Minne muuttaisit SUOMESSA?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jasoni
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä siinä muuten on, että koskaan Helsingissä asuneet sanovat aina "Helsinkiin en muuttaisi ikinä!". Miksei joku voi sanoa välillä vaikka että "Muuttaisin mielelläni Turkuun, mutta Ivaloon on muuttaisi ikinä vaikka maksettaisiin?". Helsinki taitaa olla ainoa mesta mikä herättää tuommoisia kommentteja. Kun Mansessa 30 vuotta asuin ja Helsinkiin muutin, niin en ole huomannut mitään muuta eroa kuin että kaupunki on isompi ja aavistuksen kauniimpi. Samoja ihmisiä täällä tallustaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en ole koskaan kuullut tuosta maineesta enkä voi sitä allekirjoittaa täällä asuttuani. En minä mene juttelemaan tuntemattomien kanssa, joten miten voisin tietää onko joku vittumainen vai ei. Tampereellakaan en vittumaisia ihmisiä tavannut kuin vain ovella, mutta se on ovella normaalia. Sielläkään en 30 vuoden aikana mennyt tuntemattomien luonnetta analysoimaan.

Olis siisti kuulla perusteluita noille "ei ikinä" kommenteille. Onko perustelu vain se, että kaverin kaveri sanoi että stadilaiset on kusipäitä. Mä osaan perustella miksen muuttaisi jonnekin, mutta en mä sitä kusipäsyydellä tai ihmisten leimaamisella perustelisi.

Itse olen varmaan aina tamperelainen kun se kotikaupunki oli niin pitkään, mutta en vieroksu mitenkään Helsinkiä, hieno paikka asua.

hmm...joku Oulu tai Tampere vois olla ihan jees.joku Lahtikin vois mennä.Savonlinna on myös ok. Turkuakin voisin harkita,mutta Helsinkiin ei koskaan.eikä Jyväskylään.

Helsingin väki on varmastikkin Suomen kaupungeista kaikkein sekoittunein. Suurimpana opiskelukaupunkina ja parhaimpana työllistäjänä Helsinkiin on virrannut väkeä runsaasti muualta Suomesta. Veikkaisin että suurin osa Helsinkiläisistä 20-30 vuotiaista on kotoisin muualta kuin Helsingistä. Tämän takia ei mielestäni voi sanoa Helsinkiläisiä tietyntyyppisiksi. Pieneen kaupunkiin tai kylään verrattuna ihmiset ovat tietenkin etäisempiä toisiinsa nähden kun Helsingissä ei ihmiset tunne toisiaan niin hyvin. Minusta on vain iso plussa että naapurit ei tiedä asioistani.

Useissa eri kaupungeissa asuneena voin sanoa että Helsingissä on vähiten sisäpiirejä ja tänne on helpoin myös muuttaa.

hunter killer sanoi:
Et voi haluta Tornioon.

Jos Helsingissä en saisi asua, niin muuttaisin varmaankin Turkuun, Tampereelle tai Tornioon. Mikäli Tornion liike-elämä lähtee kasvuun ja työpaikkojen määrä kasvaa sen myötä, voisin minäkin harkita Torniota asuinkaupunkina.

Helsingin yksiön hinnalla saa Torniosta hyväkuntoisen uudehkon omakotitalon isolla tontilla. Voipi jäädä rahaa vielä autoon ja veneeseenkin.

Jyväbroileri sanoi:
Jos Helsingissä en saisi asua, niin muuttaisin varmaankin Turkuun, Tampereelle tai Tornioon. Mikäli Tornion liike-elämä lähtee kasvuun ja työpaikkojen määrä kasvaa sen myötä, voisin minäkin harkita Torniota asuinkaupunkina.

Helsingin yksiön hinnalla saa Torniosta hyväkuntoisen uudehkon omakotitalon isolla tontilla. Voipi jäädä rahaa vielä autoon ja veneeseenkin.

Silti.Oletko ikinä käynyt siellä?opiskelujen takia olen siellä aikaa viettänyt...no good.
1.Talvella on sika kylmä (koko ajan tuulee ja vitusti pakkasta).

2.Huonot kulkuyhteydet kaikkialle muualle, paitsi helvettiin(koska Tornio on minusta ainakin sen esikartano)

3.Mitä tekemistä siellä on?Ei mitään treenaamisen lisäksi.

4.Kaksi sellaista kahvilaa, joissa voi kuvitella käyvänsä, nekin auki huonoihin aikoihin(lue:ei kahvila kulttuuria)

5,Plussana toki kaupungin urheilullisuus (TP-47, Illikainen, Jääpallo yms) Tosin noistakin vain Illikaisen temput kiinnostaa.

6.Suomen suurin terassi?Ravintola umpitunnelissa(plussaa jonkun mielestä).

7.Tosi huono yöelämä, samat naamat joka paikassa.

8.Hyvät salit on toki plussaa (Body-center ja David-club)

9.Suurin miinus:Nuoria ei ole missään, koska kaupungissa ei ole yliopistoa.

10.Toki plussaksi voi laskea haaparannankin???Joka on kärpäsen kokoinen paikka.....

>Oletko ikinä käynyt siellä?

Olen syntynyt ja asunut Torniossa. Vieläkin asun siellä n. kuukauden vuodesta.

>Mitä tekemistä siellä on?

Kalapaikat ovat aivan loistavat.

>Kaksi sellaista kahvilaa, joissa voi kuvitella käyvänsä, nekin auki huonoihin >aikoihin(lue:ei kahvila kulttuuria)
>Tosi huono yöelämä, samat naamat joka paikassa.

Tämä puoli on vähän heikko, mutta toisaalta kun ikää tulee ja perhe kasvaa, niin se ei ole enään ongelma.

Tornio ei ehkä ole vilkasta baarielämää kaipaavalle nuorella paras paikka, mutta perheelliselle se voi olla hyväkin vaihtoehto. Kuka viihtyy missäkin. Onhan Tornio kieltämättä vähän syrjäinen kaupunki. Pakkanen ja talven pimeys haittaavat minuakin. Mutta kesät ovat sitten taas aivan omaa luokkaansa.

Tääl pakila-paloheinä akselilla on iha mukava asustaa.vähä Etelämpään kiinnostai muuttaa kute punavuoreen, ruoholahteen, töölöö yms. kelpais mainiosta. Toisaalta jossain landella järven rannalla isolla tontilla ois kyl kans hienoo asua.

Helsinkiläisillä on vaan se maine jonain vitun yli-ihmisinä ja jeesuksina, ja mitä pohjosemmaksi mennään, sitä enemmän se korostuu. Mutta eiköhän se varmaan ole myös toisin päin.

Että ei varmaan keskimääräinen tsadilainen sniffaa kokkelia huippubileissä no limit -luottokortilla ja vittuile maalaisille. Eikä myöskään keskimääräinen maalainen syö ruohoa ja nussi Helunaa aamulypsyn päätteeksi.

Mike sanoi:
Mikä siinä muuten on, että koskaan Helsingissä asuneet sanovat aina "Helsinkiin en muuttaisi ikinä!". Miksei joku voi sanoa välillä vaikka että "Muuttaisin mielelläni Turkuun, mutta Ivaloon on muuttaisi ikinä vaikka maksettaisiin?". Helsinki taitaa olla ainoa mesta mikä herättää tuommoisia kommentteja. Kun Mansessa 30 vuotta asuin ja Helsinkiin muutin, niin en ole huomannut mitään muuta eroa kuin että kaupunki on isompi ja aavistuksen kauniimpi. Samoja ihmisiä täällä tallustaa.

Voihan tuossa olla perääkin. En kyllä muuttaisi Turkuunkaan, vaikka olen käynyt siellä vain kerran, Helsingissä olen sentään asunut ne huimat neljä kuukautta. :D Helsinki tuli kuitenkin ihan tarpeeksi tutuksi, sillä asuin tosiaan 21 vuotta noin puolen tunnin ajomatkan päässä sieltä, joten tuli siellä sitten ravattuakin.

Mulla tällaiset negaatiot johtuvat siitä, että en pidä kaupunkiasumisesta. Lisäksi pk-seudulla liikenne on aivan älytöntä (kyllä, olen ajanut Helsingin keskustassa, myös autokouluni), ei sitä jaksa. Mulla menee hermot niin herkästi, että on parempi ajella täällä peräkylillä, missä idiootteja on liikenteessä suhteessa vähemmän, koska autojakin on vähemmän. (Minähän se tietenkin paras kuski olen. :jahas: )

Lisäksi paikat, joissa on paljon ihmisiä, eivät ole minua varten. En viihdy. Lontoo oli aivan kamala paikka juuri sen vuoksi - mihinkään suurkaupunkiin sitä nyt viimeiseksi muuttaisin.

Siis täsmennykseksi haluaisin sanoa, että Helsinki on varmasti todella kiva paikka asua, jos haluaa asua Helsingissä. ;) Plussaakin löytyy vaikka miten paljon, joten eiköhän se yleensä ole kiinni ihmisestä itsestään, missä hän viihtyy...

Lahdessa on tällä hetkellä ihan kohtuullista asua. Jos maisemaa vaihdan niin vaihtoehdot ovat oikeastaan Turku ja Imatra, molemmissa on tullut aikaa vietettyä, ja kesäisin ollut aina mukavaa. Imatralla on tullut vuodenvaihteet perinteisesti juhlittua vuodesta 2000.

Rarum sanoi:
Lisäksi pk-seudulla liikenne on aivan älytöntä (kyllä, olen ajanut Helsingin keskustassa, myös autokouluni), ei sitä jaksa. Mulla menee hermot niin herkästi, että on parempi ajella täällä peräkylillä, missä idiootteja on liikenteessä suhteessa vähemmän, koska autojakin on vähemmän.
Helsingissä ei autolla kannata olla ruuhka-aikaan liikenteessä. Kun espoolaiset ovat poissa tukkimasta teitä, pääsee myös autolla liikkumaan helposti paikasta toiseen. Julkiset kulkevat riittävän tiheästi ja keskustassa asuva pääsee käytännössä melkein mihin tahansa nopeasti ja vaivattomasti.

First Blood sanoi:
Sotkamo on hyvä paikka kuntoilijan elää:kippis1: :kippis1:

Suomen paras paikka ja luovin kunta:whip: Ei voi kyllä valittaa ei.Töitäkin täältä löytyy taval duunarille,ku vähän kehtaa etsiskellä.Yöelämäkin ihan ok.Varsinkin katinkullassa tapahtumien aikaan,ja niitäkin on nykyään harva se kuukausi.
Vuokatti kyllä on mennyt markkinoinnissa ohi ajat sitten,mutta hälläkö väliä.Sama paikka anyway.

Pelaako Sotkamossa kaikki pesäpalloa?
Niin muistelin...:nolo:

En enään Turkua muuksi vaihda.

Nätti kaupunki mistä löytyy kaikki. Asunto keskustassa ja hintataso on kohtuullinen. Ja pohjoisemmassa ikäni asuneena tykkään kun ei ole oikeastaan ollenkaan lunta.

Väittäisin että Turku on hienoin kesäkaupunki Suomessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom