Rottanaama sanoi:
Eli olen juuri hommannut uuden kuntosalikortin ja ajattelin alkaa hankkimaan vähän lihaa luitten ympärille. Salilla olen kyllä aikaisemmin käynyt suht' aktiivisesti eli ihan noviisi en ole, mutta tuo ruokapuoli on tod.näk. aika hakusessa.
Tähän hätään kerron, että olen 19-v mies ja 174/70.
Pelaan fudista, joten mitään sikabulkkia en ole hakemassa mutta että vähän saisi tuota ruokapuolta kondikseen..
eli sapuskapuoleen:
aamupala:
kaurapuuro, pari kuppia kahvia, kuppi maitoa ja pari viipaletta ruisleipää kalkkunalla
lounas:
joko amica-perussettiä salaatin kera, tai jotain tyyliin pari viipaletta ruisleipää juustolla ja kalkkunalla, muroja ja jugurttia, kuppi maitoa ja pari kahvia.
päivällinen:
esim. jauhelihapasta jne, pari leipää, maitoa, kahvia
välipala:
banaani, pari viipaletta ruisleipää kalkkunalla ja juustolla ja appelsiinimehua
iltapala:
jugurttia ja mysliä
?? ?? ?? ?? ??
Fudiksessa meillä on näin talvella 2-3krt/vko harjoituksia (ti, to ja joskus la), joten miten kannattaisi jakaa harjoittelua ?????? Montako kertaa viikossa punttia?
Tuota noin, safkat on varmaan ihan sopivat futikseen, mutta sinne puntti puolelle ja erityisesti lihan saamiseksi luiden päälle tarvitsen enemmän ruokia, jotka sisältävät lihasten rakennusosasia, proteiineja. "pari viipaletta ruisleipää kalkkunalla" ei ole juuri mistään kotoisin. Aamu-, ilta- ja välipalalle voit lisätä vaikka purkillisen raejuustoa, tai maitorahkaa, vaikkapa anannas palojen tai muun maistuvan lisukkeen kera. Kannatta lueskella vaikkapa nämä (
1. ,
2. ja
3.), myös muu FAQ kama kannattanee ottaa jonkinlaiseen syyniin.
Harjoituksista sen verran että minkälaisen kuvan olen kavereilta futiksesta saanut, niin juoksette aika paljon (?). Se ei kuitenkaan tarkoita että et voisi jalkoja täyspainoisesti treenanata, tosin massan saaminen voi olla hankalahkoa. Ja jos voit kertoa että
jaksaisitko treenata samanapäivänä kuin futisreenit on? Vaikkapa puntti aamupäivällä (onnistuuko koulunpuolesta tms.?) ja futisiltapäivällä tms. Jokin tämäntapainen perus kolmeen tai kahteen jaettu treenijako voisi toimia... (liikkeet voi kattoo myöhemmin kuhan saa ton jaon kohdalleen)
3-jakoinen:
MA - lepo
TI - futisreenit
KE - push (rinta, ojentajat, olkapäät)
TO - futisreenit
PE - pull (selkä, hauikset)
LA - lepo - (futisreenit)
SU - Jalat, keskivartalo
2-jakoinen:
MA - lepo
TI - futisreenit
KE - yläkroppa
TO - futisreenit
PE - lepo (jos LA ei reenejä ni jalat tähä?)
LA - lepo - (futisreenit) - (jos ei reenejä ni jalat tähä?)
SU - Jalat
Jalat on aina sunnuntailla sen takia että muuten ei tule sitä ainakin yhtävälipäivää niiden treenauksen ja futiksen välille, jos lauantaina ei treenejä, niin paikkoja voi toki vaihtaa. Yläkropalle ei ilmeisesti aivan sairasta rasitusta futiksessa tule, että on varmaan aika sama millon treenailee. Tuo lauantaina arpalippu pitäisi tietää koska jos silloin ei ole mitään niin voi jakoa vaihdella vähän enemmän.
Itse ehkä tekisin jotain tuonsuuntaisia peliliikkeitä jos olisin tilanteessasi. Joku muu saa sanoa mielipiteensä että onko mitään järkeä...
:thumbs: