Mimmien dieettithread

Gillyanne: tiedän täsmälleen miltä susta tuntuu, itselläni todettiin sunnuntaina polvet tulehtuneiksi, joten puoliksi telakalla ollaan täälläkin.

Käsiä voi tehdä, mutta olen nyt ilmeisesti rasittanut niitäkin liikaa kun en malta pysyä pois salilta.

Ruokavalion kanssa menee sen sijaan loistavasti, paino tuntuu tippuvan ilman mitään näläntunteita..Mutta tekisi mieli treenaamaan kunnolla :itku:

Tsemppiä paranemiseen, tää on nyt tosiaan vaan tämmöinen vaihe. Kohta taas painetaan täysillä :thumbs:

Kiitokset tsemppaamisesta, Pihlis ja fitnesspimu! :) Jees, eiköhän tämä tästä, onhan se toki hyvä välillä levätäkin... Luulen jopa, että sairastuin (ainakin osittain) sen takia, etten a)oikein osaa pitää kevyitä viikkoja, dieetilläkään b)viimeiset pari viikkoa ovat olleet tietystä syystä aika stressaavia yksityiselämän puolella, ja nyt kun se stressi laukesi niin silloinhan sitä yleensä tautikin iskee...

Mitä tästä opimme? Ainakin sen, että paljon on vielä tällä mimmillä opittavaa itsensä kuuntelemisessa - ja myös kropan antamien "käskyjen" noudattamisessa! Mutta tätähän se on, oppia ikä kaikki! :thumbs:

Naiskovis: Ollaan tietty erilaisia ainnenvaihdunnalta. Mulla hiilareista tulee todella helposti löysää, joten protskut korkealla. Mulla kroppa varastoi jotenkin hanakasti hiilarit pahan päivän varalle. Kisoihinkin kun tankkaan, pidettävä hiilarit muita paljon mátalammalla. Toivottavasti löydät sen oikean ja kultaisen keskitien...:)

Edelleen dieetti asiaa..Vakavaa sellaista!..

Minulla tuntuu nyt päälimmäisenä olevan tärkeää dieetti-ruokavaliossani se juttu, ettei hiukseni kärsi siitä! Koska ole kokenut pariin kertaan, sen, että tukka putoaa(käytännössä paksut hiukseni ohenevat puolella!), niin Ei kiitos ENÄÄN IKINÄ!!
Jos noudatan Zonea oikeaoppisesti blokkejen mukaan, niin saan päivässä sen 12-13blokkia, joka kaloreina on n. 1100-1200kcal päivässä! Mun päivittäinen kulutus ilman liikuntaa on n. 1750kcal..eli kalorivajetta tulee -500 tai -600. Sitten kun siihen lisätään vielä liikuntakalorit, niin mun kalorivaje on helposti sellaset -900 - -1000kcal/päivä!... Mun päivittäinen kulutus ilman liikuntaa on n. 1750kcal... Eli periaatteessa, kun 12blokista vähennetään vielä ainakin n. 300 - 500kcal, mikä mulla kuluu liikkuessa päivittäin, niin sehän olisi sama, kuin olisin syönyt vain 600-800 kaloria päivässä! Tuskin tuollaisilla määrillä eläminen olisi tervettä!..varmaan lähtis tukka kokonaan ennenpitkää... Nuo määrät on muuten sellaisia, joilla olen elänyt, silloin, kun tukkani rupesi putoamaan...

Mun tavoitteina olis saada paksut hiukset takaisin, sekä määrällisesti, että rakenteeltaan vahvemmat! Siis sellaiset, niinkuin olen omistanut muutama vuosi taakepäin!... Huomautuksena se, että olen 19 vuotias, joten iän tuomaa hiusten harvenemista, kuten ei myöskään perinnöllistä, eikä minkään sairauden tai muun sellaisen aiheuttamaa hiusten rakenteen ohenemista ja hiusten harvenemista se ei ole!!..vaan kyse on puhtaasti ravinnolliset!!!
Ja toinen tavoite on samaan aikaan polttaa rasvaa sellaiset 8kg!

Olen kertakaikkiaan väsynyt siihen, etten pääse päätökseen siitä, millä ruokavaliolla ensimmäinenkin tavoitteeni täyttyy...Jos noudatan Zonea, niin pelkään, ettei tavoitteeni toteudu, sillä 12-13blokkia eli 1100-1200kcal/päivä on niin vähän!

Kaikki neuvot ja tieto heiltä, jotka oikeasti tietävät asiasta jotakin, olisi enemmän kuin tervetullutta! Olen elänyt tämän asian kanssa niin vaikeita aikoja, että mielellään vaihtaisin ne oikeanlaisen ruokavalion myötä onnellisempaan elämään!

Sama teksti, mutta korjatut(=oikeat) luvut!!Eli unohtakaa aiempi teksti!

Minulla tuntuu nyt päälimmäisenä olevan tärkeää dieetti-ruokavaliossani se juttu, ettei hiukseni kärsi siitä! Koska ole kokenut pariin kertaan, sen, että tukka putoaa(käytännössä paksut hiukseni ohenevat puolella!), niin Ei kiitos ENÄÄN IKINÄ!!
Jos noudatan Zonea oikeaoppisesti blokkejen mukaan, niin saan päivässä sen 12-13blokkia, joka kaloreina on n. 1100-1200kcal päivässä! Mun päivittäinen kulutus ilman liikuntaa on n. 1880kcal..eli kalorivajetta tulee -680 tai -780. Sitten kun siihen lisätään vielä liikuntakalorit, niin mun kalorivaje on helposti sellaset 1080 - 1180kcal/päivä! Eli periaatteessa, kun 12- tai 13blokista vähennetään vielä ainakin n. 400kcal, mikä mulla kuluu keskimäärin liikkuessa päivittäin, niin sehän olisi sama, kuin olisin syönyt vain 700-800 kaloria päivässä! Tuskin tuollaisilla määrillä eläminen olisi tervettä!..varmaan lähtis tukka kokonaan ennenpitkää... Nuo määrät on muuten sellaisia, joilla olen elänyt, silloin, kun tukkani rupesi putoamaan...

Mun tavoitteina olis saada paksut hiukset takaisin, sekä määrällisesti, että rakenteeltaan vahvemmat! Siis sellaiset, niinkuin olen omistanut muutama vuosi taakepäin!... Huomautuksena se, että olen 19 vuotias, joten iän tuomaa hiusten harvenemista, kuten ei myöskään perinnöllistä, eikä minkään sairauden tai muun sellaisen aiheuttamaa hiusten rakenteen ohenemista ja hiusten harvenemista se ei ole!!..vaan kyse on puhtaasti ravinnolliset!!!
Ja toinen tavoite on samaan aikaan polttaa rasvaa sellaiset 8kg!

Olen kertakaikkiaan väsynyt siihen, etten pääse päätökseen siitä, millä ruokavaliolla ensimmäinenkin tavoitteeni täyttyy...Jos noudatan Zonea, niin pelkään, ettei tavoitteeni toteudu, sillä 12-13blokkia eli 1100-1200kcal/päivä on niin vähän!

Kaikki neuvot ja tieto heiltä, jotka oikeasti tietävät asiasta jotakin, olisi enemmän kuin tervetullutta! Olen elänyt tämän asian kanssa niin vaikeita aikoja, että mielellään vaihtaisin ne oikeanlaisen ruokavalion myötä onnellisempaan elämään!

MissFlightattendant: olen Pandan kanssa samaa mieltä. Tätä palstaa lukemalla ja käyttämällä searchia löydät varmasti terveellisen tavan dieetata ylimääräiset pois. Ja jos kerran itsekin huomaat sen Zone-dieetin mielettömyyden, minkä takia orjallisesti sitä haluat noudattaa?!? :confused:

No, nää asiat on kai käyty läpi sekä mimmien että yleisellä puolella niiiiin monta kertaa, että ihan turha niitä on pilkuntarkkaan enää alkaa kenellekään kirjottelemaan. Ja kukaan tuskin osaa antaa ruokavaliota vain ja ainoastaan sinulle räätälöitynä, se on pakko vaan ite kokeilla. Mutta kyllä se siitä suttaantuu, usko pois. :)

Itse kanssa ihmettelin, miksi pitäisi noudattaa liian niukkaa ruokavaliota? Kuka kieltää lisäämästä blokkeja tuohon zoneen? Vaikutat valistuneelta, osaat laskea kalorit ja vajeet, mikset siis rakenna itsellesi sellaista ruokavaliota, jossa vaje on sopiva, ei liian iso eikä pieni, ja asia on sillä kunnossa... :confused:

Itselleni kaloreiden laskeminen ja ruokavalioiden orjallinen noudattaminen on niin vaikeaa, että mieluummin väännän rautaa niin lujaa kuin jaksan, siivoan ylimääräiset rasvat ja hiilarit pois ja toivon että se riittää. En siis ole asiantuntija asiassasi, mutta minusta vahvasti vaikuttaa, että paras asiantuntija olet sinä itse! Luota siis siihen!

Joo, kiitos vaan kaikille!

Mä jotenkin sokastuin tuolle Zonelle, vaikka kokoajan epäröin sitä jossainmäärin...Siis muutenhan ne suhteet on varmaan tosi hyvät 30/40/30, mut kun ne laskee ihan sille sopivalle vajeelle, niin luulen et toimii... Eli vaikka -500kcal vajeelle..

Jep, mä tutkiskelen kaikkea palstalta löytyvää infoa, ja kuuntelen myös itseäni! :) Eiköhän ne hiukset ja kynnetkin tule sit kattavamman ruokavalion kautta kuntoon, pikkuhiljaa!

MissFlightattendant,

Samoilla linjoilla olen minäkin Naten ja Persikan kanssa. Eli: jos tämänhetkinen ruokavaliosi vaikuttaa liian niukalta, niin ei liene mikään ameriikantemppu lisätä päivittäistä ruokamäärää, joko ihan perinteisesti kaloreita laskien tai vaikka sitten blokkeina jos niin haluat...? Ja noin yleensäkin ottaen, mielestäni ei ole mitenkään suositeltavaa tukeutua orjallisesti ja "tiukkapipoisesti" (anteeksi ilmaus, mutten keksinyt tähän hätään parempaakaan) mihinkään "oppiin", oli kyseessä sitten Zone tai Atkins tai ihan mikä tahansa - itselläni on takana erinäisiä ruokavaliokokeiluja, mutta YKSIKÄÄN noista tiukat ohjeet antavista "opeista" ei ole toiminut yhtä hyvin kuin tämänhetkinen syömistapani! Eli: riittävästi kaloreita ja proteiinia, turhat hiilarit (=valkojauhotuotteet ja sokerit) ja rasvat pois, ja tilalle hyviä rasvoja ja tummaa leipää, pastaa ja riisiä. Dieetillä sitten tietenkin nipistetään kaloreista ja hiilareista, mutta MALTILLISESTI. Hiukset ja kynnet pysyvät kunnossa, ja treeni kulkee hyvin! :)

EDIT: olitkin näköjään jo ehtinyt vastata Naten postiin... Ei muuta kuin tsemppiä vaan, kyllä se siitä lähtee! :)

MissFlightattendant: rohkeesti vaan nostat niitä blokkimääriä. Itse tosiaan ällistyin kun paino rupesi tippumaan kun rupesin syömään 1700 kcalia päivässä (suhteet noin: r24, p30, hh46) verrattuna "normaalisyömiseeni", joka saattoi olla n. 1200-1400 kcalia päivässä. Treenitulokset nousee ja olo on loistava.

Tiedän mistä puhun, olen kokeillut ja kokenut kaikki konstit Nutrilet-ja kaalisoppa-dieettien kautta Painonvartijoihin ja aina bulimiaan asti. Tämä on ainoa järkevä tapa saada fläsää pois ilman että lihakset, hiukset ja mielenterveys kärsivät

:D

Mikähän on kulutus...

Eli paljonkohan mä kulutan 30min. tai 60min. tosi reippaalla kävelylenkillä??...Itse arvioisin et 30min./200kcal ja 60min/400kcal... Ihan vaan, että osaan laskea kalorivajeen oiken..

Re: Mikähän on kulutus...

Originally posted by MissFlightatten
Eli paljonkohan mä kulutan 30min. tai 60min. tosi reippaalla kävelylenkillä??...Itse arvioisin et 30min./200kcal ja 60min/400kcal... Ihan vaan, että osaan laskea kalorivajeen oiken..

Tuolla saat arvion kulutuksestasi.

Blaah... Täälläkin ollaan sairasteltu oikeen olan takaa ja nyt taas viikon verran normaalia treeni- ja dieettielämää takana. Pari viikkoa tuli siis treenitaukoa, ja sen seurauksena tullut hirvee turvotus (kunnon bulkkisika-look) on nyt saatu pois kropasta, thank god!

Meinas jo hermo mennä, kun hyvästi poltellut rasvat näytti jo tulleen takaisin, mutta kait se oli jotain hiilari- ja sairastelupöhöä...

Vaa'alla en oo käynyt moneen viikkoon, eikä tee mieli käydäkään, kun ei se paino mihinkään kuitenkaan putoa. Ei pudonnut aiemmin, ja tuskin nytkään... Ulkonäössä kiristymisen onneksi huomaa!

Mulla oli kans varmaan jonkinlaista ylikuntoa (paljon treeniä ja stressiä, huonosti nukuttuja öitä...) jonka seurauksena kaikkien sairastavien ystävieni tauti tarttui minuunkin... No tulipahan levättyä (edellinen viikon tauko salilta viime syksynä) ja on todella ihan eri into jatkaa... Dieetti ei kyllä edisty siihen tahtiin kuin oli tarkoitus, mutta eipä tässä minnekään ole toisaalta kiirekään... :)

Olkapäävamman vuoksi kuntosalitreeni oli muutaman viikon ajan mitä lie ja aerobista tuli tehtyä, ettei pää räjähdä. Nyt paino on tippunut 62 kiloon (kokonaispudotus siis 5 - 6 kiloa puolessatoista kuukaudessa) ja vaatteet pyörivät päällä. Ajattelin nostaa kaloreita hieman, ettei paino putoa alle kuudenkymmenen ja että jaksan nyt, kun treenaamisen voi hiljalleen aloittaa. Mutta on se kiva nähdä, että minunkin vatsastani löytyy lihasta läskin alta. :)

Onneksi olkoon, Nee, hieno tulos! Meikäläisen dieetti on tällä hetkellä telakalla, totesin nimittäin että parantelen ensin kuntoon a)itseni b)sairastelun "hieman" rapauttaman treenirutiinin ja juhlin pääsiäiset ja vaput, ja sitten mennään taas täysillä! Heti vapun jälkeisenä viikonloppuna:whip: :whip: :whip:

Sain muuten kyllä sen privaviestisi, mutta huomasin sen vasta useita päiviä myöhemmin... jostain syystä automaatti-ilmoitus privaviestin saapumisesta ei toiminut :evil:

Energy-net

Ei muuten oikein toimi tuo saitti!...ei tule tuloksia...

Re: Energy-net

Originally posted by MissFlightatten
Ei muuten oikein toimi tuo saitti!...ei tule tuloksia...

Kokeilin ja kyllä se mulla toimi. Kun laitat esimerkiks lajiksi "lepo", hae vielä intensitettivalikosta kohta lepo. Kokeiles! :)

Lomalla unohtui kaikki arkijutut, myös dieetti. Tosin ohjelmassa oli 5-6 tunnin hiihtovaelluksia maltillisella teholla :D Pakko oli syödä, muuten ei jaksanut, yritin kuitenkin syödä ns. kunnon ruokaa. Paino ei ole pudonnut, mutta vaatteet on suurntuneet, ja sehän on pääasia. Nyt kun olen palannut sivistyksen pariin olen taas ottanut itseäni niskasta kiinni. Asunnonvaihdon takia päiväohjelmaan tulee n. tunti hyötyliikuntaa kävelyn muodossa, säästyy aerobiselta ;)

Offtopic: vaikka tiedän että jalkalihakseni ovat surkimusheikot, oli silti masentava ylläri huomata kuinka heikot ne oikeasti ovatkaan. Kun laskee parin kilometrin mittaista alamäkeä matalassa "muna-asennossa" niin siinä reidet huutaa apua jo puolimatkassa :(

Kalori/blokki-määrät nostettu

Eli blokkeja tulee sellaset 18/päivä. Protskua 18*7g=126g, hiilareita 18*9g=162g, rasvaa 18*3g=54g. Kalorivaje on n. -550kcal, mut en jaksa laskea ainakaan vehnäleseitä mukaan... Tuo siis, jos liikunnalla kulutetut kalorit on siinä 300kcal/päivä. Mut eilenkin tuli pyöräiltyä reipasta vauhtia yhteenmenoon 60min. että se varmaan kuluttaa enemmän kuin 300kcal..varmaan n. 400kcalia... Olen muuten nykysellään 67,5kg PAINAVA!!...kiloja tuli parit lisää, kun nostin kalorimääriä...

Kannattaisiko kalorivaje pitää siinä -500kcalia?? Eli aina nostaa määriä, jos liikunnalla tulee vaikka 400kcalia kulutusta. Silloin saisin syödä 19blokkia ainakin...
Kun mulla on tämä joulun jälkeinen elämä syömisen kohdalla mennyt niin ja näin...viikolla tosi tiukalla ja niukalla ruoalla(n. 1100kcal/päivä), ja viikonloppuna sit sorruttu herkutteluun oikein kunnolla, niin oisko ollu tarpeen nostaa kalorit nyt ihan kulutuksen tasolle, ja sit laskea jonkunajan kuluttua vaje sinne -500kcal paikkeille??...Vai rupeanko OIKEASTI laihtumaan nyt kun olen NOSTANUT nuo kalori/blokki-määrät, niin, että vajetta tulee n. -550kcal...
Kun tuli mieleen, että mitenhän mun aineenvaihdunnan on käynyt tässä säheltäessä....

Suositut

Back
Ylös Bottom