Mitä mieltä teidän porukat on lisäravinteista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manuel
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
joo täällä päin porukka luulee lisäravinteita niin kuin joski hormooneiksi. ja sanoo että niistä tulee sairaaks... blaa blaa...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kohtuullisen hyvin ovat ymmärtäneet :) Isäkin (yli 50vee, kohtuu kovaa treenailee) vetelee palautusjuomaksi perusheraa, maltoa ja kaakaojauhetta naamaan aina treenin jälkeen. Tyttöystävä taas aina jaksaa kommentoida kun on iso heraproteiini pönikkä mulla huoneessa. "Ootkos vetäny heroiinia?". :D läpällähän toki,,

Hiilihydraatit ovat kyllä välttämätön ravintoaine.
Juuri luin Helsingin yliopiston ravitsemustieteiden perusteita -pdf dokumentin.

Zone-sarja -42%
Originally posted by Lord
Etkös juuri todennut ettei noissa jauhoissa ole mitään sen kummempaa kuin normaalissa ruuassa. Minkä ihmeen takia ne jauhot kasvattaisi lihasta yhtään jos löhöää sohvalla?
Tuntuu siltä että ihmisillä on kuitenkin ihme uskoja liittyen lisäravinteisiin, vaikka puhuvat niistä normaalina ruokana.
Lueppas nyt uudestaan tuo jacon viesti. Selkeällä suomellahan tuossa lukee, että jos vain löhöää sohvalla ja vetelee jauhoja anukseen, niin ainoita soluja mitä ne ravitsevat, ovat rasvasolut.

aloin mietttimään eilen että perkele! tämä salitreeni on kallista. ei vain salikortti, mutta juuri ravinto. jos syön esim. 2x120g tonnikalaa päivässä niin se tekee kuukaudessa 60 euroa (jos yksi purkki maksaa 1 euron) ja näillä tonnikaloillakaan ei tuki sitä proteiini tarvetta kokonaan.
itse ostan yleensä kaiken "proteiini" ruuan (munat, raejuustot, tonnikalat, rahka ei mee alas helpolla)
jokinlainen ratkaisu asiaan pitäis saada, mutta tuntuu että sellaista ei ole :itku:

Ei toi nyt vielä kallista ole :) Mieti jos maksaisit kaiken itse, monella menee täällä 300 e ruokaan kuukaudessa, monella vielä enemmänkin.

Ei ne hiilihydraatit ole välttämättömiä, hyvin pärjää ilmankin. Vaikka ne onkin pääasiallinen energianlähde niin ihmeen hyvin sitä on pärjänneet monet viikkojakin ilman :rolleyes:

Originally posted by Saapas
Hiilihydraatit ovat kyllä välttämätön ravintoaine.
Juuri luin Helsingin yliopiston ravitsemustieteiden perusteita -pdf dokumentin.

Se mitä siinä dokumentissa ei lue, on se että maatalous sponssannut tutkimuksen. Joten tietenkin siinä todetaan hiilihydraattien eli mielellään maataloustuotteiden olevan "välttämättömiä". Keho ei tarvitse hiilihydraatteja.

Totta on se, että keho varsin mielellään käyttää hiilareita, koska ne on helppoja sulattaa.
Otetaan nyt sitten vielä tämä kliseinen esimerkki; eskimot. Heillä ei ole hiilihydraatit kuuluneet ravintoon muutamaan tuhanteen vuoteen (valasta, hyljettä, missäs viljelet tundralla), ja ovat hengissä.

Originally posted by Kuukkeli
Lueppas nyt uudestaan tuo jacon viesti. Selkeällä suomellahan tuossa lukee, että jos vain löhöää sohvalla ja vetelee jauhoja anukseen, niin ainoita soluja mitä ne ravitsevat, ovat rasvasolut.

Meinaatko ettei lihakset saa energiaansa niistä mömmöistä silloinkin? Ylimääräinen kertyy flädeksi eikä sen kummempaa.

Originally posted by jaco
Korjatkaa jos olen väärässä mutta jos ei tee mitään muuta kuin löhöää sohvalla eikä tee mitään ja mussuttaa jauhoja niin se kertyy enemmän läskiksi kuin lihakseksi

Hyvin on Kuukkeli jos tuossa selkeästi niin sanotaan.
:zzzz:

Originally posted by nikke1
Ei toi nyt vielä kallista ole :) Mieti jos maksaisit kaiken itse, monella menee täällä 300 e ruokaan kuukaudessa, monella vielä enemmänkin.

Ei ne hiilihydraatit ole välttämättömiä, hyvin pärjää ilmankin. Vaikka ne onkin pääasiallinen energianlähde niin ihmeen hyvin sitä on pärjänneet monet viikkojakin ilman :rolleyes:

mutta niillä on vamraa tulot vähä kovemmat ku mulla. saat 100 euroa kuukaudessa pyöreästii ja siitä jo yli puolet menee...tonnikalaan :thumbs: + kananmunat, raejuustot jne jne.
tuota ei parane kaikille kertoa, voi pitää mua jonain :david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by maxmussel

Totta on se, että keho varsin mielellään käyttää hiilareita, koska ne on helppoja sulattaa.
Otetaan nyt sitten vielä tämä kliseinen esimerkki; eskimot. Heillä ei ole hiilihydraatit kuuluneet ravintoon muutamaan tuhanteen vuoteen (valasta, hyljettä, missäs viljelet tundralla), ja ovat hengissä.

Kyllä ne kai syö vielä niiden hyljeiden yms vatsansisällöt, siellä on jotain merenrehuja joista saavat sitten hivenaineita :urjo: Tälläisessä uskossa olen elänyt.

edit, ja on vielä tämä Masai heimo africassa, joiden ruokavalioon kuuluu pelkästään lihaa. Mutta syövät kaiketi _kaiken_ noista elikoista, siinäkin taitaa mennä vatsat sisältöineen :lol2:

Originally posted by Lord
Meinaatko ettei lihakset saa energiaansa niistä mömmöistä silloinkin? Ylimääräinen kertyy flädeksi eikä sen kummempaa.
Saisivathan ne joo, mutta mihinkäs ne sohvalla istuessa energiaa tarvitsevat? Eipä ainakaan ihan hirveästi mihinkään. Mutta tarkoitithan kuitenkin varmaan enemmänkin ihan peruselintoimintoja (perusaineenvaihdunta jne.), joten silloin vastaukseni on että kaippa ne saavat. Nyt ei kiinnosta mennä sen syvemmälle nenää kaivelemaan (tällä kertaa:david: ).

Originally posted by maxmussel

Voi olla eskimoilla aikamoiset keripukki-epidemiat kun ei c-vitamiiniakaan paljoa noista saa....

Originally posted by juu
Voi olla eskimoilla aikamoiset keripukki-epidemiat kun ei c-vitamiiniakaan paljoa noista saa....

Syömällä näiden elikoiden vatsojen sisällön ne vältti puutostaudit aika tasaiseen. Kai, ehkä, luulisin.

mut luulen että nykyään taitaa inuiitit tai heidän jälkeläiset vetää ihan makkaraa ja kaljaa kuten muutkin.:D

Noniin.. antakaapa kun minä postaan omat ongelmani tähän :)

Juttu lähti siitä, kun faija sanoi että saan alkaa harrastaa puntilla käyntiä. Mitään lisäravinteita hän ei luvannut, eikä koko punttisali kortistakaan silloin vielä ollut puhetta. Nohh.. viikkon tai kaksi vanhempani ilmeisesti olivat pohtineet asiaa ja totesivat, että punttisalilla käynti ei ole terveellistä nuorelle. Yritin puolustella kaikin tavoin, mutta yleensä kommentit olivat vain "Kasvavan nuoren ei ole terveellistä käydä punttisalilla, koska hormoniit vielä kehittyvät" Tietääköhän isukki edes mistä puhua.

Heittäkääpä jotain hyvää iskurepliikkiä kehään! :)

"...koska hormonit vielä kehittyvät.":lol2: Aika paha. Ja koskas ne hormonit ovat sitten kehittyneet loppuun? 27-vuotiaanako? Ei hitto. Eivät ne hormonit mitään "kehity" (korjatkaa jos olen väärässä), niitä on vain enemmän tässä meidän ikävaiheessa (riippuen yksilöstä, mutta eivätkös ne ole huipussaan keskimäärin jossain 14-17v:nä?). Tämä tarkoittaa, että (ainakin lihasten) kasvupotentiaali on tuossa iässä parhaimmillaan.

Toisaalta myös (ymmärtääkseni) juuri tämän takia pituuskasvu loppuu, koska androgeenit (nyt tosissaan korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eivätkös ne ole hormonien "alkukantoja" tjsp.) vaikuttavat negatiivisesti pituuskasvuun. Tämän takia ainakin pituuskasvun kannalta olisi oman järkeilyni mukaan hyvä treenailla, koska (ainakin bodaustyylinen) treenaaminen tunnetusti vähentää ainakin vapaiden hormonien määrää veressä.

Mutta hirveän isoilla painoilla en minä omiin tietoihini perustaen suosittelisi liikoja repimään tuossa ikävaiheessa. Saattavat pikkuhiljaa epifyysilevyt sulkeutua (->pituuskasvu loppuu), jos ei kuorman kovuuden takia niin sen takia, että ne nostavat niitä hormonitasoja. Eli sellaista 15-25 toiston sarjoja 14-vuotiaille, 10-20 toiston sarjoja 15-vuotiaille ja perus 6-15:n bodaustyylisiä sarjoja 16-vuotiaille. Tuosta eteenpäin voi sitten alkaa jo vääntää niillä maksimipainoilla, jos haluaa, tai pysyä tuossa bodauspuolessa.

Ja tämä kaikki nyt sitten ihan vain sen takia, että jos nyt tuo pituuskasvu huolestuttaa (tämän takia treenailen itse kyllä jo vähän pienemmilläkin toistomäärillä; pituutta löytyy jo tarpeeksi). Muuta huolen aihetta en näkisi nuorten treenailemisessa.
Edit. Mutta tässä jutussa en väitä olevani mikään asiantuntija; eiköhän tuosta jotain korjattavaa löydy.

"...koska hormonit vielä kehittyvät.":lol2: Aika paha. Ja koskas ne hormonit ovat sitten kehittyneet loppuun? 27-vuotiaanako? Ei hitto. Eivät ne hormonit mitään "kehity" (korjatkaa jos olen väärässä), niitä on vain enemmän tässä meidän ikävaiheessa (riippuen yksilöstä, mutta eivätkös ne ole huipussaan keskimäärin jossain 14-17v:nä?). Tämä tarkoittaa, että kasvupotentiaali on tuossa iässä parhaimmillaan.

Toisaalta myös (ymmärtääkseni) juuri tämän takia pituuskasvu loppuu, koska androgeenit (nyt tosissaan korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eivätkös ne ole hormonien "alkukantoja" tjsp.) vaikuttavat negatiivisesti pituuskasvuun. Tämän takia ainakin pituuskasvun kannalta olisi oman järkeilyni mukaan hyvä treenailla, koska (ainakin bodaustyylinen) treenaaminen tunnetusti vähentää ainakin vapaiden hormonien määrää veressä.

Mutta hirveän isoilla painoilla en minä omiin tietoihini perustaen suosittelisi liikoja repimään tuossa ikävaiheessa. Saattavat pikkuhiljaa epifyysilevyt sulkeutua (->pituuskasvu loppuu), jos ei kuorman kovuuden takia niin sen takia, että ne nostavat niitä hormonitasoja. Eli sellaista 15-25 toiston sarjoja 14-vuotiaille, 10-20 toiston sarjoja 15-vuotiaille ja perus 6-15:n bodaustyylisiä sarjoja 16-vuotiaille. Tuosta eteenpäin voi sitten alkaa jo vääntää niillä maksimipainoilla, jos haluaa, tai pysyä tuossa bodauspuolessa.

Ja tämä kaikki nyt sitten ihan vain sen takia, että jos nyt tuo pituuskasvu huolestuttaa (tämän takia treenailen itse kyllä jo vähän pienemmilläkin toistomäärillä; pituutta löytyy jo tarpeeksi). Muuta huolen aihetta en näkisi nuorten treenailemisessa.

Ei oo porukat paljoa asiasta puhuneet. Ilmeisesti erottavat "jauhot" roinasta, koska kuitenkin roinan vaikutuksista terveyteen on viime aikoina runsaasti tiedotusvälineissäkin puitu.

Muutaman kerran olen kuitenkin saanut kuulla faijan suusta lausahduksen: "Vie noi mömmöt huoneeseesi". Pussit ovat olleet astiakaapissa tiellä, joten siksi tuo lausahdus..

Jos joskus puhuvat mulle roinasta, kerron heti asiat selväksi, että en ikinä aio käyttää mitään muuta kuin lisäravinteita.

mulla ei ole ollut mitään ongelmia, koska porukat omaa urheilu taustaa ja tietää homman idean... onhan nää parempi asia pistää rahaa palaa kun viinan juonti mihin osalla nuorista menee jo hyvä määrä tota käteistä....

Ekan kerran ku ostin ja sanoin mammalle, että se saa antaa mulle rahaa protskusäkkihin niin se rupes mekastamaan jostain hormoonijutuista. Seuraavalla kerralla se meinas mennä luontaistuotekauppahan kysymään onko proteiini, joka on pussissa, turvallista. Eikä ne vieläkään niin kauhiasti innostu ajatuksesta, että mä käytän niitä.

Back
Ylös Bottom