Mistä löydän hyväpalkkaista duunia?

Miksi muuten paperityöntekijät saa niin jumalatonta palkkaa? Olen pidemmän aikaa tätä miettinyt, ja vielä lakkoilivat hiljattain saadakseen lisää!

Osaako joku laittaa lukuja tiskiin ja syitä, että mikä siitä työstä tekee niin hyvinpalkattua?

EDIT: tattikuninkaalle: montas putkimiestä olet nähnyt kerjäämässä? Taitaapi olla kohta aikamoinen pula moisista.. Ennemmin siellä kerjää se vastavalmistunut maisteri, minun mielestäni.

Putkimies oli miljonääri
Amiska kerjäsi rahaa aseman nurkalla. "amklainen kerjää elantonsa eteen rautatieasemalla"

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Putkimies oli miljonääri
Amiska kerjäsi rahaa aseman nurkalla. "amklainen kerjää elantonsa eteen rautatieasemalla"

Sori, mun moka. Lukihärö.

Parhaat naurut ikinä! Kiitos.

Mites sitten kun on yliopistot käyty ja ikää alkaa olla kohta 30. Melkoisesti saa tehdä hommia että saa kiinni sen yläastekaverin mikä silloin aikanaan meni LVI:lle. Hänellä on jo kolme koulutusta ja toimii nykyään kylmäteknikkona ja ihan mukavalla palkalla. Hommatkaan ei ole mitään hanttihommia. Hänellä on hieno auto, asunto ja elää ihan mukavasti. Yliopistojamppalla taas on taskussa kaikenmaailma maisterin ja mediatutkijan papereita. Töitä ei meinaa löytyä. On haettava opintolainaa, että saa ruoat ja vuokrat maksettua. Syö päivästä toiseen kaura- ja riisipuuroa.. Ja tämä tarina on tosi.

Tai sitten yliopistojampalla on ollut mukavat 5-6 vuotta opiskelijaelämää 10k€ + tuet + opiskelija-alennukset budjetilla, muutama vuosi oman alan työkokemusta ja varma duuni tiedossa. ;) Ei siinä kohtaa välttämättä harmita kovinkaan paljoa ettei ole painanut duunia niitä viittä vuotta joina on saanut rauhassa toteuttaa itseään ennen oravanpyörään hyppäämistä :kippis1:

On se kumma juttu, että aina kerrotaan kuinka duunarit tienaavat aivan saatanasti mutta kaikki duunarit jotka minä tunnen eivät kuitenkaan kovinkaan leveästi elele. Missähän ne rahat on:jahas: .

Itsellä aloittelevana insinöörinä nyt palkka 2100€ kuussa ja ihan tyytyväinen olen, kun homma on sopivan rentoa ja paikka on mukava. Ei se raha niin kaikki kaikessa ole, 2500 €:n voisi olla tyytyväinen, mutta kyllä sen varmasti myöhemmin saa palkankorotusten muodossa. Tosin tuostakin 400€ euron noususta täytyisi maksaa ainakin satanen enempi veroa, joten en valita nykyisestä tilanteesta, vaikka alle palkkasuositusten mennäänkin.

On se kumma juttu, että aina kerrotaan kuinka duunarit tienaavat aivan saatanasti mutta kaikki duunarit jotka minä tunnen eivät kuitenkaan kovinkaan leveästi elele. Missähän ne rahat on:jahas: .

Juu, samaa minäkin aina ihmettelen.

Raskaat työt, raskaat huvit. Monesti tuon huomaa kun käy lounasta lähi s-marketista niin siellä sinihaalarit käyvät lihapiiraita, pitsoja ja makkaraa, toki pari pulloa keppanaa ruokajuomaksi. Tämä siis päivittäin.

Raskaat työt, raskaat huvit. Monesti tuon huomaa kun käy lounasta lähi s-marketista niin siellä sinihaalarit käyvät lihapiiraita, pitsoja ja makkaraa, toki pari pulloa keppanaa ruokajuomaksi. Tämä siis päivittäin.

täytyy myöntää että näin persaukisena opiskelijana rahaa menee alkoholiin ja paskaan safkaan enemmän kuin puhtaasti järjellä ajateltuna olisi suotavaa.
harvemmin ässä-mersun ohjastajia näkee lähibaarissa tai kebabilassa. niillä on takuulla joku salainen yhteinen ryyppypaikka.

Parhaat naurut ikinä! Kiitos.

Mites sitten kun on yliopistot käyty ja ikää alkaa olla kohta 30. Melkoisesti saa tehdä hommia että saa kiinni sen yläastekaverin mikä silloin aikanaan meni LVI:lle. Hänellä on jo kolme koulutusta ja toimii nykyään kylmäteknikkona ja ihan mukavalla palkalla. Hommatkaan ei ole mitään hanttihommia. Hänellä on hieno auto, asunto ja elää ihan mukavasti. Yliopistojamppalla taas on taskussa kaikenmaailma maisterin ja mediatutkijan papereita. Töitä ei meinaa löytyä. On haettava opintolainaa, että saa ruoat ja vuokrat maksettua. Syö päivästä toiseen kaura- ja riisipuuroa.. Ja tämä tarina on tosi.

Joo joo, mutta maisteri saa enemmän pillua kuin putkimies. Tämä on varmaa tietoa.

Ei missään nimessä minnekään kaupungin hommiin, se on omaa tyhmyyttä. Siellä putkijamppa tienaa 2000/kk mutta yksityisellä alkupalkkana 3000/kk kun vaan pyytää. (tämän itse nähnyt että isoilla liikkeillä on huutava pula, helsingissä näkyy jo puliukkoja noissa hommissa) Ja tietysti ne sinun tuntemasi duunarit on vitun pihejä? :D Helsingin sanomissa oli muuten juttua miten lvi-työläinen tienaa enemmän rahaa elämänsä aikana kuin keskiverto lakimies.

Niin... ...ja helsingissä haetaan kaupan kassaa.. Mikähän tässä nyt oikeen oli pointtina...?:confused:

Hmm... Jos keskustelun otsikko on "Mistä löydän hyväpalkkaista duunia?" ja aikaisemmin on todettu että myyntihommista voi saada aika hyvää palkkaa, niin ei tuon tarkemmin oikeastaan voine otsikkoon vastata =)

Viimeksi muokattu:
Ei missään nimessä minnekään kaupungin hommiin, se on omaa tyhmyyttä. Siellä putkijamppa tienaa 2000/kk mutta yksityisellä alkupalkkana 3000/kk kun vaan pyytää. Helsingin sanomissa oli muuten juttua miten lvi-työläinen tienaa enemmän rahaa elämänsä aikana kuin keskiverto lakimies.

alkupalkkana 3000/kk?
40h/viikko, 160h/kk.
3000e/160h= 18.75e/tunti...

ei ainakaan Hämeen alueella, tämä on tieto :)

Helsingin sanomissa oli muuten juttua miten lvi-työläinen tienaa enemmän rahaa elämänsä aikana kuin keskiverto lakimies.

Olikohan näin? Jos tarkistaisit tuon jutun udestaan ja sit kirjoittaisit miten se nyt oikeasti meni. Muistaakseni tuo tutkimus löytyy tuolta "Talous, politiikka, uskonto"-osion jostain threadista. Siinä tutkimuksessa muistaakseni kerrottiin, ottaen huomioon lakimiehen koulutusaika ja se, että putkimies pääsee suoraan amiksesta töihin, että menee tietty määrä vuosia (oisko ollut 8 vuotta) kunnes lakimies on tienannut yhtä paljon kuin putkimies. Ja jokainen varmaan ymmärtää, että putkimies on lähes tulkoon uransa huipulla jo aloittaessaan, siis että tulotaso ei siitä hirveänä nouse kun taas lakimiehen tulokäyrä senkun jyrkkenee tuon risteämiskohdan jälkeen. Ja vieläkö tähän lisätään se, että pelkkä palkkatulo ei kerro kaikkea. On yleistä, että juristit ottavat monesti palkkatulonsa ulos erilaisina optioina, eläkejärjestelyinä ym.

Et kai sä itsekkään oikeasti usko tuohon, että putkimiehet tienaavat paremmin kuin lakimiehet. Kyllähän sen nyt näkee kilometrinkin päähän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom