Minkälaisia krapuloita ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Olakinte
  • Aloitettu Aloitettu
No joo, tuntuuhan täällä ainakin naiskovis päässeen krapuloiden kiehtovaan maailmaan kunnolla sisään.

Kunnon krapulahan on nimenomaan sellainen että aluksi joka paikka vatkaa ja sisuskalut tuntuu viimein loppuun asti juoduilta. Olo muutenkin epätodellinen, päässä humisee. Välillä kun sängystä jaksaa raahautua hakemaan asetta tai köyttä, kävely on sellaista vanhan ukon etukeno/kyykkytaaperrusta sisuskalujen tilasta johtuen. maailma on PAHA, paha paikka. Tämä siis ensimmäisten päivien aikana.

N. kolmantena päivänä jaksaa jo käydä suihkussa, ja todeta sen hetkellinen helpottava vaikutus. Hikoilut ja univaikeudet sekä yleinen ahdistus jatkuvat kuitenkin vielä joitain päiviä. Viimeisinä aamuina kun jälleen kerran herää siihen samaan p**kaan, alkaa jo hermot olemaan aika kireällä ihan sen vuoksi että eikö se nyt PERKELE voisi jo loppua. Tässä vaiheessa on myös mukava kuulla ympäristön "no eihän se nyt enää voi painaa"-kommentteja :curs:

No siitä se nousu sitten pikku hiljaa alkaa, linnut alkavat laulaa ja aurinkokin mustien pilvien takaa pilkistää jälleen. Lopullinen niitti krapulalle kuitenkin annetaan ensimmäisellä kunnon sali rytistyksellä, jonka jälkeen saunasta tultuaan olo on aika juhlallinen, uudestisyntynyt!

No joo, näitä nyt ei ihan viikonlopussa kehitetä, enkä ketään suosittele kokeilemaan :thumbs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nykyään kun juo aika harvoin, niin krapulat ovat sitten aika pahoja. Jokin viikko sitten olin erästä bändiä katsomassa, join siinä illan aikan seitsemän tuoppia olutta ja päätä särki kaksi päivää sen jälkeen. Säälittävää....:(

Itse en koskaan kärsi oikeastaan minkäänlaisista krapuloista:kippis1:

Pahimmat krapulat mitä mulla on tullut ovat sellaisia että pää on muutaman tunnin kipeä heräämisen jälkeen mutta koskaan en ole edes oksentanut ja krapula tila kestää mulla suunnilleen puoli päivää.

Huonona puolena on että tulee juotua usein ja paljon kun ei ole pelkoa krapulasta.

Tänään eilisen donkkailun johdosta tuli päälle ns. Paavi-Kankkunen.. Eli kaksi taluttaa ja yksi tulkkaa :hyper:
Ei taas vähään aikaan tarvii lähtee ku tosiaan vain muutamalle.

mulla ei ole koskaan krapulaa, ku en edes koskaan juo. :jahas: hoho nytkin ihan törkeen paha olo!! vettä, särkylääkettä ja sokeria... :kippis1:

Itsellä on muutama nyrkkisääntö ryyppäämiseen, nämä jos muistaa niin ei krapulaa juuri tule.

1. Kunnolla ruokaa ennen ryyppäämistä
2. Baarissa aina uuden kaljan kanssa tuopillinen vettä
3. EI röökiä
4. Yöllä pizza/kebab ja pari litraa vettä ennen nukkumaan menoa
5. Aamulla kylmä olut & burana ja puolen tunnin päästä tukeva aamupala

Kohdan 3. kanssa tuntuu olevan eniten ongelmia, kännissä tuntuu hyvältä idealta vetää sitä röökiä vaikka päänsärky mikä siitä seuraavana päivänä seuraa on helvetillinen.

Mulla ei oo ikinä krapulaa, vain hieman "veltto" olo, joka sekin poistuu neljän tunnin sisään heräämisestä.
Ja niin nuo kilkkisen vinkit pitää ihan paikkaansa, mä teen samalla lailla usein, tosin toi vesi baarissa ja aamukalja kotona jää usein ottamatta..

Krapulan estämiseen auttaa kyl ihan jees, kun ottaa jonku buranan tms särkylääkkeen vähän ennen kuin alottaa juomisen ja sitten taas juomisen jälkeen... Itselle ainakin.

kilkkinen sanoi:
2. Baarissa aina uuden kaljan kanssa tuopillinen vettä

Tosta tuli mieleen, etta kuinkahan usein ukko joutuu ravaan kusella baari-illan aikana? :)

Mulla taas tuntuu jotenkin, etta pitaa joko juopotella useasti tai sitten ei ollenkaan. Miehekkaalla tahdilla kun tuli juopoteltua enemman tai vahemman rajusti (2-4 kertaa viikossa) niin kankkusetkin olivat suhteellisen lievia. Nyt kun hiukan havemmin tulee kaadettua (1-2 kertaa viikossa :)) niin kankkuset ovat suorastaan infernaalisia! :wall:

Tosin treenit kulkee kanuunassa kovaa, hiki virtaa ja pumppu hakkaa! :D Aerobistakaan ei tarvitse kuin miettia niin syke on 160!

Mulla saman tyyliset ohjeet kuin kilkkisellä:

1. Paljon ruokaa
2. Lasi maitoa ja b-vitamiinia
3. Baarissa juodaan kaljaa normaalisti
4. Ei mielellään röökiä baarissa:)
5. Yöllä kebu
6. Kävely kotiin (3-5km)
7. Pari isoa lasillista vettä ennen nukkumaan menoa

noilla pärjää... eikä tule muuta kuin hiukan heikko olo vaikka joisi kaljaa kuinka :P

Monien kenttätutkimusten seurauksena olen saanut selville, että 6-packin verran janojuomaa aiheuttaa minulle huomattavasti pahemman krapulan kuin totaalilärvit. Johtuneeko se sitten siitä, että naamojen jälkeen aamulla on vielä suhtkoht tukevassa kännissä ja sitä seuraavien mässäily- & rietastelusessioiden johdosta varsinaista krapulaa ei ehdi tulemaankaan. Tiedä häntä, mutta vesi ennen nukkumaan menoa auttaa tosiaan kovasti aamuisia heräämisiä. Niin ja aamupano saa aina päivän sujumaan, krapulaa tahi ei.

Optimus sanoi:
Tänään eilisen donkkailun johdosta tuli päälle ns. Paavi-Kankkunen.. Eli kaksi taluttaa ja yksi tulkkaa :hyper:
Ei taas vähään aikaan tarvii lähtee ku tosiaan vain muutamalle.

:hyper: samanlainen oli mullakin. laattailua yöllä, aamulla ja aivan kauhea olo 36h.. varsinkin kovan treeniviikon jälkeen jos dokailee niin sen kyllä tuntee kropassaan. ikää kun tulee niin krapulat vaan pahenee. olen vähentänyt juomisen varmaan kymmenes osaan opiskeluajoista nimenomaan krapuloiden takia. :wall: :kuola:

Tuli tässä kaksi päivää oteltua muttei tullut päänsärkyä laisinkaan.Mun krapulat ilmenee lähinnä ahdistuneella mielentilalla.Tuntuu siltä,että kaikki asiat on hoitamatta ja olis muka kauhea kiire joka paikkaan vaikkei oikesti tarvitse mihinkään mennä.

Kyllähän kunnon krapulan tuntee, kun se tulee.
Kun tuli aiemmin tuota kuppia otettua, luulin pitkään, ettei mulle tule krapulaa.

Eräs vappu todisti kaikki oletukseni vääriksi. :D

edit:

Lähinnä krapulan/dagen efter-jumitusten takia olen vähentänyt kriittisesti alkoholin kulutustani. Olut kerran kuussa linjalla on ihan kiva olla, eipähän mene päiviä hukkaan. :)

Yleisesti menee mulla tyyliin (yhden illan KUNNON baari tinttaus): aamulla herää 8.00 ja on vielä juovuksissa, ei kykene nukkumaan.

su klo. 12.00 hienoista päänsärkyä, hermostunut olo, masentaa, väsyttää mutta ei pysty nukkumaan.

su klo. 16.00 hermostunut olo, masentaa, väsyttää mutta ei pysty nukkumaan.

su klo. 19.00 helvetillinen satsi sapuskaa naamariin ja olo helpottuu hieman, hermostunut olo, masentaa, väsyttää mutta ei pysty nukkumaan.

su klo. 22.00 hermostunut olo, masentaa, väsyttää mutta ei pysty nukkumaan.

su klo. 3.00 hermostunut olo, masentaa, väsyttää mutta ei pysty nukkumaan.

ma klo.7.00-20.00 väyttää, masentaa, hermostunut olo, yleisesti paska olla. Edelliset ei kuitenkaan sunnuntain mittakaavassa.

ma klo. 22.00 väsyttää ja uni tulee :). Tiistaina vielä hieman univelkaa, mutta muuten ok.

Onko moni 'vanhempi' huomannut, että se krapula tosiaan pahenee mitä enemmän on ikää? Mulle toi osuu ja uppoaa. 20v kollina sunnuntaina klo. 12.00 oli täysin kunnossa kahden illan dokaamisista. Nykyään jos ottaa kaksi päivää on kipeä vielä tiistainakin :(.

Varoituksen sana vaan näille, jotka eivät vielä tuota niin mukavaa tunnetta ole pääseet kokemaan..

Kun vuosituhat vaihtui niin tuli ryypättyä niin rankasti, että seuraavana päivänä meinasin joutua sairaalaan. Laatta lenti jatkuvasti ja oli vaikea hengittää ja olla edes elossa. Jos ikää olisi ollut se 50+, niin nyt olisi Six Feet Under. Sen jälkeen pelotti se krapula, enkä ryypännyt puoleen vuoteen yhtään. Kyllähän sen tietää viinan hajustakin, että nyt juodaan liuotinmyrkkyä. Ei maistu kyllä yhtään raaka viina nykyään, se hajukin on törkeän paha.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom