Miltä näyttäis mun uus ohjelmani?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Joo elikkä miltä tällainen ohjelma näyttäis? Tarkoitus olis olkapäitä, käsiä ja jalkoja kasvattaa sekä penkkiin hankkia lisää voimaa miken 2x6 systeemin avulla. Selälle ajattelin vaihdella leveää ja kapeaa otetta vuoroviikoin.

Liitteet

• Treeniohjelmani.webp
    Treeniohjelmani.webp
    29,5 KB · Katsottu: 717
Maastavedon voisit lisätä selkäpäivälle ja eikös Pystysoutu kuuluisi olla "hartia ja vatsa" päivällä kun olkapäillehän se liike kohdistuu ?

Itse kyllä teksin selän kanssa vatsat ja sitten hartiat ja ojentajat samassa treenissä. Jaloille takareisille SJMV vaikkapa noiden potkujen tilalle. Enpä mä äkkiä siitä muuten mitään iheempää löytänyt.

Taby sanoi:
Maastavedon voisit lisätä selkäpäivälle ja eikös Pystysoutu kuuluisi olla "hartia ja vatsa" päivällä kun olkapäillehän se liike kohdistuu ?

Mavea en ala ottamaan ainakaan vielä ohjelmaan mukaan kun en sitä, enkä tätä kyykkäämistä ole pitkiin aikoihin harrastanut, niin saattaa olla ettei selkä kestäisi sitä kun kaksi kovaa liikettä otetaan yhtäkkiä mukaan. Eli totuttelen eka kyykkäämään ja sitten kun paikat kestää ja saan kaiken taas kuntoon niin maven otan mukaan.

Tuota pystysoutua pyrin tekemään silleen että vedän lavat tuonne ihan niskaan yhteen ja saan siten yläselän aivan tajuttoman kipeäksi, ja ottaahan se toki paljon takaolkapäihin. Olen kuitenkin yrittänyt tehdä siitä teknisesti enemmän selkäliikkeen hyvin tuloksin koska en ennen tuota ihan ylintä lapaluiden väliä ole juurikaan saanut mitenkään, ainakaan tuntuman puolesta treenattua, ja tuloksia olen kyllä huomannut peilistä, joka on tärkeintä. Ja näiden seikkojen vuoksi siis pidän tuon soudun tuolla selkäpäivällä.. tiedä sitten olisiko sille jokin "oikeampi" nimi, mutta minulle se on pystysoutu :)

Timba79 sanoi:
Itse kyllä teksin selän kanssa vatsat ja sitten hartiat ja ojentajat samassa treenissä. Jaloille takareisille SJMV vaikkapa noiden potkujen tilalle. Enpä mä äkkiä siitä muuten mitään iheempää löytänyt.

Tässä treenijaossa mulla olikin juuri suurin päänvaiva kun mietin että ei kestäis liian koville olkapäitä laittaa, mutta niitä pitäis treenata paljon koska sinne lisää massaa haluan, ja kuitenkin ojentajat pitäis treenata ekana kun sinne pitää paukkuja olla jotta pystyy tuohon 2x6-systeemiin täysin keskittymään niin en millään sit saa niitä samalle päivälle.

Tuota SJMV:tä en osaa kunnolla tehdä ja se ottaa niin paljon selän päälle, etten sit mielellään sitä tee, eikä meidän salilla käyvistä sitä kukaan tee joten ei voi keneltäkään ees mallia kysyä. Tämä johtaa siihen että karsin liikkeen pois valikoimista. Toki tämän voisi omatoimisesti opetella, mutta kun ei kukaan olisi kertomassa meneekö liike yhtään oikeen.. :( ..Ja noilla takapotkuilla saan kyllä tosi makean, tai siis reilusti parhaan tuntuman takareisiin ja siksi ne haluan ottaa ohjelmaan. Muutenkin useiden jäälajiharrastusten vuoksi on nuo etureidet niin massiiviset takareisiin nähden että takareisiä vähän, tai tosi paljon enemmän, joudun kurittamaa! :whip:

Tommi S sanoi:
:4: Muuten hyvä mutta jätä takapotku pois. Ja olkapäille riittää yksi punnerrus liike.

Takapotkua en pois jätä em perustein. Olkapäät saan juuri tuolla tyylillä tosi hyvin treenattua, ja koska niihin kiinnitän paljon nyt huomiota on mielestäni sopivaa ottaa niille kaksi liikettä ja painot valita sitten sopivasti tuntuman mukaan ettei liikaa tule rasitusta.

Ja sitten yleinen kysymys: Miksi takapotkua ei suositella ohjelmaan?

Kai se on monien mielestä näitä hifistelyvemputuksia, joita täälläkin aina parjataan. Mielestäni ne sopivat kyllä ohjelmaan, mutta ns. pääliikkeiksi ottaisin kyllä SJMV:n ja jullen. Yhden jalan kyykyn (pakaraliike enemmänkin) vaoisin ehkä korvata omasta ohjelmastani takapotkuilla, ja niin välillä teenkin. Takapotkut (taljassako sä ne teet?) ottavat ainakin mulla eniten pakaroihin, joten kohdistus on aikalailla sama kuin yhden jalan kyykyllä/askelkyykyllä.

Amerikan Jeesus sanoi:
Tässä treenijaossa mulla olikin juuri suurin päänvaiva kun mietin että ei kestäis liian koville olkapäitä laittaa, mutta niitä pitäis treenata paljon koska sinne lisää massaa haluan, ja kuitenkin ojentajat pitäis treenata ekana kun sinne pitää paukkuja olla jotta pystyy tuohon 2x6-systeemiin täysin keskittymään niin en millään sit saa niitä samalle päivälle.

Mulla on ratkaisu tuohon 2x6 ongelmaan. Eli teet olkapäät ja ojentajat päivänä ensin kapean penkin 2x6 systeemillä. Tämän jälkeen teet olkapääliikkeet ja vasta lopuksi muut ojentajaliikkeet. Silleen tein itse kun tuolla systeemillä treenasin ja ihan hyvin toimi.

Toinen vaihtoehto on tehdä olkapäät rinnan jälkeen ja ottaa käsipäivä käyttöön. Mulla on silleen nyt ja hyvin toimii sekin.

Mulla ainakin tulisi ongelmia jos jakaisin olkapäitä rasittavia treenejä kolmelle eri päivälle, ei vaan palaudu.

Timba79 sanoi:
Mulla on ratkaisu tuohon 2x6 ongelmaan. Eli teet olkapäät ja ojentajat päivänä ensin kapean penkin 2x6 systeemillä. Tämän jälkeen teet olkapääliikkeet ja vasta lopuksi muut ojentajaliikkeet. Silleen tein itse kun tuolla systeemillä treenasin ja ihan hyvin toimi.

Toinen vaihtoehto on tehdä olkapäät rinnan jälkeen ja ottaa käsipäivä käyttöön. Mulla on silleen nyt ja hyvin toimii sekin.

Mulla ainakin tulisi ongelmia jos jakaisin olkapäitä rasittavia treenejä kolmelle eri päivälle, ei vaan palaudu.

Mietin kyllä tuota sun antamaa ensimmäistä vaihtoehtoakin kun ohjelmaa suunnittelin, mutta tulin siihen tulokseen että vois olla aika vaikeeta ja varsin vaarallista tehdä ranskalaisia sen jälkeen kun olkapäät on käytännössä pois pelistä. Olen huomannut että mulla ei mitkään paljon käsivoimia ja olkapäiltä tukea vaativat liikkeet luonnistu yhtään sen jälkeen kun olkapäät on vähäänkään treenattu.

Tuo rinta-olkapää -päivä yhdistettynä käsi -päivään voisi olla sitten yksi ratkaisu. Pitää tässä muistella ja katsella tuota päiväkirjaa että onko niin tullut treenattua ja jos on, niin miten on toiminut. Otan kyllä tän nyt harkintaan vakavasti, jos tällä olkapäitä tosiaan säästää, kun mulla ne on tosi taipuvaiset luokkaantumaan.

Hämmer sanoi:
Kai se on monien mielestä näitä hifistelyvemputuksia, joita täälläkin aina parjataan. Mielestäni ne sopivat kyllä ohjelmaan, mutta ns. pääliikkeiksi ottaisin kyllä SJMV:n ja jullen. Yhden jalan kyykyn (pakaraliike enemmänkin) vaoisin ehkä korvata omasta ohjelmastani takapotkuilla, ja niin välillä teenkin. Takapotkut (taljassako sä ne teet?) ottavat ainakin mulla eniten pakaroihin, joten kohdistus on aikalailla sama kuin yhden jalan kyykyllä/askelkyykyllä.

Jaa enpä mä sitä hifistelyksi ole mieltänyt. Tosi saatanan kovaa siinä saa vääntää ja kun keskittyy siihen mitä tekee niin saa pidettyä tuntuman kyllä tosi hyvin takareidessä! Mielestäni tämä ei ainakaan omalla kohdallani muualla kuin takareidessä tuntunut kun sinne juuri keskityin saamaan tuntumaa. :)

Joo ja talja kait se laite on missä on se koukistus ja ojennus reisille, sekä pienellä modifikaatiolla takapotkun mahdollisuus. Ainakin köyden päässä painot lojuu ;)

Amerikan Jeesus sanoi:
Mietin kyllä tuota sun antamaa ensimmäistä vaihtoehtoakin kun ohjelmaa suunnittelin, mutta tulin siihen tulokseen että vois olla aika vaikeeta ja varsin vaarallista tehdä ranskalaisia sen jälkeen kun olkapäät on käytännössä pois pelistä. Olen huomannut että mulla ei mitkään paljon käsivoimia ja olkapäiltä tukea vaativat liikkeet luonnistu yhtään sen jälkeen kun olkapäät on vähäänkään treenattu.

Tuo rinta-olkapää -päivä yhdistettynä käsi -päivään voisi olla sitten yksi ratkaisu. Pitää tässä muistella ja katsella tuota päiväkirjaa että onko niin tullut treenattua ja jos on, niin miten on toiminut. Otan kyllä tän nyt harkintaan vakavasti, jos tällä olkapäitä tosiaan säästää, kun mulla ne on tosi taipuvaiset luokkaantumaan.

Totta tuon ranskalaisen kanssa. Mulla toimii hyvin tuo rinta-olkapäät kun tekee rinnalle ensin kaikki kovat punnerrukset. Sitten viimeiseksi rinnalle peck-deckit tai vastaavat. Sitten aloittaa olkapäät vipareilla ja vasta viimeisenä pystypunnertaa. Ehtii hyvin "punnerruskoneisto" palautua rinnan kovista punnerruksista. Kannattaa ainakin kokeilla.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Timba79 sanoi:
Totta tuon ranskalaisen kanssa. Mulla toimii hyvin tuo rinta-olkapäät kun tekee rinnalle ensin kaikki kovat punnerrukset. Sitten viimeiseksi rinnalle peck-deckit tai vastaavat. Sitten aloittaa olkapäät vipareilla ja vasta viimeisenä pystypunnertaa. Ehtii hyvin "punnerruskoneisto" palautua rinnan kovista punnerruksista. Kannattaa ainakin kokeilla.

Eli olisiko tällainen päivä aika lähellä sitä mitä tarkoitat?

Rinta ja olkapää

- Penkkipunnerrus (leveä ote) 2x6
- Vinopenkkipunnerrus kässäreilla 3x8-12
- Flyes 2-4x~10
- Olankohautukset 3x6
- Viparit taakse seisten 5x10
- Pystypunnerrus istuen 3x10
- Arnoldpunnerrus 3x10

Tässä jakautuisi punnerrukset alkuun ja loppuun ja muutenkin tulisi kiva esiväsytys olkapäille, mutta se kyllä syö armotta tehoja sitten kun kovia pystypunnerruksia tekee.. Määrät on kuitenkin niin kovia että voi varmaan vähän kevyemmilläkin tehdä sen pystypunnerruksen ilman että kasvu siitä häiriintyy! ;)

Mitäs mieltä tästä? ..Ja sit tietenki tulis vaan ihan perus käsipäivä tuonne tilalle...

Tässä ois sitten tuo uudestaan muotoiltu ohjelmani kokonaisuudessaan. Ajattelin tuonne käsipäivään vähän tehdä vaihtelua liikkeiden pituuksille ja samalla jos saisi vähän eri painoja siellä käyttöön..

Liitteet

• Treeniohjelmani v2.webp
    Treeniohjelmani v2.webp
    29,7 KB · Katsottu: 339
Mun mielestäni näyttää hyvältä, siis tuo rinta ja olkapäät sekä kokonaisuus. Syöhän tuo vähän pystypunnerruksen tehoja, mutta ei mielestäni kovin merkittävästi ja ainakin olkapäissään tuntee treenanneensa. Jotenkin on sellainen "kutina", että saattaa jopa tulla parempaa kehitystä olkapäille näin.

Mutta tuolta selkäpäivältä mä ottasin tuon pystysoudun pois ja vaihtasin tilalle jonkun oikean selkäliikkeen. Tuo kuitenkin on enemmän olkapääliike. Hyvän selkätreenin saa kun yhdistää ylätaljan parilla eri otteella tai leuanvedot ja sitten altaljan ja kulmasoudun. Noiden neljän liikkeen ja niiden variaatioiden ympärillä saa selän jo hyvin rääkättyä.

:offtopic: Minkä takia et voi vain pastettaa tuota ohjelmaasi tähän? Ei-vipitkin varmaan voisivat myös neuvoa sinua ohjelmasi kanssa, jos saisivat sen näkyviin.

edit: aijaa, voiko ei-vipit nykyään ladata liitteitä? No silti, pasteta se ohjelma nyt vaan tähän :D

Mikä ihme on "takapotku"? siis millainen liike? Olen varmaan asunut liian korvessa, kun en ole koskaan kuullutkaan :nolo:

Tomi sanoi:
:offtopic: Minkä takia et voi vain pastettaa tuota ohjelmaasi tähän? Ei-vipitkin varmaan voisivat myös neuvoa sinua ohjelmasi kanssa, jos saisivat sen näkyviin.

edit: aijaa, voiko ei-vipit nykyään ladata liitteitä? No silti, pasteta se ohjelma nyt vaan tähän :D

noku noku... tuota.. siks ku... se on kyhätty exelillä ni ois sit rasittavaa alkaa uudestaan kaikki tuo kirjoittaa tänne ;)

ei kait sitä tarvi alkaa pastettaan kuitenkaan ku kyllähän sen kaikki näkee muutenki? :piis:

Timba79 sanoi:
Mutta tuolta selkäpäivältä mä ottasin tuon pystysoudun pois ja vaihtasin tilalle jonkun oikean selkäliikkeen. Tuo kuitenkin on enemmän olkapääliike. Hyvän selkätreenin saa kun yhdistää ylätaljan parilla eri otteella tai leuanvedot ja sitten altaljan ja kulmasoudun. Noiden neljän liikkeen ja niiden variaatioiden ympärillä saa selän jo hyvin rääkättyä.

Niin mutta ku tuon just sen takia tuonne oon ottanu mukaan ku sillä oon saanu aikaan tuonne yläselkään massaa ja voimaa paljon paremmin kuin millään muilla selkäliikkeillä. Siis meinaan ihan tuonne niin ylös selkään ku että vois melkeen sanoa niskaan ottavan. Jos pystyisit ehdottamaan sinne jotain vaihtoehtoista liikettä (kuvien kera) niin voisin kyllä kokeilla! :rolleyes:

:offtopic:

Ja tuskin siitä haittaa on paljoa jos tuo vähän olkapäitä kans kasvattaa kun niitä tosiaan on nyt tarkoitus saada kasvamaan. Ja kun tuo selkä on tällä erää selvästi paras lihasryhmä niin pyrin pitämään sen treenaamisen yksinkertaisena, mutta teen sitä vaan ihan satalasissa kovilla painoilla jotta sinne sitä kehitystä kuitenkin myös tulisi.

Esit: Tuskin tuo nyt ees mikään OFF TOPIC on? :D :thumbs:

Enpä minä vastaavaa liikettä keksi. Lähinnä mielessä oli se, että ehtiikö ne olkapäät palautumaan pidemmän ajan kuluessa? Ei niinkään, että se liike jotain "haittaisi" siellä. Eli jos tuo sulla toimii, anna mennä vaa, mutta KUUNTELE kehoasi ja reagoi nopeasti jos palautumisen kanssa on ongelmia.

Timba79 sanoi:
Enpä minä vastaavaa liikettä keksi. Lähinnä mielessä oli se, että ehtiikö ne olkapäät palautumaan pidemmän ajan kuluessa? Ei niinkään, että se liike jotain "haittaisi" siellä. Eli jos tuo sulla toimii, anna mennä vaa, mutta KUUNTELE kehoasi ja reagoi nopeasti jos palautumisen kanssa on ongelmia.

Ei tuo kyllä mulle oo mitään ongelmia tuonut mukanaan. Tahtoo olla enemmänkin nuo etuolkapäät jotka alkaa vikomaan jos sikseen menee :) Ja tietenkin sitten pitää reagoida jos ongelmia kuitenkin alkaa ilmetä! :thumbs:

Mutta tuolla ohjelmalla sitten mennään ensviikosta lähtien ja pitää toivoa että on toimiva ja varsinkin sitä että jaksan motivoitua käymään salilla kun sen kanssa tässä on ollut suuria ongelmia jonkin aikaa. Tosin parempaan päin nyt oon menossa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom