Minulla on ongelma...

Minulla on ongelma...

Melkein uteliaisuutta halusin kysyä ihan omassa threadissa uskaltaako kukaan muu tunnustaa omaavansa vaikeuksia pitää homma hallinnassa.

Normaalisti olen tosi lepsu ja rento, lempeä tyyppi. Pidän lapsista ja eläimistä jne. Pehmeitä arvoja...

Siis jos saa raivarin niin voin tehdä melkein mitä vaan. Itse tunnustan kuuluvani siihen sakkiin joka selvinpäin yleensä saa juuri ja juuri pidettyä yleensä kiinni itsestään. Mutta se on helvetin vaikeaa. Naistani tai mitään elävää en hakkaa.Koskaan!!!

Kehonrakennus on auttanut tässä ongelmassani.

Joskus pelkään joutuvani tilanteeseen jossa teen jotain mitä saan katua.

En tappele. En haastaa riitaa/vittuile. En käy koskaan käsiksi kehenkään mutta jos minua uhataan toimin täysin sekopäisesti.

Kaikki mikä kelpaa aseeksi päätyy käteen ja päässä kuuluu PING!. Hakkaamista en osaa lopettaa jos puolustaudun.

Näkyy punaista eikä meinaa rauhoittua millään. Tuntuuko tutulta?

Onko kuurilla samoja fiiliksiä? Laitan nyt tähänkin että tämän vuoksi en käytä alkoholia ja roinakuurinkin jätin väliin. Myös deca-onlyn.

Jos joku tietää mistä apu niin olen kiitollinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tähän mennessä en ole ikinä menettänyt hermojani niin, että olisin toiminut jotenkin täysin päättömästi ja menettänyt totaalisesti itsehillintäni. Minun ei ole koskaan tarvinnut lyödä ketään.

Ovihommissakin hermoja on koeteltu, mutta asennoituminen on tähän mennessä ollut työn mukainen, eli ylimääräistä voimankäyttöä en ole tarvinnut.

Omaa käyttäytymistäni en osaa ennakoida siinä tilanteessa, jos jotain läheistäni uhataan. Toivon, että sitä päivää ei koskaan tarvitse edes nähdä, sitten en mene takuuseen tekemisistäni...

En ymmärrä ihmisiä jotka aina "kilahtavat" juovuspäissään kun taas itseeni alkoholilla on päinvastainen eli rauhoittava vaikutus

Originally posted by Hapettaja
En ymmärrä ihmisiä jotka aina "kilahtavat" juovuspäissään kun taas itseeni alkoholilla on päinvastainen eli rauhoittava vaikutus

Niin kaikille ei viina sovi, mua ei kyllä toi viinan juominen kiinnosta:confused:, hyvä että tajusin aikasessa vaiheessa, että kehittyy paremmin kun ei juo :D. Ei tarvi itke sitten 3 kypäsenä, kun ei tullu treenattua ja kaljamahakin on:D

Ps. BTW tosta 30 jutusta on turha kenenkään kilahtaa... jokainen elää omaan elämäänsä niin kuin tahtoo.

Originally posted by Mike
Sun pitää saada pari kertaa kunnolla selkään niin loppuu toi törttöily, onhan noita nähty jotka mukamas "kilahtaa", paskat siellä housussa on, siksi sitä puolustautuu mahdollisimman agressiivisesti.

Törttöily?Onko noin? En ole riidanhaluinen, vittuileva tai mitenkään provosoivatyyppi ja menen sekaisin jos minua tai raskaana olevaa vaimoani uhataan väkivallalla.

--------------------------------------------
Olen siis siksi törttöilijä ja mun pitää saada turpaan pari kertaa niin sitten pääsen eroon tästä mun ongelmasta?

Eli siis mun pitäisi saada turpaan pari kertaa niin sillä se lähtisi?
Kiitos Mike. Kiitän hyvästä neuvosta.
----------------------------------------

Kysymykseni oli yllä ihan todellinen ja siksi kysyinkin että onko kenelläkään samalla tavoin vaikeuksia tämän tyyppisissä tilanteissa hallita itseään?

Voin mainita taustatietona perineeni ilmeisesti tämän puoleni äitini puolelta, jonka veljet istuneet tapoista ja tapon yrityksistä jotka ovat tapahtuneet tämän tyyppisissä tilanteissa.

***Mutta kiitos mike, uskon että sun neuvoista on apua mulle***
***menen sitten ensi viikon loppuna kaivamaan verta nenästä**

Jos jollain on ihan oikeasti jotain neuvoa olen kiitollinen.

Taikka jos joku jopa olisi saman kaltainen ylireagoiva "paskahousu" kuten mike sanoi yllä niin voisi kertoa miten on päässyt eroon ongelmasta.

Originally posted by Hapettaja

Tämä ei tapahdu humalassa vaan ihan selvinpäin. Alkoholia en käytä.

Originally posted by maximillian
Taikka jos joku jopa olisi saman kaltainen ylireagoiva "paskahousu" kuten mike sanoi yllä niin voisi kertoa miten on päässyt eroon ongelmasta.
Vaikka et olisikaan provosoiva, niin provosoidut kuitenkin äärimmäisen helposti. :)

Originally posted by Tomi
Vaikka et olisikaan provosoiva, niin provosoidut kuitenkin äärimmäisen helposti. :)

Olin sarkastinen koska hämmästyin miken suhtautumisesta vaikka kyseisen threadin aloittaminen vaati vähän kanttia.

Myöntää niin sanotusti että minulla on ongelma. Ja haluaisin siitä eroon.

Originally posted by Tomi

Ja yllätyin siitä että mikeltä tuli tuon kaltainen haista paska!-henkinen vastaus vaikka tähän asti aina heppu on puhunut asiaa.:(

Törttöily?Onko noin? En ole riidanhaluinen, vittuileva tai mitenkään provosoivatyyppi ja menen sekaisin jos minua tai raskaana olevaa vaimoani uhataan väkivallalla.

Itse elän omasta mielestäni melko normaalia elämää eikä minua tai varsinkaan avovaimoani ole uhattu väkivallalla.

Kannattanee vältellä kyseisiä tilanteita.

Kai nyt jokainen suuttuu jos joku päälle käy, mutta että uhkailusta menisi hermot niin ettei osaa hakkaamista lopettaa, ei hyvä.

Ongelma näyttää olevan että joku uhkailee... ? Sinulla näyttää olevan ongelmia ihan jossain muualla kuin itsehillinnässä... oma menneisyys ?

Originally posted by Mike
Kai nyt jokainen suuttuu jos joku päälle käy, mutta että uhkailusta menisi hermot niin ettei osaa hakkaamista lopettaa, ei hyvä.

Pahoittelen jos tekstistä sai väärän kuvan. Sanoa saa mitä haluaa ja vittuilla. Ei haukku haavaa tee.

Kyseessä oli nimenomaan fyysinen väkivalta esim. raskaana olevan vaimoni käsivarresta pakolla kiinnipitäminen ja "nyt tulee homolle turpaan saatana!" -heitto.

Kun tilanne on jo käsitelty ja painittu en muista mitään kuin että jotain tapahtui. Ja olen yrittänyt tappaa kaveria...välissä oli ollut kuulemma ihmisiä.

Kun suutun fyysisen tönimisen ja "annetaan turpaan kusipäälle-" huudon jälkeen filmi menee poikki enkä tiedä mitä on tapahtunut.

Noin 10 kertaa elämässäni käynyt.Tämä filmin katkeaminen. Nyt kun on muksu tulossa en halua että muksuni joutuu kärsimään mun virheistä.

En käy baareissa tai ole ympäristössä missä väkivalta olisi yleistä.

Varmaan pitäs olla niin vitun iso ettei tule ekana mieleen ottaa matsia niinkuin joku sanoi.

Tällainen 75 kg ei riitä.

Mulla on "nuoruudessa" pari kertaa napsahtanut. Tilanteet ovat olleet erilaisia. Koulussa esim. olin pitkään yhden luokkakaverin (pojan) silmätikku, ja kun olis kuunnellut piikittelyä tarpeekseni, eräänä päivänä niksahti. Sen jälkeen sainkin olla rauhassa. Toinen tapaus oli tilanne, jossa jouduin täysin yllättäen keskelle kapakkatappelua, ja siitä rytäkästähän oli päästävä ulos. Olin selvinpäin. Kolmas pahempi tilanne oli, kun jouduin ystävieni kanssa mannejen ja somaleiden ryöstämäksi. Mitään vammoja en tietääkseni ole kenellekään aiheuttanut - se ei ehkä naisihmiseltä onnistu niin helposti. Mutta aika huonosti noista tilanteista muistaa jälkikäteen.

En todellakaan haasta riitaa enkä provosoi muutenkaan, mutta en kerta kaikkiaan siedä sitä, että minuun kajotaan fyysisesti tai omaisuuttani yritetään viedä. Tunne, joka noissa tilanteissa syntyy (näkökenttä rajoittuu, tulee "terävä" olo jne.) on vähän pelottava. En onneksi ole joutunut hankaluuksiin, ja nyt vanhemmiten noita tilanteita ei enää ole ollutkaan. Toisaalta - ja tämä kuulostaa varmaan häiriintyneeltä :eek: - on hyvä, kun tietää, että jossain tositilanteessa pystyy toimimaan eikä lamaannu.

