Missä jumi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heikko
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyykyssä kulmaa lähestyttäessä jalkateräni pyrkivät kääntymään ulospäin, oikea jalka erityisen voimakkaasti. Kyse on varmaan liikkuvuusongelmasta jossain päin kehoa, mutta missä? Mitä paikkaa pitäisi venytellä ja miten? Vai onko tuo kiertyminen vain hyvä asia noston kannalta?

Eiköhän se ole ihan luonnollista tai mullekkin on jaloille paljon luontevampi asento jalkaterät hieman ulospäin. Toinen juttu on sit jos sul on jotkut über keripukki länkisääret, mutta tollekkaan ei taida voida mitään.

Jos kyykkäät jalat leveällä, niin varsinkin silloin voi tuntua paremmalta pitää jalkaterät hieman ulkona... mutta jos kyykkäät kapeasti, niin luulisi kyllä, että jalkaterät olisi helppo pitää eteenpäin kääntyneinä... tiedä siitä sitten ;)

minkälaiset kengät sulla on? huonojen kenkien kantapää antaa periksi kyykyssä ja "tuntuu" kuin jalkaterä kääntyisi ulospäin. ittellä oli sama ongelma joka korjaantui voimannostokenkien hankinnalla.

Ei kantapäät anna periksi, vaan nimenomaan varpaat pyrkivät kääntymään sivulle enemmän kun mikä näyttää järkevältä. Tämän kääntymisefektin huomaa jos sukkasillaan "imitoi" kyykkyä luistavalla pinnalla. Kengät jalassa ja rautaa tangossa jalat eivät liiku mihinkään koska kitka on niin suuri.

Mites tällaisista länkisääristä olisi mahdollista päästä eroon?

Veikkaisin että kireyttä voipi löytyä syvistä ulkokiertäjissä,elikä pakaraseudun lihaksista.

Väittäisin että ei johdu itse lihaksista vaan lantion luustosta. Näin meille väitettiin yläasteen liikuntatunnilla vuonna 1ja2... Mulla jalkaterät tuppaa menemään sisäänpäin...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Missukka sanoi:
Väittäisin että ei johdu itse lihaksista vaan lantion luustosta. Näin meille väitettiin yläasteen liikuntatunnilla vuonna 1ja2... Mulla jalkaterät tuppaa menemään sisäänpäin...
Luustolla on myös toki osansa asiassa ,mutta kun kerran kyseltiin mahdollista jumi paikkaa oireet viittaisivat syvien ulkokiertäjien kireyteen.kiertäjien kireyden määrittämiseksi on olemassa melko yksinkertainen testi.Maakaa rentona vaaka asennossa sängyllä ,jalkaterät työntyneennä hieman yli sängyn reunan .jalkaterien kuuluisi olla normaalisti hieman yli viiden asteen kulmassa,jota kuin näin--->\/.mikäli jalkateristä jompi kumpi kääntyy reilusti yli tämän kulman, kireyttä löytyy luultavasti ulkokiertäjistä.Mikäli kääntyvät sisäänpäin, ongelma löytyy reiden sisäkiertäjistä. Toivottavasti tosta saa jotain tolkkua. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom