Mimmien dieettithread

Originally posted by Metri
Mie voisin ehkes kokeilla ujuttautumista 67,5 kilon sarjalaiseksi, jos voimanostokisoissa tulisi käytyä.
Ehei, ei kannata. 75kg sarjassa tulostaso on kautta linjan heikompi kuin 67,5kg:ssa ja kilpailijoitakin vähemmän - menestymismahdollisuudet siis painavammassa sarjassa paremmat :D Älä turhaan ujuttaudu. Näin olen ainakin itse pohdiskellut :rolleyes: Ehkä joskus otetaan toisistamme mittaa nostolavalla :kippis1:

Mutta onhan se pakko muodon vuoksi vähän yrittää kesäksi nipistää - ainakin nuo vyötärölle kertyneet extrat. Painotavoitetta en aseta, enkä prosentteja rupea mittailemaan. Kesäkunto on saavutettu sitten kun sormien väliin jää tarpeeksi vähän löllöä.

Ylimääräisten läskien hävittäminen edistyy hissukseen mutta niin oli suunnitelmissakin. Eli pyrin hukkaamaan noin puoli kiloa viikossa, ei haittaa mitään vaikka välillä lähtee vähemmänkin kunhan ei paino nouse. Alussa pelkkä ruokavalion siistiminen riitti enkä edes aerobista lisännyt. Nyt olen parina viikkona hiihtänyt muitten harrasteitten ohessa. Kalorimäärä on alusta asti ollut noin 2000, jos vaan mahdollista niin en pudotakaan alemmaksi. Toukokuun alussa katsotaan mikä on tilanne.

PMLats, tiedän kyllä tason olevan keppoisempi painavammassa luokassa, mutta en niinkään hingu menestystä sijoitusten muodossa, kilpailen oikeastaan vain itseni kanssa. Olen sitä paitsi huomannut, että kireämmässä kunnossa jaksan nostaakin enemmän. Onhan se myös komeampaa omaan painoon nähden. Joku 80 kg on suhteessa enemmän 67,5-kiloiselle kuin 72-kiloiselle.

Enhän miekään varsinaiselle dieetille osaa ruveta. Kaloreita en ole kuunaan laskenut enkä laske. Syödä puputan näläntunteen mukaan, siten että ei ähkyyn koskaan eikä hurja nälkäkään saisi yllättää. Ja laatua katson sitten tarkemmin. Tuo siun mittaustapa (ihonpuristustesti) on se tervein, jota pyrin itekin noudattamaan. Ja sitten se paljonpuhuttu pömppö silminnähden pienemmäksi. Jonkinlainen outokumpu siinä aina tulee olemaan, kunhan vaan pysyisi siedettävänä. Mahtuisivat eräät juhlahousut kivuttomasti päälle.

Oletko muuten koskaan käynyt voimanostokisoissa? Miun kisat rajoittuvat yhteen omalla pikkupikkupaikkakunnalla pidettyyn penkkikisaan. Tulin toiseksi, oli kaksi osanottajaa. Entä jos joskus oltaiskiin samoissa kisoissa, mutta eri ikäsarjoissa? Mie kun olen jo veteraani-ikäinen.

Hatunnosto myös naiskovikselle:worship: . Yksinkö kävelet nuo megalenkkisi? Ja ihan yhteen putkeen? Meikän pisin lenkki oli kerran ehkä vajaa 20 km, ja silloinkin pidin juomataukoja ja luonnon ihailemistaukoja, lintujen tarkkailuseisokkeja kiikarin kera yms. Tein sen yöllä, mikä omituisuutena mainittakoon.

Joo ne lenkit kävelen aina yksin, juomaa tietysti mukana ja usein otan etapiksi jonkin kivan kahvilan, johon pysähdyn lenkin puoliväliksi juomaan pullakaffet, ettei ihan tule heikotus. Seuraavana päivänä tietää kyllä kävelleensä, jalkapöydät tulee kipeiksi.

Raporttia ;)

No niin, "harjoittelu"viikko alkaa olla lopuillaan ja huomisesta eteenpäin päästään oikein tositoimiin, ts. huomisaamuna otan sen "virallisen" alkupainon ja aloitan myös aamulenkit. Tarkoitus on nyt aluksi tehdä lenkki kahtena aamuna/vko, ja nimenomaan sellaisina päivinä kun ei ole salitreeniä. Lisään sitten 1-2 lenkkiä myöhemmin, jos tarvis on...

Kaloreita en ole vetänyt kovin alas, vaan olen suurinpiirtein samoissa kuin Lilith eli treenipäivinä (3 punttipäivää ja 1 ns. kovan aerobisen = spinni tai pace päivä/vko) "katto" on 2000 kcal ja lepopäivinä (vain aamulenkki tai ei sitäkään) 1700. Toisaalta, en ole ihan mikään hentoinen tytteli, vaan kannan kropassani about 65 kurvikasta kiloa :D :evil:

Palaan asiaan maanantaina, ja silloin julkistan myös tuon tarkan vaakalukeman! :thumbs:

Täällä menee mukavasti vaikken dieettiä varsinaisesti ole edes alottanu. Vähensin tällä viikolla hiilareiden ja juustojen syömistä (lopetin näkkärin ja leivän mussuttamisen pitkin työpäivää) ja mahasta on tullut lähes litteä :D Tänään haen Stack2:set postista ja skarppaan hiilareiden kanssa edelleen.

Toivottavasti tästä ei nyt tule mitään pakkomiellettä: mä olen todistetusti ihan sairaan hyvä laihduttamaan (olen aikoinani laihduttanut 30 kiloa Painonvartijoissa) minkä jälkeen homma lipsahti syömishäiriön puolelle :rolleyes:

Jospa ajattelisin tätä nyt vaan jonkinlaisena dieettinä, joka kuuluu osana punttailuharrastukseen enkä niinkään laihduttamisena...Ymmärtääköhän tästä kukaan nyt mitään..

Originally posted by pihlis
Jospa ajattelisin tätä nyt vaan jonkinlaisena dieettinä, joka kuuluu osana punttailuharrastukseen enkä niinkään laihduttamisena...Ymmärtääköhän tästä kukaan nyt mitään..

Ymmärrän TÄYSIN, mitä tarkoitat! Itsekään en viitsi tästä dieetistä puhua kuin sellaisille ihmisille, joiden tiedän ymmärtävän asian, koska en tosiaankaan halua saada "ai, sä laihdutat..." -kommentteja...:evil:

No niin, sunnuntait on aina hieman huonoja päiviä dieettejä ajatellen :rolleyes: Etenkin vanhempien luona vieraillessa sitä tulee aina herkuteltua. Mutta tänään taas skarpataan..

Viime viikolla sain vähän nostettua painojakin, joten ihan hyvin menee.

Stack2:set saa kyllä jäädä pois ohjelmistosta, niistä tuli lievästi sanottuna tärisevä olo :evil: Ihoa kihelmöi ja silmät seisoivat päässä..

No niin, hyppäsin lauantaina vaa'alle ja tulos oli hyvinkin odotettu, eli 65 kg/143 lbs. lävähti mittariin (mainitsen tuon paunalukeman siksi, että vaakani ilmoittaa senkin, ja sitä on melkeinpä helpompi siitä seurata kuin kilolukemaa). Pelätty ensimmäinen viikonloppu meni suorastaan mallikkaasti, kaloreita tuli jopa vähemmän kuin olin ajatellut, ja ulkoiltuakin tuli :) Huomisaamuna teen ensimmäisen aamuaerobisen, ja tänään lisään toisen stack 2:n ohjelmaan, ajattelin ottaa sen tuossa puoliltapäivin lounaan syötyäni.

Kova tsemppi on nyt päällä, toivottavasti tulostakin syntyy! Mitäs muille dieettaajille kuuluu?

Hihii, mäkin seuraan paunalukemia mieluummin kuin kiloja. Kaksi syytä:
-paunat on pienempiä yksiköitä joten muutokset näkyy helpommin - ja tämä motivoi minua!
-vanhat "haamut" (eli ajatus siitä että olin niin ja niin "hoikka") eivät haittaa paunoja tuijotellessa samalla tavoin kuin kiloja pohtiessa. Tahdon siis kyllä kasvattaa lihasta, ja sehän tarkoittaa lisää painoa, mutta vanhat "laihuuden ihannointi -ajat" haittaa tässä ikävästi... Peilihän sen totuuden kertoo (ja tämä totuus minua miellyttää), mutta vaa'an orjuudesta on vaikea päästä. Siispä paunavaaka on ollut minulle loistava kaveri.

Kiristely sujuu nyt vähän sopivammassa, siis hitaammassa, tahdissa kuin aiemmin. Ehkäpä alun vauhti oli vaan sitä kuuluisaa nesteen poistumista? Ja lauantain tankkauspäivä antoi kivasti lisäenergiaa urheiluun.

Dieettipäivän ruokailut?

Voisiko joku kokenut dieettaaja paljastaa esimerkin vuoksi tyypillisen päivän ruokailunsa?

Re: Dieettipäivän ruokailut?

Voisiko joku kokenut dieettaaja paljastaa esimerkin vuoksi tyypillisen päivän ruokailunsa?

Tässä threadissa yritin saada mimmejä avaamaan ruoka-arkkujaan, mutta kovinkaan moni ei ilmeisesti ollut halukas "jakamaan salaisuuksiaan"...

Täällä alkais kans dietti tuossa kesän alussa. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, syksyllä oltais taas lavalla. Olen kyllä ollut tarkalla ruokavaliolla syksyn kisoista lähtien siinä toivossa että tuo dietti olis hiukan helpompi kuin aikaisemmilla kerroilla.

Nonnih, se on perjantai ja huomenna ensimmäinen kontrollipunnitus, hui :eek: Toivotaan parasta...

Treenit ovat sujuneet ainakin tähän asti tosi hyvin, painojakin on saanut lisätä moneen liikkeeseen :) Sehän tässä itse asiassa pelottaakin, että kun kaikki, ensimmäisten päivien nälkää lukuunottamatta, on mennyt niin sujuvasti ja kivuttomasti, niin voiko tämä oikeasti olla tehokastakaan - takaraivossa kun kuitenkin edellen nakuttaa ajatus siitä, miten TEHOKAS dieetti on itkua ja hammastenkiristystä... :rolleyes: No, huomennahan se nähdään, onko mitään tapahtunut!

Monalle vielä kysymys, aiotko siis fitness- vaiko keholavoille?

Originally posted by Gillyanne
Treenit ovat sujuneet ainakin tähän asti tosi hyvin, painojakin on saanut lisätä moneen liikkeeseen :) Sehän tässä itse asiassa pelottaakin, että kun kaikki, ensimmäisten päivien nälkää lukuunottamatta, on mennyt niin sujuvasti ja kivuttomasti, niin voiko tämä oikeasti olla tehokastakaan - takaraivossa kun kuitenkin edellen nakuttaa ajatus siitä, miten TEHOKAS dieetti on itkua ja hammastenkiristystä... :rolleyes: No, huomennahan se nähdään, onko mitään tapahtunut!

Diettaamisesta vouhotetaan aivan liikaa. Itselläni kisadietti sujui oikein vaivattomasti ja minusta se oli mukavaa & antoisaa aikaa, kun koko ajan huomasi tiukentuvansa ja kehitystä tapahtuvan. Toki diettaaminen on hyvin henkilökohtaista ja olen sivusta päässyt seuraamaan erittäin "vaikeaa kisadiettitapausta". Siinä ei auttanu muu kuin kannustuksen sanat ja tuki!

Originally posted by fitnesspimu
Itselläni kisadietti sujui oikein vaivattomasti ja minusta se oli mukavaa & antoisaa aikaa, kun koko ajan huomasi tiukentuvansa ja kehitystä tapahtuvan.

Tämä on muuten todellakin totta! Ei siis tuo jatkuva tiukentuminen *heh* (no toivottavasti jossain vaiheessa sekin)vaan se, että oikein suunniteltu dieettaaminen ON todellakin mukavaa ja antoisaa! Tämä on todella tullut minulle yllätyksenä, sillä kuten todettua, "entisessä elämässä" nuo dieettiyritykset olivat aina yhtä tuskaa ja "voi kun tämä jo pian loppuisi"-ajatusten täyttämiä - eli siis aivan päin mäntyä toteutettuja. :evil: Mutta nyt, kun on OIKEASTI tietoa asioista, ja osaa niitä jopa soveltaa käytäntöönkin, niin kylläpä homma sujuukin rattoisasti! :)

Liian vähän syöminen..

Olen nyt jonkin aikaa käyttänyt Kutrin sivuilta imuroituja ruokataulukkoa ja kalorilaskuria (www.kutri.net) ja tyrmistys on ollut melkoinen: jotta päivittäinen 1700 kaloria täyttyisi olen joutunut LISÄÄMÄÄN ruokamäärää "normaaliin" syömiseeni verrattuna :eek:

Koska olen vähän kilahtanut :evil: en käy puntarilla, joten en tiedä paljonko paino on tippunut, mutta vyöhön pitää kohta lisätä reikiä ja lihakset ovat ruvenneet jo erottumaan masustakin..

Tulee vaan mieleen että kuinkahan paljon sitä pitääkään itse asiassa syödä kun haluaa että lihakset kasvaisivat?? Ja miten paljon sitä onkaan jarruttanut omaa kehitystä syömällä liian vähän..

Re: Liian vähän syöminen..

Tulee vaan mieleen että kuinkahan paljon sitä pitääkään itse asiassa syödä kun haluaa että lihakset kasvaisivat?? Ja miten paljon sitä onkaan jarruttanut omaa kehitystä syömällä liian vähän..

Niinpä niin, kummasti alkoivat itselläkin tulokset nousta, kun vihdoin ja viimein uskoin, ettei 2000 kcalin ylittäminen päivässä viekään minua suoraa päätä kadotukseen (=läskilandiaan)... :evil:

Seuraavalla massakaudella aion raakasti nostaa kalorit 2500:n, katsotaan sitten mitä tapahtuu! :kippis1:

Jees, näin teen minäkin!

Hupaisaa että tästä "dieetistä" tulikin syömiskuuri vaikka etukäteen vähän pelkäsin että lakkaan syömästä kokonaan..Ja silti laihtuu..:D

Jos Kutri vierailee tällä threadillä niin kiitokseni hänelle loistavista taulukoista ja laskureista!

Dietin alkuvaiheessa minun piti ihan nostaa kaloreita 2200:n, jotta sitten myöhemmässä vaiheessa, kroppa reagoisi paremmin kaloreitten tipputtamiseen! Mulla ainakin toimi hyvin. Tosin silloin myös itse tajusin, et 2200 kcal:n pitää syödä ja paljon (varsinkin kun syödään ihan "puhdasta" ruokaa).

Tällä hetkellä mun kalorit keikkuu siellä 1700-1800 kcal tienoilla, protskut reilut 120 (painoa 55 kg). Kyllähän sitä aina tulee mietittyä, et pitäskö syödä enemmän ja vähän pyöristyä, jotta lihasmassa kasvais maksimaalisesti. Treenarini mielestä minä voisin lisätä painoani 5 kg, jotta lihas kasvais paremmin...en sitten tiiä miten tekis! Itsestä toi 60kg:n paino tuntuu kauhistuttavalta!

Suositut

Back
Ylös Bottom