Mitä neuvoja tuohon voisi antaa?? Et sanonut millaiset tilanteet laukaisevat tuon käytöksesi, ja miten usein ja MIKSI joudut niihin tilanteisiin. Jos koet tuon todelliseksi ongelmaksi, joka oikeasti rajoittaa elämääsi, niin veikkaanpa että kannattaa hakeutua ammattiavun piiriin. Tällaiselta palstalta et ainakaan sen kummempia neuvoja varmaan saa kuin että "laske kahteenkymmeneen ennenkuin teet mitään".

EDIT: sen verran vaan vielä, että tilanteen lopettaminen ei onneksi ole ollut ongelmana. kun olen saanut laukkuni/lompakkoni takaisin tms. olen lähtenyt pois.

En oikein tiedä, että miten täällä pystyttäisiin auttamaan... Se, että kehotan ajattelemaan kivoja asioita ja laskemaan sataan, tuskin auttaa sua. Toisaalta miken vastaus oli provosoivasti esitetty, mutta moneen tapaukseen aika totuudenmukainenkin. Ehkä ei tällä kertaa osunut teikäläisen tapauksessa oikeeseen, mutta kieltämättä semmosenkin kuvan tosta sun ekasta tekstistä pysty saamaan.

Itse oon aika temperamenttinen ja sanon hyvinkin äkkiä, mitä mielessä liikkuu, mutta ikinä ei oo kontrolli pettänyt. Jos perhettä uhattaisiin, niin melko varmasti naksuminen vois olla toista luokkaa, mutta enpä oo saattanu itseeni siihen tilanteeseen, että perhettä uhattaisiin. Ehkä sulla on vaan tommonen isyysreaktio käynnissä, toisaalta toi kuulostaa täysin terveeltä. Kyllä mullakin menee kylmiä väreitä kun ajattelen, että joku tekis lähimmäisille jotain, mutta minkä ihmeen takia mä sellasia kelailisin? Herättelisin skenaarioita mielessäni, että voi perskules jos joku kävis vaikka mutsin päälle niin varmaan ampuisin kessillä hampaisiin... Toi mitä sun sukulaiset on tehny ei päde suhun. Jokainen on oman ittensä herra, ei tommosissa asioissa oo mitään determinististä. Paha panna geenien piikkiin jos kilahtelee, ainakin oikeudessa.

Tommoset hallitsemattoma agressiot heijastuu aina jonnekin. Nyt sun täytyy selvittää, että mistä ne juontuu. Parhaiten siihen ehkä sopis psykiatri tai vast., jos koet ton ongelmaksi. Paras ehkä tehdä asialle jotain ennenkun sulta lähtee kontrolli.

Originally posted by Ämmbee
Ongelma näyttää olevan että joku uhkailee... ? Sinulla näyttää olevan ongelmia ihan jossain muualla kuin itsehillinnässä... oma menneisyys ?

Uhkaa väkivalla joko minua tai vaimoani ja tulee sen jälkeen liian lähelle. Tyyliin rinnuksiin kiinni. Jos muhun tartutaan kiinni ja uhataan hakata mopo karkaa aina.

Ei tätä mulle tapahdu joka viikonloppu.

22 vuoden aikana n. 10 krt ...mutta tämä kolmas osapuoli on laittanut miettimään että mitä voi tapahtua ja kuka siitä kärsisi eniten.

Voi olla että jos olisin miken kokoinen niin voisin antaa jonkun riippua rinnuksissa ja uhata hakata...

Syy miksi laitoin tän threadin on se että ajattelin että joku on kärsinyt samasta ja käynyt esim. terapiassa tms. osaisi kertoa jotain.

Tää on aika henk.koht mut itsepä aloitin tän threadin.

No minusta ei vaikuta siltä että maximillian on vaan vittumainen ihminen ja tarvitsee sen takia pari selkäsaunaa opiksi.

Eiköhän tommosessa "filmin katkeamisessa" ole jo kyse jostain aivojen aineenvaihdunnallisesta häiriöstä, hetkellisestä hallitsemattomasta "magneettimyrskystä" aivosolujen välillä. Jotain välittäjäainetta liian vähän? En tiedä, eipä kaikesta aivoissa tapahtuvasta kukaan taida tietää läheskään kaikkea.

Kuten Wilu jo totesi, niin psykiatrilla käynti ja terapiaan hakeutuminen voisi olla paikallaan. Jos todellakin koet, että siihen on aihetta. Oma mielipiteeni on, että kun on kerta perheenlisäystä tulossa niin ei kannata ottaa pieniäkään riskejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom