Mitä olet joutunut kokemaan salin myötä? (Negatiiviset asiat)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tavalliselle sohvaperunalle tuntuu olevan ihmeellisen vaikeaa käsittää, että paljon liikkuva ihminen tarvitsee myös syödäkseen paljon. Itselläni oli nyt rahatilanteen takia monen vuoden tauko salilla käynnistä, mutta (niinikään myöskin rahatilanteen takia) tulee myös liikuttua polkupyörällä lähes joka paikkaan, eli ruokaa menee _paljon_. Käsittämättömät määrät vittuilua on tullut kuunneltua sen takia, että "tavikset" eivät ymmärrä kun joku syö paljon lihomatta. Alkavat vieläpä sanelemaan jotain laihdutusvinkkejä kun minä kuulemma syön liikaa, ja tolkuttavat jatkuvasti että järkevä ihminen saa 25 eurolla helposti parin viikon ruoat ja sen täysmaidon voisin vaihtaa rasvattomaan ja mihin helvettiin tarvitsen noin paljon kananmunia jne... Jo porukoilla asuessa sain porukoilta jatkuvasti kuulla tuota vittuilua liikaa syömisestä, tosin se johtuu lähinnä siitä että porukoilla on vissiin jotain vikaa pään sisällä. Onneksi muutin sieltä pois jo 16-vuotiaana. Nykyään tosin rahat eivät kunnolla riitä syömisiin ja roskiksista pitää dyykkailla suuri osa syömisestä, paha juttu silloin kun roskiksistakaan ei mitään löydy. Yleensä kuitenkin sen verran löytyy että juuri ja juuri toimeen tulen.

Vaikka melkoinen siima olen, niin silti farkut aina puristavat reisistä ja perseestä tai sitten ovat liian löysiä vyötäröltä. Myös monet takit ja hupparit ovat rinnanympäryksen kohdalta liian kapeita. Jopa hauiksen kohdalta tekee tiukkaa joskus, vaikka yritän aina löytää mahdollisimman tilavia vaatteita. Esimerkiksi reidenympärys on levossa jotain 50 senttiä, mutta kummasti siihen tulee lisää paksuutta kun pumppi menee päälle. Ja pumpinhan saa aika helposti normaaliarjessakin vaikka fillaroimalla paikasta toiseen tai nousemalla jotkut pitkät rappuset ylös. Farkkujen suhteen annoin jo periksi ja ostin Varustelekasta reisitaskuhousut.

Kuntosalilla käymisen lisäksi olen aina tykännyt nostella esineitä, ja jonkun painavan esineen nähdessä on aina pakko kokeilla jaksaako sen nostaa ylös ja fyysisiä töitä pienimuotoisesti tehdessä vaikeustasoa on tietysti aina pakko nostaa esimerkiksi tekemällä nostot yksikätisesti tai kantamalla yksin esine jonka normaalit ihmiset kantaa kaverin kanssa. Tämä tapa on johtanut siihen, että minusta on tullut aika hyvä nostaja sellaisissa hommissa, joissa joutuu painavia tavaroita nostamaan. Joidenkin ihmisten egolle ei sitten käy se, että tällainen siima voi jaksaa kantaa esineitä niin hyvin, ja siitäkin on luonnollisesti tullut kuultua niin runsasmääräisesti vittuilua, että aika monta päivää on mennyt pilalle sen takia. :(

Päivässä ei tarvitse kuin yhden lämpimän aterian

Ei joka aterialla pidä proteiinia saada (lue proteiinisaanniksi riittää 30 g proteiinia kerran päivässä)

Toi sun salillakäyntis ei hyödytä ketään muita kun ittees (harvinaisen terävä huomio)

Ei noilla lihaksilla mitään tee

Kyllähän näitä laadukkaita heittoja ja ohjeita kuulee joka päivä.

Jokainen tpaita jonka omistan on tätänykyä "habapaita" en ilmeisesti saisi niitä käyttää koska esittelen käsivarsia. Harmittaa pitkähiaiset paidat kesäkuumalla

-Vaatteiden ostaminen
-Hartiat kolahtelee mihin milloinkin
-Joku aina kysymässä miten pääsee kuntoon tai ravinto vinkkejä
-Pitäisi pitää kaikkien puolia..
-Ainaiset kommentit..

Ohan noita mutta enemmän kai hyviä puolia :) Erottuu ainakin siimakäsi massasta. Se on jännä kun joskus esim. kahtoi että Vin Diesel on punttia nykyään kahtoo niin melko siimahan se oli.

Jokainen tpaita jonka omistan on tätänykyä "habapaita" en ilmeisesti saisi niitä käyttää koska esittelen käsivarsia. Harmittaa pitkähiaiset paidat kesäkuumalla

Tämä itselläkin tullut... monet siimathan käyttävät melko kireitä ja lyhyillä hihoilla varustettuja T-paitoja, teltat joissa hihat yltävät kyynärtaipeeseen, eivät ole oikein hyviä kenenkään mielestä varmaankaan. Mutta annas olla kun lihaksikkaampi jannu laittaa tällaisen päälle, se on egoilua. :D Vähän sama kuin hihattomissa, mutta lievempänä ilmiönä. Naru skeittijätkä laittaa hihattoman, niin kaikki on ihan cool, mutta minä laitan niin olen itseään täynnä oleva pelle.

Alkoholi. Menen välillä bileisiin selvin päin, eikä minua yleensä häiritse vaikka kaverit olisivatkin humalassa. Mutta se, kuinka monta kertaa illassa joutuu (parhaassa tapauksessa samalle ihmiselle) sanomaan että "ei kiitos, minä en juo tänään", alkaa tympiä.

-Lisäravinne riippuvuus(kaikki vitamiinit ja protskudrinkit per päivä).
-Jatkuva hikoilu liiankin helposti.
-Pakonomainen ruokailujen aikatauluttaminen(kerran eräs mimmi jota tapailin pitkään totesi, että aikataulutan kuulema kaiken mun syömisten mukaan vapaa-ajalla).
-Jatkuva veden hörppiminen(kuolisin varmaan ensimmäisenä janoon, jos joutuisin autiolle saarelle).
-Jatkuvat kuittailut/"läpät" työkavereilta, kun en syö jälkiruokia melkeinpä koskaan.
-Ruokaa kuluu ihan tajuttomasti ja rahaa palaa vielä enemmän mitä terveellisemmin syö.
-Sosiaalinen elämä saattaa välillä kärsiä, kun treenimotivaatio on huipussaan ja parhaimmista kavereistani harva treenaa aktiivisesti.
-Tuntee ittensä paljon isommaksi ja vahvemmaksi kuin oikeasti on (tällainen ylemmyyskompleksi voi kostautua vielä joku ilta baarissa ollessa, tai nakkikioskilla).
-Akne selässä.

Positiivisiä asioita sit taas kuitenkin on paljon enemmän.

-ei näe ruokaa niinku normaalit ihmiset, vaa just makroi, kalorei, suolan määrä, hivenaineit, vitamiinei. Sit tulee aina tyylii esim "ei leipää mul, nii pal suolaa ja vehnäki sellane paholaine vissii" ku muut vaa popsii ilosin mielin sitä voileipää :D

-rupee pelkää et lihoo, enne ku ei laskenu kalorei ni ei ees aatellu et voi lihoo

-kalorien laskeminen, rahkan syöminen

-arvioi salaa mielessää muitten syömisii xD

-näyttää pienemmält ku ennen treenaamisen alottamist ;)

-vähä unohti muut liikunta harrastukset.

-oha se työläs elämän tapa yrittää kasvattaa lihasmassaa vrt sellasee ku ei yritä, se salireeni on minusta se pienin vaiva koko palapelis, sen tekee mielellää

-Tuntee ittensä paljon isommaksi ja vahvemmaksi kuin oikeasti on (tällainen ylemmyyskompleksi voi kostautua vielä joku ilta baarissa ollessa, tai nakkikioskilla)
Jännää sinänsä kun minulla on ihan sama juttu :D Toistaiseksi ei ole kuitenkaan onneksi kostautunut. Omalla kohdallani varmaan se vaikuttaa asiaan, että on suuremman osan elämästään kokenut olevansa heikko/puolustuskyvytön. Ja kun on aloittanut saliharrastuksen niin ylimielisyys ja luulo omista voimista ovat ampaisseet ylös raketin lailla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muutokset siitä, kun aloitin salihommat n. kolme vuotta sitten:

1. Siinä missä ennen pöydältä saattoi löytyä Danten Jumalaista näytelmää ja filosofian perusteoksia, niin nyt saattaa mennä iltapäivä pohtiessa aiemmin luettua Fingerporia.
2. Kotona käydessä tulee huono omatunto, kun vanhemmat tarjoavat rakkaalle pojalleen sapuskaa ja ensimmäinen oma ajatus on, että ei saatana tollasta voi syödä.
3. Tuntuu, että jotkut opiskelukaverit, joitten kanssa on aikoinaan dokaillut kovastikkin katsoo karsastaen tyyliin "nyt siitä on tullu yks noista lihapäistä"
4. Lihapäät sen sijaan pitää nättinä pojuna.
5. Wannabe-Lihapäät taas katsoo silleen "one of us, one of us...".
6. Tekee mieli puhua salijutuista joskus
7. Ulkonäkö vetoaa ajoittain vääränlaisiin naisiin enemmän kuin sellaisiin, joita tavoittelee. Tulee tunne, ettei viesti olemuksellaan itseään oikein ulospäin ja se vaikeuttaa pariutumista.
8. Onhan tämä ollut sosiaalista itsemurhaa. Olen ollut sitoutunut siihen ajatukseen, että hyvät kaverit säilyy ja turhat jätkät tippuu pois, jos on tippuakseen. Nyt en ehkä allekirjoita aivan 100%:sti tuota sitoumusta.

Yritin saada kymmenen kasaan, mut kahdeksan saa riittää. Loppuviimein totuushan kuitenkin on, että Rautavaaren Tapsan sanoin "En (sali)päivääkään vaihtaisi pois"

Kavereiden puskaradio toimii ja soittoa tulee muuttoavuksi melkoisen usein. Tosin otan tän melkeen poikkeuksetta kohteliaisuutena ja muuttohommista saa yleensä kaljapalkan.

Iänikuiset kysymykset paljonko se penkki on...
Ei hajuakaan... Viimiseen vuoteen tehny sitä pari kertaa ja silloinkin kapeena. enkat nousi joskus pari vuotta sitten ja sen jälkeen en ole kokeillu kun vaihdoin lajia mihin treenata.

Salilla käy yks osittain vammainen henkilö, aina samaan aikaan kuin mä, ja jokaisessa liikkeessä liikaa painoa ja tekniikka niin päin vittua kuin voi olla, ja aina sitä joutuu varmistamaan, jos ei mene niin sit sen joutuu pelastamaan painojen alta. Varmistaminenkin on sitä luokkaa että kaveri tekee aina n.6 toistoa ylimääräistä kuin jaksais itse tehdä, niin että varmistaja tekee kaiken työn viimeisen 6 toiston ajan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom