Minulla on ongelma...

Originally posted by Jimmy
Ja edelleen, miten sait selville heidän ajatuksensa, kertoivatko he, vai onko sulla telepaattisia kykyjä?

Etkö itse koskaan juttele kavereiden kanssa tunteista, ajatuksista, kokemuksista ja elämästä ylipäätään?

Ai niin, kyseessä oli siis oma räikeä peruskuvaus yhdentyyppisistä väkivaltaisista ihmisistä. Ei mikään kiveen nakutettu muotti kaikille väkivaltarikollisille jne.

Se on tosin ihan sama mitä täällä kirjottaa vähän pidemmän rimpsun niin heti joku yrittää vääntää vastaan kun ei muutakaan tekemistä keksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse mietin krav magaa. Tampereella asuessani eräs lajia harrastanut heppu kertoi treeneistä joissa mennään esim. pimeälle polulle ja kävellään pimeässä sovitussa paikassa muttei tiedetä minkälainen uhka tulee.

Kaverilla oli tullut 3 isoa miestä joista yhdellä puukko ja kaksi sivuilla.

Itsepuolustuslajit voisivat tuoda mielenhallintaa vielä lisää...tai voihan sitä käydä pyytämässä lekurilta benzoja...

Niin ja kulkea xanor-zombiena ympäriinsä. ;)

Olisitko voinut joskus lapsena päättää, että sinulle ja lähipiirillesi ei vittuilla, ei sitten millään? Ja sitten unohtaa koko päätöksen?

Olitko pienenä agressiivinen?

Niin, ja pysy vaan ihan rauhallisena, kyllä pakotoiston sedät saa ihan heti selville että mikä siinä nupissa on vialla.;)

Originally posted by Lord

Se on tosin ihan sama mitä täällä kirjottaa vähän pidemmän rimpsun niin heti joku yrittää vääntää vastaan kun ei muutakaan tekemistä keksi.

Tulee joo pakollisia naurun purskahduksia kesken työpäivän ainakun joku käy nusaisemaan tai viilaamaan jotain toosi tärkeää sivuseikkaa...viittaamatta nyt tarkemmin mihinkään tiettyyn viestiin ettei vauhti kiihdy.

Originally posted by maximillian
Ja yllätyin siitä että mikeltä tuli tuon kaltainen haista paska!-henkinen vastaus vaikka tähän asti aina heppu on puhunut asiaa.:(

Käy hakees rauhoittavia tai juttelemassa psykiatrin kanssa. Eiköhän se sillä selviä. Ei ole normaalia menettää pinnaa holtittomasti ja se voi tulla turhankin kalliiksi vrt.. vankila.

Originally posted by hkuja
Käy hakees rauhoittavia tai juttelemassa psykiatrin kanssa. Eiköhän se sillä selviä. Ei ole normaalia menettää pinnaa holtittomasti ja se voi tulla turhankin kalliiksi vrt.. vankila.

Kuten jo aiemmin sanoin olen jutellut psykiatrin kanssa:

Vastareaktio oli vastaus, kuulemma normaalia elimistön reagointia. Tosin vähän keskimääräistä voimakkaammin. Ei muuta.

Rauhoittavat? Mitenkäs niitä otan? Joka päivä? Vai vaan silloin kun tiedän etukäteen tällaisen tilanteen tulevan eteen? ;)

Rauhoittavien koukun olen nähnyt jollain lähipiirissä, ei kiitos.

Viekkarit oli subujen luokkaa, näin sivusta katsojana. Hiki, unettomuus, ruokahaluttomuus, ripulia, pahoinvointi, kivut.

No thanks. Muutenkin rauhoittavien syönti tällaiseen ongelmaan on puuttumista oireeseen ei ongelmaan.

Lopputulos voi olla pahimmillaan kaksi ongelmaa.

Originally posted by pyrsi
Olisitko voinut joskus lapsena päättää, että sinulle ja lähipiirillesi ei vittuilla, ei sitten millään? Ja sitten unohtaa koko päätöksen?

Olitko pienenä agressiivinen?

Niin, ja pysy vaan ihan rauhallisena, kyllä pakotoiston sedät saa ihan heti selville että mikä siinä nupissa on vialla.;)

Olin jo pienenä sellainen että sain aivan mielettömän raivarin 3-5 vuotiaana pari krt. Kuulemma aikuinen nainen =hoitotäti ei ollut meinannut jaksaa pitää kiinni. Joutui istumaan päällä puolituntia ennekuin rauhoituin ja nukahdin kun olin niin väsynyt riehumisesta. Näitä tapauksia en muista.

Ja kotona tuli risua perseelle... :rolleyes:

Sen hyväksyin aina...mamman poika

Originally posted by pyrsi

Muistan erään tapauksen joka voisi ainakin osittain selittää asiaa. Pieni loksahdus kuuluu päässä. :)

Voin kertoa pääpiirteissään tapauksen jos jotain kiinnostaa..mut nyt pitää lähteä ostamaan HPNA-korttia et saa nettiyhteyden himaan.

Etkö itse koskaan juttele kavereiden kanssa tunteista, ajatuksista, kokemuksista ja elämästä ylipäätään?

Joo, sorry, ei mulle ole kukaan tullut koskaan kertomaan kertomaasi tyyliin: "omaan vääristyneen minäkuvan, luulen olevani kova tyyppi, mutta todellisuudessa olen todella epävarma ja henkisesti pikkupoika. kuvittelen vetäväni kaikkia turpaan jotka mulle vittuilee. pyrin arkielämässäni välttämään sosiaalisesti hankalia tilanteita, en nimittäin epävarmuuteni vuoksi osaa toimia paineen alaisena. olen henkisesti sairas. pakokauhun vallassa, aivot sumeana pakokauhusta saatan jopa tappaa vain päästäkseni pois hankalasta tilanteesta blaa blaa blaa.."

Siis jos joku tulee heittämään sulle tommosta niin olet joko psykologi, jeesus tai shamaani, tai sitten sulla on paljon helvetin poikkeuksellisia kavereita. Mieti nyt vähän mitä yrität selittää.

Ai niin, kyseessä oli siis oma räikeä peruskuvaus yhdentyyppisistä väkivaltaisista ihmisistä. Ei mikään kiveen nakutettu muotti kaikille väkivaltarikollisille jne.

On se helvetti kun juuri sinun ympärille on kasaantunut paljon näitä yhdentyyppisiä väkivaltaisia ihmisiä, jotka vieläpä ovat niin läheisiä että kertovat sulle kaikista tunteistaan. No monikos niistä on tappanut jonkun?

Originally posted by Jimmy
On se helvetti kun juuri sinun ympärille on kasaantunut paljon näitä yhdentyyppisiä väkivaltaisia ihmisiä, jotka vieläpä ovat niin läheisiä että kertovat sulle kaikista tunteistaan. No monikos niistä on tappanut jonkun?

Miten joku jaksaa takertua yhteen juttuun noin täysillä?

:blow:

Miten joku jaksaa takertua yhteen juttuun noin täysillä?

:blow:

Koska puhut niin selvää BS:ä ja edelliseen viestiisi vastasin koska esitit minulle kysymyksen. Ja nyt vastasin koska esitit taas kysymyksen, on kohteliasta vastata kun kysytään.

Maximillianin käytöshän on täysin normaalia. Uhkaavassa tilanteessa tulee esiin neljä(4) pääpiirrettä eri ihmisten käyttäytymisestä. Sekä stressihormonit ja adrenaliinitasot nousevat pilviin. Tämä vaikuttaa välittömästi. Jos jengi ei ole kokenut kyseistä tilannetta, niin älkää arvostelko..!!!

Jos ei ole harjoitellut kyseistä tilannetta etukäteen useita kertoja, tilanteessa toimii suurin piirtein vaistojen varassa. Ensimmäinen tyyppi ovat ihmiset, jotka lähtevät välittömästi karkuun uhkaavassa tilanteessa. Toinen tyyppi: ihmiset, jotka joutuvat shokkiin, eivätkä oikein tiedä mitä tekevät. Kolmas tyyppi: ihmiset, jotka käyvät aggressiivisesti puolustamaan itseään. Ja neljäs tyyppi: ihmiset, jotka toimivat harkitusti ajatellen, tämä tyyppi on se HARVINAISIN...!!

Lisäksi kyseisessä tilanteessa tulee niin sanottu putkinäkö, eli silmät lukittuvat kohteeseen ja muu häviää ympäriltä. Putkinäkö pitäisi pyrkiä poistamaan vilkaisemalla sivuilleen, mutta sekin on hemmetin vaikeata väkivaltaisessa tilanteessa.
Veren määrä lihaksissa lisääntyy ja keho valmistautuu puolustamaan itseään parhaalla mahdollisella tavalla.

Portsarit ja vastaavat ovat olleet väkivaltaisissa tilanteissa usein ja pystyvät pääsääntöisesti hallitsemaan käytöstään, mutta suurin osa tavallisista kadun tallaajista EI pysty!!!!! Vaan toimii kolmen ensimmäiseksi mainitsemani tavan mukaan.

Maximillianin käytös on täysin normaali puolustautumisreaktio. Osa tästäkin porukasta ymmärtää sen varmaan siinä tilanteessa, kun useampi henkilö käy heidän päälleen. Tai no, siis ymmärtää myöhemmin, koska itse tässä tilanteessa he eivät ymmärrä mitään.

Maximillianin pitäisi mennä itsepuolustuskurssille. Siellä törmäät väkivaltaisiin tilanteisiin ja opit hallitsemaan itsesi paremmin. Tosin vaikuttaa siltä, että sun pitäisi käydä siellä säännöllisesti...

Edit: Itse kuulun ryhmään, joka joutuu jonkinlaiseen shokkiin. Ensin en tiedä mitä sanoisin tai tekisin. Ajatus ei yksinkertaisesti kulje. Niin sanottu tilanneäly katoaa vähäisimmässäkin uudessa tilanteessa. Sitten polla pimahtaa jotenkuten... ja aggressio jyllää esiin ja mätke alkaa... Tosin vastapuoli on saanut jo vitusti etua tästä hetkellisestä shokista.

Originally posted by alumiini
Maximillianin käytöshän on täysin normaalia...

Ei tollanen normaalia ole missään nimessä.
...tai normaalia käytöstä, mutta 10 kertaa voimakkaampaa.

Kyllä minä tossa tilanteessa unohtaisin itsepuolustus treenit (ihan oman itseni vuoksi) ja menisin lääkäriin selvittämään et mikä on homman nimi ja en hyväksyisi "ei tiedä" vastausta.

sehän voi olla joku "hormoonin liika eritys", trauma lapsuudessa, alitajuisesti liiallinen vaaran korostaminen, ihan mikä vaan.
Selvittämättä tota ei kannta jättää!

HooEee..: Oletko ollut tilanteessa, jossa tunnet itsesi tai jonkun muun hengen uhatuksi????

Mitä ajattelít? Mitä teit? Oletko ollut vastaavissa tilanteissa ennen ja oletko harjoitellut niitä etukäteen??

Jotkut tuntevat itsensä helpommin uhatuiksi kuin toiset.

Itsepuolustuskurssithan ovat sitä varten, että siellä juuri opittaisiin hallitsemaan ja käyttämään opittuja taitoja oikein ja harkitusti. Eivätkä sitä varten, että tiedät miten jonkun saa nopeammin kylmäksi...

Minulla on ongelma...

-------------------------------------------------------------------------
oletkos miettinyt koskaan mistä ongelma on peräisin?

Kysymys sen takia koska toi sun teksti sopisi ihan täysin minuun,
nuorempana.

Mulla käytöksen syy löytyi 8 vuotta kestäneestä koulukiusaamisesta ja nolaamisesta.

Ps: ja psykiatrit ovat :david:

Niin ja olis kiva kuulla se Maximillianin juttu?

Nykyään joka threadista löytää naitä offtopicin kirjottajia jotka tarttuu johonkin helvetin pikkuseikkaan ja alkaa vääntää siitä provosoivaa p****a

Mulla ei oo tommosia raivokohtauksia ollu mutta helvetin kiree pinna on eli jos joku ei satu heti onnistumaan niin saattaa lennellä lasit seinille tai sitten olla nyrkki vessan ovesta läpi:(
Oon koittanu saada jotenkin noi raivokohtaukset hallintaan mutta ei voi mitään kun ei vaan onnaa:itku:

Kaksi vaihtoehtoa lisää:
1. Joku on hypnotisoinut sinut ja antanut ohjeeksi käydä sikana päälle jos kaikki ei mene kuten haluat.

2. Kärsit psykooseista. Psykooseja on hankala selittää, mutta joidenkin asiantuntijoiden mukaan niitä on yli 10%:lla ihmisistä. Psykooseja on kovin paljon erilaisia, käytännössä lähes jokaisella "potilaalla" on omanlaisensa.

Moi

Kannattaa ihan itsesi vuoksi alkaa harrastamaan jotain todella kontaktipainotteista lajia, jotta totut fyysiseen kontaktiin. Jos vastaasi tulee tarpeeksi rikollinen mieli, joka myös osaa oikeasti tapella tuosta alkukantaisesta reaktiostasi on se hyöty, että vastustajasi tappaa sut, koska et osaa lopettaa.

maxmillian ihan hyvä että tiedostat ongelman. Missään tapauksessa hallitsemattomat raivonpuuskat eivät ole "normaaleja" sanoi kotitarvepakkispsykiatrit mitä tahansa. Kyseessä on jonkinlainen ylireagointi ja johtuu ehkä rajusta pelkotilasta jota pääkoppasi ilmeisesti torjuu nostamalla raivon sisääsi. Eli itse reaktion lähtökohta on tavallinen mutta hallitsemattomuus ei sitä ole. Saati "pimeneminen" tai "naksahtaminen". Ehdottomasti vaan miekkarin kautta psykiatrin pakeille koska hallitsematon väkivalta, provosoituna tai ei, on vaarallista sinulle ja muille. Vaikka oletkin pienikokoinen saatat teloa jonkun käteesi sattuvalla astalolla hengiltä ja sepä vasta olisi perseestä. Ja aivan turha väittää ettet olisi vaaraksi naisellesi koska hallitsematon on hallitsematonta.

Ja tiedoksi jos joku nysverö alkaa kitisemään sivuunkirjoittaneelle jostakin "kovista" paikoista joissa hän on ollut tai osallistunut tappeluihin ja "tietää" mistä puhuu niin ANNA OLLA. Ei todellakaan kiinnosta.

Yleisesti ottaen täydellisiä pimenemisiä ei "terveillä" normaalioloissa tapahdu joten jostakin syystä aivosi kuvittelevat tilanteet kuolemanvakaviksi, etsi tähän syytä varhaislapsuudestasi tai aivojesi kemiasta.
Tai sitten saat "pimenemisestä" katu-uskottavuutta kaveripiirissäsi (edellyttäen että kaverisi ovat idiootteja) ja pidät maineestasi koska se antaa sinulle mahdollisuuden hölmöillä enemmän kuin muut.

Itse en ole kokenut koskaan pimenemisiä tai naksahtamisia mutta päreet on junnuna palanut aika sutinalla. Jurrissa itsepuolustuksen yhteydessä on yli höökinyt "punainen väläys" jolloin raivo on lähes saanut sekunniksi vallan. Silti kontrolli on aina pitänyt eikä peli ole mennyt överiksi. Kiivasluontoisena nuorena miehenä meni myös joku ovi rikki nyrkin edessä mutta on aivan turha väittää rehellisesti ettenkö olisi voinut niiden lyömistä välttää. Nämä siis riideltäessä kaverin tai tyttöystävän kanssa. Koskaan en ole silti kaveria tai tyttöystävää lyönyt, tai edes tehnyt mieli tehdä niin. Mutta yksinkertainen mies purkaa yksinkertaisesti paineensa ja itsehillintä on toista luokkaa nykyään. Syitä löysin äpärämäiseen käyttäytymiseeni ilman mindfuckereita eikä se ollut edes vaikeaa. Silti ei kannata pitää oikeitakaan vääryyksiä/traumoja tekosyinä hölmöilyyn. Uhoilu ja agressiivisuuden purkaminen väkivalloin tai hajottamalla jotakin on apinoiden toimia.

Re: Re: Minulla on ongelma...

Originally posted by sterpuska
Minulla on ongelma...

-------------------------------------------------------------------------
oletkos miettinyt koskaan mistä ongelma on peräisin?

Kysymys sen takia koska toi sun teksti sopisi ihan täysin minuun,
nuorempana.

Mulla käytöksen syy löytyi 8 vuotta kestäneestä koulukiusaamisesta ja nolaamisesta.

Ps: ja psykiatrit ovat :david:

Niin ja olis kiva kuulla se Maximillianin juttu?

Olen miettinyt niin perhanasti ja puhunut psykiatrin/muiden ihmisten kanssa. Ratkaisua ei vaan ole oikein löytynyt.

Eihän kaikelle ole syytä. Asioita vaan tapahtuu.

Mua ei ole koulukiusattu tai muuta olen aina tullut juttuun lähes kaikkien kanssa ja olen pidetty henkilö töissä/siviilissä.

Se juttu:

Tajusin eilen jonkun viestistä jossa kysyttiin että "olisitko päättänyt että sun läheisille ei vittuilla sitten millään" että olin unohtanut täysin sarjan tapahtumia jotka olivat lapsuudessani helvetin iso juttu.

olin noin 9-12 vuotias kun mun perhettä ahdisteltiin, sana on vähän tyhmä mutta kuvaa parhaiten tilannetta.

Tapahtumat sijoittuvat itäsuomeen erääseen helvetin "sisäsiittolaan". Noin 30000 asukkaan kaupunki.

Oliivinvihreet pilotit, raitaverkkarit, amisviikset, teini-DX ja 13-vuotias tyttöystävä 25-v hepulla on varmaan vieläkin "in" kyseisessä paikassa.

Eräs mieshenkilö jonka henkilöllisyyttä en tiedä vielä tänä päivänäkään piiritti mun perhettä.

Alko kännisoitoilla ja uhkauksilla humalassa. ´Soitot tuli aina kolikkopuhelimesta ja poliisit jäljittivät puhelut aina paikalliseen "junttijuottolaan".

"Emme voi auttaa" sanoi poliisi,

Homma jatku alkoi tulla kirjeitä joissa mun isän käskettiin painua vittuun, hän tulisi ja ottaisi vaimon ja lapset itselleen. Aikaa kului taas, homma alkoi kiristyä.

Oli talvi aika ja joka pe ilta/yö ikkunan takana oli kytätty. Lähes aina. Tupakan natsoja ikkunan alus täynnä ja jalanjäljet aina samat. Oli kytännyt mun systerin ikkunasta ja vanhempien makkarin ikkunasta. Seisonu siinä ja polttanut aski kaupalla röökiä.

Asuttiin maatasossa joten siksi näkösuojaa ei aina ollut jos verhot ei oltu aseteltu juuri oikein.

Kirjeissä alettiin uhkailla väkivallalla jos ei isäni suosiolla lähtisi.

Muistan että pelkäsin ihan vitusti koska oli aika vainoharha fiilikset kun ei tiennyt kuka ja miksi. Mutta mikäs siinä, kyllähän isä suojelee perhettään.

Eräänä pe iltana tulin kaverilta illalla ja heppu oli käynyt sillä aikaa. Mun isä oli mennyt hakemaan postia tullut valoista sisältä pimeään, silmät ei tottunut pimeään, joku pahoinpiteli sen.

Hakkasi. Tämä tyyppi jota ei kasvoista kasvoihin oltu nähty koskaan...

Hän tuli rohkeammaksi oli ottanut eräänä perjantaina kaverin mukaan. Punainen perustoyota. Isäni ihmetteli miksi auto on ollut ikkunan alla käynnissä jo puolituntia.

Ja näin vanhempieni makuuhuoneen ikkunassa hahmon. Sama kusipää taas. Isäni lähti juoksemaan ulos, tyyppi hyppäsi autoon repsikan paikalle ja auto kaasutti pois.

...............................

Tämän tyyppistä vitun pallottelua oli pari vuotta jonka aikana koko elämä oli yhtä vittua. Olin tyrmistynyt että isäni ei voinut suojella meitä, oli helvetin pelottavaa.

Ei uskaltanut avata ovea illalla kun ovikello soi, eräs perhetuttava oli käväissyt soittamassa kerran ovikelloa kun oltiin systerin kanssa kaksin. Ilta aikaa...olisiko vielä viikonloppua. Pelättiin niin vitusti että hakattiin pesäpallomailalla oveen ja huudettiin ihan pirusti.

Tuntu että kukaan ei voi suojella tai tehdä mitään. Tunsin olevani niin vitun pieni ja heikko, mitä mä voin tehdä?!

Perkele kun ottaa koville vieläkin. Vannoin että kun kasvan isoksi kyseinen henkilö maksaa siitä mitä on tehnyt.

Voi tuntua pikkupojan puhkumiselle. Mutta vakio fantasia iltaisin kun itkien pelosta menin nukkumaan oli se että "tapan sen kun kasvan isoksi" ,"tapan aivan varmasti".

Ensin piti polttaa se auto ja sen jälkeen ampua silmään ilmakiväärillä.(ainoa ase minkä silloin olisin käsiin saanut).

Sen jälkeen hakata pesäpallomailalla hengiltä...

Vittu mitä tekstiä. Silmään ampuminen oli ainoa tapa jolla uskoin saavani tasoitusta jotta pesäpallomailalla viimeistely onnistuisi.
-------------------------

Mulla on ollut tapana huutaa ja kiroilla yöllä unissani. Näin paljon unta tappamisesta.

Noin 1,5 vuotta sitten ylläolevat asiat loppuivat.

Piti aina sanoa frendeille kun meni yökylään että "pidän vähän meteliä öisin" Puhun unissa tai jotain...

-----------------------

Koko tämä tarina oli painunut johonkin tosi syvälle, ihmettelin sitä eilen koska se oli koko mun elämä. Tai siltä se pikkupojasta tuntui...

Kukaan ei voi auttaa, isä tai äiti ei pysty suojelemaan. Itse olet niin pieni/heikko/voimaton tehdäksesi mitään. Kyllä se pieni ja vilkas mieli keksi sairaita juttuja...
------------------------------

Luulen että äitini tietää kuka henkilö on nykyään kun tapahtuneesta on yli 10 vuotta mutta ei suostu kertomaan mulle sitä. Varmaan tietää että vieläkin tekisin jotain koska se mitä koko perhe kärsi ei pysty selittämään tai korvaamaan...

.....

Jos jollain ironisella tavalla joku pakiksen jäsen joka lukee tätä osaa yhdistää paloja yhteen siten että ...

Niin maailma on aika pieni paikka loppujen lopuksi.

Voi olla mahdollista että äitini tietää asiasta enemmän ja on ehkä jotenkin jopa "osallinen" asiaan mutta en jaksa spekuloida enempää. Olipa miten hyvänsä ei yllämainittu toiminta ole hyväksyttävää.

Selvää oli että parin vuoden ajan henkilön pakkomielle oli mun mutsi ja meidän perhe. Ja kaikki loppui kuin seinään.

Melkein vituttaa.. Olisi jatkunut vaan siihen asti että mulla oli ikää enemmän.

Tämä "selvittämätön" asia voi olla takana koko tässä threadissa. Siinä oli se juttu ...ei kokonaisuutena mutta noin tiiviissä muodossa.

Kaikki tapahtunut nivoutuu koko perheen sen jälkeiseen elämään ja tapahtumiin jotenkin.

Luulen ettei tämä tekijä edes välttämättä ole tajunnut miten vakavasta asiasta on kyse mutta jos voisin olla 100% varma kuka tekijä on lähtisin tältä istumalta töistä ja kävisin selvittämässä asian juurta jaksain.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom