Mimmien dieettithread

Täällä putoaa 2500 Kcal päivässä ruokaa alas. Kun on pikkuhiljaa totutellut itsensä takaisin suuremmille ruokamäärille syksyn dietin jälkeen ja aineenvaihdunta nopeutunut, on mulla 2,5-3,5 tunnin päästä aina nälkä. Se on mukava tunne, kun paino putoaa ja silti voi syödä ihan reippaasti.
Piti sanoman tuosta dietin vaikeudesta, että se on vaikeaa vasta sitten lopussa. Ja silloinkin siihen vaikuttaa monet eri tekijät, kuten kisastressi, liikunnan lisääntyminen ja silti pitäisi hoittaa työ ja sos. suhteet, alkaa olla väsynyt jne.
Uskon, että kaikki, jotka haluavat todella lavalle pystyvät kyllä dietin pitämään. Helpompaa on pitää ajallisesti pidempi dietti.

Tsemppiä kaikille, kevättä rinnoissa ja fiilis hyvä treeni/työviikon jälkeen. Edessä ansaittu vapaa viikonloppu!

Mitä ihmettä??? Olin AIVAN varma, että olin heti maanantaiaamuna koneelle päästyäni suorastaan HYÖKÄNNYT hehkuttamaan lauantain punnitustulosta, mutta näköjään unohdin sen sitten kuitenkin - tai sitten viestini on salakavalasti hävinnyt bittiavaruuteen... :confused: Anyway, pahoittelen toistoa jos olen tästä jo jossain toisessa threadissa hehkuttanut, mutta vaaka näytti viime lauantaina 64 kiloa, eli -1 kg! :) :) :) Ja kun muistetaan se, että mitatessani alkupainoksi 65 kg, olin periaatteessa dieetannut jo vajan viikon, joten nestepoistumastakaan ei tuossa pudotuksessa enää pitäisi olla kyse. Jipii! Eipä liene siis tarpeen tehdä ainakaan vielä sen ihmeempiä muutoksia, vaan samoilla eväillä mennään!

Dieettiä on kohta kuukausi takana. Paino on pudonnut suurinpiirtein kolme kiloa. Vatsassa alkavat lihakset hiilattaa laardin alta, pyrstö on silminnähden ja farkkujen kiistattoman todistuksen mukaan kaventunut. Olo on hyvä, nälkä pysyy loitolla ja mieliteot kurissa ... öö, siis ruoan suhteen. ;)

Upeat ilmat lisäävät aerobisen määrää aivan huomaamatta ja sen ansiosta energiaa riittää kuin viisivuotiaalla vekaralla.

Toisinaan silti haaveilen syksyllä alkavasta massakaudesta, koska olen aika säälittävän ohut painon pudotessa alle 65 kilon.

Mulla on hävinnyt johonkin pari kiloa, vaikken ole edes vielä dieetillä :confused:
Syön kuin hevonen, päivälläkin töissä ihan ähkyyn ja illalla kotona lämpimän ruuan. Plus välipalat ja välillä herkkujakin. Treeniä kolme kertaa viikossa kovaa, nyt on hyvä putki päällä senkin suhteen.
Ajattelin aloitella tässä viimeistään maanantaina "dieetin", eli siivoan ylimääräiset rasvat ja hiilarit pois ja otan mukaan Stackin 2 viikkoa on, 1 viikko off. Elän toivossa että ehtisin jossain vaiheessa keväällä pari aerobistakin tehdä... Hirvittää vain että kuinka luuranko musta tulee, kun paino on nyt 63,5 kg... En ole koskaan painanut alle 60 kg, ja 65-57 kg on mulle sellainen ihan hyvä paino. No, katsotaan mitä tapahtuu ja otetaan ensi talvena sellainen massakausi että on taatusti mistä dieetata :evil:

Mattimyöhäinen liittyy joukkoon. Tarkoitus on tosin vain siivota ruokavaliota eli syödä mahdollisimman "oikeaa" ruokaa. Päivän kalorit on n. 1700 plus palautumisjuoma kolme - neljä kertaa viikossa (matikkapää ei jaksa näin aamutuimaan laskea mitä se tekee keskimäärin :D ). Aktiviteettitaso on kolme - neljä salitreeniä viikossa plus 2 pitkää sauvakävelylenkkiä joista toisen korvaan sillointällöin kevyellä juoksulla. Katsotaan mitä tapahtuu, päätavoite on jaksaa paremmin treenata ja siinä sivussa pudottaa muutama kilo laardia pois.

Mulla on jostain syystä (stressi? :confused: ) ruokahalu kadonnut väliaikaisesti kokonaan. Aterioiden välit venähtää liian pitkiksi eikä päivän ravitsemuksellinen taso päätä huimaa :( Toistaiseksi ei ole ollut jaksamisongelmia, mutta eihän näin voi kauaa tulla toimeen. Ainoa hyvä puoli asiassa on se, ettei myöskään mikään roskaruoka (karkit ym.) maistu :D

Mulla myös dietti meneillään. Kaloreita päivässa n. 1700+ palautusjuoma+kreatiini+vitamiinit. Kolmesti salilla viikossa .pari lenkkiä juosten ulkona 30 min. tai kuntopyöräilyä salilla, sään mukaan.
Kerran viikossa body pump( on niin kivaa, siitä en luovu). Nyt on ollut niin aurinkoinen alkukevät , että tekisi mieli "lenkkeillä" enemmänkin.

Ruokavaliossa päivittäin aika samaa:

kaurahiutaleita
raejuustoa
vehnäleseitä
tummaa pastaa
tonnikalaa vedessä
olivi -öljyä ja kala-öljyä yht kaksi ruokalusikallista per päivä
pari leipää
kevyt aamupalajuustoa

Kerran viikossa mässypäivä. Mun "pahe" on tuore mozzarella-juusto rasvaa ties kuinka paljon mutta niin hyvää... tomaatin, basilikan , mustapippurin ja olivi-öljyn kera : ) ja sipsit + sukalaa...;)

Kivasti on mennyt.Lihakset alkaa erottua selvästi, vaikka paino ei ole tippunutkaan. Peilistä näkee että kirisymistä on tapahtunut. :thumbs:

Niin, tuossa yllä siis "vanha" ruokavalioni, tästä päivästä aloitan keto- dietin. Joten hiilarit jää minimiin , kuusi päivää ketoosissa ja yksi hiilaritankkaus pv. Katsotaan miltä tuntuu ja miten jaksaa treenata samalla :evil: Niin ja keto- diettiä olisi tarkoitus pitää kesäkuulle ja pidempäänkin jos tuntuu hyvältä :whip:
Tavoitteena olisi kasvattaa lihasta ja polttaa rasvaa luomu- keinoin :D

Re: Liian vähän syöminen..

Originally posted by pihlis
Olen nyt jonkin aikaa käyttänyt Kutrin sivuilta imuroituja ruokataulukkoa ja kalorilaskuria (www.kutri.net) ja tyrmistys on ollut melkoinen: jotta päivittäinen 1700 kaloria täyttyisi olen joutunut LISÄÄMÄÄN ruokamäärää "normaaliin" syömiseeni verrattuna :eek:

Toi oli hyvä toi taulukkojuttu, mutta koska en ole koskaan pudottanut painoa oikein tarkoituksenmukaisesti saati sitten hirveästi joutunut kyttäämään syömisiäni tai laskemaan kaloreita, niin kertoisiko joku minulle, mistä tiedän, minkä verran mikäkin liikunta kuluttaa? Siis viittaan tuohon kutrin sivuilla kysyttyyn liikunnasta vähennettävät kalorit (vai miten se nyt menikään???)

Eli kuinka paljon esim. salilla kuluu kaloreita (kun tekee siellä muutakin kun lukee Reginaa :) ja kuinka paljon niitä kuluu esim. tunnin reippaalla kävelylenkillä tai muuta noin reilun 120 sykkeellä tehtyä liikuntaa harrastaessa? huh, saakohan tosta enää selvääkään?

Kiitos vastauksesta jo etukäteen

Re: Re: Liian vähän syöminen..

Originally posted by Äiskä
Toi oli hyvä toi taulukkojuttu, mutta koska en ole koskaan pudottanut painoa oikein tarkoituksenmukaisesti saati sitten hirveästi joutunut kyttäämään syömisiäni tai laskemaan kaloreita, niin kertoisiko joku minulle, mistä tiedän, minkä verran mikäkin liikunta kuluttaa? Siis viittaan tuohon kutrin sivuilla kysyttyyn liikunnasta vähennettävät kalorit (vai miten se nyt menikään???)

Eli kuinka paljon esim. salilla kuluu kaloreita (kun tekee siellä muutakin kun lukee Reginaa :) ja kuinka paljon niitä kuluu esim. tunnin reippaalla kävelylenkillä tai muuta noin reilun 120 sykkeellä tehtyä liikuntaa harrastaessa? huh, saakohan tosta enää selvääkään?

Kiitos vastauksesta jo etukäteen

Moro Äiskä! :)

Mä olen käyttänyt energiantarpeen arvioimiseen tämmöstä taulukkoa. Sillä saa musta aika kivasti selville Reginan lukemisen sun muiden aktiviteettien vaikutuksen päivittäiseen energiankulutukseen. Siinä voi vaihdella arvoja, kattoa esimerkiks minkä verran kuluu täysin liikunnattomana päivänä (kaikki arvot 0) ja sitte taas vaihdella niitä eri luokkia. Mä en tosin oo hirmu tarkkaan osannu arvioida minne kohtaan se punttitreeni menee, kaipa se on varsin kuormittavaa/kovaa liikuntaa tms. Ja jos olen salilla tunnin niin miinustan siitä hiukan, koska siellä pitää kuitenki lepotaukoja.

Niin, ja olen huomannu sen et noi arvot eri laskurien välillä vaihtelee paljonkin. Jos käytät saman Energynetin toista laskuria, se antaa ainakin mulle toooosi paljon suuremmat energiamäärät ku toi ekana mainitsemani. Molemmilla arvioituna (tossa simppelissä aktiivisuusluokka 3) se eka antaa energiamääräksi noin 2400-2600 kcal kun se helpompi versio 3100 kcal! :eek:

No, olen laskeskellut omia tarpeitani muutamalla erillä laskurilla ja niistä ottanu sitten sen keskiarvon.

No hitsi, taas tuli selitystä monta riviä. En näköjään kykene ilmaisemaan itseäni lyhyemmin! Toivottavasti oli apua! :)

Kyllä täytyy nyt melkäläisenkin terästäytyä ja vähentää tuota kalorimäärää. Kesästä asti on ollut 1600 kcal ja paino on kivunnut lähes 70:een. Viime kesänä kun söin 2000 niin silloinhan se nousi roimasti. Tuntuu vaan niin vähältä, jos söisi vain jonkun 1200 kcal, varmaan koko ajan nälässä.

Kummallisin juttu tässä on, että olen nyt keväällä todella lisännyt aerobisen määrää eli sitä on ohjelmassa lähes joka päivä ja puntit päälle. Mistään säästöliekistä ei voi olla kyse, koska hiki valuu ja on kuuma. Treenipainot on noussut melkoisesti.Taitaakin olla laskupäässä vikaa, olen varmasti laskenut noi kalorit jotenkin alakanttiin. Tällä hetkellä nuo suhteet on kutakuinkin p33/h33/r33 eli kaikkia saman verran.

Mieti tarkkaan kannattaako laskea ruoan määrää. Onko laadussa parannettavaa? Lisää kuituja, vihanneksia, proteiineja ja vähennä hiilareita, hedelmiä, riisiä, mitä sitten syötkin. Jos vähennät niin vähennä vain 100 Kcal. Aineenvaihdunta vain hidastuu entisestään, jos Kcal:t liian alhaalla. Ei sun pitäis tuolla kalorimäärällä ja liikunnalla lihoa. Onko painon nousu lihasta? Katso peilistä, oletko kuitenkin kiristynyt vaikka paino nousee? Tsemppiä suunnitelmiin!

Kiitokset Persikka

Laskurit oli hyviä, eli kiitos niistä hirmuisesti :thumbs:
vaikkakin tosiaan näyttivät eri tuloksia aika rankastikin. Mutta nyt tiedän kuitenkin edes vähän, mitä esim. reipas kävelylenkki kuluttaa tai siis kuinka paljon on päivän kulutukseni niinä päivinä kun kävelen tukka putkella rasvaa poltellen.:D

Laitoin jo tämän aiemmin toiseen threadiin, mut tässä vielä yksi kcal laskentakaava.

ENERGIANTARPEEN ARVIOIMINEN

PAV (perusaineenvaihdunta)

naiset = 4,18 x (795 + 7,18 x paino)

+ FYYSINEN AKTIIVISUUS (kerroin)

Kevyt = 1,3 (ei lainkaan vapaa-ajan aktiivisuutta)

Tavallinen = 1,5 (kevyt työ, jonkin verran vapaa-ajan aktiivisuutta)

Kohtalainen = 1,7 (kevyt työ ja kuntoliikuntaa tai fyysisesti keskiraskas työ)

Kova = 2 (päivittäinen kova liikunta tai fyysisesti raskas työ)

Erittäin kova = tai > 2,2 (kilpaurheilija)

Muunna saamasi kJ kaloreiksi kJ x 0,239 = kcal

Itse osallistun tähän teidän diettitempaukseen aamulenkeillä, jotka aloitan tuossa ensi kuun alussa ja kesälomalla sitten teen niitä useampana aamuna. Ruokavalioni on jo tällä hetkellä sen verran puhdas, että siitä ei kannata rueta karsimaan. Muuten kehitys alkaa kärsimään! Toki aina herkuttelen yhtenä päivänä viikossa.

Mulla on tiedossa kisadietti sitten mahd. joulukuussa, niin en viitsi uhrata tätä kesää rankalle dietille. Aion nauttia jätskistä ja siideristä terassilla...kaikesta mistä viime kesänä jäin paitsi:curs:

Mona, mulla oli pitkään protskujen osuus noin puolet energiasta ja vähensin sitä aika hiljattain ja lisäsin hieman sekä hiilareiden että rasvojen osuutta. Sain monesta suunnasta nimittäin sellaista palautetta, että protskua oli liikaa (kun sitä oli n 200g eli siis puolet energista).

Ok, arvelinkin että asia on selvitetty. Toivotaan nyt kuitenkin, että sinun ei tarvitse laskea kaloreita kamalan alas, nytkin tuo 1600 kcal kovaa treenaavalle kuulostaa kamalan vähältä.

Voihan -keleen -kele... :(

... viikonloppuna alkoi kurkkukipu, joka paljastui tiistaina ANGIINAKSI!!! Nyt sitten popsitaan V-Penia ja treenikieltoa koko viikko, tietty... Tunnelmat vaihtelevat :itku: ja:curs: välillä...

Dieetti on nyt sitten telakalla (ainakin) tämän viikon, en tahdo nimittäin YHTÄÄN hidastaa tervehtymistä, senkään uhalla että tulisi syötyä "vähän" liikaa. Ehtiihän sitä sitten dieetata vielä myöhemminkin. Joten lepään ja syön ja yritän parantua mahd.pik, ja katsotaan nyt sitten jatkanko dieettiä heti ensi maanantaina, vai vedänkö muutaman vkon ylläpitokaloreilla ja sitten vapun jälkeen taas tositoimiin...

Blaah... :(

Dietti on täynnä ylä- ja alamäkiä. Viime dietin aikana sairastelin pariin otteeseen ja se vasta otti päähän :curs:

Pitää vaan kuunnella kehoaan ja antaa sille aikaa tervehtyä...sitten vaan kovasti tsempaten eteenpäin! :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom