Mistä löydän hyväpalkkaista duunia?

Hyvä että sielläpäin on AU:lle ollut metsähommaa tarjolla. Ne jotka ovat niitä ensimmäisiä AU:n virkoja 200x vuonna ottaneet on kohtuu hyvässä asemassa opistoupseerien poistuttua. Vieläkö au:n virka on mallia 5+5v määräaikainen joka vakinaistetaan "jossain vaiheessa". Onko vakinaistamisia lykätty säästöjen takia?

Aivan varmaksi en tiedä tämän hetkisestä tilanteesta, mutta mielestäni kuvailemallasi tavalla. Au:ita ilmeisesti pyritään alkamaan kierrättämään, varastoilta komppaniaan, komppanialta varastolle. Saadaan ns osaavuutta... kaikille, eipä siitä moni hirveän tohkeissaan voit kuvitella. Hyöty, nolla

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
AU:t on sitten sitä porukkaa jonka silmiin kustaan jos tarve tulee. 2010 kun olin PV:llä duunissa niin AU:t sai vaan nähdä märkiä unia jostain metsälisistä. Ne laitettiin yöksi kotiin kun laitos säästää.
Asia ei ihan näinkään oo. Muistelisin että olit sopimussotilaana puolustusvoimis? Soppareille ei leirejä tuu paljo paskaakaan mutta kyllä aliupseerin viras lähes kaikki harjotusvuorokaudet vuodesta tulee. Palkka taas on keskimäärin 2800€ kuukaudes brutto, joskus vähän yli ja joskus vähän alle. Ikää 22v.

Asia ei ihan näinkään oo. Muistelisin että olit sopimussotilaana puolustusvoimis? Soppareille ei leirejä tuu paljo paskaakaan mutta kyllä aliupseerin viras lähes kaikki harjotusvuorokaudet vuodesta tulee. Palkka taas on keskimäärin 2800€ kuukaudes brutto, joskus vähän yli ja joskus vähän alle. Ikää 22v.

Joo mä olin sopimussotilaana, en AU:na. Komppaniassa oli 3 nuoremman polven AU:ta ja koko pataljoonassa n.10. Hyvä jos tilanne toisaalla oli/on toisenlainen, mutta "meillä" ei sillon ollut AU:lla juurikaan metsäöitä.

Joo mä olin sopimussotilaana, en AU:na. Komppaniassa oli 3 nuoremman polven AU:ta ja koko pataljoonassa n.10. Hyvä jos tilanne toisaalla oli/on toisenlainen, mutta "meillä" ei sillon ollut AU:lla juurikaan metsäöitä.
Okei joo. Tilanne on tietenki vähä varuskunnasta ja niiden tarpeesta riippuva. Ite kuiteni näkisin asian niin että pitkällä tähtäimellä toi koulutuspuoli on jäämäs aliupseerien varaan.

Okei joo. Tilanne on tietenki vähä varuskunnasta ja niiden tarpeesta riippuva. Ite kuiteni näkisin asian niin että pitkällä tähtäimellä toi koulutuspuoli on jäämäs aliupseerien varaan.

Ei nyt ihan näinkään. Koulutuspuoli on Au ja Soppari painoitteista P-kaudella, upseerit hoitaa hallinnolliset puolet ainakin lähtökohtaisesti. E kaudella sitten toimialaan erikoistunut upseeri hoitaa koulutuksen, apunaan tietenkin Au:t. J kauden koulutukset menee hyvin laajalti omalla painolla, varusmiesjohtajien toimesta.

Tosiaan itse kun sopimussotilaana olin niin napsahti J-kaudelta 3200-3500 bruttona, johtuen lisistä. Huomioiden että sopparin peruspalkkaus on nurkilla 1600 rapiat, bruttona. Toimin tosiaan silloin jo 2.JKoul ja sijaiskouluttajana... Toimialaan erikoistunutta Au:ta kyseiseen virkaan sillon ei ollut laittaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom