Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On muuten törkeän hyvä ajaa tuo transporteri, sama kuka perustelee ja millä. Myöhäis teini iässä toki madallettu kivireki alusta ja muovi spoilerit on kovempi sana.
 
On muuten törkeän hyvä ajaa tuo transporteri, sama kuka perustelee ja millä. Myöhäis teini iässä toki madallettu kivireki alusta ja muovi spoilerit on kovempi sana.

Mihin verrattuna? En mä sitä sano että se huono on. Pisti vain silmään tuo kommentti tilasta ja muunneltavuudesta; yleensä tuollaisia ei tapaa nähdä kuin taksi- ja lestaadiolaiskäytössä.

Myöhäisteini-iässä
 
En tiedä miten on uusissa transportereissa mutta edellisen työpaikan 06 transporter bussi sisustalla ja nykyisen työpaikan 10 vuosimallin transporterit tarjoaa sellaista mekkalaa korville että kannattaa korvatulppia käyttää.. Ero vaikka fors transittiin joilla nykyään töissä ajetaan on älytön. Toki fordeissa on lämpöeristys pellin ja vanerin välissä tavaratilassa ja tuo varmasti hiljentää takaa tulevaa melua paljon. Ajettavuuskin fordille, mutta ihan hyvä on vw:kin :)
 
https://acs2.blob.core.windows.net/imgcatalogo/l/VA_3422a61b42024c19aa164fad12231f51.jpg

Tuplaturbolla mukavat 365 hp ja 569 Nm vääntöä. Ei kyllä mikään kauppakassi, mutta autoliikkeessä ihastuin eikä ollut muuta vaihtoehtoa enää.

Tuo on kyllä hieno tekniikka tuohon autoon. Liikahtaa yllättävän ripeästi, vaikka painoa on paljon. Tuolle on luvattu lähelle 6s 0-60mph ja tuntuu ettei se ainakaan kovin kauaksi luvatusta jää. Paljon enemmän vääntöä alhaalla verrattuna vapari kasiin jonka tuohon saa.
 
Pornstartteria saa nelikkona. Pisteet mielummin sille! Oliko isoin motti 2.5 l, joten sillä irtoo tehuakin jo aika näppärästi lastun kanssa.
 
Toyota Yaris Verso yhä vaihtoehtona seuraavaksi autoksi. Ajelin sellaisella duunissa kolmena vuonna, eikä muuta vaivaa tullut kuin etupyörän laakerin uusinta. Kaverilla oma vastaava, jota käyttää päivittäin myös työajoissaan, eikä mulle ole kolmeen vuoteen puhuhut yhdestäkään isosta viasta. Vie vähän bensaa, ei tarvitse istua kyyryssä ja kaksin kerroin, helppo istahtaa puikkoihin, väljän ja yksinkertaisen oloinen konehuone, tarpeeksi pirteä ehtiä motarille, kamaa mahtuu perään ihan elevetisti (sen kun heittää), siinä voi halutessaan yöpyä, jne.

Jengi haukkuu sitä munankuoreksi etenkin valkoisena ja itsellä meni aikoinaan pari vuotta tottua sen ulkonäköön, mutta harvassa ovat yhtä symppikset autot. Koska Tojo, niin arvo pysyy (suhteessa) kuin Mesessä, mikä ostajan roolissa vähän kiusallista.
 
Tuo on kyllä hieno tekniikka tuohon autoon. Liikahtaa yllättävän ripeästi, vaikka painoa on paljon. Tuolle on luvattu lähelle 6s 0-60mph ja tuntuu ettei se ainakaan kovin kauaksi luvatusta jää. Paljon enemmän vääntöä alhaalla verrattuna vapari kasiin jonka tuohon saa.

Joo 1000 km huollossa kiristettiin vähän turboa niin lähtee 6.2 s 0-100 km/h. Painoa kuitenkin lähelle 2700 kg.
 
Totesin vaan jossain vaiheessa, että tässä ei oo vitunkaan järkee pitää autossa kiinni sellasia summia ja vitunmoista stressiä, kun parkkiksella joku kolauttaa ovellaan kylkeen ja sen jälkeen kiroot kauppakassit kädessä vittua 10 min.


Yeah. Kävin ajamassa Audin A5:sta. Nähdessäni sen vidun välirahan 35k muistelin tätä postia. Sitten pohdin mun vaimon ajamista. Nykyisessä 09:ssä on ajettu renkaat paskaksi kanttikiviin, kun olin työmatkalla. Mulle ei edes kerrottu vaan tajusin rengasrikon kiihdyttäessäni Kehälle ja samalla meinasin päätyä lasteni kanssa hautausmaalle. Kersat sitten kertoi kun kirosin Pirkkolan Uimahallin parkkipaikalla: joo äiti ajoi Mannerheimintietä ja sitten kolahti. Ja se toinen keikka kun vaimoni pysäköidessä hieroi alapohjan reunusta kanttikiviin. Kaiken kruunaa se urpo joka ei osannut pysäköidä vaan päätti hioa takapuskuriani uusiksi eikä jaksanut jättää yhteistietoja. Kiitos siis hänellekkin. Pikkunaarmuja on tarjoillut myös appiukko jonka mielestä pusikosta ei ole haittaa pysäköidessä. Anoppikin koetteli kanttikiviä mutta ei saanut jousitusta tai renkaita paskaksi vaikka hyvä oli yritys.


Ei tullut kappoja Audista eikä muuten tule. Nykyinen auto ajetaan pohjaan. Kulkee hyvin, mutta on täynnä kolhuja ja lisää on tulossa...
 
^ Tuon takia mun autolla ei juuri kukaan muu(minun lisäksi) saakaan ajaa. :D Ihmiset osaa olla niin vitun ajattelemattomia(ja tyhmiä) kun puhutaan auton käsittelystä ja pidosta.
 
Onko kellään kokemusta tuosta volkkarin Amarokista. Onko kuinka lava-automainen. Takapenkeillä ja kovalla lavakopperolla olisi kyllä ideaali seuraava työauto. Toiveissa vaan olisi lähempänän (city)maasturi ajo-ominaisuuksia kuin lava-auton traktorimaisuutta.

Mihin verrattuna? En mä sitä sano että se huono on. Pisti vain silmään tuo kommentti tilasta ja muunneltavuudesta; yleensä tuollaisia ei tapaa nähdä kuin taksi- ja lestaadiolaiskäytössä.

Verrattuna vaikka vitos sarjan bemariin :D

En ole lestadiolainen mutta aikoinaan oli firmalla tuollainen bussi irtopenkeillä ja tuli hölmöyttään se vaihdettua pakuun. Eihän niitä penkkejä useasti tarvi mutta pari kertaa vuodessa on aina tilanteita että olis jees jos 5-7 aikuista pystyy mukavasti matkustamaan matkatavaroiden kanssa useamman sata kilometriä.
 
Onko kellään kokemusta tuosta volkkarin Amarokista. Onko kuinka lava-automainen. Takapenkeillä ja kovalla lavakopperolla olisi kyllä ideaali seuraava työauto. Toiveissa vaan olisi lähempänän (city)maasturi ajo-ominaisuuksia kuin lava-auton traktorimaisuutta.



Verrattuna vaikka vitos sarjan bemariin :D

En ole lestadiolainen mutta aikoinaan oli firmalla tuollainen bussi irtopenkeillä ja tuli hölmöyttään se vaihdettua pakuun. Eihän niitä penkkejä useasti tarvi mutta pari kertaa vuodessa on aina tilanteita että olis jees jos 5-7 aikuista pystyy mukavasti matkustamaan matkatavaroiden kanssa useamman sata kilometriä.

Amorakista kokemusta n5000km ajalta helvetin hyvä ajaa mun makuun. Ainut negatiivinen asia mikä tuosta tulee mieleen on DPF joka meni ekan kerran tukkoon 2000km kohdalla.
 
Ei ehtinyt lisäämään tohon niin vertailupohjaa on uudenkarheasta Hiluxista ja mun mielestä Amorak pesi 6-0 ton kilpailun.

