oikeaoppisista fitness-poseerausasennoista
En viitsi uutta threadia aloittaa kun menee tän poseerauskoulu-threadin jatkoksi oikein kätevästi kun kuitenkin samaa asiaa käsitellään, eli mua askarruttaa fitnessposeerauksien suoritustapa nykyään.
Kun ainakin Suomessa on nähty vielä kisoissa tätä "perinteistä" toinen käsi takana ja toinen edessä, vähän oudossa asennossa. No, kaikki tietävät sen.
Mutta vähän aikaa sitten surffailin fitness-liiton sivuilla ja törmäsin tähän ilmiöön että kädet pitäisi pitää "luonnolisesti" suoraan sivuilla.
Tsekatkaa vaikka fitnessliiton sivuilta kuvat oikeaoppisesta poseerauksesta
http://www.kpfitness.fi/fitness_saannot.html (scrollatkaa alaspäin ja katsokaa noi kuvat missä Pajulahti näyttää mallia)
Kumpi on siis oikeatapa NYKYÄÄN suorittaa sivuposeeraukset? Perinteisesti kädet pois tieltä, toinen eteen ja toinen taakse, vai tämä uusi (kansainvälisissä kisoissa tietääkseni jo käytössä oleva) kädet luonnollisesti suoraan sivuilla?
Mielestäni tämä olisi hyvä tietää, että jos Suomeenkin on tullut jo tuo viimeinen poseerausmalli niin sitä tulisi opetella, jo nyt poseerauskoulussa.
Mielipiteitä? Tietoa? Tää tosissaan häiritsee mua, ja kovasti oon sitä ite miettinyt. Kuitenkin jo Fitnessliiton sivuilla on toi uus malli, ni pisti tosissaan miettimään että pitääkö Suomessa vielä tuo "perinteinen tyyli" vai onko tuo uusi jo tännekin rantautunut ja pesiytynyt? Mikä on oikea ja virallinen tyyli tällä hetkellä ja jatkossa?
Miten kevään kisat? Kummalla asennolla siellä mennään? Ja jos tuo "perinteinen" tyyli vielä pitää niin onko tuo uusi tyyli tulossa viralliseksi täällä koto-Suomessakin? Ja jos niin millon? Ja jos ei ni miksei? Olishan se tavallaan hyvä jos Suomella ja kasvainvälisillä kisoilla olisi yhteinen linja (edes poseerauksissa
), tosin mielestäni tuo uusi tyyli on jotenkin hämärä, kädethän peittävät jalkoja ja kroppaa typerästi jos ne vaan ovat tuossa sivulla, tiellä ikäänkuin.