Kysellään lisää tyhmiä, että aikuinen mies oppii syömään:
kuinkas toi hydrolisoitu proteiini; voiko sen kiskaista kotia mennessä ennen treeniä, vaiko jo sen klo 13 välipalan yhteydessä?
Painonhallinta(tai siis rasvan)sii on tässä nyt myös prioriteettina. Läskiä en takaisin ota. Ikinä.
Edit: ja eihän mulla ole treenaamisen kanssa ollut mitään jaksamisongelmia nykyisen syönnin kanssa, tunti ruokailusta on tuntunut riittävän ihan hyvin. Ei ole ahdistanut treenissä.
Mutta saattaishan sitä tehoa tosiaan tulla lisää kun hoitais homman järkevästi. Ja sitä kautta paremmin tuloksia. Toki kun ikää on 50 niin ei tässä tartte odotella rakettimaista menestystä, realisti pitää kuitenkin olla.
Hydrolisoitu hera, vaikka onkin pilkottua, joutuu kuitenkin menemään ohutsuolen läpi, ennen kuin se imeytyy. Eli itse en joisi tuota juuri ennen treenia, vaan palkkarina, koska siihen se on erinomainen. Kuitenkin ruoansulatus sakkaa siinä vaiheessa, kun ensimmäinen hapottava työsarja tehdään, jolloin treenin ympärillä on perusteltua käyttää mahdollisimman hyvin imeytyvää täsmäravintoa, jos se halutaan hyödyntää, eikä jättää vatsan pohjalle lillumaan. Jos haluaa proteiinikomponentin siihen treenin yhteyteen mahdollisesti hieman estämään lihaskataboliaa, niin BCAA+EAA ovat siihen ideaalia tavaraa, koska ne saadaan todella nopeasti suoraan verenkiertoon. Sanon mahdollisesti, koska
siitä on hieman näyttöä, mutta ei se mikään jeesusproteiini kuitenkaan ole. Itse käytän sitä intrassa, koska miksi en varmistaisi, että saan sen pienen hyödyn, mikä mahdollisesti on saatavissa, sillä treenaan aamulla, jolloin edellisen illan iltapalan protskut alkaa olla pikkuhiljaa imeytetty.
Näkisin, että oman intrajuomani tärkein komponentti on kuitenkin se nopeasti imeytyvä hiilari. Esim. maltodekstriini on todella halpaa ja ainakin itselläni toiminut 50g annoksella, mutta sitten jos haluaa oikein alkaa hifistelemään, niin esim. klusteridekstriini ja vitargo ovat vielä paremmin imeytyviä.
Sanon kuitenkin vielä sen, että jos tuntuu, että treenit kulkee muutenkin, niin et välttämättä tarvitse noita lainkaan. Itse aloitin käytön, koska oli ongelma, joka piti koittaa ratkaista ja huomasin saavani siitä hyötyä, jolloin käyttö on perusteltua.