Mitä levitettä laitatte leivälle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lumicki
  • Aloitettu Aloitettu
Ketsuppia ruisleivälle.

Ihan sikahyvää. :kuola:

Leipää en yleensä syö (leivänpäällisetkin aina erikseen, tyyliin kinkkuleikkeleet suoraan paketista), mutta kun herkkuperseilen, niin laitan höttöleivän päälle Lidlin suklaapähkinälevitettä. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Beceliä oon laittanu jo pitkään. Tosin äskettäin osallistuin vuoden mittaiseen kolesterolitutkimukseen, josta ei vielä tulokset ole tulleet, enkä tiedä mitä rasvaa mulle vuoden ajan ilmaiseksi syöttivät. Mielenkiintoista kuulla mitä rasvaa söin ja tippuiko kolesteroli, jos tippui niin becel vaihtuu sitten tuohon x-rasvaan. :)

Nimim. kolesteroli lähes 7. :(

Ennen kyllä laitoin aina levitettä, mieluiten oivariiniä, mutta nyt on levitteet alkanu maistumaan jotenkin pahalle. Nykyään menee ruisleipä vesilasin kanssa.

Cutteriin raejuustoa, hiukan suolaa, tuoretta basilikaa, joskus tonnikalaa tai kinkkua, hiukan rypsäriä, ajetaan koko satsi tasaiseksi levitteeeksi ja siitä sitten leivän päälle.

Mun ehoton herkku on tällä hetkellä real täysjyvä leipää ja siihen sitten levitän päälle puoli avokadoa, puoli tomaattia ja sitten yritti suolaa. Vitsi ku se on hyvää...Vie kielen mennessään. :kuola:

ketsuppia, heinzin mexican vai mikä olikaan on aika buenissimo alabama

Eikö tosiaan kukaan muu laita maapähkinävoita? Siis sitä oikeaa tavaraa, eikä sokerimössöjä, mitä löytyy joka kaupasta. Rasvaa levitteestä on puolet ja neljännes proteiinia. Päälle vielä hieman kuitua ja vitamiineja. Ja maistuu!

Beceliä oon laittanu jo pitkään. Tosin äskettäin osallistuin vuoden mittaiseen kolesterolitutkimukseen, josta ei vielä tulokset ole tulleet, enkä tiedä mitä rasvaa mulle vuoden ajan ilmaiseksi syöttivät. Mielenkiintoista kuulla mitä rasvaa söin ja tippuiko kolesteroli, jos tippui niin becel vaihtuu sitten tuohon x-rasvaan. :)

Nimim. kolesteroli lähes 7. :(

Mulla n. 6, enkä ole mitään levitteitä käyttänyt sitten 12-v synttärieni... :arvi:

Vedin juuri eilen tota ruisleipää ja ketsuppia, näytti maistuvan. :kuola: Mutta tein elintärkeän huomion: sen pitää olla nimenomaan HEINZin ketsuppia.

hei te jotka tyksitte ketsuppu leivästä, testatkaapa salsaa!!!
tai mitä näitä tortillojen päälle laitettavia systeemejä onkaan...siihen saa viel kivasti pöteliin lorautettuu öljyä jos on tarvista :)

hei te jotka tyksitte ketsuppu leivästä, testatkaapa salsaa!!!
tai mitä näitä tortillojen päälle laitettavia systeemejä onkaan...siihen saa viel kivasti pöteliin lorautettuu öljyä jos on tarvista :)

Ei ainakaan toiminu mulla ruisleivän ja tonnikalan kanssa. Liian outo mixture kun lykkää mukaan ruisleivän karvaan maun. Vois tosin toimiakin paahdetuilla tai vaaleilla leivillä. (Tai no oikeestaan sekoitin ensin tonnariin salsat ja sitten vasta leivälle.)

EDiT: Ja tärkein tietysti jäi mainitsematta eli leipäni päälle yleensä laitan joko Kultarypsiä tai Oivariinia (60%), joskus syön ilman mitään levitettä.

Grillattua kanaa pilkottuna, selleria tosi pieniksi pilkottuna, pähkinöitä vielä pienemmäksi hakattuna, ranskalaista salaatinkastiketta / self made mayonnaise 50/50. Ehkä paras leivän päällinen mitä tiedän :)

Suositut

Back
Ylös Bottom