Mitä mun pitäisi tehdä?(työ/opiskelu)

Toivottavasti sun asenne ei periydy muksullesi, vaan hän oppii ajoissa, että elääkseen täytyy tehdä töitä. Itse en ainakaan haluaisi, että en pystyisi ostamaan lapselleni mitään, ja joutuisimme elämään jossain kaupungin paskaluukussa narkkareiden seassa, kun parempaan ei olisi varaa.

Jos joku tykkää olla esimerkiksi ainoastaan määräajan töissä, elää näillä saaduilla säästöillä jonkin aikaa tekemättä mitään, ja tehdä taas jonkin ajan kuluttua lisää rahaa, niin se on mielestäni ihan ok. Teetkö sinä näin? Maksatko nettilaskusi, vuokrasi, perheesi ruoat, lapsesi vaatteet, salikorttisi, ym. säästöilläsi? Epäilen.

Onko naisesi töissä?
Koitas lukea ajatuksella näitä posteja taaksepäin, sie lukee että olin töissä, oon aina ollu töissä.
Oon töitä tekemällä ostanu auton, viihdelaitteet ja kaiken mitä haluan. Sitten totesin että ei mitään järkeä hakata päätä seinään kun ei käteen jäänyt mitään ja heitin vapaalle.
Eli katsotaas:
- "Jos joku tykkää olla esimerkiksi ainoastaan määräajan töissä"
-Tää pätee, oon ollu pätkähommis

- "Maksatko nettilaskusi, vuokrasi, perheesi ruoat, lapsesi vaatteet, salikorttisi, ym. säästöilläsi? Epäilen"
- Nyt voisit soittaa paikalliseen sossuun ja kysyä mitkä nuosta kelpaa sossulle, ei kelpais ku vuokra.
Jotta niin, kyllä mä itse itseni elätä, vaatteet, salikortit, ei ne mee sun kassista.

Mutta luonnollisesti koska mä oon ajatusmaailmaltani erilainen kuin massat, ja ajattelen ennemmin omaa hyvinvointia ku tehtaan tulosta niin keksit pian uusia syitä vihata mua =).

- - - Updated - - -

Kuinka vanha olet taasuusitunnus? 20v ? Et ajattele nenääsi pitemmälle.

32.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm, sulla on jotain luetun ymmärrykses.
Työtön, on eri asia kuin tollo (kuten sinä) jolle on lapsuudesta asti hoettu mantraa "Työ antaa elämällesi merkityksen".

Minulle ei ole tarvinnut hokea mitään mantraa. Suvussa ei pahemmin ole muiden rahoilla lorvailtu, joten on ollut aika itsestäänselvyys ettei sellaiseen ryhdy itsekään.

Näytäksä sen jonon missä jonotetaan kuorimaan sähköjohtoja 3e/h?
Vai oonko mä taas ihan tyhmä?

Mikä olet ammatiltasi?

Koskaan ei ole tarvinnut yhtäkään työtä tehdä 3e/h palkalla, vaikka olen tehnyt monenmoista hommaa jo jopa silloin, kun en omannut mitään erityistä koulutusta. Onko 3e/h sähköjohtojen kuoriminen ollut sinulle ainoa vaihtoehto ja jos niin miks?

Jos ne ei miellytä niin miksei voi elellä rennosti kunnes tulee sellasia hommia vastaan mistä pitää?

Kotoako ajattelit sinua tultavan hakemaan mieluisaan hommaan? Mikset kouluttaudu ammattiin, josta pidät, jos nykyinen ei maita? Et sinä tule ikinä mieluisaa ja parempipalkkaista työtä löytämään, jos et kouluttaudu alalle.

Hahahahah, mä en mielestäni oo vaatinu missään vaiheessa kuuta taivaalta, en laiskana myöskään itseäni pidä (päihteet on hyi hyi) ja onko sun mielestä kaikki työttömät rötöstelijöitä automaattisesti?
Hei missä se sun suvaitsevaisuus on?

En minä sinua rötöstelijäksi syyttänyt taikka päihteiden käyttäjäksi. Huomasithan kuinka käytin sanaa "tai" erilaisia ongelmallisia joutilaita ihmisryhmiä luetellessani.

Voi sua ressukkaa kun et tunnu tajuavan... Jos sua noin suututtaa niin lopeta työnteko ja nosta sitä sossurahaa jos se on noin helppoa.
Ei se voi sua noin suututtaa jos et oo kateellinen =).

Kyllä me "tajuamme" ettei sinua huvita työskennellä. Olet sen selittänyt varsin perusteellisesti. Mutta sinä tunnut yksinkertaisesti kieltäytyvän ymmärtämästä mikä siinä on ongelma, että käytät sosiaaliturvaa aiheettomasti ja ansaitsematta.

Noin seitsemännen kerran kerran siis:

Edelleenkin meitä kuvottaa, että väärinkäytät yhteiskunnan heikko-osaisille ja työkyvyttömille tarkoitettuja verovaroja. Minulle ja meille muillekin on aivan yks paskanhailee teetkö sinä tai kaltaisesi töitä vaiko ette, mutta jos me muut joudumme maksamaan sinun elatuksesi täysin syyttäsuotta, niin se ei ole kenenkään mielestä positiivinen asia kuin ehkä korkeintaan omastasi.

Ymmärrätkö?

- - - Updated - - -

Mutta luonnollisesti koska mä oon ajatusmaailmaltani erilainen kuin massat, ja ajattelen ennemmin omaa hyvinvointia ku tehtaan tulosta niin keksit pian uusia syitä vihata mua =).

Me muut taas ajattelemme oikeasti vähäosaisten ja apua tarvitsevien hyvinvointia omamme lisäksi ja siksi meistä sosiaaliturvan hyväksikäyttö aiheettomaan lorvailuun on vastenmielistä toimintaa.

Lisää insinööritason ihmisiä jotka ajattelevat kaikkien työttömien olevan rosvoja. "Bravuurit sulle ja sun järjenjuoksulle".
Ituhippi? Mistä sä sen tiet, mä oon kyllä lihaani, en mä pidä porkkanasta.
Voi kauhistus ku pelottaa, iso paha animen katsoja tulee pahoinpitelemään mut, saatko supervoimia kuten Vegeta vai otatko veljes mukaan.
AAPUvA.

Aiemmin:

Meen taas töihin jos tulee tunne että haluan jotain eksoottisempaa mutta toistaiseksi tuet ja korvaukset mitä saan riittää mulle ja en halua töihin.
Nyt voisit taas vaikka haukkua mut laiskaksi ja mitä muuta keksit (jos vaan töiltäs ehdit), mä meen tästä maate kun tota vapaa-aikaa kerran on ja sitten voisin hyvin latautuneena lähteä treenaamaan :)

Eli olet työtön, mutta et halua töihin. Eli olet kusipää joka elää toisten kustannuksella. Kasva aikuiseksi. Maailmassa on muutenkin liikaa ihmisiä, sun kaltaiset sais kuolla pois ensimmäisenä.

Mutta taidat olla trolli :).

Ekalla sivulla olit vielä 26 :D C'mooon kerro nyt kuinka paljon. 15?

Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus.
Tuossa kun tuosta lukemisesta oli juttua, jos vaivauduttas lukemaan niin todentotta siellä se ekalla sivulla on.

- - - Updated - - -

Aiemmin:

Eli olet työtön, mutta et halua töihin. Eli olet kusipää joka elää toisten kustannuksella. Kasva aikuiseksi. Maailmassa on muutenkin liikaa ihmisiä, sun kaltaiset sais kuolla pois ensimmäisenä.

Niin saiksää niitä supervoimia vai miten ajattelit mut tulla tappamaan?

- - - Updated - - -

me muut joudumme maksamaan sinun elatuksesi täysin syyttäsuotta,
Ymmärrätkö?

Ymmärrätkö sä että vaikka suomesta tapettaisiin kaikki köyhät ja työttömät kuten "Henki" tahtoisi, niin sun elämäs ei olisi yhtään sen halvempaa, se ei itse asiassa muuttuisi mitenkään.

Ymmärrätkö sä että vaikka suomesta tapettaisiin kaikki köyhät ja työttömät kuten "Henki" tahtoisi, niin sun elämäs ei olisi yhtään sen halvempaa, se ei itse asiassa muuttuisi mitenkään.

Ymmärrätkö sä, että mä en ole tappamassa kaikkia köyhiä ja työttömiä. Ainoastaan sellaiset, jotka omasta tahdostaan hilluvat toisten rahoilla ja vittuilevat muille kuinka ne muut ovat lampaita kun käyvät töissä. Toi on tosi säälittävää, menisit tosiaan sinne metsään asumaan ilman kenenkään apua jos haluat esittää jotain oman tien kulkijaa. Silloin kunnioittaisin sua. Nyt sä oot vaan lapsellinen trolli.

Koitas lukea ajatuksella näitä posteja taaksepäin, sie lukee että olin töissä, oon aina ollu töissä.
Oon töitä tekemällä ostanu auton, viihdelaitteet ja kaiken mitä haluan. Sitten totesin että ei mitään järkeä hakata päätä seinään kun ei käteen jäänyt mitään ja heitin vapaalle.
Eli katsotaas:
- "Jos joku tykkää olla esimerkiksi ainoastaan määräajan töissä"
-Tää pätee, oon ollu pätkähommis

- "Maksatko nettilaskusi, vuokrasi, perheesi ruoat, lapsesi vaatteet, salikorttisi, ym. säästöilläsi? Epäilen"
- Nyt voisit soittaa paikalliseen sossuun ja kysyä mitkä nuosta kelpaa sossulle, ei kelpais ku vuokra.
Jotta niin, kyllä mä itse itseni elätä, vaatteet, salikortit, ei ne mee sun kassista.

.

Eli maksat tällä hetkellä kaiken (vuokraa lukuunottamatta) töistäsi säästämillä rahoilla? Jännä juttu, jos sulla ei kerta ole jäänyt rahaa käteen. :D

Huomaatko, että jätät puoliin kysymyksiin vastaamatta? Käykö se sun akkasi töissä, vai oletteko molemmat sossupummeja?

Onko sinulla edes mitään koulutusta?

Antakaa provon olla. Jokainen taplaa tavallaan. itse melkein viritän hirttoköyttä jo viikonloppuna, jos ei oo mitään tekemistä. Pitää olla aivoilla töitä, jotta mun kroppa pysyy elossa. pieni ressi pitää virkeenä. Enkä valita kun tililappu napsahtaa kotiin. Tää on vaa täydellistä elämää. 5 viikon kesäloma alkaa 2 viikon päästä ja juu meen puolitapäivin huomenna töihin hoitaa yhden palaverin ja sit vkl viettoon. Ehkä otan lapset mukaan ja ehkä hypin trampalla niidenkaa aamulla. Finnairin lentoliput odottaa perheelle. aattelin varmistaa, et mun lomalla paistaa aurinko:).

ketjun alottajalle: jos oot yomerkonomi, niin ootko aatellut kauppakorkeeta. Saisit kai 20 opintoviikkoa hyvää merkonomitutkinnosta ja selviisit helposti 3 vuodessa kauppakorkeesta. Eli hyödyntäsit vanhoja tutkintoja. Töiden mielekkyys menee potenssiin merkonomilinjalta kun pääsee johtotehtäviin eikä tarvii tehdä linjatyötä. Jokainen päivä on erilainen. mutta ylempään virkkeeseeni sanoten. ei se ressi kaikille sovi. Jokaista meitä tarvitaan. Joku ei halua ressiä ja tekee linjatyötä ja kaikki kunnia sille työlle. toinen kerjää vatsahaavaa oikein kunnolla ja hitto saa kiksit vielä siitä.

