Minne muuttaisit SUOMESSA?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jasoni
  • Aloitettu Aloitettu
jarhu sanoi:
Oulusta en lähde kun tänne takas pääsin.

Tarkoitat varmaan jouduin...:D

Bloody hell, itse olen Oulusta kotoisin, asuin siellä elämäni ensimmäiset 21 vuotta, jopa intinkin kävin siellä.
Ja koko tänä aikana, eikä sen jälkeen, mulle ole valjennut mitä ihanaa siinä mestassa on.

Kavereistani, jotka esim opintojen perässä muuttivat muualle, kaikki joko muuttivat takaisin Ouluun tai ainakin kaihomielellä haikailevat takaisin. Ei ymmärrä.
Tai no, asuminen siellä tietty on halvempaa kuin pääkaupunkiseudulla.

Turku ja Tampere olisivat ykkösvaihtoehdot, mutta niin kauan kuin työtilanne on mikä on ja tyttökaveri ei osaa edes ajatella asuvansa muualla kuin Häsassa, niin täällä happanen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos voittaisin lotossa niin ostaisin kolmion helsingin ruoholahdesta ja alkaisin treenaamaan mayorsilla, mutta kun olen köyhä opiskelija niin asun korsossa faijan ja vittumaisen äitipuolen kanssa :jahas:

Mutta hei enään intti ja sit vaihdan maisemaa :)

Muuttaisin Espoon sisällä takaisin Leppävaaraan tai sit Helsingin puoleen; Etelä-haaga, Pikku huopalahti, Töölö tms.

Nykyinen sijainti (Hki) ja kaupunginosa miellyttävät niin paljon, että mua ei viedä täältä kuin väkisin.

Jos ois pakko muuttaa, muuttaisin Tampereelle, koska a) Tampere on rock b) siellä on Suomen parhaimman näköiset miehet ja c) mulla on kavereita siellä.

Helsingissä syntyneenä ja täällä taas asuessa olen tullut siihen tulokseen että tämä on perseestä; ruuhkat, talvi, kalliit asunnot, happamat ihmiset jne.
Tämän takia päätin jo vuosi-pari sitten että muutan joku päivä Jyväskylään.

Helsinki vois olla yksi vaihtoehto jos täältä Tampereelta pitäis johonkin lähteä. Tai sitten vaikka joku Jyväskylä tai Kouvola.

Jonnekin kauas Lappiin. Oma koti, kauniit maisemat eikä naapureita lähi maillakaan. Asun siis Helsingissä...

Vantaalta takaisin Töölöön :haart: ( elämäni surkeimpia päätöksiä oli muuttaa sieltä pois ), jos pidemmälle pitäisi, niin sitten Lahteen, sen pohjoisempaan ei kiitos.

suortti sanoi:
Jos muuttaisin, niin muuttaisin Helsingin Vuosaaren Aurinkolahteen. Idästä en kyllä muuta koskaan pois.
Tällä hetkellä tuntuu, että asun just oikeessa mestassa.

Saanko tiedustella, missäpäin itää majailet?

T: "Itäläinen"

Kyllä tuo veri vetää pohjoiseen, ihan Rovaniemelle ja sitä pohjoisempaan en kyllä enää haluaisi, mutta Kemi tai Oulu olisi ok.

Kauniaisiin olis kiva muuttaa takaisin sitten, kun on perheen perustaminen edessä. Myös kaivopuisto olis aika mesta paikka.

Jos joutuisin rakkaan Keravani jättämään (tai pikemminkin jos mulle suotaisiin siihen mahdollisuus :D) niin Porvoo olisi kova juttu. Uskomattoman hieno kesäkaupunki ja muutenkin paljon tunnelmaa siinä paikassa, ainoa miinus olisi ruotsalaiset mutta niihinkin tottuisi. Toinen vaihtoehto olisi Turku joka myös on kaunis kesäkaupunki ja niin pois päin.

Helsingistä en muuttaisi koskaan pois, mutta kaupunginosaa voisin vaihtaa. Seuraavaksi syksyllä Ullanlinnaan. Punavuori, Kamppi ja ehkä Etu-Töölökin kelpaavat.

Ei mulla mitään ihmeellisiä kriteereitä ole, kunhan kaksia asiaa löytyy: Töitä, on niin köyhä, että pitää töitäkin tehdä ja toiseksi jäähalli pitää olla. Tämä toinen vaihtoehto karsii noin 3/4 Suomen kunnista pois, mutta on tuossa vieläkin valittavaa.

En ainakaan lähtisi pois Pohjois-Karjalasta, jonne muutin asuttuani 21 vuotta Nurmijärvellä (Klaukkala). Ei kiitos enää etelään. Jos olisi pakko poistua Karjalasta, voisin harkita Kainuuta tai Jyväskylän/Kuopion seutua, ja nyt en tarkoita mitään kaupunkiasumista.

Ps. Helsingissäkin on tullut kyllä asuttua - yhteensä 4 kuukautta ja se riitti.

Rarum sanoi:
En ainakaan lähtisi pois Pohjois-Karjalasta, jonne muutin asuttuani 21 vuotta Nurmijärvellä (Klaukkala).

Meille junan tuomille Helsingissä pyörähtäjille muutto Nurmijärvelle oli kyllä lottovoitto. Kiva pieni siirtymä kauemmas merestä olisi Hämeenlinna (miks ei kukaan sinne halua?). Paluumuutto kotinurkille asti olisi aikamoinen taloudellinen riski, pätkätöitähän sieltä paettiin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom