Apua saliohjelman suunnitteluun synnytyksen jälkeen
Moi,
Pitkä viesti tulossa, I know. Toivottavasti joku jaksaa lukea...ja vielä vastatakin :D
Neiti syntyi 21.4 ja nyt pitäisi saada hyvä saliohjelma aikaiseksi.
Mittoja: 31v / 167 cm / 73 kg. Kiloja on vielä pari enemmän kuin ennen raskautta. Ylipainoa on siis jonkin verran muutenkin, mutta mittoihin nähden olen mielestäni aika jäntevä ja lihaksikas, en mikään "löllyrä"
Taustaa: Useamman vuoden olen kuntoillut keskiarvolta 3xviikossa. Olen harrastanut todella monipuolisesti - salia, jumppia, juoksua, uintia, rullaluistelua jne.
Positiivista lienee se, että kroppa saa monenlaista rasitusta, kyllästyn kai helposti jos teen vain yhtä juttua. Negatiivista se, että en jaksa/osaa mitään tavoitteita asettaa. Määrätietoisuus ei oo meikäläisen vahvimpia puolia. Senpä takia painokin on jumahtanut useammaksi vuodeksi 71-72 kg tienoille, ja maaginen 70 raja tuntuu olevan uskomattoman kaukana, vaikka niin lähellä.
Tavoitteita:
Lisää lihasta ja kiinteyttä! Paino putosi naurettavan nopeasti, mutta läskihän painaa vähemmän kuin lihas..Vihdoin ja viimein
70kg rajan alle, 68 vois olla vaikka eka etappi. Kuulostaa ehkä lievältä, mutta musta tuntuu että se on tooosiii kaukana. Saliohjelman haluan
tarpeeksi rasittavaksi, että se tuntuu. Useimmiten, vaikka mielestäni teen hyvän salin (ja mulla on ollut monta ohjaajien tekemää ohjelmaa) en ole mitenkään erityisen rasittunut tai hikinen treenin jälkeen. Se kummastuttaa..enkö osaa/uskalla laittaa tarpeeksi painoja
Saliohjelmaa: Tässä liikkeitä mitä ajattelin / mitä yleensä teen. Ajatuksena olisi tehdä 1-2 salitreeniä
- Epäilyttää tehdä 2-jakoinen ohjelma, jos en aina ehdi kahdesti. Mitä olette mieltä, jos tekee 1-jakoisen, mutta tekee sen kahdesti varioiden liikkeitä?
- Yksi vaihtoehto on myös tehdä kahvakuulatreeniä kotona jos ei salille pääse. Tai tätä teen varmaan kerran viikossa joka tapauksessa
- Miten jakaa liikkeet?
- Lankut lienee turvallisia vatsaliikkeitä aloittaa synnytyksen jälkeen?
- Avustettu leuanveto kapea vastaote 12
leveä myötäote 12
dippi 12
(eli oon tehnyt noi kolme liikettä putkeen, 2-3 kierrosta)
- Kulmasoutu 10kg käsipaino
- Alatalja 35kg
- Ylätalja 35 kg
- Rinta, prässi tai penkki (tangossa 10kg -> 30kg)
- Hauis 3x15 8-10kg. Käsi tuettu polveen.
- SJMV yhdellä jalalla 16kg kahvakuula. Tykkään
( ehkä tän voi jättää kotitreeniin)
- Kyykky, smith. En muista painoja 40kg?? en oo tehny pitkään aikaan
- Askelkyykky: joko kävelynä 8/12kg kuulan kanssa, tai toinen jalka penkillä..
- Varpaillenousu yhdellä jalalla kahvakuulan kanssa
- Kylkitaivutus 20kg x20
- Hoover, normi ja kyljet
- Pystypunnerrus 3x12 4-5 kg
- Vipunosto eteen 3x12 4kg
nää kaks on rankkoja/heikkoja..hartiat jumissa.
Kahvakuulatreeni kotona /8kg kuula
1.kierros
Peruskyykky 30
Combo 15 (= kyykky+hauis+ pystypunnerrus+ ojentaja pääntaakse. ja samaa reittiä takas)
Rinnalleveto 10
Askelkyykkykävely 30
Varpaillenousu+ pystypunnerrus 20
Kylkitaivutus 20
Lankku, normaali
2. kierros
Combo 15
Heilautukset yhdellä kädellä 40
Askelkyykky tuolilla 20
Yhden jalan maastaveto 20
Kierto puolelta toiselle 20 (vatsaliike puoli-istuvasa asennossa)
Hauis 12
Kylkilankut
+ ehkä vielä lyhyempi 3. kierros
En ole testannut tätä vielä..eilen puolinukuksissa sängyssä kirjoittelin
Aerobista: Viikossa kärrylenkkien lisäksi juoksua, luistelua ja jumppia vähintään 2 viikossa.
KIITOKSIA KAIKISTA KOMMENTEISTA ;);)