteiinien käytön. Siihen sanovat, että kyllä ne proteiinit saa muualtakin kuin jauhoista. Eivät ymmärrä, vaikka kuinka selittäisin, että on tärkeää ottaa ne proteiinit heti salin jälkeen kun imeytyvät paremmin.
Toinen yleinen on tämä: Satun nyt olemaan tämmöinen rasvaprosentiltani 7 paikkeille olevaa 58kg ihminen. En haluaisikaa olla painavampi kun tavoittelen kuitenkin kilpailemaan vapaaottelussa ja tämä sarja on oikein hyvä. Tämä taas johtaa siihen, että vittuilua tulee enemmän kuin tarpeeksi siitä, että olen tekopyhä kun käyn salilla ja, että näytän niin narulta, että ei siellä salilla käynti kannata.
Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku tulisi haastelemaan. Yleensä sanovat: "mie en salilla käy ko turhaa hifistelypaskaa se on turpaan antasin kuitenki sulle". Tämä tulee jos mainisten saliharrastuksen.
Auta armias jos uskallankaan mainita, että harrastan vapaaottelua. Jokaikinen haluaa ottaa matsia, että pääsisivät sanomaan kuinka voittivat vapaaottelijan.
Yleensä he ovat semmoisia minua 30kg painavampia läskejä.
Kolmas lähes jokapäiväinen kysymys, jos mainitsen lähteväni salille: "Paljonko nousee penkistä?" Tästä taas yleensä jatkokommenttina on "Itsehän olen käynyt kaksi kertaa salilla ja en jaksanut käydä enempää kun penkistä nousi kuitenkin enemmän kuin muilla pidempään harrastaneilla. Yleensä ovat sellaisia 90kg läskejä, jotka jaksavat penkata 60kg ja sitä kautta ajattelevat olevansa hyviä. Olen kyllä yrittänyt kertoa kuinka hyviä tuloksia olen saanut maastavedossa tai kyykkäämisessä, mutta näyttää siltä, että ainoa oikea tulos joka ihmisiä kiinnostaa on penkkaaminen.
Ja lista jatkuu.. Neljäs yleinen on tämä: Joku pyöreä elämän koulun käynyt lapsi ihmettelee, että miten hänen tuloksensa ovat melkein yhtä hyvät kuin minun penkatessa. Painoa heillä sattuu olemaan se 100kg ja tulos on 70kg tienoilla. Yritä siinä sitten selittää, että on hieman eri asia kun 58kg jätkä nostaa penkistä 70-80kg kun taas 100kg kaveri nostaa saman. Sitä ei kannata edes yrittää selittää, että kannattaa suhteuttaa ne painot sen jätkän kokoon kuka niitä tekee.
En uskalla edes ajatella mitä tapahtuisi jos laittaisin hihattoman päälleni..

Joo elikkäs:
Meni salille ja heti kun alotan treenailemaan niin yks vanha ukko sanoo ettei munlainen keppi ikinä sais semmosia tuloksia että näkyis paljaalla silmällä...
Sanoo vanha kyläpuli jolta nousee vaan verryyttely keppi :D Se oikeesti verryyttelee sen kepin kanssa 40min salilla :D

Samanlaista vittuilua monelta osapuolelta, noh torilla tavataan :D

Alkuun oli ihan kivaa saada kommentteja "Ootpa iso/pitkä etc" (195cm/120kg tosin en nyt todellakaan tiukkana ole :D), mutta nykyään rupee kyllä vituttaa kun pyydetään seisomaan vierelle ja kysellään pituutta etc. Eihän ne varmasti pahaa tarkota, mutta saatana kyllä minäkin välillä peiliin katon :D

-Vaatteet
-Ihmisten "tyhmyys" safkaamisesta/liikunnasta.
-Steroidi syytökset vituttaa kanssa. Tai siis lähinnä se että tälläsiä huutelee joku kerran vuoteen salilla käynnyt jätkä joka dokaa joka vkl. "Ei kukaan voi luonnollisesti olla noin iso"
En minäkään usko että ihminen voi juosta yli 10km putkeen kun en itse pysty siihen :D

Pikkuasioita noi on hyvien asioiden rinnalla!

Aika samanlaista settiä näyttäis olevan omalla kohdalla ku muillakin ketjuun avautuneilla. Kavereilla ei oo minkäänlaista käsitystä saliharjoittelusta tai ravinnosta, ja alkoholittomuutta ei siedetä, joten varsinkin alkuun sai kuulla aika usein näistä.

"Ei tossa sun syömisessä oo mitään järkee, pelkkää proteiinii." Jakauma on n. p40/hh30/r30, joten voisko tota nyt "pelkäksi proteiiniksi" sanoa? :D
"Miksei sul näy sikspäk?" No, tavote ei oo ollakaan rasvaton.
"Tota se salilla käynti teettää." Tätä kuulee, jos oon pahalla päällä :D
Välillä ku meen vapaapäivänä salille, kaverit ihmettelee, et miks teen sitä vapaapäivänä. Tuohan just on paras päivä käydä nostelemassa, ku ei oo mitään menoja ja energiaa löytyy!

Lista on loputon, mutta toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

- Puhelimen kannattaminen korvalla tulee mahdottomaksi parin minuutin jälkeen, olkapään ulkosyrjä ihan tulessa.
- Kattolampun vaihtaminen vaatii pre-workout drinkin pumpista päätellen.
- Raskausarvet olkapäissä, noottia tulee heti kun hihaton on päällä.
- Moneen kertaan mainittu sosiaalisen elämän väheneminen, kun sitä olutta ei nyt jokaisena mahdollisena päivänä juoda.
- Kuudet farkut ja puvun kauluspaita&takki lähti kierrätykseen.

Ton takia, ei viiti hirveest jalkoja reenailla. Pystyy muutenki keskittyy paremmin yläkroppaan ku ei tarvi tuhlata paria reeniä viikossa jalkojen reenauksee.

Ton takia, ei viiti hirveest jalkoja reenailla. Pystyy muutenki keskittyy paremmin yläkroppaan ku ei tarvi tuhlata paria reeniä viikossa jalkojen reenauksee.

Siksi itse reenaan vain kädet ja olkapäät. Kun jättää rintalihakset treenaamatta, niin ei tule miestissejä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
-Kummallisia kommentteja: "Tarviiko siellä salilla kokoajan käydä? Eikö kerta viikkoon riittäisi? Tai töissä: " mitä sä syöt? Jaa siis rahkaa ilman kermaa? Eikä se ole pahaa?"
-tenniskyynärpää ja nyt noidannuolityyppistä kipua maastavedon ansiosta.
-kädet ikuisesti kovettumilla ja sit kun on tylsää, niin revin niitä kovettumia
-liian hyvästä ruokahalusta kärsin myös treenin ansioista :)

Itsetuntoni on romahtanut, kun en ole läheskään niin vahva kuin pitäisi. Silti vuodesta toiseen jatkan itseni henkistä kiduttamista käymällä salilla, vaikka tiedän sen olevan yhtä tyhjän kanssa. Ongelmana on myös liiallinen pyykin määrä ja myös se, että salitreeneihin tuhlaamani ajan olisin voinut käyttää mm. kirjallisuuden tutkimiseen ja oopperoiden säveltämiseen. Summa summarum, salilla käyminen on minulle paska harrastus.

Negatiivistä on se, että joka toinen lässyttää jostakin vitun ruokavaliosta ja treenamisesta kahvipöydässä.. Itsekkin treenannut vuosia kaikenlaista aktiivisesti, mutta silti ei kiinnosta jutella mistään raejuustosta klo. 9.00 aamulla tai siitä että kyllä on jalat kipeet aerobicmegapumpista..... Itsehän en koe mitään negatiivistä salilla käymisestä, kun en tee siitä mitään numeroa.

Eipä mitään muuta negatiivista kuin että kouluun välipalan mukaan pakkailu ja ostaminen on suht. perseestä. Ja se kun jos syö vaikka koulussa maitorahkaa niin jotkut kaikkitietävät selittelee että "ei ton purkin avulla lihakset mitää kasva" no ei vittu varmasti kasvakkaan pelkkää rahkaa syömällä mutta mitähän helevettiä mun ruokailut teille kuuluu :D

Ohan tuo ryyppäminen jäänyt vähemmälle, mut mikä teitä estää mennä selvinpäin mukaan? koska joutuu kuskiks? repikää siittä sit hyvät rahat samalla =D

Olisi hienoa elää edes yksi päivä ilman, ettei kuulisi sanaa sali tai kalorit. Kaikki ei vain voi ymmärtää, että olisi kiva puhua välillä jostain muustakin.

Olisi hienoa elää edes yksi päivä ilman, ettei kuulisi sanaa sali tai kalorit. Kaikki ei vain voi ymmärtää, että olisi kiva puhua välillä jostain muustakin.

Jos kaikki luulee, että tykkäät puhua salista ja ravinnosta. Tota voi helpottaa hyvin sillä, ettei ainakaan itse ala puhumaan niistä seurassa, jossa ei asioista halua kuulla. Tietenkin toi on ihan tavallinen reaktio kai ihmisissä --> futisjätkät puhuu futiksesta, jääkiekonpelaajat lätkästä, totta kai salillakävijätkin puhuvat salista, tai näin ainakin luullaan.

Ohan tuo ryyppäminen jäänyt vähemmälle, mut mikä teitä estää mennä selvinpäin mukaan? koska joutuu kuskiks? repikää siittä sit hyvät rahat samalla =D
En tiedä oletko ikinä itse ollu selvänä kun muut vetää keittoa, mutta se on ihan hirveetä katseltavaa. Ite oot iha järjissäs ja kaikki muut sekoilee, ei oo ees ekan 5 sekunnin jälkeen hauskaa. Kuskina voi toki olla mutta aika monella kaveriporukalla saattaa olla niin että vuorotellen ollaan kuskina eikä siitä mitään rahoja peritä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom