Minne muuttaisit SUOMESSA?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jasoni
  • Aloitettu Aloitettu
Mike sanoi:
Mä en ole koskaan kuullut tuosta maineesta enkä voi sitä allekirjoittaa täällä asuttuani. En minä mene juttelemaan tuntemattomien kanssa, joten miten voisin tietää onko joku vittumainen vai ei.

Heh, joillakin hesalaisilla jo murre kuulostaa herkästi sairaan leuhkalta ulkopaikkakuntalaisen korviin, ja siitä herkästi vetää sen käsityksen että jengi on täysiä mulkkuja.

Tosin ne kaikkein leuhkimmat hesalaiset usein on niitä muualta tulleita joille se on mieletön juttu kun saa asua Hesassa, paljasjalkainen ei ehkä jaksa niin keuhkota asiasta.

Eiks se Turku kuitenkin ole se mesta mitä noin niinkuin kansalaisvelvollisuutena kuuluu melkein vihata, ja turkulaisista lasketaan herjaa enempi kuin ruotsalaisista ja homoista yhteensä?

Itse opiskelin siellä ja tykkäsin, ja turkulaiset naiset, ooooohhhhhhh.....
:kuola: :kuola: :kuola: :kuola: :kuola: X10000

Liikennekulttuuri täällä on minusta parempi kuin Turussa ja Tampereella, joissa liikennekulttuurin perustana on lähinna road rage.

PK-seudulla 5 vuotta asuttuani olen edelleen hämilläni siitä spurgujen määrästä, jumalauta niitä on paljon.

Sellanen fiilis tulee kyllä aina kun käy jossain muualla täältä, että herranen aika, onpas ne ihmiset ystävällisiä, ei Hesassa ois kyllä tolleen tervehditty tms.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Allah sanoi:
Pelaako Sotkamossa kaikki pesäpalloa?
Niin muistelin...:nolo:

Suurin osa on ainakin jossain vaiheessa elämäänsä pelannut.
Minä olen tietääkseni ainoa Sotkamolainen, joka ei ole koskaan käynyt katsomassa Jymyn peliä, eikä ole pelannut pesäpalloa joukkueessa.
Olen siitä aidosti ylpeä. Pesäpallo on perseestä.
Mutta joo, varsinkin perheelliselle Sotkamo on hyvä paikka.Itsestä vain tuntuu, että sen on jo nähnyt.Ainoat pari asiaa, jotka sinne enää houkuttelevat, ovat ystävät Musta Leski/sen perhe ja First Blood:kippis1:

Sotkamo olisi hyvä paikka, ainut tuo työn puute. Kun ei osaa mitään oikeaa tehdä :)
Ehkä sitten eläkkeellä sinne takaisin.

Punavuoressa, Katajanokalla ja Kalliossa ensimmäiset 25 vuotta asunut ja
muutaman vuoden itä-helsingissä ja nyt Tuusulassa niin tässä elämän tilanteessa en keskustaan muuttais edes kilon paloina. Jos jonnekkin muuttais
niin sitten Kuopioon, lyhenis mökkimatka 350km ja onhan Kuopio aivan järjettöman kaunis kesä kaupunki.

Punavuoressa, Katajanokalla ja Kalliossa ensimmäiset 25 vuotta asunut ja
muutaman vuoden itä-helsingissä ja nyt Tuusulassa niin tässä elämän tilanteessa en keskustaan muuttais edes kilon paloina. Jos jonnekkin muuttais
niin sitten Kuopioon, lyhenis mökkimatka 350km ja onhan Kuopio aivan järjettöman kaunis kesä kaupunki.

shape sanoi:
Helsingissä ei autolla kannata olla ruuhka-aikaan liikenteessä. Kun espoolaiset ovat poissa tukkimasta teitä, pääsee myös autolla liikkumaan helposti paikasta toiseen. Julkiset kulkevat riittävän tiheästi ja keskustassa asuva pääsee käytännössä melkein mihin tahansa nopeasti ja vaivattomasti.

Juu, en siellä autolla nykyisin käykään. Mutta kyllä sitä liikennettä riittää, vaikkei olisi ruuhka-aikakaan. Myös muualla pk-seudulla on sama ongelma, harvoin saa rauhassa kehällä ajella.

Jos joku maksaisi/vuokraisi pilkkahintaan kämpän kantakaupungista, muuttaisin Helsinkiin.

Jos itse pitäisi kustantaa nykyisillä markkinahinnoilla, Tampere olisi ykkösvaihtoehto.

Helsinki, ja oikeestaan mikä kohta vaan mihin spÅra kulkee vaikken sitä käytäkkään. Kallio, Alppila, Kruununhaka, Katajanokka, Töölö jne. jne.

Rollo :haart:, siellä on ihmiset mulle mukavia, samoin Lappeenranta :haart:. Ja Oulu :haart:. Tän ketjun suosikkeihin (?) Tampesteriin ja Tkuun en oo saanu riittävästi kosketusta, että voisin muuttaa sinne, mut ihan perusjees sillon kun siellä on käyny. Se on siinä, ei tuu muita mieleen.

Jos joskus alkas muksuja tekemään, niin saattaisi muuttua mieli.

Kymenlaaksoon en muuttas ikinä. Anteeks.

Ja hitto muuttasin muuten mielummin esim. Ouluun ku Vantaalle. :lol2:

mermeliini sanoi:
Muuttaisin pois Itä-Helsingistä Tapiolaan/Tapiolan lähettyville. Jos jonnekin kauemmas pitäisi muuttaa niin Joensuuhun...

Jeejee! Tulihan se Joensuukin sieltä. Joensuu on ihan kiva pikkukaupunki, kaunis kesällä. (En itse siellä asu, mutta käytyä tulee viikoittain.)

KatiP sanoi:
Meille junan tuomille Helsingissä pyörähtäjille muutto Nurmijärvelle oli kyllä lottovoitto. Kiva pieni siirtymä kauemmas merestä olisi Hämeenlinna (miks ei kukaan sinne halua?). Paluumuutto kotinurkille asti olisi aikamoinen taloudellinen riski, pätkätöitähän sieltä paettiin...

Nyt vasta muistin, että tämä jäi kommentoimatta jossain vaiheessa... Juu, kaipa Nurmijärvellä/Klaukkalassa on ihan kiva asua. Se paikka vaan kasvaa koko ajan. Et kyllä uskoisi silmiäsi, jos aikakytkintä käännettäisiin yhtäkkiä 80-luvulle. :lol2: Onneksi en asunut Klaukkalan keskustassa, oli se sen verran ankea paikka.

Vieläköhän Klaukkalan keskustan liepeillä ne lampaat laiduntavat? :rolleyes:

Rarum sanoi:
Nurmijärvellä/Klaukkalassa on ihan kiva asua. ... Et kyllä uskoisi silmiäsi, jos aikakytkintä käännettäisiin yhtäkkiä 80-luvulle.

Been there, done that, got the scars in my soul to prove it. :lol2:

Onneks en oo joutunu asumaan siellä.

B.O.S.S. sanoi:
Been there, done that, got the scars in my soul to prove it. :lol2:

Onneks en oo joutunu asumaan siellä.

Juu, arvet on ja pysyy.

Mutta onpahan hyviäkin muistoja. Nimim. Kinon dise ja karmeet "kännit"... :rolleyes:

Haltin lähelle käsivarteen.

Vastaan (taas) ikivanhaan aiheeseen:).

Itse olen asunut koko ikäni, kohta 20v Porin kupeessa. Periaatteessa voisin asua missä tahansa päin Suomea, koska maassamme on minua miellyttävä luonto (ja ihan ok-tasoiset kaupungitkin). Mutta kai Tampereelle, koska (ekalla sivulla mainittiinkin) kaikkialle suht lyhyt matka ja yksi kaveri muutti sinne ja pikkuserkku aikoo poliisikouluun, niin olisi ainakin tuttuja. Muokkaan: Helsinki saa jaetun ykkössijan. En ymmärrä miksi hesalaisia, anteeksi stadilaisia sanotaan vmäisiksi. Kai se jotain kertoo, että kaveri laittoi nettideiteissä Porilaisille neidoille viestiä, asiallisesti kirjoitti, kuva ja kaikki (ihan normi mies, ei rumakaan), niin ei porilaiset edes viittiny oikein vastailla, mutta (ymmärtääkseni) heti ensimmäinen pääkaupunkiseutulainen vastasi ja sai hyvän miehen. Eli Helsingissä mukavemmat ihmiset on kuin Porissa, siis mitä minä olen kuullut/kokenut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom