Mistä lisää massaa ? :O

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kullervo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Painoahan nyt saa syömällä mäkkärissä joka päivä tai juomalla olutta kopan päivässä, mutta jostain kumman syystä minuun ei tartu mikään, sukuvika tms.. Aineenvaihdunta on nopeaa ja kaiken järjen mukaan massan, eritoten lihasmassan tulisi nousta ja vaikka olen harrastanut liikuntaa aktiivisesti ~8vuotta niin, lihakset ei kasva kestävyys vain ,coopperissa +3200m, joten mitä pitäisi syödä jotta paino nousisi ? (ilman sitä koppaa päivässä) Tietysti ruokavalion seuraaminen olisi hyvästä, mutta voisiko joku pistää linkin vaikka kalori laskimelle, kun googletus ei onnistunut.. Liikuntaa tulee harrastettua 4krt viikossa ja 8viikko menossa Navy Seals kunto-ohjelmaa, (http://www.koalitio.com/training-I.php ) kun painoa on 65kg ja pituutta ~185cm ja mikään ei tartu!! niin mitä sitä pitäisi alkaa syödä normaalin ruuan lisäksi ? proteiineja ?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eli jos sitä pihviä haluut lisää ja massaa samaten niin alat vaan syömään. Sitten syöt vielä vähän lisää. Ja lisää... ja vielä lisää. Odotat hetken ja syöt taas. Ja taas. Ja lisää. Etkä mitään ylirasvaista macdonalds hirmushittiä vaan ihan terveellistä kotiruokaa.
Tonnikalaraejuusto on esmes ihan jees.
Hylkäät normaalit lautaset ja ladot aina helvetillisen ison kipon täyteen safkaa.
Luulin vielä vuosi sitten, että on kohtaloni olla helvetin ruipelo ja laiha . Luulin myös, etten saa painoani nousemaan syömällä vain paljon. (Luulin syöväni paljon).

- Pitkän pohdiskelun jälkeen otin muistiin kaiken mitä söin päivän/viikon aikana. Tulos oli järkyttävä. En muista tarkkaa lukemaa, mutta about miinuskaloreilla oltiin.

Nyt olen vähintäänkin tuplannut syömäni ruokamäärän. Syön about terveellisesti (en tiedä milloin mennään rajan yli) ja monipuolisesti monta kertaa päivässä. Kun olen kotona, en tee muuta kuin katson telkkaria/olen tietokoneella ja SYÖN. Tällä taktiikalla tullut 3-5 kg painoa kuukaudessa.
Kylkiluutkaan eivät enää paista Eikä jenkkakahvojakaan näy (vielä). Lihaskasvu on parantunut entisestään (kuten jo totesin, elin miinuskaloreilla).

Proteiinia tulee vedettyä sellaset 200-250 g / päivä.
Ja jos oikein laiskottaa, niin hyvä bulkkaus iltapala on vaikkapa muutama kilo jogurttia.
(Myönnetään, tekee tiukkaa alussa, mutta pienellä harjoituksella alkaa menemään.)

En tiedä kannattaako tätä suositella kenellekään, mutta näin itse teen. Tyytyväinen olen kyllä ollut tuloksiin.

Nimim. 10 kg päässä ihannepainosta

Creative sanoi:
Ja jos oikein laiskottaa, niin hyvä bulkkaus iltapala on vaikkapa muutama kilo jogurttia.
(Myönnetään, tekee tiukkaa alussa, mutta pienellä harjoituksella alkaa menemään.)

:lol2:

Ja vähennä sitä aerobista liikuntaa. Kcal laskuri löytyy mm. osoitteesta
www.keho.net (valikosta työkalut => ravintoainelaskuri) (Anteeksi mainostus?).

Itse olin vielä reilut ½ vuotta sitten samoissa painoissa, kunnes aloin vetelemään 3000+ kcal päivässä ja paino alkoi nousta silmissä.

Toivottavasti sait jotain vinkkiä syömistä kohtaan. Tsemppiä siihen ruokailuun!

kullervo sanoi:
- - Liikuntaa tulee harrastettua 4krt viikossa ja 8viikko menossa Navy Seals kunto-ohjelmaa, (http://www.koalitio.com/training-I.php ) kun painoa on 65kg ja pituutta ~185cm ja mikään ei tartu!! niin mitä sitä pitäisi alkaa syödä normaalin ruuan lisäksi ? proteiineja ?

Navy seals -ohjelmalla kasvaa kunto varmasti mutta lihasmassan kanssa voi tehdä aika tiukkaa. Mikä on tärkeämpää sinulle? Massa vai aerobinen kunto?

No mukavahan se olisi, että tulisi painoa edes joku 10kg lisää, niin näkyisi jossain :D Mutta pääasiassa aerobinen kunto..

Ja niin toi "nopea aineenvaihdunta"-shitti on täyttä potaskaa. Faija toitottanu sitä siitä lähtien ku synnyin, että me ollaan pitkä ja hoikkia, eikä lihota vaikka mitä syötäis. Todistinpas senkin vääräksi. Nyt saa isäukko saatana ihmetellä ku iltapalaks vedetää vielä muutamat kilot jogurttia MUR! Mä syön vauvoja!! :D

Creative sanoi:
Ja niin toi "nopea aineenvaihdunta"-shitti on täyttä potaskaa.

Näinhän se on. Treenikaverini valittaa kanssa tota muka nopeaa aineenvaihduntaa ja se on syynä kehittymättömyyteen, mutta esim kerran kun olin sen kanssa mäkissä syömässä kevyttä välipalaa niin se söi hurjat kaksi tuplajuustoa, ja valitteli että nyt on ihan täynnä ja tänään ei enää tarvitsekaan syödä mitään. Faktahan on, että 2 tuplajuustoa ei vie edes pientä nälkää, ja sitten ihmetellään kehittymättömyyttä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla pari vuotta paino pysytteli samoissa lukemissa, mutta kun aloitin salilla käymisen, pakkiksen lukemisen ja _syömisen_ niin tullut 4 kuukaudessa 8 kiloa lisää. Mitä enemmän syö niin sitä enemmän jaksaa syödä, ennen olin täynnä varmaan ½ siitä määrästä mitä nyt syön. Ja melkein aina jää nälkä :itku:

Aluks toi paljon syöminen voi olla hankalaa, mutta jos muuten ei meinaa toimia niin koita syödä vähän pienempiä mättöjä parin tunnin välein. Se onki sit "mukavaa" kun huomaat että koko ajan on nälkä :rolleyes:

siis mäkissähän ei kannata syödä ollenkaan...
mutta ylipäätänsä kaikki mäkin ateriat on sellasii kun kerran hyppää ja pierasee niin on taas nälkä. :D

kullervo sanoi:
Painoahan nyt saa syömällä mäkkärissä joka päivä tai juomalla olutta kopan päivässä, mutta jostain kumman syystä minuun ei tartu mikään, sukuvika tms.. Aineenvaihdunta on nopeaa ja kaiken järjen mukaan massan, eritoten lihasmassan tulisi nousta ja vaikka olen harrastanut liikuntaa aktiivisesti ~8vuotta niin, lihakset ei kasva kestävyys vain ,coopperissa +3200m, joten mitä pitäisi syödä jotta paino nousisi ? (ilman sitä koppaa päivässä) Tietysti ruokavalion seuraaminen olisi hyvästä, mutta voisiko joku pistää linkin vaikka kalori laskimelle, kun googletus ei onnistunut.. Liikuntaa tulee harrastettua 4krt viikossa ja 8viikko menossa Navy Seals kunto-ohjelmaa, (http://www.koalitio.com/training-I.php ) kun painoa on 65kg ja pituutta ~185cm ja mikään ei tartu!! niin mitä sitä pitäisi alkaa syödä normaalin ruuan lisäksi ? proteiineja ?
Tässäpä minun ehdotus: Sämpylät.
Syö vaikka 3 kertaa päivässä aterioiden välissä välipalana iso täysjyväsämpylä, jonka välissä valinnan mukaan reilusti kinkku-, kalkkuna- tai vaikka porsaanleikettä, viipaloitua kananrintaa, tonnikalaa, kananmunaa tai jauhelihapihviä. Ja jos tämä ei vielä tunnu riittävän, niin huuhtele aina tuo sämpylä alas jollakin massa- juomalla, mitä urheilukaupoista saa. Useille ihmisille tämä tietäisi lihoamista, mutta sinun tapauksessasi on mentävä tavallista pidemmälle että nähdään, mitä keho sinulta vaatii kasvaakseen.

Ja toistanpa vielä, että rajoita hyvä mies tuota aerobista, jos haluat lihaa. tuo Navy Sealisin ohjelma jo itsessään selittää ainakin sen, ettei tällä hetkellä tule massaa. Mitä enemmän liikut, sitä enemmän sun pitää syödä, että energiankulutus ei polttaisi kaikkea syömääsi.

clone sanoi:
siis mäkissähän ei kannata syödä ollenkaan...
mutta ylipäätänsä kaikki mäkin ateriat on sellasii kun kerran hyppää ja pierasee niin on taas nälkä. :D

Näin on, siinä on vissi ero että lähteekö nälkä vai ruokahalu...

Creative, mutta onko tollasessa älyttömässä bulkkaamisessa mitään järkeä? 3-5kg kuukaudessa lisää painoa tietää varmaan ~2,5-3,5kg fläsää, ehkä enemmänkin. Ja tuskin se on muutenkaan hyväks. Mä ainakin olen sen kannalla, että tasasesti nostetaan painoa esim. kilo tai puoltoista kuukaudessa, vaikka olisikin ruipelo.

Kuin myös, Sam:in kanssa samaa mieltä.
Mulla homma toimii näin: aloitin syyskuussa '02 elopainolla 73kg (Tomi ehkä muistaa?). Aloitin silloin jaksottaisen treeniohjelman, jossa siis eka 3kk menee normaalilla 8-10 raskaalla, toinen 3kk jakso 60sek sarjoilla (sekkari käteen, 10sek per toisto) ja kolmas 3kk jakso 20-30 toistoa nopeeta. Ja sykli alusta uudelleen. Näin ja safkaa niin pirusti, ja tänään aamupaino ("kuivapaino") oli 92kg. Läskiä (=mahaa) ei oloe mainittavasti tullut (Tomi ehkä taas osaa sanoa?).
Siitä vaan testailemaan... :D

Sam, jos oisit nähny mut irl niin ennen tätä kymmenen kilon nousua niin... eh :)
Mun naama oli ihan luinen ja posket kuopallaan.....

Siis eihän tää bulkki ikuisesti jatku vaikka hauskaa onkin, heti kun/jos alkaa maha kasvamaan ni se on diettausta ja aerobista. En oo kyllä vielä huomannu mitään mahankasvua.

Tällä bulkilla on vaan tarkotus päästä about siihen painoon, mitä mun pitäis / haluaisin painaa. Sitten joku ns. kiinteytysvaihe eli aerobista ja voimaohjelmaa(?).

Ja tarkostus ois myös vaihtaa jossain vaiheessa ABCD:hen tai johonkin muuhun sykliin.
Kaikki kasvattaa massaa omalle keholleen sopivaan tyyliin ;)

Zone-sarja -42%
Ei millään pahalla Creative. En tiedä, minkä verran olet tähän mennessä treenaillut, mutta toivon että sinulla riittää itsekuria myös siihen kuntoiluun oikein tosissaan, kun sitä massaa on tarpeeksi. Tunnen pari heppua, jotka ovat aloittaneet hankkimalla massaa, mutta sitä massaa ei sitten ole saanut kiinteytymään jälkeenpäin, ja alkaa kertyä läskiä.

Kyllä sitä massaa saa lisää syömällä paljon. Itellä paino junnasi aika kauan samassa, mutta sitten muutin syömistäni siten, että aloin syömään enemmän proteiinipitoisia välipaloja, samalla lisäämällä lämminten ruokien safkamäärää.. Tietenkin vähän tavaraa on tullut tuohon vyötärölle, mutta eipä mitenkään dramaattisesti, joten vatsalihatkin näkyy kun oikein jännittää.

Painoa on tullut about 1-2kg kuukaudessa, joka onkin mielestäni sopiva vauhti, joten ei pääse valas-lookki yllättämään. Osansa tähän painonlisäykseen tuo varmaankin uusittu treeniohjelma ja vaihtelun käyttäminen sarjoissa, painoissa, liikkeissä jne..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom