Mitä mun pitäisi tehdä?(työ/opiskelu)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se vaan menee niin, että tässä maassa ei tule ikinä rikastumaan normaalilla perus työllä. Eri asia on taas pörssimeklarointi, oma firma jne, joissa tosin on riskitkin. Mua kans naurattaa nää ihmiset, jotka on katkeria ja jauhaa duunia niin helvetisti. No ei kai siinä jos haluaa, mutta en minä ainakaan töitä tekisi, jos rahaa olisi ja saisin sitä muilla keinoilla (laillisilla).

Mitä kannattaa tehdä?
Mitä sä haluaisit tehdä? Mietippä, että olisko jotain sellaista duunia/opiskelua, jota oikeasti haluaisit elämääsi rahoittaaksesi tehdä? Jos on, niin sitten mietit, että onko siihen duuniin/kouluun realistista päästä.

Maailma muuttuu siinä vaiheessa oleellisesti paremmaksi paikaksi elää, jos on sellainen duuni, että duuniin lähteminen aamulla ei saa välittömästi nousemaan metristä kukkoa otsaan.

Mitä sä haluaisit tehdä? Mietippä, että olisko jotain sellaista duunia/opiskelua, jota oikeasti haluaisit elämääsi rahoittaaksesi tehdä? Jos on, niin sitten mietit, että onko siihen duuniin/kouluun realistista päästä.

Maailma muuttuu siinä vaiheessa oleellisesti paremmaksi paikaksi elää, jos on sellainen duuni, että duuniin lähteminen aamulla ei saa välittömästi nousemaan metristä kukkoa otsaan.

Totta! Olen itse tehnyt 20 vuotta samaa duunia ja se mitä sen ulkopuolella(vapaa-aika, teen 4päivää viikossa duunia) on palkinto että jaksaa siellä käydä.
Mutta silti olen tässä kovasti harkinnut että lähtisin opiskelemaan tai vaihtaisin alaa.

Mutta onhan se näkemys elämään jo ihan erilainen kuin 10-15 vuotta sitten.

Periaatteessa voisin tehdä mitä vaan paitsi 3-vuorotyötä ja kassahommia:DKävin lukiota ja kauppista samaan aikaan ja kemiaa ja fyysikkaa ei tullut opiskeltua ollenkaan ja matematiikka ei oikein sujunut.Tuntuu kyllä aika tyhmältä mennä opiskelemaan toisen astten ammattia kun on jo paperit.

Sinuna opiskelisin AMK-koulutuksen alalta jossa töitä esim. tuo sähköinssi, opiskelu kestää vähän kauemmin mutta sen jälkeen pääseet suht hyvä palkkaisiin ja kevyisiin hommmiin. Eihän se opiskelu herkkua ole mutta auttaa hyväpalkkaisen työn saannissa.
Tai sitten hae johonkin provikkapalkkaiseen myyntihommiin ja myy vaan perkeleesti niin rahaa tulee...

Kiitos kaikille!En ole mikään "ura"ihminen" vaan 8-4 perusduuni kelpaa mulle.Varmaan kannattaisi opiskella inssiksi, ainakin sitten kun valmistuu ja löytää hyvän duunipaikan.Aika vaikeeta on pärjätä jos jää 1500e käteen.Joku kiva toimistotyö olisi kiva tai sitten jaaa en tiedä:Deihän kukaan lähde esim. sähköinssikouluun koska sähköinssinä on kivaa, vaan sen takia että tienaa hyvin ja sa hyvällä tuurilla mukavan pienen konttorin.

Minun mielestäni nykynuoriso antaa unelmilleen liian helposti periksi. Ajatellaan, että en minä osaa tai pysty, tai ollaan uskostettu itselleen, että "menestyjät" ovat jollain lailla parempia kuin itse. Paskat, kaikki me ollaan samalla viivalla, mutta silti toiset menestyy paremmin kuin toiset.

Kerran täällä eletään, tehkää siitä elämisen arvoista.

176274_700b.jpg

Suurin osa täälki toho aivopesuun hurahtaneita. Ihmisparat, mut samapa se, onnellisuus on tärkeintä!:)

Mä opettelin ajamaan. Menin töihin. Käyn töissä. Hankin auton. En tykkää lapsista. En osta vaatteita. Leikin olevani osa isoa laumaa. Ajan autolla tiellä. Katselen telkkaria. Pysähdyn punaisiin valoihin. En säästä.

Aika hyvin ja silti olen onnellinen.

176274_700b.jpg

Suurin osa täälki toho aivopesuun hurahtaneita. Ihmisparat, mut samapa se, onnellisuus on tärkeintä!:)

Myötävirtaan vaan on helvetisti helpompi soutaa. Pysytkö yhteiskunnan oravanpyörässä ja siinä elämäntyylissä mihin sut on aivopesty samalla nauttien niistä asioista joihin sut on aivopesty nauttimaan. Vai elätkö siinä kurjuudessa ja vapauden itsepetoksessa syöden sitä paskaa, pään sisällä ehkä oot vapaa mutta siihen se jää. Käteen ei ainakaan mitään jää.

Tervemenoa matrixiin.
pill.jpg

Tuolla on metsää tyhjillään vaikka muille jakaa, siellä voit olla vapaa ja onnellinen itseksesi. Et ole aidosti vapaa niin kauan kuin olet riippuvainen muista.

Mitä käteen sitten kuuluisi jäädä, jotta olisi onnellinen? Vaikken kannata mitään totaalista vapaamatkustamista, niin reilu downshiftaus olisi enemmän kuin paikallaan. Jokatapauksesa kantsii ne koulut käydä ja opiskella jotain oikeesti hyödyllistä alaa mikä kiinnostaa, ei sitä mistä saa eniten palkkaa. Työ on vaan työtä, eikä yhtään sen enempää.

Sittenhän onkin ihan hiton indie ja elämänsisältöä omaava, kun pelailee ja dokaa illat, nukkuu päivät, notkuu muiden joutilaiden kanssa steissillä lattialle räkien ja ramppaa kelassa/sossussa kerjuulla. Tätähän se on useimmille "vapaille lintusille", joita itse tietää.

Mikä on olevinaan joidenkin mielestä se elämääsuurempi vapaus, jota joutilas pummi saa mukamas kokea, mutta tavallinen työssäkäyvä ei? Miksi sellaista pitää edes keksiä voimatta myöntää todellista syytä valinnoilleen; että on vain patalaiska hedonisti, joka loisii, koska se on tässä sossulandiassa tehty niin helpoksi?

176274_700b.jpg

Aivopesuun? Voi vittu. Jos haluat olla vapaa, mikset muuta Lappiin erämaahan? Ainiin, siellä ei ole ketään ruokkimassa sua ja hankkimassa sulle kattoa pään päälle. Sinnehän sä paskahousu kuolisit viikossa nälkään tai kylmään. Älä esitä mitään kovaa anarkistia niin kauan kun oot täysin riippuvainen yhteiskunnan tuesta.

Älä opettele ajamaan, elä köyhänä, älä hanki perhettä, älä osta vaatteita, käyttäydy kuin mielenvikainen, kävele keskellä autotietä, elä ilman elektroniikkaa, ole rikollinen, tuhlaa rahasi nuorena.

Nyt, toista perässäni: Olen todellisesti vapaa ihminen!

Voi suomessa(kin) nuo vapaussasteet muuttua tulevaisuudessa, kun ei ole varaa enää ylläpitää nyky-yhteiskuntaa. Ei se raha kuitenkaan tyhjästä ilmesty ja puolukat on meleko jäässä talvella.

Alkuperäiselle postaajalle mun vinkki olis, että löydä jollain tavalla se oma juttus ettei vituta töihin mennessä. Paras tapa lienee on vaan kokeilla eri hommia ja jossain vaiheessa se oma juttu löytynee mitä on mukava tehdä.

Threadin aloittajalle: Ensimmäisenä alat miettimään millaista työtä haluat tehdä myöhemmin. Todennäköisesti kyseinen varastomyyjän homma on ainut varsinainen työpaikkasi missä olet ollut, joten suosittelen kokeilemaan jotain toista alaa. Katselemaan ympärilleen niin menee sitten seuraava alavalinta nappiin.

Toisena alat säästämään rahaa opiskeluja varten ettei ensimmäisenä tarvitse mennä töihin ja opiskelut kärsi siitä. Kun oikein ajattelee niin opiskelu on tietyllä tavalla hienoa aikaa.

Kolmantena tutkit kaikkien kiinnostavien alojen hakuaikoja ettei pääsykokeet mene ohi. Varaudut myös lukemaan niihin pääsykokeisiin pari kuukautta lähemmäs täysipäiväisesti että pääset sisään. Todellisuus on että taidot on varmasti ruostuneet ihan järkyttävästi esim. matikassa kun et ole sitä juurikaan laskenut töissä ollessasi.

taasuusitunnus sanoi:
Yhteiskunnassa on pullokoneita, erilaisia automaatteja ja robotteja jotka kerää verotulot, ne tekee sen työn millä elätetään meikäläinen.
Tää oli siguainesta. Saanko käyttää? :D

[venom];3739564 sanoi:
Aivopesuun? Voi vittu. Jos haluat olla vapaa, mikset muuta Lappiin erämaahan? Ainiin, siellä ei ole ketään ruokkimassa sua ja hankkimassa sulle kattoa pään päälle. Sinnehän sä paskahousu kuolisit viikossa nälkään tai kylmään. Älä esitä mitään kovaa anarkistia niin kauan kun oot täysin riippuvainen yhteiskunnan tuesta.

Oho, yhteiskunnan tukipilari hermostu. Ohjelmointiin tuli tietoa joka sinne ei pysty sopimaan, ylikuormitus?

Oho, yhteiskunnan tukipilari hermostu. Ohjelmointiin tuli tietoa joka sinne ei pysty sopimaan, ylikuormitus?

Vähemmänkin tyhmät ihmiset hermostuttaa. Mikset vastannu kysymykseen? Mikset muuta kokonaan sivistyksen ulkopuolelle, jos yhteiskunta ja me "orjat" vitutetaan. Oletko sä oikeesti niin tyhmä, ettet tajua että ilman toimivaa yhteiskuntaa sun kaltasia heikkoja yksilöitä ei edes olisi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom