Minkä takia asut Suomessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja liquidi
  • Aloitettu Aloitettu
En mä täällä olisi ellei olisi miestä ja koiraa. Tosin ne voisi ihan hyvin varmaan muuttaa mukana. Ystäviin pysyy yhteys asui ne samassa maassa tai ei. Ei väliä minne, mulle käy kaikki, matkalaukkulapsi on tottunut muuttelemaan ja vaihtelu virkistää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kai se kaikilla on työ, perhe ja kaverit. Viroon voisin muuttaa heti jos haluaisin, työt olisi valmiina siellä ja verotuksen ansiosta nettoaisinkin tuosta sievoisen summan vuodessa. Mutta lapsille kun ei ole koulua, ei suomalaista eikä kansainvälistä niin enpä tuota ole kauhean vakavissani pohtinut.

Lähinnä lasten takia ja töiden. Töitäkin varmaan muualtakin löytyisi jos oikein tosissaan hakisi ja tod näk niitä jo seuraavissa yyteissä joutuu ulkomailta etsimään.

Missä muuallakaan minä asuisin?
1930- ja 1940-lukujen Saksassa? :D

Nyt täytyy ihan rehellisesti sanoa, että vaikka ei kokemusta olekkaan muualla kuin Suomessa asumisesta, niin mun mielestä tää on kaikesta paskasta ja epäkohdista huolimatta pirun hyvä paikka asua. En yksinkertaisesti usko, että omalta kantiltani tarkastellessa asiat olisivat missään muualla yhtään tämän paremmin. Mä viihdyn täällä ja näen, että täällä myös kuolen.

matkalaukkulapsi on tottunut muuttelemaan ja vaihtelu virkistää.
En ite oo matkalaukkulapsi, mutta toinen vanhemmista ollu hyvin paljon pois kotoa töiden takia (esim. 6-8kk että en oo nähny). Vanhemmat ei myöskään enää asu Suomessa ja sukulaiset ei jaksa pahemmin kiinnostaa, en oo suurinta osaa nähny 15 vuoteen, jotka Suomessa asuu.
Eli oon omasta mielestä kasvanu semmosessa ympäristössä ja omat vanhemmatki aina kehottanu siihen, että lähtee kattoo maailmaa, se jos joku avartaa. Sitten kun elämäntilanne on hyvässä vaiheessa, niin luultavasti Suomesta pois muutankin, se että onko aikomusta tulla sitten vielä takasin on vaikea sanoa.

Haluisin jossain vaiheessa muuttaa ulkomaille. Jos minulla olisi vapaus valita, niin muuttaisin ainakin pariksi vuodeksi Venäjälle, esim. Pietarissa tai Moskovassa olisi kiva asua joku vuosi. Lontoo, aussit ja jenkit kiinnostaa myös. Fantasioin melkein päivittäin siitä, että saisin jostain miljoonaomaisuuden ja sitten voisin vain matkustella ja chillailla oravanpyörässä juoksemisen sijaan.

Ilmainen koulutus ja akateeminen vapaus, äidinkielessä eksistointi, hengenheimous kanssaeläjien suhteen, neljä vuodenaikaa :).

Pisin ulkomailla vietetty aika ollut omalla kohdalla 6kk kerrallaan, mutta kuten sanottukin, Suomeen jääminen ei varsinaisesti ole päätöksentekoa vaan pikemminkin sen puutetta :D. Helpompaa...mutta toisaalta en pidä ulkomaille muuttamista minään itseisarvona, oisi melko tolkutonta lähteä vain todistellakseen jotain ilman omaa aitoa halua.

Koska olen suomalainen. Vaikka kaikki onkin nykyisin paskaa, on tämä silti minun kotimaa. Tämä on minun perintö esi-isiltä ja jatkuu minulta lapsille. Haluan opettaa omille lapsille kaikkea, mikä on suomalaista. Se on kaikkea yksinkertaista ja perinteikästä. Nykymaailmassa kaikki hyvä ja entinen unohdetaan ja sulatetaan uuteen ja vieraaseen. Kaikki mitä haluan ja tarvitsen on täällä. Yksinkertaiselle miehelle riittää yksinkertaiset asiat. Kesäaamuna aalto liplattaa turvallisesti rantakiviin ja kuikka huutaa järvellä. Talvella on kylmä ja lumi narisee suksen alla. Mitä muuta sitä voisi toivoa?

Suomeen jääminen ei varsinaisesti ole päätöksentekoa vaan pikemminkin sen puutetta :D. Helpompaa...mutta toisaalta en pidä ulkomaille muuttamista minään itseisarvona, oisi melko tolkutonta lähteä vain todistellakseen jotain ilman omaa aitoa halua.
Mulla kutakuinkin näin.
Ja nyt on kuitenkin elämäkin (sellainen, jonka priorisoin todella korkealle) täällä, ja tiedän että jos tahtoisin lähteä, parisuhde jäisi. Ja se on aivan liian kova hinta.

1) Oon syntyny tänne. Musta täällä on ihan jees asua, en nää syytä muuttaa pois.
2) Jos jostain löytyis identtinen maa, missä puhuttais suomea ja olis aina kesä tai korkeintaan kesä/syksy, niin voisin harkita

Kielitaito rajoittaa.

Itse olen tehnyt päätöksen mennä kansanopiston kielikurssille, en vaa osaa valita italian ja ranskan välillä.Italiassa sekä ranksassa on hyvä ilmasto, ruoka, naiset ja paljon hienoja paikkoja ja historiaa.Jos poismuutto olis oikeesti niin helppoa ni eihän suomessa asuis ku saamelaisia:D

Mua vituttaa suomalaisten asenne. Se on kylmä ja äreä, harvassa oikeasti vieraat ihmiset jotka ovat hyvällä tuulella. Etuilevat, eivät pidä ovea auki... Välillä tekee hyvää painua helvettiin täältä ja nähdä jotain muuta.

Mua vituttaa suomalaisten asenne. Se on kylmä ja äreä, harvassa oikeasti vieraat ihmiset jotka ovat hyvällä tuulella. Etuilevat, eivät pidä ovea auki... Välillä tekee hyvää painua helvettiin täältä ja nähdä jotain muuta.

Jenkkeihin vain, siellä kaikki ovat sun parhaita "kavereita". Suomessa on just parasta kun kaikki pitää turpansa kiinni, vituttais hillittömästi jos joka paikassa joku olis koittamassa repiä susta hyötyä irti. Semmoinen tunkeminen on ärsyttävää.

Jenkkeihin vain, siellä kaikki ovat sun parhaita "kavereita". Suomessa on just parasta kun kaikki pitää turpansa kiinni, vituttais hillittömästi jos joka paikassa joku olis koittamassa repiä susta hyötyä irti. Semmoinen tunkeminen on ärsyttävää.

Samaa mieltä. Jenkit vasta röyhkeitä kusipäitä onkin.. Englanti on loppujen lopuksi siisti paikka. Lontoossa jos kävelet niin ihmiset väistelee puolin ja toisin, suomessa kaikki kävelee päin perkele.

EDIT: jos johkin muuttaisin niin kanada, saksa tai alankomaat.

Ei sellainen muovinen päälleliimattu "kohteliaisuus" nappaa mutta edes jotain muuta kuin ainainen valittaminen. Se tarttuu, vituttaa jos itsekin rupeaa kireäksi ja äreäksi. Hetkeksi johonkin aurinkoisempaan mestaan niin johan hengittää helpommin! Hetkeksi tai pariksi vuodeksi.
Ei englantiin, liian paska rakentamisen laatu, ei käy. :D

Ei sellainen muovinen päälleliimattu "kohteliaisuus" nappaa mutta edes jotain muuta kuin ainainen valittaminen. Se tarttuu, vituttaa jos itsekin rupeaa kireäksi ja äreäksi. Hetkeksi johonkin aurinkoisempaan mestaan niin johan hengittää helpommin! Hetkeksi tai pariksi vuodeksi.
Ei englantiin, liian paska rakentamisen laatu, ei käy. :D

Sä oot vissiin nirso ? ;) Kaikis paikois on hyvät ja huonot puolensa. Ja oma elämäntilanne kait vaikuttaa. Suomessa on hyvä olla juoppona ja yhteiskunnan elätettävänä.

Päinvastoin, suomessahan nimenomaan pidetään ovea auki ja harvemmin etuillaankaan jonoissa, varsinkin jos verrataan moneen muuhun maahan. Suomalaisiin luonteeseen vain kuuluu se, että pidetään huoli vain omista asioista, eikä haluta herättää pahennusta: sen takia käyttäydytään hillitysti ja keskitytään siihen omaan loskassa tarpomiseen. Eilen satuin ekana paikalle, kun hkl:n pikkubussi oli jäänyt toisen puolen renkaistaan kiinni lumipenkkaan ja 3 minuutin päästä paikalla oli 5 ihmistä työntämässä, osa oli hakemassa lapioita kotoaan ja yksi kaivoi hiekkasäkin auton takakontista ja hetkeä myöhemmin pääsi bussikin jatkamaan matkaansa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom