Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mitä liikkeitä ja miten saan Trapsit kasvamaan nopeasti?
Käyn salilla 3 kertaa viikossa eli 3-jakoiset treenit. olen panostanut nyt 3kk tähän selkätreeniin eikä tunnu oikein kehittyvän..:curs::down:
Mulla ei ollut edes selkälihaksia ennenkuin rupesin tekemään leukoja leveällä myötäotteella.
Yläselkä kehittyy leveyssuunnassa leuoilla, otteella ei ole väliä, selkä siinä kuitenkin työskentelee. Itellä ei olkapäät kestä leveää myötäotetta, ni vedän normaalilla vastaotteella, ja kyllä se selässä tuntuu. Sit joku maastavedon variaatio, ei ole pakollinen, kulmasoutukin käy hyvin. Siinä saa hittiä alaselkä ja liikkuu lavat/trapsit. Lopuksi sit ylä ja alataljaa vielä jollain 12-15 toiston alueella ni pitäs selkä olla aika reenatun olonen. Päälle voi vielä tehdä olankohautuksia jos huvittaa. Siinäkin toistoalue mieluiten yli 10.
Ihan vaan mun näkemyksiä, ei kenenkään tohtorin totuuksia ameriikan mantereelta.
Luulisi myös tuon vaikuttavan että olet tehnyt aika lyhyitä sarjoja (4-6) mikä kehittää hyvin voimaa, mutta kaikilla ei sitten sitä massaa välttämättä niin hirveästi. Oletko kokeillut pidemmillä sarjoilla ja pienemmillä painoilla? Niin että saisit vaikka lähemmäs 10 toistoa per sarja. Ja tietenkin sekin voi hidastaa / estää kehityksen jos tekee liian kauan samaa liikettä ja samalla toistoalueella, lihas/hermosto pääsee tottumaan ja ei kehity.Pitää heittää oma kommentti tähän...
Mulla on noita välilevyongelmia ollut niin mave ei kuulu ohjelmaan, eli pääliike selälle on juurikin leuat. Kun joskus aloitin 17-18vuotiaana vetämään leukoja, niin lähtötaso oli ehkä 18 leukaa @ 70kg BW. Nyt on 23vuotiaana mahaakin jo hieman tullut, ja nykyiset treenipainot ovat luokkaa 3x4-6x35kg @88BW, 1RM liikkuu siinä 50-55kg tietämillä, muttä kehitystä ei selkään ole tullut ulkoisesti juuri lainkaan! tämä ihmetyttää suuresti, sillä nuo treenipainot ja varsinkin oma painon kun ottaa huomioon, niin kehitystä on kyllä tullut voimapuolella. Ulkoisesti ei juurikaan, eli oma mielipiteeni on että leuanveto (ainakaan keskileveällä vastaotteella) ei oikein kehitä selkää massanhankintamielessä...
Pitää heittää oma kommentti tähän...
Mulla on noita välilevyongelmia ollut niin mave ei kuulu ohjelmaan, eli pääliike selälle on juurikin leuat. Kun joskus aloitin 17-18vuotiaana vetämään leukoja, niin lähtötaso oli ehkä 18 leukaa @ 70kg BW. Nyt on 23vuotiaana mahaakin jo hieman tullut, ja nykyiset treenipainot ovat luokkaa 3x4-6x35kg @88BW, 1RM liikkuu siinä 50-55kg tietämillä, muttä kehitystä ei selkään ole tullut ulkoisesti juuri lainkaan! tämä ihmetyttää suuresti, sillä nuo treenipainot ja varsinkin oma painon kun ottaa huomioon, niin kehitystä on kyllä tullut voimapuolella. Ulkoisesti ei juurikaan, eli oma mielipiteeni on että leuanveto (ainakaan keskileveällä vastaotteella) ei oikein kehitä selkää massanhankintamielessä...
Luulisi myös tuon vaikuttavan että olet tehnyt aika lyhyitä sarjoja (4-6) mikä kehittää hyvin voimaa, mutta kaikilla ei sitten sitä massaa välttämättä niin hirveästi. Oletko kokeillut pidemmillä sarjoilla ja pienemmillä painoilla? Niin että saisit vaikka lähemmäs 10 toistoa per sarja. Ja tietenkin sekin voi hidastaa / estää kehityksen jos tekee liian kauan samaa liikettä ja samalla toistoalueella, lihas/hermosto pääsee tottumaan ja ei kehity.