Molemmilla on tullut duunin puolesta ajeltua (Hilux ja Amorok) ja kyllä Amorok, kuten Vensku mainitseekin, on huomattavasti parempi. Toki jos kaipaat citymaasturityyppista ajettavuutta, sitä et Amorokista kyllä mielestäni löydä.
 
Meitä on niin moneksi.

Mua aina ihmetyttää miten jengi hankkii itselleen käyttöautoksi esim. jonkun +50k€ auton oman tulotason ollessa vaikka vuositasolla samaa luokkaa tai reilusti alle. Jokainen tietysti saa kiksejä eriasioista. Ymmärrän, jollain tasolla, harrasteautona kalliin ja hienon pelin mutta käyttöautona joku 80 k€ kärry. Ehkä tyhmintä mitä ihminen voi tehdä ellei sitten todella ole sitä rahaa pankissa ja tulot luokkaa 200k€ vuodessa, harvalla on.

Ajan itse työkseni about 40 tuhatta kilsaa vuodessa autolla, joka on uutena maksanut 25 k€ ja ostaessani sen 10k€. Joten autossa istutaan hyvinkin paljon ja koeajossa on käytetty reissuilla, jos jonkinmoista premium autoa mutta vieläkään en ole kokenut sitä ahaa elämystä, että miten se helvetin kallis auto tuottaa lisäarvoa siihen matkustamiseen. Ja huoltoon viedessä aina hymyilyttää, kun maksoi vaikka jakohihnan vaihto max 500 euroa vrt. kaverin Audi Q7 huoltohintoihin.
 
Kaverilla 95vm A8. Varmaan paras auto mitä koskaan ajanut. Maksoi 4k. Kelpais siinä penkissä istua vaikka vinkuintiaan ja takaisin.
 
Meitä on niin moneksi.

Mua aina ihmetyttää miten jengi hankkii itselleen käyttöautoksi esim. jonkun +50k€ auton oman tulotason ollessa vaikka vuositasolla samaa luokkaa tai reilusti alle. Jokainen tietysti saa kiksejä eriasioista. Ymmärrän, jollain tasolla, harrasteautona kalliin ja hienon pelin mutta käyttöautona joku 80 k€ kärry. Ehkä tyhmintä mitä ihminen voi tehdä ellei sitten todella ole sitä rahaa pankissa ja tulot luokkaa 200k€ vuodessa, harvalla on.

Ajan itse työkseni about 40 tuhatta kilsaa vuodessa autolla, joka on uutena maksanut 25 k€ ja ostaessani sen 10k€. Joten autossa istutaan hyvinkin paljon ja koeajossa on käytetty reissuilla, jos jonkinmoista premium autoa mutta vieläkään en ole kokenut sitä ahaa elämystä, että miten se helvetin kallis auto tuottaa lisäarvoa siihen matkustamiseen. Ja huoltoon viedessä aina hymyilyttää, kun maksoi vaikka jakohihnan vaihto max 500 euroa vrt. kaverin Audi Q7 huoltohintoihin.

Yritätkö sä nyt itselles perustella ettet aja kalliilla autolla?
Ei kaikkea tarvitse ymmärtää, jos joku saa siitä hyvän fiilikseen niin go ahead, ei ole mun rahoja.
Kyllähän senkin vois kuvitella sapettavan jos on aina halunnut jonkun tietyn kärryn ja huomenna sattuu onnettomuus joka vie ajokyvyn, eikä koskaan pystykkään toteuttamaan haavettaan. Parempi noita unelmia on tänään toteuttaa kuin aina "huomenna sitten", vaikka se taloudellisesti tyhmää olisikin.
 
Ymmärrän, jollain tasolla, harrasteautona kalliin ja hienon pelin mutta käyttöautona joku 80 k€ kärry.

Minä taas en pysty ymmärtämään, että ostaa jumalattoman kalliin auton harrastepeliksi ja pitää sitä tallissa, ajaa vain juhannuksena jos ei sada. Siinä jos missä menee hyvä auto hukkaan.

Nykyään itseasiassa vituttaa pitää moottoripyörää, kun jää hyvä pyörä niin vähälle käytölle.

Nimim. käyttöauto uutena +100k€.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom