Mitä aerobista touhuilette? Miten usein?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dachar
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
46
Mitäs aerobista treenaavat ihmiset touhuilee ja miten usein?
Onko ainoa aerobinen juoksumatto/stepperi/kuntopyörä/soutulaite salilla ennen treenejä ja erehdyksessä treenin jälkeen?
Käykö kukaan Tosi Miehistä(tm) esim. spinningissä?
Mitens punttitreeniä harrastavat naiset, liikahtaako jalka muuallakin kuin salilla?

Vastauksena omaan kysymykseen, ainoa aerobinen harjoittelu on stepperi/kuntopyörä/soutulaite, 7min ennen treeniä ja 20min treenin jälkeen..Ja tietenkin pyöräily salille --> takas och kouluun. Joskus herkkinä hetkinä lenkillekkin tulee eksyttyä, harvoin.
Kaukaisina aikoina tuli muutakin tehtyä, kuten sulkapalloa tai sählyä pelattua, pari kertaa jopa spinningiin eksyttyä hikoamaan turhat nesteet pois..Ehkä sitä taas joskus saa :whip: itsensä muutakin tekemään kuin rautaa vääntämään..ehkä

Tämmönen kotipoika kun olen niin kuntopyörää tulee kotosalla poljettua 30 - 60 min sessioissa. Polkeminen ei puuduta nin pahasti kun pistää jotain videota pyörimään tai pelaa pleikkaria. Kävelylenkkejä tulee muijan kanssa silloin tällöin harrastettua.

Originally posted by Dachar
Mitäs aerobista treenaavat ihmiset touhuilee ja miten usein?
Onko ainoa aerobinen juoksumatto/stepperi/kuntopyörä/soutulaite salilla ennen treenejä ja erehdyksessä treenin jälkeen?
Puntin jälkeen 20 min pyörää. Välipäivinä (2-3 kertaa viikossa) 20 min juoksua juoksumatolla ja päälle 20 min kuntopyörää. Yleensä sitten lauantaina parin tunnin aerobinen baarissa hyvän DJ:n tahtiin. :david:

Originally posted by Dachar
1) Mitäs aerobista treenaavat ihmiset touhuilee ja miten usein?
2) Onko ainoa aerobinen juoksumatto/stepperi/kuntopyörä/soutulaite salilla ennen treenejä ja erehdyksessä treenin jälkeen?
3) Käykö kukaan Tosi Miehistä(tm) esim. spinningissä?
1) Sauvakävelyä työmatkat, eli 2*20min/vrk kolmena päivänä viikossa (tosin monesti vain kahtena päivänä). Lisäksi monesti kerran viikossa tunti sählyä. Satunnaisesti pyöräilyä (ulkona, oikeeta pyöräilyä, kuntopyörällä ei ikinä) noin 2*30min, kun ajelen jonkun asian takia keskustaan ja takaisin täältä landelta. Talvella höntsylätkää kavereiden kanssa välillä todella aktiivisesti, välillä vähemmän.
2) Ei, katso kohta 1.
3) En käy. Kerran kokeilin ja vaikutti kyllä tehokkaalta, hikoilin älytönnä. Nyt on vain niin, että olen allerginen varsinkin sille jenkkityyliselle "Vielä jaksaa! Jeaaahh!! Painaapainaa!!" yms. patistukselle/kannustukselle. Ei mua tarvitse kenenkään patistella, reenaan kyllä mielelläni sopivan kovaa kulloiseenkin tilanteeseen nähden. Lisäksi ärsyttää jumputtava paskamusa liian kovalla. Olen myös (liiankin?) tarkka vedetyn reenin laadusta. Rupeaa todella ärsyttämään, jos huomaa, että vetäjä on pikkuisenkaan laiskotellut reenin suunnittelussa. Toisaalta arvostan suuresti vetäjiä, jotka ovat sekä päteviä että motivoituneita, esim. kamppailulajeissa ja aerobicissä tms.

Joskus tulee käytyä reippaalla kävelylenkillä. Harvemmin tuota aeroobista kuitenkaan tulee tehtyä, koska se on _saatanasta_ :lol2:

Punttitreenin jälkeen (eli nyt 4x/vko) 15 min paikallaan-fillaria, jossa istutaan niin kuin tuolissa jalat eteenpäin.

Tällä hetkellä yleensä kahtena viikon kolmesta ei-salipäivästä n.30 min kotona tavallisella paikallaan-fillarilla tai ulkona reipasta kävelyä.

Sellaisella perus-intensiteetillä, suht reippaasti, 80-100 rpm -vähän vastusta vaihdellen siinä matkan varrella.

Re: Re: Mitä aerobista touhuilette? Miten usein?

Originally posted by Tomi
Puntin jälkeen 20 min pyörää. Välipäivinä (2-3 kertaa viikossa) 20 min juoksua juoksumatolla ja päälle 20 min kuntopyörää. Yleensä sitten lauantaina parin tunnin aerobinen baarissa hyvän DJ:n tahtiin. :david:

Pelimies ei tanssi jos ei sillä saa naisii ;)

Lenkit raittiissa ulkoilmassa, eilen viimeks sellainen 45 minuuttia. Joskus kuntosalilla poljen kuntopyörää.

Aerobinen on yhtälailla mun treeniohjelmassa, kuin punttikin. En voisi kuvitellakkaan, että jättäisin lenkit pois! Siitä saa niin paljon muutakin, rasvanpolton tehostumisen lisäksi! :D Teen lenkkiä juoksemalla, tai sitten reippaasti kävellen. Mitähän mulla päivässä tulee...No vähintään se tunti aerobista ainakin..Se on ihan minimi päiväannos.

Juoksupuolen osalta olen yrittänyt siirtyä sellaiseen ihan hissuttelu vauhtiin, ns. jääkiekkoilijaverrytteelyyn :D (hih)... Tai no kyllä jalka vielä pakosta nousee hiukan enemmään kuin kärppätuttavilla, mut kyllä mä vielä opin, prkl! Se olisi juuri oikenlaista vauhtia. Hiki tulee ja se on ihan mukavaakin vauhtia. Eikä ole jaloille niin kova, vaikka asfaltilla juoksenkin, sillä isku maahan on paljon pehmeämpi, jos osaa käyttää nilkkojaan oikein! Ja käsiä pitää myös käyttää!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä kunnon 5km juoksulenkki raikkaassa syysilmassa tekee cowabungaa. Itse en kehtaa juosta kuin pimeässä joten juoksu sijoittuu yleensä vain syystalvi akselille

- 4-5 krt viikossa puoli tuntia kuntopyörää melko kevyesti ennen aamiaista.
- kerran viikossa noin tunti sulkapalloa

Pari kolme kertaa viikossa lenkkeilyä rauhallisella tahdilla & ei-liian-kovalla-sykkeellä. Satunnaisesti pitemmät kävelylenkit emännän kanssa noitten päälle. Sulkkistakin tuli pelattua, mutta nyt kun kotipaikka vaihtui on pelikaveri vielä hakusessa.

Mä meen pyörällä aina salille,matkaakin on jopa 500m :)
Sit kerran viikossa salirändiä ja lätkää.Kun pihajäät saadaan kuntoon,sitten lätkää tahi kaukalopalloa n.3 kertaa viikossa.

Re: Re: Mitä aerobista touhuilette? Miten usein?

Originally posted by Tomi

Sinullakin siis tulee tota aeroobista viikossa ihan mukava määrä! Jos mittaat sykkeitä niin millä sykealueella ton aeroobisen yleensä vedät?? Mun pitäs kans sitä ohjelmaan lisätä, mutta liika aeroobinenhan ei käsittääkseni ole hyvä juttu lihasten kasvatuksen kannalta...niin ja natuna reenailen...(jos sillä nyt tässä merkitystä on)

Re: Re: Re: Mitä aerobista touhuilette? Miten usein?

Originally posted by timba79
Jos mittaat sykkeitä niin millä sykealueella ton aeroobisen yleensä vedät??
Kuntopyörällä n. 125 bpm ja juostessa 130-135 bpm. Aerobinen tekee hyvää palautumiselle ja kohottaa kestävyyskuntoa ja hapenottokykyä. Hyvä kestävyyskunto + hyvä hapenottokyky = pitemmät sarjat ja kovempi treeni-intensiteetti = voitto.

kävely ja kuntopyörä... joka päivä vähintään toi kävely lenkki noin 45 minuuttia... jokatoinen päivä kuntopyörä...

Saksanpaimenkoira pitää huolen isännän aerobisesta, eli pyörälenkkiä metsässä, pelloilla ym.ym.

Tällä hetkellä tulee hyötyliikuntaa niin paljon ettei paljon ylimääränen aerobinen huvita enää, muutenkin paino junnaa samoissa lukemissa jo ties kuinka monetta viikkoa, pitää alkaa syömään enemmän. Ei ois pitäny ikinä dietata yhtätoista kiloa kerralla höhö..

Esimerkki viikko-ohjelmasta:

ma nopeaa pyöräilyä 2x10min, kävelyä 2-3h

ti nopeaa pyöräilyä 2x10min, kävelyä 2-4h

ke nopeaa pyöräilyä 2x10min, kävelyä 2-3h, salille pyöräilyt 2x10min, salitreeni 45-60min

to nopeaa pyöräilyä 2x10min, kävelyä 2-3h

pe nopeaa pyöräilyä 2x10min, kävelyä 2-3h, sali ja salimatkat kuten ke

la kävelylenkki ulkona tms matala-aerobinen esim pyörälenkki max 1h tai jos joskus rilluttelua niin riekkumista baarissa 30min-5h (nykyään äärimmäisen harvoin 5h :) )

su sali ja salimatkat kuten ke

Paluumatka salilta 10min tulee siis heti treenin loputtua, ei juomia tai suihkuja välissä.

Joka päivä töihin ja takasin pyöräily, usein sunnuntai-iltaisin höntsylätkää. Uimisen jos sais vielä soviteltua lauantaille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom