Mitä mun pitäisi tehdä?(työ/opiskelu)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuolla on metsää tyhjillään vaikka muille jakaa, siellä voit olla vapaa ja onnellinen itseksesi. Et ole aidosti vapaa niin kauan kuin olet riippuvainen muista.
Mut qu siis niinqu se ei o yhtää reiluu ja kivaa, ett siis niinqu joutuuki sitt siis niinqu ite poimiin kaikki marjat ja sienet elämistä varten. Niin siis niinqu. Mun pitää siis niinqu saada ne eteeni valmiina, daaaaa!

Sittenhän onkin ihan hiton indie ja elämänsisältöä omaava, kun pelailee ja dokaa illat, nukkuu päivät, notkuu muiden joutilaiden kanssa steissillä lattialle räkien ja ramppaa kelassa/sossussa kerjuulla. Tätähän se on useimmille "vapaille lintusille", joita itse tietää.

Mikä on olevinaan joidenkin mielestä se elämääsuurempi vapaus, jota joutilas pummi saa mukamas kokea, mutta tavallinen työssäkäyvä ei? Miksi sellaista pitää edes keksiä voimatta myöntää todellista syytä valinnoilleen; että on vain patalaiska hedonisti, joka loisii, koska se on tässä sossulandiassa tehty niin helpoksi?

Pakko kommentoida tähän, sattuuko noin paljon sydämeen kun jotkut oikeasti nauttii elämästä ja tekee asioista mistä pitää?
En koe olevani Indiana Jones enkä notku "steissillä" (onko tää teidän nuorten joku uus hip- juttu?).
Pelailen kyllä kun aikaa kerran on ja nautin pelaamisesta, maksoin konsolin ite (samoin kun tän PC:n) viimeksi töissä ollessani.
Dokaa en koska tykkään näyttää lihaksikkaalta (ks. edeltävä vastaukseni) kun tosiaan treeni on mun päivän kohokohta nykyään mihin panostan täysillä.
Ja sen näkee, vaikka itse sanonkin :).
Patalaiska hedonisti joka loisii.
Aika hienosti päätelty, sattuuko tosiaan noin rintaan kun joku nauttii elämästä?
"Jos mulla ei oo kivaa, EI kenelläkään saa olla kivaa!".
Sä oot varmaan niitä ihmisiä joista tulee katkeria vanhuksia jotka yrittää kaikin tavoin pahoittaa toisten mielen kun oma elämä meni hieman pieleen.
Mä toki teen töitä heti jos se on kannattavaa, kuten sanottua olen koko elämäni aina jotenkin töitä tehnyt.
Mulla on -01 auto minkä halusin, menin töihin ja hankin. Samoin pleikkari ja pc, lcd- telkka, älypuhelimet emännän kans, emäntä, lapsi, kaikki itselle tärkeät asiat.
Niin ja sitä vapaa-aikaa (tänään aamulla kun heräsin niin juotiin kaffit ja käveltiin perheen kesken ulkona sellainen tunti ja käytiin torilla kahvilla, oli ihan kivaa).
Meen taas töihin jos tulee tunne että haluan jotain eksoottisempaa mutta toistaiseksi tuet ja korvaukset mitä saan riittää mulle ja en halua töihin.
Nyt voisit taas vaikka haukkua mut laiskaksi ja mitä muuta keksit (jos vaan töiltäs ehdit), mä meen tästä maate kun tota vapaa-aikaa kerran on ja sitten voisin hyvin latautuneena lähteä treenaamaan :)

Tehköön kukin mitä tahtoo elämässään. Vituttaa vaan kaikki loiset jotka päättävät elää muiden verorahoilla. Mun mielestä se on suoraan verrattavissa varastamiseen.

Jos tahtoo olla vapaa ja "ulkona oravanpyörästä", niin muuttakoon vaikka viidakkoon metsästämään ruokansa tai järjestäköön asiansa täällä niin ettei sillä loisimisella kuormita muita.

Jos ei siinä onnistu niin voi voi, oravanpyörä odottaa.

Tehköön kukin mitä tahtoo elämässään. Vituttaa vaan kaikki loiset jotka päättävät elää muiden verorahoilla. Mun mielestä se on suoraan verrattavissa varastamiseen.

Jos tahtoo olla vapaa ja "ulkona oravanpyörästä", niin järjestäköön asiansa niin ettei sillä kuormita muita.

Tämä asia on väärin ajateltu.
Googlaile aihetta ja löydät tutkimuksen mikä käsitteli sitä että kuka maksaa työttömän elämisen suomessa ja se ei ole muut työssäkävijät.
Se oli nimenomaan yhteiskunnan automatisoidut tekijät ja yleinen verotus (jota siis työtönkin maksaa hankkiessaan jotain).
Vaikka suomesta otettaisiin kaikki työttömät pois niin sun elämä ei yhtään halpenisi siitä.
Ja toisinpäin.

Jos tahtoo olla vapaa ja "ulkona oravanpyörästä", niin muuttakoon vaikka viidakkoon metsästämään ruokansa tai järjestäköön asiansa täällä niin ettei sillä loisimisella kuormita muita.

Jos ei siinä onnistu niin voi voi, oravanpyörä odottaa.

Sain potkut joutuu oleen sossupummina.

Googlaile aihetta ja löydät tutkimuksen mikä käsitteli sitä että kuka maksaa työttömän elämisen suomessa ja se ei ole muut työssäkävijät.
Se oli nimenomaan yhteiskunnan automatisoidut tekijät ja yleinen verotus (jota siis työtönkin maksaa hankkiessaan jotain).
Vaikka suomesta otettaisiin kaikki työttömät pois niin sun elämä ei yhtään halpenisi siitä.
Ja toisinpäin.
Työttömyyden poistaminen ei vaikuttaisi maan talouteen lainkaan? Mielenkiintoista, laitapa linkki tutkimukseen.

- - - Updated - - -

Omasta tahdosta? Mustakin saattaa tulla syksyllä sossupummi. Ja perkele teidän verorahoilla sen mun opiskelu ja opiskelijan päiväraha sitten maksettaisiin. :D Kolahtikohan pilkka omaan nilkkaan...

Mäpäs käynkin palauttaa pari pulloa, niin saat fyffee. :D

- - - Updated - - -

Ja toisinpäin.

Siis jos kaikki olisivat työttömiä, sinun elämäsi ei kallistuisi? :D Ei niin kun se loppuisi :D

Nyt voisit taas vaikka haukkua mut laiskaksi ja mitä muuta keksit (jos vaan töiltäs ehdit), mä meen tästä maate kun tota vapaa-aikaa kerran on ja sitten voisin hyvin latautuneena lähteä treenaamaan :)

Kannattaa huomioida että moni tuntuu kirjoittelevan tänne pakkikselle työaikana. Niinkuin minäkin. Ja tästä saa vielä ihan kohtullista korvausta, 5-10x tukien verran vaikka "töissä" tekee samaa kun sä himassa, eli ei mitään. Varsinkin jos työpaikalla on hyviä tyyppejä niin sehän on melkeen kun kavereiden kanssa kävis kahvilla. ;)

taasuusiutunnus tuntuu kyllä olevan kovin katkera, huomaa tuosta agressiivisesta puolustautumisesta. Mua ei hirveesti haittaa jos joku katkeroituu ja syrjäytyy yhteiskunnasta, mutta niitä yhteiskunnasta syrjäytyneitä tuntuu katkeroittavan se ettei mua haittaa enkä halua samanlaista vässykkä-elämäntapaa :)

Vituttaa vaan kaikki loiset jotka päättävät elää muiden verorahoilla.
Tavallaan samoilla linjoilla, mutta en kuitenkaan. Enemmän vituttaa järjestelmä, joka mahdollistaa tuollaisen toiminnan.

Pakko kommentoida tähän, sattuuko noin paljon sydämeen kun jotkut oikeasti nauttii elämästä ja tekee asioista mistä pitää? Aika hienosti päätelty, sattuuko tosiaan noin rintaan kun joku nauttii elämästä? "Jos mulla ei oo kivaa, EI kenelläkään saa olla kivaa!".

Onko tässä jokin ymmärrysvaikeus osaltasi, koska minusta täällä on aika moneen kertaan ja monen henkilön toimeta kerrottu, selitetty, alleviivattu ja korostettu mikä tuossa mättää.

Ketään täällä ei kiinnosta onko sinulla kivaa vai ei. Mutta aika helvetin montaa ihmistä kiinnostaa ja sylettää verovarojen väärinkäyttösi.
Meille on luotu sosiaalinen turvaverkko, jotta hädänalaiset saisivat elantonsa tilanteessa, joissa he eivät itse syystä tai toisesta kykene elättämään itseään ja perhettään. Se ei siis ole olemassa sitä varten, että sinun kaltaisesi terveet, työkykyiset ihmiset voisivat "pitää kivaa 24/7" muiden kustannuksella.
Suomi on täynnä pakon edestä työttömiä, sairaita ja vanhuksia, joita me yhteiskunta ja veronmaksajat tuemme solidaarisuuden ja yhteisvastuun eleenä. Tottahelvetissä se vituttaa suurta osaa kansasta, että on myös sellaisia, jotka eivät todellakaan tarvitse tai ansaitse moista apua vaan haluavat vaan "pitää kivaa" muiden kustannuksella.

Eli nauti ihmeessä elämästäsi ja "pidä kivaa" kaikinmokomin nukkumalla, bodaamalla ja kävelemällä perheesi kanssa, mutta jätä se yhteiskunnan hädänalaisille ja työkyvyttömille tarkoitettu sosiaaliturva niille joille se kuuluu. Se ei ole mikään diskoraha laiskoille ja tämä hyvinvointiyhteiskunta oikeasti hukkuu jo velkaan sekä repeilee liitoksistaan tuollaisen edesvastuuttoman toiminnan takia.

Sinun ja kaltaistesi takia joudutaan leikkaamaan sellaisten tukia, jotka eivät oikeasti kykene itsensä elättämiseen ja aidosti tarvitsisivat sekä ansaitsisivat lisää yhteiskunnalta. Rajoitetut varat menevät aivan väärään osoitteeseen, kun terveille työkykyisille rahoitetaan bodailuharrastusta samalla kun sairaat vanhukset kärsivät lukituissa kopeissaan ja laitoshoitoa tarvitsevat mielenterveyspotilaat vaeltavat kaduilla puukottelemassa vastaantulijoita rahapulan takia.

Sä oot varmaan niitä ihmisiä joista tulee katkeria vanhuksia jotka yrittää kaikin tavoin pahoittaa toisten mielen kun oma elämä meni hieman pieleen.

Sinä se tässä pilaat perheesi ja lastesi elämän. Lapsesi kasvavat köyhyydessä ja heistä tulee kaikella todennäköisyydellä yhtä saamattomia kuin vanhemmistaan, koska nuo asenteet ja elämäntyyli periytyvät.

Meen taas töihin jos tulee tunne että haluan jotain eksoottisempaa mutta toistaiseksi tuet ja korvaukset mitä saan riittää mulle ja en halua töihin.

Tämäntakia ne tuet kuuluisi ajaa alas työkykyisiltä, mutta selvästi työhaluttomilta.
Heille hengissäpysyminen tulisi taata minimaalisesti ruokakupongeilla ja kierrätetyillä/lahjoitetuilla vaatteilla. Euroakaan käteistä ei tulisi antaa yhteiskunnan toimesta vaan ainoastaan pakolliset laskut maksaa sossun/kelan toimesta (lähinnä vuokra, sähkö, terveydenhoito ja pari tuntia puheaikaa halvimpaan mahdolliseen kännykkään työnhakua varten).

Kyllä mä ainakin opiskelen/aion opiskella sen takia, että pääsen sellaseen hommaan josta pidän, jossa tienaakin vähän enemmän kuin sen 1300e näppiin kuussa, jolla sitten pitää kitkutella. Ja toisena seikkana, itse opiskelu on ihan helvetin hauskaa, hyvää aikaa kokonaisuudessaan, vaikka pään käyttö välillä vituttaisikin.

Tollanen muiden varoilla lusmuilu ei todellakaan ole mitään elämää, ei ainakaan mulle. Joku pummi saa tulla kertoon mulle, paljonko siinä niitä kokemuksia karttuu ja mitä on oikeasti tehnyt? Se on vaan helppo ja laiska tie, johon ei pitäisi terveellä ihmisellä olla edes mahdollisuutta, valitettavasti on. Sitten voi kuolin vuoteella varmaan miettiä itse sitäkin, että vittu enpä mä elämässä tehny mitään konkreettista, nostin massia sossusta ja söin jäätelöä. Mä ainakin haluan jotain muuta tästä elämästä, vaikka tuolla tavalla saakin aamulla nukkua pitkään.

Sinä se tässä pilaat perheesi ja lastesi elämän. Lapsesi kasvavat köyhyydessä ja heistä tulee kaikella todennäköisyydellä yhtä saamattomia kuin vanhemmistaan, koska nuo asenteet ja elämäntyyli periytyvät.
Vau.. niin paljon patoutunutta pahaa oloa.. Kannattais mennä psykologin juttusille, tuollainen viha kun purkautuu tekoina niin niistä luetaan lehdistä.
Toivottavasti mun asenne periytyy ja muksu ajois oppii että paskaduunia paskapalkalla ei kannata tehdä.
Mulla kuitenki on kaikki ja enemmän mitä normaaliin elämiseen vaaditaan niin hassua tuo raivo ja viha mitä tunnet mua kohtaan, ehkä sulla ei sitten kaikesta työnteosta huolimatta näin ole ja oot kateellinen?
Kannattaisko sun miettiä outside the box- ja funtsia olisko siinä työnkuva/palkka suhdanteessa ennemmin vikaa miksi sitä ei tehdä kuin tekijöissä?
Koitas tällasta.

taasuusiutunnus tuntuu kyllä olevan kovin katkera, huomaa tuosta agressiivisesta puolustautumisesta. Mua ei hirveesti haittaa jos joku katkeroituu ja syrjäytyy yhteiskunnasta, mutta niitä yhteiskunnasta syrjäytyneitä tuntuu katkeroittavan se ettei mua haittaa enkä halua samanlaista vässykkä-elämäntapaa :)
En mä mun mielestä kovin katkera ole enkä puolustaudu agressiivisesti jos verrataan tähän että väität mun olevan vässykkä ja muuta shittiä.
Mun mielestä mä oon enemmän yhteiskunnas kiinni kun sinä sillä tajuan että kaikkea duunia ei kannata paskalla palkalla tehdä, kuljen tuolla ihmisten seassa, vietän aikaa ystävien seurassa.
Tuntuu että sulle se vain on liian monimutkainen ajatus ymmärtää miten tää maailma ei pyöri rahan ympärillä.
Mutta kerro toki taas miten mä oon pummi, katkera, vässykkä ja muuta :).

Toivottavasti mun asenne periytyy ja muksu ajois oppii että paskaduunia paskapalkalla ei kannata tehdä.
Mulla kuitenki on kaikki ja enemmän mitä normaaliin elämiseen vaaditaan niin hassua tuo raivo ja viha mitä tunnet mua kohtaan, ehkä sulla ei sitten kaikesta työnteosta huolimatta näin ole ja oot kateellinen?
Kannattaisko sun miettiä outside the box- ja funtsia olisko siinä työnkuva/palkka suhdanteessa ennemmin vikaa miksi sitä ei tehdä kuin tekijöissä?
Koitas tällasta.

Toivottavasti sun asenne ei periydy muksullesi, vaan hän oppii ajoissa, että elääkseen täytyy tehdä töitä. Itse en ainakaan haluaisi, että en pystyisi ostamaan lapselleni mitään, ja joutuisimme elämään jossain kaupungin paskaluukussa narkkareiden seassa, kun parempaan ei olisi varaa.

Jos joku tykkää olla esimerkiksi ainoastaan määräajan töissä, elää näillä saaduilla säästöillä jonkin aikaa tekemättä mitään, ja tehdä taas jonkin ajan kuluttua lisää rahaa, niin se on mielestäni ihan ok. Teetkö sinä näin? Maksatko nettilaskusi, vuokrasi, perheesi ruoat, lapsesi vaatteet, salikorttisi, ym. säästöilläsi? Epäilen.

Onko naisesi töissä?

Tuntuu että sulle se vain on liian monimutkainen ajatus ymmärtää miten tää maailma ei pyöri rahan ympärillä.
Kyllä se pyörii ja tajuat sen sitten vanhempana:

PROVO/ Tänään kävin aamusta salilla tekeen selän ja hauikset ja nyt illasta juoksulenkillä, vaikka olikin työpäivä. Viiden viikon kesäloma alkaa vasta ensi viikolla. Työviikot sellaisia 25-30 tuntisia ja vuosipalkka 6-numeroinen. Kaksi poikaa, 4 ja 1,5 vuotiaat. Eläkettä olen ansainnut jo 2100 euroa/kk vaikka olen vasta 35 -vuotias. Kun olen "eläkkeellä" 20 -vuoden päästä, et ole se henkilö, jota pyydän Espanjaan perheeni mukaan golffaamaan. Elämme niin eri maailmoissa.. /PROVO

Toivottavasti sä vitun ituhippi saat neliraajahalvauksen ja joku heittää sut metsään mätänemään. Siellähän sitten elät poissa oravanpyörästä. Vitun idiootti. Tommoset saatanan kusipäät pitäis tappaa kaikki.

Edit. Systeemissäkin on vikaa, mutta kyllä kaikki pitäisi yksilöstä lähteä. Jos eläkeläismummolta tipahtaa lompakko niin keikkaatko sä sen saman tien kun oli mummon vika?

Siis toivot lapsesi kasvavan työttömäksi?
Vastauksiesi perusteella tuntuisi kuin sinulla ei olisi edes juolahtanut mieleen, että parempaa palkkaa ja mieluisampaa työtä saa koulutuksen avulla. Ei helvetti...

Joku varastaa sinulta pyörän ja kehuu kuinka hänellä on nyt fillarisi. Oletko hänelle 1. kateellinen, 2. aavistuksen harmissasi, 3. Kanada?

Koitas tällasta.

Kyllä nuo työt näyttävät muille kelpaavan ja tänne jopa jonotetaan ulkomaita myöten työntekoon. Sinun kaltaisesi vaihtasin kyllä silmää räpäyttämättä sellaisiin ahkeriin maahanmuuttajiin, jotka tulevat sellaisista maista, joissa huvikseen lorviminen tarkoittaa nälkäkuolemaa. He sentään ansaitsisivat elää ja työskennellä näin hyvässä maassa toisin kuin liian moni paikallinen.

Jos palkka ja työnkuva eivät miellytä, niin onko joku estänyt kouluttautumasta toiseen, mieluisampaan ammattiin?

Mun mielestä mä oon enemmän yhteiskunnas kiinni kun sinä sillä tajuan että kaikkea duunia ei kannata paskalla palkalla tehdä, kuljen tuolla ihmisten seassa, vietän aikaa ystävien seurassa.

Tämä on se tyypillinen laiskojen, rikollisten ja ongelmatapausten mentaliteetti: On yhteiskunnan vika, että olen laiska, käytän päihteitä tai tykkään rötöstellä.
Vikaa omaan saamattomuuteen ja elämänhallinnan puutteeseen ei koskaan löydy sieltä peilistä. Mitään vaivaahan ei ole koskaan oltu valmiita näkemään sen paremman työpaikan ja palkan eteen vaan ne pitäisi saada automaationa.

Mutta siitä olemme yhtämieltä, että jotain vikaa yhteiskunnastakin löytyy. Meidän muiden näkökulmasta se vika piilee kuitenkin passivoivassa ja vapaamatkustamisen mahdollistavassa sosiaalijärjestelmässä. Meidän vanhempiemme sukupolvi ei olisi vielä oikein kuvitellutkaan elelevänsä yhteiskunnan kustannuksella, koska silloin ei kukaan ollut tallettamassa rahaa tilillesi ellet ollut sitä ansainnut jotenkin.

Kun maailmasi ei kerran pyöri rahan ympärillä, niin voit kaiketi lopettaa sen hakemisen sosiaalitoimesta meidän muiden kustannuksella? Etvai? Eli maailmasi taitaa sittenkin pyöriä rahan ympärillä. Nimittäin muiden rahan.

Siis toivot lapsesi kasvavan työttömäksi?
Hmm, sulla on jotain luetun ymmärrykses.
Työtön, on eri asia kuin tollo (kuten sinä) jolle on lapsuudesta asti hoettu mantraa "Työ antaa elämällesi merkityksen".

Vastauksiesi perusteella tuntuisi kuin sinulla ei olisi edes juolahtanut mieleen, että parempaa palkkaa ja mieluisampaa työtä saa koulutuksen avulla. Ei helvetti...
Jutteleksä ittes kans, missä mä näin oon sanonut?
Mutta hienoo hei että ollaan jostain samaa mieltä, Peukut sulle!

Joku varastaa sinulta pyörän ja kehuu kuinka hänellä on nyt fillarisi.
Jos joku on vieny sun fillarin niin soita poliisille, netissä itkeminen ei auta. tai soita äidilles.

Kyllä nuo työt näyttävät muille kelpaavan ja tänne jopa jonotetaan ulkomaita myöten työntekoon.
Näytäksä sen jonon missä jonotetaan kuorimaan sähköjohtoja 3e/h?
Vai oonko mä taas ihan tyhmä?

Jos palkka ja työnkuva eivät miellytä, niin onko joku estänyt kouluttautumasta toiseen, mieluisampaan ammattiin?
Jos ne ei miellytä niin miksei voi elellä rennosti kunnes tulee sellasia hommia vastaan mistä pitää?
Kannattais koittaa ottaa rennosti, sullaki tuo pulssi tuntuu aika korkealla olevan.

Tämä on se tyypillinen laiskojen, rikollisten ja ongelmatapausten mentaliteetti: On yhteiskunnan vika, että olen laiska, käytän päihteitä tai tykkään rötöstellä.
Vikaa omaan saamattomuuteen ja elämänhallinnan puutteeseen ei koskaan löydy sieltä peilistä. Mitään vaivaahan ei ole koskaan oltu valmiita näkemään sen paremman työpaikan ja palkan eteen vaan ne pitäisi saada automaationa.
Hahahahah, mä en mielestäni oo vaatinu missään vaiheessa kuuta taivaalta, en laiskana myöskään itseäni pidä (päihteet on hyi hyi) ja onko sun mielestä kaikki työttömät rötöstelijöitä automaattisesti?
Hei missä se sun suvaitsevaisuus on?

Kun maailmasi ei kerran pyöri rahan ympärillä, niin voit kaiketi lopettaa sen hakemisen sosiaalitoimesta meidän muiden kustannuksella? Etvai? Eli maailmasi taitaa sittenkin pyöriä rahan ympärillä. Nimittäin muiden rahan.
Voi sua ressukkaa kun et tunnu tajuavan... Jos sua noin suututtaa niin lopeta työnteko ja nosta sitä sossurahaa jos se on noin helppoa.
Ei se voi sua noin suututtaa jos et oo kateellinen =).

- - - Updated - - -

Toivottavasti sä vitun ituhippi saat neliraajahalvauksen ja joku heittää sut metsään mätänemään. Siellähän sitten elät poissa oravanpyörästä. Vitun idiootti. Tommoset saatanan kusipäät pitäis tappaa kaikki.

Edit. Systeemissäkin on vikaa, mutta kyllä kaikki pitäisi yksilöstä lähteä. Jos eläkeläismummolta tipahtaa lompakko niin keikkaatko sä sen saman tien kun oli mummon vika?

Lisää insinööritason ihmisiä jotka ajattelevat kaikkien työttömien olevan rosvoja. "Bravuurit sulle ja sun järjenjuoksulle".
Ituhippi? Mistä sä sen tiet, mä oon kyllä lihaani, en mä pidä porkkanasta.
Voi kauhistus ku pelottaa, iso paha animen katsoja tulee pahoinpitelemään mut, saatko supervoimia kuten Vegeta vai otatko veljes mukaan.
AAPUvA.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom