Miltä tämä näyttää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tane
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon treenannu tällä ohjelmalla 2kk ja lihas massaa on tullu 7kg lisää, ainakin mulla tuntuu toimivan ku tauti , mut mitä sanotte ohjelmasta?

Tiistai
Rinta
penkki -3x10
penkkipunnerrus punteilla -3x10

Olkapäät
vipunostot sivulle -3x10
vipunosto eteen -3x10

Ojentajat
ranskalainen punnerrus -3x10
(kapea penkki) -3x10

Torstai
Jalat
kyykky -3x6
prässi -3x10
reiden koukistajat -3x10
pohkeet -3x10

Kevyt selkä
vastaote ylätalja -3x10
kulmasoutu käsipainolla -3x10
alatalja -3x10

Hauis
käsipainoilla -3x10
keskitetty käsipainoilla -3x10

Lauantai
Olkapäät
pystypunnerrus -3x12-15

Kevyt rinta
penkki -3x10
rintaprässi -3x10

Ojentajat
talja ja käsipainoilla -3x10

Sunnuntai
Selkä
maastaveto -3x6-10
kulmasoutu vastaotteella -3x10
kulmasoutu myötäotteella -3x10
kapea ylätalja -3x10
leveä ylätalja taakse -3x10

Hauis
keskitetty tangolla -3x10
taljalla -3x10

vatsa treeni n. 2 päivänä viikossa (myös kyljet)

:evil:

Nopeella katsonnalla melko fiksun näköinen ohjelma. Frekvenssi on tarpeeksi usein. Mutta kaikissa liikkeissä näkyy olevan kolme sarjaa joka 100% teholla ei aina ole hyvä juttu, ja kokonaisrasitus tuossa ohjelmassa on melkoinen..

Minkälainen treenitausta sulla on ja kierrätätkö tehoa jotenkin? Jos vedät aina kaiken 100% teholla - eli loppuun asti - ajat todennäköisesti itsesi tuolla ohjelmalla pian ylikuntoon, vaikka pitäisitkin kevyitä viikkoja, mutta säästämällä tehoja ja kenties kierrättämällä sarjapituuksia ja vaikka pidentämällä kierron kahdeksaan päivään, voit pärjätä tuolla rungolla hyvin hyvin pitkään. Muutamien viikkojen/kuukausien välein vaihtelet vain liikkeitä, ja välillä voit kokeilla erikoistekniikoita, esim rinnalle erikoistreenejä jos rintalihaksten kasvaminen stoppaa.

Kyykky ja mave samalla viikolla ei myöskään ole kovin fiksua jos teet 100% teholla, molempien hermostollinen palautuminen kestää n. viikon, mavessa jopa lähes kaksi viikkoa.

Ts. tehojen vaihtelu ja kierrätys ja maven vaihtaminen vuoroviikoin vaikka selänojennukseen, ja ehkä kierron pidentäminen olisivat mun muutokset tohon, jotta seinä / ylikunto ei tule piakkoin ole edessä. Kevyt selkätreeni näyttää myös melko rankalta siis liikaa liikkeitä ja sarjoja, jos haluat kahtena päivänä tehdä selkää noin paljon jaa mieluummin selkätreenit sitten taljoihin ja soutuihin ja vuorottele niitten tehoa. Kevyt rintatreenikin on aika kova, mutta noista kummastakaan on mahdoton sanoa kun ei tiedä teetkö kevyet treenit 50% teholla vai 90% teholla (?). Hauiksille teet kaksi kovaa erikoistreeniä, se on paljon/liikaa kun ottaa huomioon miten paljon ne rasittuvat muissakin liikkeissä, yksi olisi melko todennäköisesti parempi vaihtoehto.

Oletan kuitenkin ettet ole kaikkia sarjoja/päiviä tehnyt koko aikaa 100% teholla koska moni ei silloin tuollaista ohjelmaa pitkään jaksaisi =/. Jos näin teet eli suurta ylikunnon vaaraa ei ole ja sinusta tuntuu että palaudut hyvin ja treeni kulkee kaikkien lihasten osalta hyvin ei ole mitään syytä lähteä tekemään muutoksia.

Originally posted by Tane
Oon treenannu tällä ohjelmalla 2kk ja lihas massaa on tullu 7kg lisää,

hmmm, ilman kiellettyjä aineita? :D

Mulla nousi 1,5 kk aikana paino 9 kg pelkällä proteiinilla ja rankalla salilla. Nyt se kehitys on kyllä pysähtynty täysin, helpot kilot on vissiin saatu... Olin aloittaessa kyllä melkein alipainoinen. Vähän on tullut lisää laardia masuun mutta suurin osa on kyllä Aitoa Lihasta(tm)

Minkälainen treenitausta sulla on ja kierrätätkö tehoa jotenkin? Jos vedät aina kaiken 100% teholla - eli loppuun asti

Oon treenannu vajaa kaks vuotta ja pyrin kierrättämään tehoja kevyissä treeneissä n.50% ja vuoro viikoilla muutenkin hieman löysemmin jossain 75% tienoilla.
liikkeistä mainittakoon ett vaihtelen n. 1kk välein suoritustapoja, välillä pelkästään apuliike viikkoa
kyykkyä ja mavea oon pyrkiny tekemään vuoroviikoin
Otin kyllä neuvoistas vaarin ja poistin hauiksen toiselta päivältä
ja keventelin hieman tota selkä päivää.

Originally posted by Tane
Oon treenannu vajaa kaks vuotta ja pyrin kierrättämään tehoja kevyissä treeneissä n.50% ja vuoro viikoilla muutenkin hieman löysemmin jossain 75% tienoilla.
liikkeistä mainittakoon ett vaihtelen n. 1kk välein suoritustapoja, välillä pelkästään apuliike viikkoa
kyykkyä ja mavea oon pyrkiny tekemään vuoroviikoin
Otin kyllä neuvoistas vaarin ja poistin hauiksen toiselta päivältä
ja keventelin hieman tota selkä päivää.

Joo tuo kuulostaa oikein hyvältä tsemiä treeneihin ;). Sellasta vielä että vedätkö aina nuo kovat kolme sarjaa puolipyramideina niin että teho ja painot kasvaa loppua kohden (esim suunnilleen 60%, 80%, 100%) vai teetkö kolme sarjaa samoilla painoilla millon vain teho nousee ja nousu on tasaisempi (esim suunnilleen 85%, 92,5%, 100%)? Vai pyritkö ekassa kymppiin ja sitten samoilla painoilla eli toistot laskee esim 8 ja 6 eli teet kaikki kovaa (3x100%)? Lämmittelysarjojahan tuossa ei varmaan olekaan mukana (?). Mutta koska kierrätät tehoa noin hyvin niin puolipyramideja tuskin tarvitsee harkita jos niitä et tee; nehän keventävät aika paljon treeniä. Mutta sen sijaan jos teet kovaa kaikki kolme sarjaa niin kannattaa olla erittäin tarkka ettei kevyitä treenejä ja vuoroviikkoja tee yhtään kovempaa kuin on tarkoitus, koska noin monta kolmen sarjaa 100% teholla on todella kova rasitus.

Toivottavasti ei mennyt prosentit mulla sekasin...

Originally posted by Sakkeus
(esim suunnilleen 60%, 80%, 100%) vai teetkö kolme sarjaa samoilla painoilla millon vain teho nousee ja nousu on tasaisempi (esim suunnilleen 85%, 92,5%, 100%)?

Enemmänkin tuo 85%, 92,5%,100% ja lämmittely sarjat erikseen mutta otetaan ohjeista oppia ja treenataan kovasti.

Hyvältähän tuo sinun ohjelmasi näyttää ehkä hieman pientä hiomista vielä :D
Eli niin kuin totesitkin, että keventelit selkä treeniä se on hyvä koska alkuperäisessä ohjelmassasi on hieman liian monta sarjaa selälle (Päivittelehän ohjelmaasi aina ,kun teet muutoksia niin nähdään ja voidaan kommentoida :) )
Ja onko kaikki olkapää treenisarjat kovia? Jos on niin mielestäni olkapäille tulee kyllä liikaa treeniä. 4-6 sarjaa olkapäille viikossa toimii itselleni ainakin parhaiten.

Oon treenannu tällä ohjelmalla 2kk ja lihas massaa on tullu 7kg lisää

Mulla nousi 1,5 kk aikana paino 9 kg pelkällä proteiinilla ja rankalla salilla. Nyt se kehitys on kyllä pysähtynty täysin, helpot kilot on vissiin saatu... Olin aloittaessa kyllä melkein alipainoinen. Vähän on tullut lisää laardia masuun mutta suurin osa on kyllä Aitoa Lihasta(tm)

Nämä väitteet voidaan pitää hyvänä huumorina.
Jos en väärin muista niin vuodessa puhdas lihasmassan mahdollinen lisäys on n. 1-2kg ja sekin on jo hyvin (natuna).
;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Spikie

Jos en väärin muista niin vuodessa puhdas lihasmassan mahdollinen lisäys on n. 1-2kg ja sekin on jo hyvin (natuna).
;) [/B]

No ei pidä paikkaansa, etenkin harjoittelun alussa lihasta tulee nopeasti.

Bullshit. Veikkaisinpa että ylivoimainen enemmistö tämänkin palstan käyttäjistä on käytännössä todistanut tuon väitteen vääräksi ollessaan joskus itse aloittelija.

1-2 kg lihasta vuodessa natuna alkaa olla realistinen yläraja kun on jo treenattu järkevästi, kovaa ja tuloksekkaasti 5-10 vuotta.

Tosiaan varsinkin jos on vahan urheilutaustaa (tai vaihtoehtoisesti tiukassa ja laihassa kunnossa mutta hyva pohjakunto ottamaan treenia vastaan)ja aloittaa jarkevasti bodauksen voi hyvinkin tulla ekassa vuodessa 15 kiloa massaa natuna josta 10 kiloa lihasta. Ja enemmankin, tallakin palstalla monta elavaa todistetta.

Itse asiassa oon sita mielta etta jos kaikki tekijat olisivat optimaaliset niin uskon etteivat edes kehnot geenit poista mahdollisuutta saada vahintaan kymmenta kiloa lihasmassaa natuna ekan vuoden aikana.

Naiset onkin sitten eri juttu.

Voin olla väärässäkin(niin kuin nyt näyttää:D ) ,mutta haluaisin tavata kaverin jolla 1,5kk-2kk tulee lihasmassaa karkeesti 7kg!

Mulla on koko tuolta ajalta joka aamu otettu paino ja siitä hienot excel käyrät painosta, muutoksesta aloituspainoon ja muutoksesta edellisen päivän painoon. Voisin kai pistää kuvankin niin voisitte arvioida minkä verran sitä laardia on kertynyt.

Mutta mun tausta on tosiaan se ettei mitään liikuntaa ja söin liian vähän. Pituutta aloittaessa 189 ja painoa 75.4 kg, melkein aneeminen siis. Salia 5 kertaa viikossa ja kunnon ateria 4 kertaa päivässä ja paljon proteiinia. Nyt pituutta sama mutta painoa 84,9 kg.

Kaikki housut menee vaihtoon kun puristaa persauksista ja etenkin reisistä :(

Voin olla väärässäkin(niin kuin nyt näyttää:D ) ,mutta haluaisin tavata kaverin jolla 1,5kk-2kk tulee lihasmassaa karkeesti 7kg!

Jaa? Missäs tuollaista väitettiin, vuodessa 10kg lihasta on vähän eri tahti kuin 2kk:ssa 7kg? Threadin aloittajan 7kg:hän tuossa jo ajat sitten todettiin sisältävän myös rasvaa ja nesteitä.

Originally posted by tappara
Jaa? Missäs tuollaista väitettiin, vuodessa 10kg lihasta on vähän eri tahti kuin 2kk:ssa 7kg? Threadin aloittajan 7kg:hän tuossa jo ajat sitten todettiin sisältävän myös rasvaa ja nesteitä.

Esimerkiksi Boyracerkin kirjoitti 1,5 kuukaudessa hankitussa 9kg massasta josta suurin osa on kuulemma lihasta. Eli oletetaan, että "suurin osa" 9kg:sta olisi n.6-7kg. 1,5 kk:ssa 6-7kg lihasta?
Samantapaisia väitteitä kuulee silloin tällöinen ja joka kerta ne pistää hymyilyttämään.
Ja jos tälläkin foorumilla on treenajia jotka pystyvät lisäämään lihasmassaansa 10kg/vuosi (natuna,puhdasta lihasta) niin ei voi muuta kuin NOSTAA HATTUA :worship:

Esimerkiksi Boyracerkin kirjoitti 1,5 kuukaudessa hankitussa 9kg massasta josta suurin osa on kuulemma lihasta. Eli oletetaan, että "suurin osa" 9kg:sta olisi n.6-7kg. 1,5 kk:ssa 6-7kg lihasta?
Samantapaisia väitteitä kuulee silloin tällöinen ja joka kerta ne pistää hymyilyttämään.
Ja jos tälläkin foorumilla on treenajia jotka pystyvät lisäämään lihasmassaansa 10kg/vuosi (natuna,puhdasta lihasta) niin ei voi muuta kuin NOSTAA HATTUA :worship:

Aivan varmasti on vaikka kuinka monta sellaista henkilöä. Ja minkäslaista tämä likainen lihas on? Ja kyllä kai jonkinlaisia johtopäätöksiä voi tehdä painon ja vyötärönympäryksen suhteen kehityksestä. Kun tuossa vähän aikaa sitten selailin treenipäiväkirjaa niin huomasin että elokuun lopulla seuraavia mittoja: paino 82kg, vyötärö 90cm, nyt vähän aikaa sitten mitattuna: paino 86kg, vyötärö 85cm, samoissa olosuhteissa mitattuna. Eli kaiken järjen mukaan ainakin tommoinen viitisen kiloa olisi lihasta tullut 7 kuukaudessa. Ja aikalailla noihin aikoihin löytyi pakkotoisto ;) ja muutenkin rupesi pistämään syömistä yms. kuntoon. Että jos olisi "tämän verran" tietoa hallussa jo harrastusta aloittaessa niin luulisi että vähän yhdellä jos toisellakin tulisi tuo 10kg ekana vuonna. Ja onhan noista vippipuolen kuvistakin nähty aika hurjia kehityksiä vuodessa.

Originally posted by tappara
huomasin että elokuun lopulla seuraavia mittoja: paino 82kg, vyötärö 90cm, nyt vähän aikaa sitten mitattuna: paino 86kg, vyötärö 85cm, samoissa olosuhteissa mitattuna. Eli kaiken järjen mukaan ainakin tommoinen viitisen kiloa olisi lihasta tullut 7 kuukaudessa.

Sitten mulla ei varmaan järkeä ole. Ei se nyt sitä tarkoita heti, että jos vyötäröstä lähtee senttejä pois painon noustessa, niin se paino on lihasta. Vai tarkottaako? :confused:

Suositut

Back
Ylös Bottom