Mimmien dieettithread

Gillyanne

Vaa'at kaatikselle ry
Maanantaina se sitten alkaa: meikäläisen ihkaensimmäinen "oikea" bodydieetti! :lol2: Aseina siivottu ruokavalio, aamulenkit ja Stack 2. Kaloreita en aio ainakaan aluksi vetää kovin alas, vaan katson mitä noilla em. jutuilla tapahtuu, ja jos ei tapahdu niin sitten harkitaan tilannetta uudestaan...

Ajattelin pistää pystyyn samanlaisen threadin, kuin tuolla yleisellä puolella, kun siellä oli niin kovin vähän mimmien kirjoituksia. Kun meitä kevätdieettaajia on kaiketikin useampia, niin olisi kiva jakaa kokemuksia ja vinkkejä ja raportoida edistymisistä (tai takapakeista :rolleyes: ).

Kaikki mukaan! :)

Kovasti mielellään mäkin ryhtyisin moiseen, mutta en oikein tiedä miten sen tekisin. :(
Saatan kyllä kuvitellakin, mutta mun kroppa ei ilmeisesti kestä kalorivajetta - tai sitten olen yleensäkin arvioinut energiantarpeeni väärin. :confused:

Pyrin tavallisesti pitämään kalorit 2500 paikkeilla, tosin pientä heittoa alaspäin saattaa tulla (mutta tuskin suurempaa kuin 100-200 kcal). Kutrin sivuilta olen ottanut kcallaskutaulukon, ja sen mukaan olen syönytkin tuon määrän (suhteet hh 51 - pr 24 - r 25). Silti, välillä yöllä vessaan herätessäni on älyttömän semmonen heikko olo ja tuntuu että on kerta kaikkiaan pakko saada jotain syömistä. Eli en ymmärrä.

Olisin kyllä motivoitunut olemaan jonkin verran pienemmälläkin energiamäärällä, mutta kai se on viisainta yrittää pysytellä tossa 2500:ssa, kun kuitenkin sitä pienoista kiinteytymistä on esimerkiksi syksystä tapahtunut... ja hyväksyä sitten se, että tällanen olen ja muuta en voi. Missään nimessä ei mitään paineita kilojen tiputukseen ole, oisin vaan halunnut rasvoja hivenen alemmaksi jotta topin kanssa edes näkyisi, että salilla käydään. :itku:

Yes! Mä oon mukana!
Piti alkaa jo tän viikon alussa mutta iski pahan flunssan ni jää treenit vähiin tällä viikolla. prkl :( Odottelen nyt siis suosiolla maanantaihin ja sitte täysillä mennään!

Ootko Gillyanne millasella aikataululla ajatellu?
Kuinka paljon oot ajatellu tiputtaa?

Ja pitäskö ihan vaan kannustukseksi/tulosten seuraamiseksi laittaa tänne jotain mittoja? Vai?

Saman suuntaisia suunnitelmia täällä: tapaan sunnuntaina elämäni ensimmäistä kertaa personal trainerin, joka antaa punttisvinkkien lisäksi ohjeet ruokavalioon. Pidin viikon verran ruokapäiväkirjaa ja saan siis sunnuntaina tietää miten oikein tai väärin sitä tuleekaan nyt syötyä..

Tarkoituksena olisi nyt hieman kiristellä ja saada tosiaan ne orastavat masulihakset näkyviin. Tuloksia aion tarkastella silmämääräisesti ja vaatetuntumalla, puntarilla en ole käynyt kuuteen vuoteen enkä mene edelleenkään..

Mutta mukana siis ollaan
:)

Joo, olen ollut dieetillä nyt 3 viikkoa ja tarkoitus jatkaa hyvin hitaalla tahdilla tuonne toukokuun loppuun saakka. Lähinnä tarkoitus on vaan poltella näitä talven vararavintokerrostumia pois ja katsoa miten pystyn pitämään vaivalla hankitut lihakset.

Lisäilen pikkuhiljaa aerobista ja syön siistimmin (6 kertaa päivässä). Lauantaina otan herkutteluateria (ja paljon jälkkäriä!) ja olen muutenkin vähän vähemmän tiukkapipoinen (joskus pakko saada nähdä kavereita muutenkin kuin urheilun merkeissä!).

Jälleen kerran tälläkin dieetillä on paino alkanut pudota vähän turjan nopeasti - mikähän siinä on??? En mielestäni vähentänyt syömistä liikaa, joten ehkä tämä on nyt sitä kuuluisaa nesteiden poistumista. Vai mitä luulette?

Normaalin päivän syömiseni ovat:

06.30 Puuroa+leseitä, mehusoppaa, 1/2 mitallista proteiinia, 1/2 banaania, lesitiiniä, kalaöljyä

9.30 Omena + näkkäri (joskus näkkärin tilalla proteiinijuoma)

11.30 Ateria, jossa n. 450 kaloria ja 40 g. proteiinia (esim. kala, perunamuussi + vihannes)

14.30 Proteiinijuoma + hedelmä

18.00 Palautusjuoma (Reco2)

19.30 Kananrinta, kastiketta, riisiä (tai leipää 5% juustolla) ja vihanneksia

Lisäravinteina vitamiinit, kalkki, kalaöljy, magnesium, sinkki ja EC-stack 2 viikkoa "on", 1 "off" periaatteella

Kyllä tekis mieli alottaa dieetti jo nyt, mut joutuu viel odottamaan toukokuun loppuun, jolloin alottelen sitte kisadieetin. Jotenki se olo on niin mahtavan kevyt ja varsinkin kisojen lähestyessä ohjelman harjoittelu ja teko tuntuu niin kevyeltä, kun nyt tota painoa on pikkasen enemmän. Ei voi muuta kun vaan odotella ja treenailla täysilä kun vielä jaksaa...

Minä aloittelen kiristelemään vasta huhtikuulla. Tuli helmikuulle pitkä treenitauko, ja nytkin vasta haen treenituntumaa uudestaan, joten ei kannata vielä aloittaa vaikka tarkoitus oli. Aerobiseen en valitettavasti varmaan ehdi panostaa, mutta siivoan ruokavaliota ja otan varmaan jotain Stackia mukaan. Pari kuukautta on tarkoitus katsoa mitä tapahtuu.
Tsemppiä aikaisemmin aloittaville! :whip:

Mun dieetti on alkanut jo tammikuussa ja tarkoitus olisi olla timmissä kunnossa toukokuun alussa. Dieetti on mennyt mallikkaasti lukuunottamatta puolentoista viikon mittaista flunssaa äskettäin. Kipeenä ei kuitenkaan jaksanut pitää kalorivajetta ja hiilareitakin tuli syötyä vähän liikaa, joten painoa tuli reilussa viikossa 2,5 kiloa lisää (eli melkein puolet siitä mitä olen laihtunut). Suurin osa tuosta on tietysti nestettä, mutta rasvaakin tuli varmaan jonkin verran ja tukkoinen & turvonnut olo vei vähän motivaatiota. Tällä viikolla en vielä viitsinyt treenailla kovin kovaa ja kunnon aerobista en tehnyt ollenkaan ettei tauti tule takaisin, ja dieettisyöminenkin on mulle hankalampaa jos ei voi treenailla ja poltella läskejä jumppaamalla. Mutta olo alkaa taas olla normaali ja flunssa onnellisesti takanapäin, joten kunnon dieettiä voi taas jatkaa. Motivaatiokin on taas kohdillaan :)

Tarkoituksena on päästä lähes "kisakireään" kuntoon vaikken kisoihin olekaan menossa. Enemmänkin mua kiinnostaa nähdä mitä sieltä rasvan alta löytyy. Voi olla etten sitten jatkossa pidä painoani ihan niin alhaalla mihin nyt pyrin, mutta täytyy katsella millainen olo on sitten kun tavoitepaino on saavutettu. Olen mennyt maltillisella n. puolen kilon viikkotahdilla, kalorivajetta n. 3500 per vikko. Flunssaan asti olin jatkuvasti hieman edellä aikataulustani (joka maanantaille on uusi tavoitepaino), mutta nyt takapakin ottamisen jälkeen aikataulua piti vähän höllätä ja tavoitteen saavuttamisen päivämäärää myöhäistää.

Omega3 + Stack2??

No, tapasin sitten trainerin tänään ja olen kyllä syönyt ihan ok tähänkin asti. Mitään mullistavia dieettivinkkejä en saanut, sanoi että voisin koittaa sellaista että joka kolmas päivä vetäisi hiilarit ihan minimiin. Eli eka päivänä söisi hiilareita reippaasti, tokana vähentäisi ja kolmantena hyvin niukasti..Syön hiilareita muutenkin melko vähän, joten katotaan miten toi toimii.

Noviisi kun olen näissä jutuissa niin käännyn teidän punttimimmien puoleen: eli kannattaisiko lisätä Omega-3:sta ruokavalioon? Entäpä sitten toi Stack2: toimiiko se treeniboosterina vai "rasvanpolttajana"? Ja mistä sitä saa?

Moi kaikille! Olen uusi täällä ja haluaisin tulla diettiin mukaan. Antakaa mulle ohjeita kun en ole aiemmin dietannut ja pitäisi päästä toukokuuhun mennessä kuntoon, on nimittäin kisat!

Olen treenannut noin kaksi vuotta tosissaan, käyn salilla kolme kertaa viikossa (rinta, hauis olkäpäät/ selkä, vatsat, ojentaja/ reidet, pohkeet) 3x 8-15. Ohjelmaa vaihtelen välillä.
Aerobista en yleensä tee erikseen koska opiskelen urheiluopistossa ja saan siellä liikuntaa päivittäin.

Mun mitat on 160cm/50-52kg päivästä riipuen. Rasvaprosentti pihdeillä 17.7

Olen tosi kova syömään ja rakastan syömista, karkkia en yleensä syö, mutta pitsaa sIitäkin edestä.
Auttakaa mua miten aloitan dieetin!

KIITOS ETUKÄTEEN NEUVOISTA!!!!

Originally posted by Sarah
Yes! Mä oon mukana!
Piti alkaa jo tän viikon alussa mutta iski pahan flunssan ni jää treenit vähiin tällä viikolla. prkl :( Odottelen nyt siis suosiolla maanantaihin ja sitte täysillä mennään!

Ootko Gillyanne millasella aikataululla ajatellu?
Kuinka paljon oot ajatellu tiputtaa?

Ja pitäskö ihan vaan kannustukseksi/tulosten seuraamiseksi laittaa tänne jotain mittoja? Vai?

No niin, pääsen viimeinkin vastaamaan, kun ei ole tuota kotinettiä... Eli: en ole aikatauluja niin tarkasti määritellyt, kun siis vaan omaksi "ilokseni" dieettaan, mutta veikkaisin etä tuollainen 6-8 vkoa voisi olla aina lähellä... En siis tavoittele mitään "kisakireyttä", vaan lähinnä tarkoitus on tiputtaa talven massakauden aikana kertyneet parit (?) rasvakilot pois. Lähtöpainon aion mitata vasta ensi lauantaina, syystä siitä että viikonloppuna tuli a)juhlittua b)vedettyä sen päälle parin päivän roskaruoka-sipsi-karkkimässy, joten vaaka näyttää tällä hetkellä tod.näk. jopa useamman kilon korkeampaa lukemaa kuin normaalisti. Arvioni on, että lähtöpaino olisi noin 65 kg, mutta sen näkee siis lauantaina... Tavoitteista sitten - loppusyksystä, massakauden alkaessa, painoni oli 63 kg, joten siihen tai mieluummin vähän alle aion päästä, jotta näkisin mitä sinne fläsän alle on talven aikana tarttunut.

Kuten huomaatte, ei siis mikään kovin kunnianhimoinen dieetti :D

Tänään aamulla otin nyt sitten ensimmäinen stack 2:n, ja eipä nyt mitään ihmeempiä fiilareita ole vielä tullut...? Mitä nyt ehkä vähän lämpimämpi olo kuin normaalisti... Illalla odottaa jalkatreeni :whip:

Aamulenkit otan ohjelmaan viikonlopusta lähtien, joten tämä alkuviikko on vähän niinkuin harjoittelua :D

Eli näin täällä päin. Kiva, että näinkin moni on lähdössä mukaan, siitä saa varmasti tsemppiä! :)

Originally posted by Persikka
Ketoisko joku mitä tämä Stack 2 tarkalleen ottaen on? :)

Tästä oli vähän aikaa sitten pitkä keskustelu roinapuolella, muistaakseni otsikolla Stack 2, Stack 5, Vitalife Thermogenicbooster, Stackbooster jne... tai jotain vastaavaa. Siitä threadista löytyy paljon hyödyllistä tietoa kaikista näistä, ja myös paljon käyttäjien kokemuksia. Kannattaa käydä lukemassa! Muistaakseni tuosta stackista on ollut ihan omakin threadi aikaisemmin, searchilla varmasti sekin löytyy. :)

PIHLIS, ymmärsinkö oikein että treenaat Personal Trainerin kanssa? Jos, niin olisi kiva kuulla kokemuksia! Ja noista omega-kolmosista, itse ainakin popsin niitä (pitäisikin ostaa lisää, kun pääsivät loppumaan... :evil: ) Pitäisihän noilla rasvahapoilla olla kaiken muun hyvän lisäksi positiivinen vaikutus rasva-aineenvaihduntaankin...?

EDIT: Tarkistin sen threadin otsikon ja se on Stack 2, Stack 5, Stackbooster, Thermogenicbooster jne... Samoin löysin keskustelun nimeltä Stackille kaveria? joka myös kannattaa lukea läpi, jos ja kun aihe kiinnostaa.

Gillyanne: Joo, tapasin eilen personal trainerin, joka yleensä liikuttaa asiakkaitaan 3 kk:n paketeissa. Hänen mielestään osaan liikkua yksinkin, joten ei suositellut tällaista pitkää yhteistyötä ellen sitten ehdottomasti olisi sellaista halunnut.

Käytiin 2,5 tuntia läpi erilaisia liikkeitä ja sainkin aika paljon uusia ideoita tuomaan treeniin vaihtelua. Mulla on polvien kanssa hirveitä ongelmia ja keskityttiin siis etenkin mulle sopivien jalkaliikkeiden etsimiseen.

Lisäksi hän mittasi rasvaprosentin sellaisella laitteella, josta pidettiin suorin käsin kiinni ja kahvoissa oli jotkut mitta-anturit jotka mittasi kehon rasvat. Rasvaprosentti 22 pintaan, joten tiputettavaa kyllä löytyy..
:rolleyes:

Yhteistyö jatkuu nyt niin, että hän pistää ohjelman meilitse siistiksi kirjoitettuna ja pidämme sähköpostitse yhteyttä. Keväämmällä voidaan sitten treffata uudelleen ja katsoa miten ohjelma on toiminut.

Stack2:sta lueskelin tuolta toiselta puolelta ja palaan nyt vielä sen verran ettei sitä saa näköjään tilattua enää suomalaisilta sivuilta ainakaan. Löytyi vain Stack 5:sta. Onko sulla siitä kokemuksia ja voikohan sillä korvata Stack2:n?

Laitanpa tähän nyt sit omat tavoitteenikin. Eli about 12 vkoa ois tarkotus dietata, tosin ei mitään supertiukkaa kuitenkaan, aluksi siistiä ruokavaliota ja parin viikon päästä ajattelin ottaa aamulenkit mukaan.

Tavoitteena olisi päästä näistä talven aikana tulleista ylimääräisistä eroon ja kesään mennessä olla samanlaisessa kunnossa kuin viime kesänä (eli 55 kg -> 49 kg).

Mitäs ootte mieltä aikataulusta, kommentoikaa? Itellä meinaa nimittäin välillä usko pettää.

Täällä just kuudes dieettiviikko alkamassa, mutta takapakkia tuli viikonloppuna... Oli kahen kaverin yhteis-synttäripippalot :rolleyes: ... Nyt onkin sitten todellista aihetta palata ruotuun ja intoa on taas kiduttaa itseä kunnon spartalaisella!!

Tavoitteena olis olla kunnossa kesäkuun alussa ja tavoittelen sellaista lähes kisakireää kuntoa... Saas nähdä miten onnistuu. Rasvat löytyy mulla lähinnä alavartalosta ja sääret olis tarkoitus saada ekaa kertaa elämässä todella erottuviksi!! Sinne kun tuppaa kaikki kertymään, nestettä ynnä muuta kivaa löysää.... omituista... Mittailin tuossa senttejä, ja huomasinkin että joka paikkaan oli tullut sentti-kaks lisää (rintakehä kasvanut 4 senttiä viidessä kuukaudessa)ja erottuvuutta tullut samalla, mutta pohkeista oli lähtenyt kaks senttiä! Jipii! Ja vaikka olen treenannut pohkeita kovempaa kuin koskaan. Eli sen täytyy olla rasvaa mikä on lähtenyt, toivoa siis on...

Mullakin on apuna toi Stack 2 + kofeiinitabut, ja syön stackia nyt neljättä viikkoa, nyt viimesen viikon kaks päivässä. Aamulenkkejä teen kolmena aamuna viikossa ja punttia 4 kertaa. Kalorit vielä 1600 mutta puotan ehkä kohta 1500... Ja lisään yhden lenkin lisää viikkoon. Kreatiinin aloitin taas viikko sitten ja painoo tuli heti puolitoista kiloo lisää. Että täytyy katsoa peiliä enemmän kuin vaakaa. Mutta kyllä tää on hidasta ja kärsivällisyyttä tarvivaa hommaa... huh.

Ruotuun palaaja täälläkin :),kalorit vedän nyt pariksi viikoksi hyvin alas ja siitä sitten nostelemaan...Pt ei ole vielä vastannut,joten saattaapi suunnitelmat vielä muuttua.Kunnon pöhö on päällä,kiitos krean ja mässytys viikon:rolleyes: ,rasvat 14 omronin hupimittarilla katsottuna *tähänkädenhuiskautushymiö*,tavoite:olla sikamaisen hyvässä kunnossa kesällä,näyttämättä silti anorektikolta.Oma paino täytyy saada syksymmällä penkistä,joten lihasten hankkiminen jatkuupi läpi kesän,turhat terassi kierrokset on auttamatta hyllytetty..
Mittoja tulee,kun taas irvistämättä voi peiliin katsoa:itku:

Mulla näillä näkymin on tavoite syksyn kisat, joten aloittelen kisadietin vasta kesällä kun ei tuota tiputettavaa ole kuin 5 kiloa!!!:whip:

Olematonta hattuani nostan kaikille, jotka dieettinsä vievät läpi. Onhan teillä tavoitettakin, kun kisoihin tähtäätte. Mie voisin ehkes kokeilla ujuttautumista 67,5 kilon sarjalaiseksi, jos voimanostokisoissa tulisi käytyä. Mutta tunnustan, että olen heikkoluontoinen syömisteni suhteen. Lisäksi olen oikea herkkutakapuoli siinä negatiivisessa merkityksessä.

Eräänlaista dieettiä kuitenkin vedän aina tähän aikaan vuodesta. Ennen pääsiäistä ja joulua nimittäin jätän oluen ja suklaan pois, ja nykyisin kaikki muutkin makeiset. (Makeat kahvileivät eivät kuitenkaan ole kiellettyjä.) Ja nyt kun olen muutenkin alkanut tarkkailemaan syömisiäni paremmin, pysyvät himot tiukemmassa kurissa. Huomaan jo nyt farkkujeni löksöttävän vyötärön kohdalta. Taidan panna tavoitteeksi sopia kivuttomasti entisiin farkkuihini.

Nyt se kuuluisa lause: huomenna aloitan. :lol2: (Seli seli: kollegallani on tänään tupaantuliaiset.)

Pikku vihje: Jos illalla on kerrassaan sietämätön nälkä, popsaise appelsiini tai puolikas. Vie kummasti nälän eikä lihota.:thumbs:

Sama täällä, itsekuria ei löydy riittävästi tiukalle dieetille. Siksi odottelenkin shortsikelejä, että pääsee lenkille (viime vuonna kävin jo maaliskuussa eka kerran lenkillä shortseissa ja t-paidassa, ei taida onnistua tänä vuonna) tekemään noita mun megalenkkejä (20-30km kävellen).

Suositut

Back
Ylös Bottom