Mitä mieltä teidän porukat on lisäravinteista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manuel
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ajattelin pistää tän tänne aloittelijoiden osastolle, koska täällä suurin osa on varmaan alaikäsiä, kuten minäkin.

Itse asiaan. Oon käyttäny palautusjuomassa tässä heraa ja maltoo syksystä piten. Sillon vanhemmat kysy, että mitäs jauheita tommoset on. Selitin vaan miten asian laidan ja ei ne mitään sit sanonu.

Nyt sitten kävi jotain vieraita ja yks niistä puhu, kuinka erään tuttavan poika oli menny ihan sekasin joistain aineista, joita veti salilla käydessään. Kysehän on tietenkin jostain kovemmista ainesta, mutta osasin jo siinä vaiheessa päätellä, että tulee kyselyjä.

Tänään sain sitten selittää oikein kunnolla, että mitä nää aineet on ja miksi käytän niitä. Sit tulee vaan valitusta, että kyllä monipuolisesta ruuasta pitäs saada kaikki tarpeellinen. Tollasta paskaa ei kyllä millään jaksa kuunnella, mutta yritäpä saada vakuutettua tommoset vanhat vanhemmat, kun ei ne tiedä asioiden laitaa, luulee vaan olevansa oikeessa.

Vielä ei ole kieltoo tullu, mutta saa nähdä. Mites muilla?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä porukat silloin tajusi, kun sanoin että proteiini on proteiinia ja malto (maissitärkkelys) on hiilihydraattia. Lisäravinteiden hintoja ne sen sijaan kritisoi ja kauhisteli. Sanoin, että halvemmaksi tulee ottaa jauhosta gramma protskua kuin kiinteästä ruuasta.

Porukat kustantaa ravinteet. Välillä porukat ostaa jotkut FASTin mömmöt kauppareissulla samalla, muuten saa aikalailla itse huolehtia riittävyydestä. Hirveästi ihmettelyjä ei ole tullut, porukat kuitenkin tietää eri ravinteiden erot.
Muutamaan otteeseen tosin on tullut huomautuksia, etten saa alkaa käyttämään hormooneja, mutta sitä vaaraa ei taidakkaan olla.

Että ihan hyvin suhtaudutaan :D

Äijä vaan sillon tällön huomauttele että "en kyllä söis tommosia" tai jotain sinne päin. Onhan se kyllä halvempaa ottaa se gramma proteiinijauhoa kuin "aitoa" ruokaa, tosin protskun oltava aika halpaa.
Onhan sekin ruokaa. Ihan samaa proteiinia. Ei se elimistö tiedä onko ne aminohapot tullu purkista vai paistinpannulta.
Mutta kannattaa kuitenkin huolehtia, että syö kuten ennenkin. Mutta ei ainakaan vähennä syömistä. Monipuolinen ravinto on kaiken a ja o.

Teoriassa, oisko mahdollista syödä vain jauheita, tabletteja sekä vettä ja elää normaalisti? Eihän välttämättömiä ravintoaineita oo kun vesi, välttämättömät aminohapot, välttämättömät rasvahapot, hiilihydraatit, hivennäisaineet, vitamiinit ja .. tais olla siinä?

Meillä suhtautuminen on neutraali. Kerran selostin oikein huolella, miten asia on, ja painotin, että kyse ei ole aineesta, joka kutistaa aivot herneen kokoisiksi ja kasvattaa sladdin sellaisiin mittoihin, joita keskimääräinen sarvikuonokin kadehtii. Lisäravinteiden käytöstä ei tule sanomista, mutta itse ne maksan.

eipä nuo mitään ihmeempää oo sanonut..vaan sen että..että meinaatko käyttää nuita vielä 40vuotiaana..;)

Originally posted by Saapas
Eihän välttämättömiä ravintoaineita oo kun vesi, välttämättömät aminohapot, välttämättömät rasvahapot, hiilihydraatit, hivennäisaineet, vitamiinit ja .. tais olla siinä?

Listasta varmaan puuttuu jotain, mutta hiilihydraatit sieltä ainakin voi ottaa pois.

Eihän välttämättömiä ravintoaineita oo kun vesi, välttämättömät aminohapot, välttämättömät rasvahapot, hiilihydraatit, hivennäisaineet, vitamiinit ja .. tais olla siinä?
Vesi EI ole ravintoaine.

Ravintoaineet jaetaan kahteen ryhmään seuraavasti:

Energiaravintoaineet: Hiilihydraatit, rasvat, valkuaisaineet ja alkoholi.
Suojaravinteet: Vitamiinit sekä kivennäis- ja hivenaineet.

Lähde --> http://www.avoin.helsinki.fi/materiaalit/ravitsemustiede/ravaine_pdf.pdf

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä meinasin ratketa siinä vaiheessa kun isä tuli jotain selittämään et "mitäs mömmöjä noi(=proteiini ja palautusjuoma-jauho)oikein onkaan? Ettei vain liikakäyttö koituisi kohtalokkaaksi?" Tarkoitti varmaan jotain sinne suuntaan että olisivat vaarallisia=hormooneja... :lol2:

:zzzz: hohhoijakkaa. Siinä sitten yritin sopertaa että palautusjuoma on lähes välttämätön jos aikoo joskus liikunnasta palautuakin ja proteiinia ei päivän aikana saa (ainakaan minä) tarpeeksi kiinteästä ruuasta, kun ei voi eikä jaksa koko ajan olla syömässä.

Ja edelleenkään porukat ei suostu ostamaan mulle oikeastaan MITÄÄN ravinto-ohjelman vaativia eineksiä, ei edes halvinta rahkaa. Raha ei voi olla esteenä koska, tonnikala/jauheliha + makaroni, rahka + mehukeitto, jogurtti + mysli ei voi kovin isoa lovea lompakkoon tehdä. Normaalia ruokaahan tuo on. Lisäravinteet ostan itse, joten se ei niitä pitäis heilauttaa.

Yhtä kaikki en saa tukea vanhemmiltani harrastukseen, ei kiva :(. Mutta tsemppiä vain kaikille ja koittakaa kestää niitä kalkkiksia

-edit- ja anorektikko ballerina luokkakaveri tuli jotain sanomaan kun vedin päivittäistä protskudrinkkiäni että "tuohan kertyy läskiks" ja toisella kertaa sano et "onko paino noussut?" yrittää siis vihjata että proteiini kasvattaa fläsää ei lihaksia... voi helevata! en ole jaksanut tuolla nirppanokka näsäviisastelijalle enää mitään sanoa. Ekalla kerralla sanoin että kyllä kulutankin paljon.... nyt viittaan kintaalla koko muijalle

Teoriassa, oisko mahdollista syödä vain jauheita, tabletteja sekä vettä ja elää normaalisti? Eihän välttämättömiä ravintoaineita oo kun vesi, välttämättömät aminohapot, välttämättömät rasvahapot, hiilihydraatit, hivennäisaineet, vitamiinit ja .. tais olla siinä?

Saattaisi olla maha "aika" huonossa jamassa, kun ei ole lainkaan kuitua.

Nämä on taas niitä proteiinihormooni juttuja. joillekkin ei vaan saa iskostettua päähän ettei jauhoissa ole muuta kuin ihan turvallisia ja samoja aineita kuin oikeassa ruuassakin. Korjatkaa jos olen väärässä mutta jos ei tee mitään muuta kuin löhöää sohvalla eikä tee mitään ja mussuttaa jauhoja niin se kertyy enemmän läskiksi kuin lihakseksi.:thumbs:

Originally posted by jaco
...joillekkin ei vaan saa iskostettua päähän ettei jauhoissa ole muuta kuin ihan turvallisia ja samoja aineita kuin oikeassa ruuassakin. Korjatkaa jos olen väärässä mutta jos ei tee mitään muuta kuin löhöää sohvalla eikä tee mitään ja mussuttaa jauhoja niin se kertyy enemmän läskiksi kuin lihakseksi.

Etkös juuri todennut ettei noissa jauhoissa ole mitään sen kummempaa kuin normaalissa ruuassa. Minkä ihmeen takia ne jauhot kasvattaisi lihasta yhtään jos löhöää sohvalla?
Tuntuu siltä että ihmisillä on kuitenkin ihme uskoja liittyen lisäravinteisiin, vaikka puhuvat niistä normaalina ruokana.

Niin joo, siis ne jauhot kerääntyvät läskiksi myös rankasti treenavan kuntoilijankin mahalle mikäli kokonaiskalorisaanti on liian suuri.

Sillon tällöin kun käyn porukoiden luona, niin siinä kreatiinia annostellessa tulee joskus kommenttia, että "onkohan tuo nyt ihan terveellistä?". Vastaan joka kerta, että "Se musta mies joka mulle tän kadulla möi, sanoi kyllä tän olevan ihan puhdasta". Loppuu kyselyt vähäksi aikaa.

Originally posted by Kilkenny
Sillon tällöin kun käyn porukoiden luona, niin siinä kreatiinia annostellessa tulee joskus kommenttia, että "onkohan tuo nyt ihan terveellistä?". Vastaan joka kerta, että "Se musta mies joka mulle tän kadulla möi, sanoi kyllä tän olevan ihan puhdasta". Loppuu kyselyt vähäksi aikaa.

Ihan asiallisia kommentteja porukoiltasi. Kreatiinin pitkäaikaisen käytön terveydellisiä vaikutuksia ei ole vielä tutkittu tarpeeksi.

Zone-sarja -42%
Mun mielestä positiivista että porukoiden vanhemmat on skeptisiä lastensa lisäravinteiden käytön suhteen. Silti voisivat ottaa selvää asioista, ennenkuin alkavat kinaamaan niiden hyödyllisyydestä ja toimivuudesta. Itse sain kuulla kreatiinista jotain epämääräistä, tulostin pitkän artikkelin kreatiinia koskien, tieteellisen sellaisen, löin käteen ja pyysin lukemaan ja tulemaan vasta sitten sanomaan. Ei lukenut, eipä valita enää. Monet vanhemmat pitää sitä vaan kohtuu vittumaisena jos kakara alkaa neuvomaan ravinnon suhteen eikä usko äidin / isän tietotaitoa joka on hankittu sitten painonvartijoissa tai hiihtoladulla..

Originally posted by juu
Jaa hiilihydraatit ei ole välttämättömiä?

Eivät ole välttämättömiä, kaikki elimet aivoja lukuunottama pystyy toimaan normaalisti ketoniaineilla, joita maksa tekee rasvasta kun hiilihydraatteja ei ole saatavilla. Pidemmällä aikavälillä myös aivot tottuvat tähän uuteen systeemiin, "siirtymäkauden" ajan keho tuottaa aivojen tarvitseman hiilihydraattimäärän.

ei oo porukat kauheesti valittanu lisäravinteista mut en kyl käytä viel muuta kun fastin palautumisjuomaa mut kyllä otan viel herat,kreat ja glutat käyttöön ja ne saa luvan hyväksyä sen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom