Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Taby sanoi:Maastavedon voisit lisätä selkäpäivälle ja eikös Pystysoutu kuuluisi olla "hartia ja vatsa" päivällä kun olkapäillehän se liike kohdistuu ?
Timba79 sanoi:Itse kyllä teksin selän kanssa vatsat ja sitten hartiat ja ojentajat samassa treenissä. Jaloille takareisille SJMV vaikkapa noiden potkujen tilalle. Enpä mä äkkiä siitä muuten mitään iheempää löytänyt.
Tommi S sanoi::4: Muuten hyvä mutta jätä takapotku pois. Ja olkapäille riittää yksi punnerrus liike.
Amerikan Jeesus sanoi:Tässä treenijaossa mulla olikin juuri suurin päänvaiva kun mietin että ei kestäis liian koville olkapäitä laittaa, mutta niitä pitäis treenata paljon koska sinne lisää massaa haluan, ja kuitenkin ojentajat pitäis treenata ekana kun sinne pitää paukkuja olla jotta pystyy tuohon 2x6-systeemiin täysin keskittymään niin en millään sit saa niitä samalle päivälle.
Timba79 sanoi:Mulla on ratkaisu tuohon 2x6 ongelmaan. Eli teet olkapäät ja ojentajat päivänä ensin kapean penkin 2x6 systeemillä. Tämän jälkeen teet olkapääliikkeet ja vasta lopuksi muut ojentajaliikkeet. Silleen tein itse kun tuolla systeemillä treenasin ja ihan hyvin toimi.
Toinen vaihtoehto on tehdä olkapäät rinnan jälkeen ja ottaa käsipäivä käyttöön. Mulla on silleen nyt ja hyvin toimii sekin.
Mulla ainakin tulisi ongelmia jos jakaisin olkapäitä rasittavia treenejä kolmelle eri päivälle, ei vaan palaudu.
Hämmer sanoi:Kai se on monien mielestä näitä hifistelyvemputuksia, joita täälläkin aina parjataan. Mielestäni ne sopivat kyllä ohjelmaan, mutta ns. pääliikkeiksi ottaisin kyllä SJMV:n ja jullen. Yhden jalan kyykyn (pakaraliike enemmänkin) vaoisin ehkä korvata omasta ohjelmastani takapotkuilla, ja niin välillä teenkin. Takapotkut (taljassako sä ne teet?) ottavat ainakin mulla eniten pakaroihin, joten kohdistus on aikalailla sama kuin yhden jalan kyykyllä/askelkyykyllä.
Amerikan Jeesus sanoi:Mietin kyllä tuota sun antamaa ensimmäistä vaihtoehtoakin kun ohjelmaa suunnittelin, mutta tulin siihen tulokseen että vois olla aika vaikeeta ja varsin vaarallista tehdä ranskalaisia sen jälkeen kun olkapäät on käytännössä pois pelistä. Olen huomannut että mulla ei mitkään paljon käsivoimia ja olkapäiltä tukea vaativat liikkeet luonnistu yhtään sen jälkeen kun olkapäät on vähäänkään treenattu.
Tuo rinta-olkapää -päivä yhdistettynä käsi -päivään voisi olla sitten yksi ratkaisu. Pitää tässä muistella ja katsella tuota päiväkirjaa että onko niin tullut treenattua ja jos on, niin miten on toiminut. Otan kyllä tän nyt harkintaan vakavasti, jos tällä olkapäitä tosiaan säästää, kun mulla ne on tosi taipuvaiset luokkaantumaan.
Timba79 sanoi:Totta tuon ranskalaisen kanssa. Mulla toimii hyvin tuo rinta-olkapäät kun tekee rinnalle ensin kaikki kovat punnerrukset. Sitten viimeiseksi rinnalle peck-deckit tai vastaavat. Sitten aloittaa olkapäät vipareilla ja vasta viimeisenä pystypunnertaa. Ehtii hyvin "punnerruskoneisto" palautua rinnan kovista punnerruksista. Kannattaa ainakin kokeilla.
Tomi sanoi:Minkä takia et voi vain pastettaa tuota ohjelmaasi tähän? Ei-vipitkin varmaan voisivat myös neuvoa sinua ohjelmasi kanssa, jos saisivat sen näkyviin.
edit: aijaa, voiko ei-vipit nykyään ladata liitteitä? No silti, pasteta se ohjelma nyt vaan tähän :D
Timba79 sanoi:Mutta tuolta selkäpäivältä mä ottasin tuon pystysoudun pois ja vaihtasin tilalle jonkun oikean selkäliikkeen. Tuo kuitenkin on enemmän olkapääliike. Hyvän selkätreenin saa kun yhdistää ylätaljan parilla eri otteella tai leuanvedot ja sitten altaljan ja kulmasoudun. Noiden neljän liikkeen ja niiden variaatioiden ympärillä saa selän jo hyvin rääkättyä.
Timba79 sanoi:Enpä minä vastaavaa liikettä keksi. Lähinnä mielessä oli se, että ehtiikö ne olkapäät palautumaan pidemmän ajan kuluessa? Ei niinkään, että se liike jotain "haittaisi" siellä. Eli jos tuo sulla toimii, anna mennä vaa, mutta KUUNTELE kehoasi ja reagoi nopeasti jos palautumisen kanssa on ongelmia.