Kinglön kavereinensa se jaksaa sitten trollata. Nyt tais löytyä aihe mistä saa vääntöä aikaan enemmän kuin viron reissuista.

Ymmärrätkö sä, että mä en ole tappamassa kaikkia köyhiä ja työttömiä. Ainoastaan sellaiset, jotka omasta tahdostaan hilluvat toisten rahoilla

Eikö taasuusitunnus sanonut olevansa liiton rahoilla? Tuskin ne kenenkään teidän veroista menee.

Ite meen aina heti töihin, kun on hyvä palkkaista duunia tarjolla, mutta ei oo kyllä haitannu yhtään lomailla välillä pidempiäkin aikoja liiton masseilla. Tälläki hetkellä liiton rahoilla, kyllä kelpaa kesällä :)

edit. Ja työt alkaa taas 13.08.12, kävin juuri sopimuksen kirjoittamassa.

Eikö taasuusitunnus sanonut olevansa liiton rahoilla? Tuskin ne kenenkään teidän veroista menee.

Tuskinpa 26-vuotias sälli on elämänsä aikana maksanut liittoon enempää kuin on sieltä jo ottanut. Jostain ne rahat on aina poies. Mut antaa nyt olla, en jaksa ite enää vääntää kun kyseessä on selkeä trolli.

Voi jokainen itsekin laskea ettei se noin 40e vuotuinen työttömyyskassamaksu per jäsen riittäisi millään kattamaan ansiosidonnaisia, jos työttömyys on kassan jäsenillä vaikkapa vain vaivaiset 5%.
Eli kun kyse on työttömyyskassasta ja ansiosidonnaisesta, niin suurin osa siitä summasta tulee ihan verovaroista kuten peruspäivärahassakin. Kassa maksaa sitten vielä vähän päälle, joka on peräisin jäsenmaksuista.

Pari kaveria, jotka ovat olleet työttömänä (korkeakoulutetun palkan) ansiosidonnaisella ovat itsekin todenneet, että se ansiosidonnaisen aikaraja on kyllä vähän tarpeettomankin anteeksiantavainen, joka ei mitenkään motivoi kiirehtimään työnhaussa...

Ymmärrätkö sä, että mä en ole tappamassa kaikkia köyhiä ja työttömiä. Ainoastaan sellaiset, jotka omasta tahdostaan hilluvat toisten rahoilla ja vittuilevat muille kuinka ne muut ovat lampaita kun käyvät töissä. Toi on tosi säälittävää, menisit tosiaan sinne metsään asumaan ilman kenenkään apua jos haluat esittää jotain oman tien kulkijaa. Silloin kunnioittaisin sua. Nyt sä oot vaan lapsellinen trolli.
Eksä nyt haluakaan tappaa mua?
Onko sulla menkat ku mieli muuttuu noin?

Provoilua tai ei... :D

Paskaaaaaa.

Toki teitä suorittajia on jotka haluatte oman talon (pitää olla maksettu), johtajan vakanssin, paksun tilipussin, ison mersun, eli teidän kriteereillä "elämän kuntoon" ennenkuin voitte alkaa nauttia siitä.

No tota tuolla menetelmällä koko helvetin elämä puhaltaa teistä ohi. Haalikaa niin paljon materiaalia kun huvittaa, dont care ja viisastelkaa miten elämänne on parempaa kun mulla.

Mulla ei ole omaa taloa enkä edes tarvitse sellaista. Mulla on kyllä oma kaksio Helsingissä, jonka lainanlyhennyksiä maksan. Ne tulevat halvemmaksi, kuin maksaa vuokraa samankokoisesta kaksiosta samalla seudulla. Kotini on kiva ja olen remontoinut sen näköisekseni.

En ole johtaja enkä edes halua olla. Olen ihan normi duunari valtuon leivissä työssä, joka on kutsumusammatti. Olen joskus leikitellyt ajatuksella, että jos voittaisin pääpotin lotossa, niin lopettaisinko työt? Olen tullut siihen tulokseen, että todennäköisesti en. Voisin kyllä siirtyä osa-aikaiseksi tai pitää silloin tällöin omaa lomaa.

Palkkani ei ole iso, mutta sellainen että tulen sillä toimeen. Pystyn maksamaan laskuni ja matkustelemaan 3-4x vuodessa, mikä on rakas harrastukseni. Mikäli olisin ollut rahan perässä olisin hankkinut itselleni korkeapalkkaisen ammatin.

Mersua minulla ei ole, vaikka se olisi ihan kiva. Olen tehnyt valintani ja tullut siihen tulokseen, että matkustelen mielummin, kuin ajelen autolla. Kesällä ajan halvalla kiinalaisella, mutta sitäkin ihanammalla pinkillä mopo-skootteilla ja talvella kuljen julkisilla.

Elämäni on aina ollut kunnossa, koska olen tiennyt mitä haluan elämältäni ja elämänarvoni ovat olleet kunnossa, se lienee tärkeintä? Perheeni oli köyhä ja kun muutin pois kotoa, elin aika niukasti eikä raha riittänyt oikein mihinkään. Sen jälkeen, kun kouluttauduin, alkoi tulot olemaan paremmat ja voisin väittää että kolmenkympin jälkeen talouteni tasapainottui. On mukavaa, kun ei tarvitse miettiä, että onko minulla rahaa mennä elokuviin/syömään/harrastamaan/jne. vai ei.

Olen myös aina pyrkinyt tekemään sitä, mikä minusta tuntuu hyvälle eikä niihin kaikkiin tarvitse rahaa. En koe elämäni valuneen ohi. Juuri eilen keskutelin asiasta ystäväni kanssa ja totesin, että olen aina pyrkinyt elämään tietyllä tavalla täysillä ja niin, että on vanhana mitä muistella. Toisaalta tykkään välillä vaan olla, tekemättä yhtään mitään. Olen kokenut paljon mielenkiintoisia asioita ja tavannut mielenkiintoisia ihmisiä. Nähnyt elämässä hyvää ja pahaa. Ehdin työn ohessa treenaamaan, käymään torilla (p.s. tarjoan kahvit ja pullan seuraavalla kerralla ;) , "automaatti" kun olen) ja vaikka missä. Mitään en vaihtaisi pois.

Sinulle sellainen kommentti, että toivottavasti olet onnellinen nyt ja myöhemmin tulevaisuudessa. Ikävää on se, kuinka ylenkatsot toisenlaisia ihmisiä kuin mitä sinä olet.

:D

Ite meen aina heti töihin, kun on hyvä palkkaista duunia tarjolla, mutta ei oo kyllä haitannu yhtään lomailla välillä pidempiäkin aikoja liiton masseilla. Tälläki hetkellä liiton rahoilla, kyllä kelpaa kesällä :)

edit. Ja työt alkaa taas 13.08.12, kävin juuri sopimuksen kirjoittamassa.

Hieno homma että on töitä tiedossa! Mutta samalla tavalla säkin väärinkäytät systeemiä. Ei niitä liiton rahoja ole tarkoitettu lomailuun (vaikka niitä tollai lomailuun saiskin). Jos sä kerta teet isopalkkaista duunia niin mikset elä sitten säästöilläsi loma-aikaa? Jotenkin hävettää kuinka oon pitkän aikaa haukkunu kreikkalaisia ym. etelä-eurooppalaisia kun koko Suomi näyttää olevan täynnä samanlaisia siivelläeläjiä.

No tehkää miten lystäätte, eihän se ole multa pois muuten ku että pitää maksaa enemmän veroja/isompia maksuja liittoon kun toiset haluaa lomailla. Mua kyl itteäni hävettäis tommonen touhu, mut ehkä mut on kasvatettu jotenkin kieroon :).

En ihmettele jos taasuusitunnus olisi yksi tuttuni joka juo päivät, on postissa töissä ja ainakin joka toinen viikko saikulla kun "selkä ei kestä", ei siis pääse krapulassaan töihin, en tiedä mitä nykyään hänelle kuuluu. Todennäköisesti työttömänä, hän elää teinivuosia uudestaan, ikää hänellä 22 ja arkipäivät menee -94 lapsien kanssa juopottelemassa.

No anyway, suurinosa tietämistäni sossupummeista ovat niitä joilla jäi amis/lukio suorittamatta tai kesken ja eivät löydä paikkaansa työelämässä koska on kerran jo "uran aloittamisen" heittänyt läskiksi. Näinollen samaiset kaverit tappavat vapaa-aikaansa mitä heillä yllinkyllin on, toisten sossupummejen ja alkoholin kanssa . Todella moni samaiseen tilanteeseen joutunut "lomailija" huomaakin pian olevansa siinä pisteessä että työelämässä olevat kaverit elää parempaa elämää, itsellä asiat päin vittua, turvautuvat alkoholiin koska se on heille pääsy pois tilanteesta ja sillä saa ajan kulumaan. Tätä kierrettä kun jatkaa 10v niin saattaa jo olla aika ulkona yhteiskunnan toimintamalleista niin sieltä onkin sitten vaikea tulla takaisin :puntti:

Ketjun aloittajalle: Etsi ammatti jossa voisit kuvitella viettäväsi koko elämäsi, lue myös Uratarinoita ko. alan työntekijöiltä ja opiskelijoilta että millaista työ tosiaan on. Koska useimmat ammatit todellakin ovat erilaisia arkityöelämässä kuin millanen mielikuva sulla siitä on. Mieti mahdollisimman tarkkaan opiskeluala että millaista opiskelujen jälkeinen työelämä on.:dance2:

Siis mitä vittua, yritätkö sä väittää, että huoltosuhteella ei ole mitään väliä? Kyllä sä oot vitun kujalla.

Eiku nii juu, "koneet kerää verotulot" :D Mutta joo, jos ekalla sivulla olit 26-vuotias ja seuraavalla 32 niin kai mä lankesin trolliin.

Ketjun aloittajalle: Etsi ammatti jossa voisit kuvitella viettäväsi koko elämäsi, lue myös Uratarinoita ko. alan työntekijöiltä ja opiskelijoilta että millaista työ tosiaan on. Koska useimmat ammatit todellakin ovat erilaisia arkityöelämässä kuin millanen mielikuva sulla siitä on. Mieti mahdollisimman tarkkaan opiskeluala että millaista opiskelujen jälkeinen työelämä on.:dance2:

Juuri näin. Ja mikäli et keksi mikä voisi olla sellainen mitä voi koko elämänsä tehdä, niin mieti edes sellainen mikä voisi edes 10 vuotta kiinnostaa. Jos siihen vaaditaan esmes insinöörin tutkinto tai vastaava kaupallinen, niin 5 vuoden työkokemuksen jälkeen alkaa tulla jo vaihtoehtoja mihin voi vaihtaa ilman lisäkoulutustakin. Älä siis mieti liian yksityiskohtaisesti tyyliin, että haluan olla pienjännitepuolella tuotekehityksen esimiestehtävissä, vaan mieti haluatko olla teollisuudessa, terveydenhoitoalalla, poliisina/palomiehenä jne. Tuollaisen laajan alan sisällä on mahdollista vaihtaa tehtäviä usein helpohkosti. Jos siis esim. päätyisit insinööriksi, niin on mahdollista aloittaa asentajana tai suunnittelijana ja siirtyä esimiestehtäviin, myyntiin tai yrittäjäksi jne. kun vähän kokemusta tulee. Tärkeintä on että menee oikean alan kouluun (teknillinen AMK vs. terveydenhoidon AMK vs. vs. vs. vs. mitä nyt sitten ikinä haluaakaan) ja verkostoituu siellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom