Missä elämäntilanteessa on helpointa treenata

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
47
Missä elämäntilanteessa säännöllinen raskas treenaaminen on mielestänne henkisesti helpointa (työttömänä, koululaisena/opiskelijana, ruumillisen/henkisen työn tekijänä jne.)

Aloitin aikanaan treenaamisen yliopisto-opiskelijana. Tekosyy siihen ettei saanut säännöllisesti treenatuksi oli aina opiskelun henkinen paine, vaikka aikaa oli kyllä tarpeeksi. Tulokset eivät kovin kauheasti aloittelijan tasolta neljässä vuodessa parantuneet. Ainoastaan penkkipunnerrus tuli varmasti tehtyä joka viikko.

Viime syksystä lähtien olen ollut kokopäiväinen henkisen työn (IT-alan) tekijä ja olen saanut treenatuksi koko kehon säännöllisesti. Silloin tällöin olen tarkoituksella pitänyt viikon lepotaukoja ja joskus ollut salilta pois flunssan takia. Kehitystä on tapahtunut erityisesti jalkakyykyssä ja maastavedossa, joita en aiemmin oikein viitsinyt harrastaa. Ei se opiskelu sitten loppujen lopuksi niin kauhean huono syy treenaamattomuudelle tainnut ollakaan.

Mulla treenit sujuu parhaiten silloin kun ei ole liikaa stressiä vaikka töistä tai muista asioista. Kiirekään ei estä treenaamista, sitä yleensä kuitenkin ehtii tekemään ne asiat jotka haluaa tehdä. Sitten taas jos on hermot kireänä syystä tai toisesta jää treenitkin helpommin väliin vaikkei kiirettä olisikaan. Ja siitä taas seuraa kierre, jos ei pääse salille niin hajottaa entistäkin enemmän jne..

Mielestäni "helpoin" tilanne on: Työssäkävijä, liukuvalla työajalla, ei stressiä, ei ihmissuhde ongelmia treenin esteenä ja työpaikka maksaa salin.

No ainakin jotain noista itselläni toteutuu...

Originally posted by mho
Mulla treenit sujuu parhaiten silloin kun ei ole liikaa stressiä vaikka töistä tai muista asioista. Kiirekään ei estä treenaamista, sitä yleensä kuitenkin ehtii tekemään ne asiat jotka haluaa tehdä. Sitten taas jos on hermot kireänä syystä tai toisesta jää treenitkin helpommin väliin vaikkei kiirettä olisikaan. Ja siitä taas seuraa kierre, jos ei pääse salille niin hajottaa entistäkin enemmän jne..

Viime syksynä treenasin ihan hullunlailla, kävin koulussa ( viikkotunteja n. 30), koulun jälkeen tekemään sapuskaa, söin, päiväunet ja salille. Salin jälkeen palautusjuomat huuleen ja kämpälle, sali 300metrin päässä. Talvella sitten iskikin jo vähän ylikuntoa, mutta se meni ohi levolla.

Joulun loppupuolella erehdyin löytämään itselleni naisen. Kehitystä jatku vielä muutama kuukaus, kunnes huomaamatta elämänrytmi meni siihen et pyöri sen muijan kanssa koko ajan, tai kavereiden. Sitä tarvittavaa omaa aikaa ei jääny, et ois saanu psyykattua ittensä syömään kunnolla, lepäämään ja mikä tärkeintä, treenaamaan kunnolla.

Myöhemmin keväällä tosin tuli myös yo-kirjotukset, päättötyönteot ja muut pienet kivat. Ja näiden kolmen kuukauden aikana on tultu takapakkia aivan älyttömästi, paino tippunu siitä vähästä 3.5kg, fläsää ehkä enemmän ja lihaksista on se tietty pitkäaikasemman treenin mukana tuleva turvotus laskenu ( myös kreasta taukoa kevät )..

Nyt tässä pikkasen on tullu treenailtua, paikat ei ole edes paljoa kipeenä mut tulevaisuuskaan ei näytä kovin hyvältä. Painoriipasta on päästy eroon, muijasta, mutta intti häämöttää reilun 2 viikon päästä edessä.

Ehkä sitten intin loppupuolella...

Parhaiten mun mielestä onnistuu, kun elää pitkäaikaisemmassa seurustelusuhteessa, tai ei seurustele ollenkaan, eikä säädä mitään.. eikä myöskään juo, juominen tuo aina takapakkia, syö kunnolla ja lepää aina kun siltä tuntuu. Jos elämä on kiireistä, niin minulla ainankaan ei treenit meinaa maittaa.

Hyviä treenejä kaikille, kasvakaa sillä aikaa kun minä rikastun valtion leivissä! :whip:

Kaikki tilanteet ovat helppoja. Jos opiskelee, niin on hyvä päästä välillä tekeen jotain fyysistä. Samalla jää opiskelija-juopottelu vähemmälle. Jos tekee henkistä työtä ja on hirvee ressi päällänsä, niin on hyvä purkaa agret salilla ja irrottautua hetkeksi työasioista. Jos tekee ruumiillista työtä, niin reenit on helppoja, kun on hyvässä peruskunnossa. Jos on koulupoika, työtön tahi eläkkeellä, niin on ainaki aikaa.

Edit: niin ja jos elää pitkäaikaisessa suhteessa, niin on aikaa kun ei tartte baareissa notkua. Jos taas ei ole pitkäaikaista suhdetta, niin onpa syy pitää keho kunnossa..

Töissä säännölliset työajat ja samalla säännölliset ruokailut, niin kyllä treeni kulkee, ainakin mulla.
Sitte taas, kun on lomalla ja nuukkuu johonki puolille päiville, ni on niin veltto ja väsynyt olo, ku menee treenaamaan.

Ainakin parisuhde puolella tuntuu mielestäni tälläinen tilanne parhaalta: Vakiintunut (pitkään kestänyt) parisuhde, jossa ei tarvi enää koko ajan roikkua toisen kimpussa. Tukea, ymmärrystä ja tsemppiä saa silloin kun tarvitsee ja myös avokki treenaa, ainakin jotain urheilua vaikkei juuri salilla kävisikään. Eipähän ainakaan synny treenaamiseen kuluvasta ajasta kinaa.

Yliopisto opiskelijana parasta treeniaikaa, ainakin minulle, on piiiitkääää kesäloma, jolloin ei koulukiireet paina päälle. Nyt kesätöissä ainakin tälläinen perus päivävuoro systeemi tuntuu treenien kannalta hyvältä. Illat ja viikonloput aikaa treenata kaikessa rauhassa ja työ asiat voi unohtaa kun neljältä sulkee työpaikan ovet takanaan :D Ja kun treenaa heti sen jälkeen jää aikaa vielä vaikka mihin pitkän valoisan illan aikana!

Ainakaan muusikonhommien kanssa ei treenamisesta tuu oikein mitään. Syksyllä ja talvella tuli jotain kuukauden breikkejä ku piti kaikki vapaa-aika ravata studiossa. Ja se syöminen/ravinto oli jotain niin katastrofaalista että hohhoijjaa. Päivässä tyyliin pari Duke'sin roiskeläppää ja lopuilla rahoilla bissee:kippis1: . Sitten viikonloput kapakassa aivan normaalisti. No talven lopuilla kun studiohommat oli ohi, kyllästyin siihen tajuttomaan läträämiseen ja rupesin syömään ja käymään salilla kunnolla.

Seuraavat äänitykset mennään läpi kyllä hieman erilaisella meiningillä.

Nimim: Ennen ei riittänyt rahaa ruokaan ku piti juoda, nykyään ei riitä rahaa juomiseen ku pitää syödä.

Originally posted by ]abe
Viime syksynä treenasin ihan hullunlailla, kävin koulussa ( viikkotunteja n. 30), koulun jälkeen tekemään sapuskaa, söin, päiväunet ja salille. Salin jälkeen palautusjuomat huuleen ja kämpälle, sali 300metrin päässä. Talvella sitten iskikin jo vähän ylikuntoa, mutta se meni ohi levolla.

Joulun loppupuolella erehdyin löytämään itselleni naisen. Kehitystä jatku vielä muutama kuukaus, kunnes huomaamatta elämänrytmi meni siihen et pyöri sen muijan kanssa koko ajan, tai kavereiden. Sitä tarvittavaa omaa aikaa ei jääny, et ois saanu psyykattua ittensä syömään kunnolla, lepäämään ja mikä tärkeintä, treenaamaan kunnolla.

Myöhemmin keväällä tosin tuli myös yo-kirjotukset, päättötyönteot ja muut pienet kivat. Ja näiden kolmen kuukauden aikana on tultu takapakkia aivan älyttömästi, paino tippunu siitä vähästä 3.5kg, fläsää ehkä enemmän ja lihaksista on se tietty pitkäaikasemman treenin mukana tuleva turvotus laskenu ( myös kreasta taukoa kevät )..

Nyt tässä pikkasen on tullu treenailtua, paikat ei ole edes paljoa kipeenä mut tulevaisuuskaan ei näytä kovin hyvältä. Painoriipasta on päästy eroon, muijasta, mutta intti häämöttää reilun 2 viikon päästä edessä.

Ehkä sitten intin loppupuolella...

Parhaiten mun mielestä onnistuu, kun elää pitkäaikaisemmassa seurustelusuhteessa, tai ei seurustele ollenkaan, eikä säädä mitään.. eikä myöskään juo, juominen tuo aina takapakkia, syö kunnolla ja lepää aina kun siltä tuntuu. Jos elämä on kiireistä, niin minulla ainankaan ei treenit meinaa maittaa.

Hyviä treenejä kaikille, kasvakaa sillä aikaa kun minä rikastun valtion leivissä! :whip:

Mie oon ihmetelly missä toi ]abe on ollu... Toi mitä yllä heitit on kyllä kylmää faktaa :thumbs:

Mulla toimii päivätyön ja reenailun yhdistelmä.Viikot menee aika samalla kaavalla eli töihin ja sieltä suoraan reenaamaan,ruokaa säännöllisin väliajoin.Illalla on sitten mukava kölliä rauhassa kotona.Viikonloppuisin voi ottaa rennommin,mikäli on tahkonnu koko viikon
Kun tekee henkisesti kuluttavaa työtä,niin liikunta antaa kyllä mielettömän hyvät kicksit ja vastapainoa.Mulle pieni stressi ja paine antaa kyllä intoa reenailuun.Olen siinä mielessä onnellisessa asemassa,että mies reenailee myös ja kannustus toimii molempiin suuntiin.Joten mun kohdalla tasapainoinen parisuhde antaa potkua reenailuun.:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihanne tilanne:
duuni, jossa istutaan paikallaan koko päivä, selataan pakkotoistoa ja mitkään tehtävät ei rajoita syömistä.

Toi palkka vois vaan olla parempi, niin ei tarviis tehdä kahta duunia..;)

Siltäosin elämäntilanne on treenaamisen kannalta lähes täydellinen..

..muuten kaikki meneekin sitten päin persettä o=:i

:lol2:

Paras aikahan treenata sinkkuopiskelijana Lukukausiaikaan. Vitusti aikaa, ei ketään häiritsemässä ja niin paskat säät ettei tee mieli ryypätä. Kesäisin kun menee aina vituiks viimeistään juhannuksen jälkeen kun alkaa olla hyvät kelit ja ryyppy ja muu urheilu tulee kuvioihin.
:kippis1:

Originally posted by Ripe
Mielestäni "helpoin" tilanne on: Työssäkävijä, liukuvalla työajalla, ei stressiä, ei ihmissuhde ongelmia treenin esteenä ja työpaikka maksaa salin.

No ainakin jotain noista itselläni toteutuu...
Mulla täyttyy oikeastaan nuo kaikki mainitsemasi seikat, mitä nyt stressiä joskus ja pientä kinaa emännän kanssa :)

Kehitys on ollut parasta, kun tämä tilanne ikäänkuin vakiintui pari vuotta sitten.

Originally posted by ]abe

Jos on heila helluntaina, siitä ei pääse eroon koko kesänä!:D

Terveenä.

Oma lyhyt ja ytimekäs mielipide, kun istun tässä näytön ääressä ja selvästi tuntee olosta, että kuume on alkanut nousemaan.
Pitikin mennä juhannuksena uimaan.....:(

Originally posted by azzyyr
Terveenä.
Totta. Muut syyt ovat enemmän tai vähemmän tekosyitä... armeijassa ei tullut juurikaan vedettyä punttia, mutta kaikenlaista muuta... Minua ei kaverit saa luistamaan (joskus yrittävät väkisin) treeneistä jos olen kerran päättänyt että meen treenaamaan.

Duuni, opiskelu, tyttöystävät... ovat enemmänkin hyvä syy treenata.

Täytyy sanoa, että eniten aikaa oli korkeakouluaikoina. Silloin ei ajasta täytynyt tinkiä. Tietenkin liukuva työaika antaa omat hyvät mahdollisuudet, eivätkä tenttiin lukemiset ressaa.

Silti pidän opiskeluaikoja ressivapaimpina aikoina.

Opiskelun ohessa on mun mielestä paras treenata. Viime kesänä tein fyysisesti niin raskaita ja väsyttäviä töitä että kotiin tullessa menin suoraan nukkumaan. Nämä työt aiheutti melko pitkän treeni tauon ja tulokset romahtivat täysin. Tänä kesänä olen samassa työssä(koska muuta en saanut), mutta olen päättänyt että treenaan vaikka väkisin. Sarjapainot ovat tippuneet huomattavasti muutaman viikon sisällä ( Palais varmaan takas muutaman päivän levolla) Olen päättänyt etten minkään tekosyyn nojalla pidä treenitaukoja. Kun käyn töiden jälkeen treenaamassa niin piristyn vaikka olisin kuin kuollut sinne mennessä. Tavoitteena olis ylläpitää lihaksia ja voimatasoa, jotta voin töiden päätyttyä kasvaa isommaksi ja vahvemmaksi kuin kukaan koskaan...

Nyt jo oottelen että pääsen lukemaan tentteihin ja treenaamaan kunnolla.

Parisuhde asiat eivät mun treeniin vaikuta muuten kuin että joskus täytyy ovi paukkuen juosta salille.

Paras treeniaika vuosikausiin oli justiinsa loppunut kesäloma, 4 kertaa viikossa salilla ja sarja kestävyys parani huimasti kun ei tarvinnu koko ajan pelätä että treenaa liikaa, nyt paluu arkeen eli treeni volyymiä pudotetaan puolella ja palataan 3 kertaa viikossa treeniin, sitä se fyysinen työ teettää:(

Suositut

Back
Ylös Bottom