Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä levitteitä porukat suosivat? Mikä sisältää eniten terveellisiä rasvoja?
Itse suosittelisin käyttämään voita järkevästi. Nuo kovetetut kasvirasvat (margariinit) kun tuppaavat sisältämään transrasvoja, jotka ovat rasvoista pahinta myrkkyä. Vieläkään suomessa ei ole pakko ilmoittaa sitä transrasvojen määrää elintarvikkeissa, joten mieluummin vältän kokonaan kovetettuja kasvirasvoja.
Kovat rasvat (voi, lihanrasva, kerma tms.) ovat tarpeellisia hormonitoiminnalle.
Tilanne kannattaa vaan pitää tasapainossa sillä tavalla, että eläinrasvojen osuus kokonaisrasvoista olisi noin 30%
Eipä niitä transseja enää pitäisi juuri suomalaisissa margariineissa olla. Fineli kertoo, että 100 grammassa margariinia on keskimäärin 0,5 grammaa transrasvaa
Voita, vain ja ainoastaan. En tosi syö leipää kuin yhden siivun päivässä.Mitä levitteitä porukat suosivat?
Suosituksesi on erittäin kohdallaan vaikkakaan kotimaiset voileipämargariinit eivät nykyisellään juurikaan sisällä transrasvoja.Itse suosittelisin käyttämään voita järkevästi. Nuo kovetetut kasvirasvat (margariinit) kun tuppaavat sisältämään transrasvoja, jotka ovat rasvoista pahinta myrkkyä. Vieläkään suomessa ei ole pakko ilmoittaa sitä transrasvojen määrää elintarvikkeissa, joten mieluummin vältän kokonaan kovetettuja kasvirasvoja.
// ShoGun
Niin on! Polar levittyvä 9% tai Ingmanin cheddarlevite. Ja sen seuraksi käy vielä sulatejuustoviipalekin (aamupala 5 tai 12%, tai ingmanin aamuinen savusulatejuusto 11%), maistuu ruisleivän kanssa tosi namilta. Näkkärin päälle levitteeksi Viola 13%.Sulatejuusto on vekkuli levite. Sen seuraksi käy normaali juustokin vielä.
Kyllä vaan on.
Onkos ShoGun sattumoisin Satakunnan seudulta? Privaa ei sulle voi laittaa.
Kyllä vaan on.
Minkähän vuoksi mulle ei voi privaa laittaa, onkohan mulla jotkut asetukset päin vittua?
// ShoGun