Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yritätkö sä nyt itselles perustella ettet aja kalliilla autolla?
Ei kaikkea tarvitse ymmärtää, jos joku saa siitä hyvän fiilikseen niin go ahead, ei ole mun rahoja.
Kyllähän senkin vois kuvitella sapettavan jos on aina halunnut jonkun tietyn kärryn ja huomenna sattuu onnettomuus joka vie ajokyvyn, eikä koskaan pystykkään toteuttamaan haavettaan. Parempi noita unelmia on tänään toteuttaa kuin aina "huomenna sitten", vaikka se taloudellisesti tyhmää olisikin.
Taitaa kaveris vaan hymyillä silti, kun autoonsa istuu. ;)
Minä taas en pysty ymmärtämään, että ostaa jumalattoman kalliin auton harrastepeliksi ja pitää sitä tallissa, ajaa vain juhannuksena jos ei sada. Siinä jos missä menee hyvä auto hukkaan.
Nykyään itseasiassa vituttaa pitää moottoripyörää, kun jää hyvä pyörä niin vähälle käytölle.
Nimim. käyttöauto uutena +100k€.
Kukin tavallaan. Ehkä sulla sitten on rahaa niin hitosti, että voi kerrostalokaksion hintaisella autolla ajaa, hieno homma sulle .
Eihän TJJ mitään sanonut auton nykyarvosta, sehän voi olla vaikka 2000 euron romu. Joskus vain maksanut paljon.
Eiköhän jokasessa topicissa oo ainekin kertaalleen karattu aiheesta. Ja eikös tässä melkeimpä jokainen ole oman näkökantansa esittäessä myös kertonut kulkupelistään? ;)
Niin miten sen nyt ottaa. Autovelkaa ei ole senttiäkään ja asuntokin käytännössä velaton ja nollakorolla, niin miksi niitä rahoja tilillä makuuttaisi? Itse elän tätä päivää ja nautin siitä taloudellisten rajojeni puitteissa täysin. Huomenna kun voin olla kuollut. Haudassa niistä säästetyistä rahoista kun ei valitettavasti pääse nauttimaan.
Noo M_atti mun äidinkieli kyllä laittaa "Nimim. käyttöauto uutena +100k€." lokeroon, että on ihan itse ostanut kärrynsä tohon hintaan. Toki voi olla toisinkin. Ehkä TJJ sitten valaisee.
En minä ny niin hullu ole, että uuden auton hintaa maksaisi. 30tkm ajettuna puoleen hintaan. Nykyään mittarissa vajaa 90tkm.
On tyhmää ostaa niin kallis auto (tai ylipäätään mitään), että siihen ei ole varaa. On lyhytnäköistä elää kädestä suuhun, jos olisi mahdollista saada jotain säästöönkin.
Itse olenkin aina pitänyt siitä kiinni, että autot ostetaan ilman lainaa tai rahoitusta. Silloin ei tule ostettua itselle liian kallista autoa suuren lainavivun avulla. Säästöillä tulee siis omat kiesit hommattua eikä tähän mennessä ole joutunut vielä mistään muusta luopumaan, vaikka autoihin rahaa on aika paljon palanutkin.
Tätä kompaten, "käteiskaupalla" hoidan menoni jos vain mitenkään mahdollista (poislukien toki yllättävät sairaskulut yms, joihin ei pysty täysin varautumaan). Elämä on jotenkin niin paljon mukavampaa kun on täysin velaton
Olette selkää vähemmistöä ainakin autokauppiaalta kysyessä ;) Tuttu on myyntipäälikönä yhdessä Suomen isoimmista ketjuista, on kuulemma hyvin nähtävissä ettei ihmisillä ole rahaa yhtään, käsirahankin kokoon saamiseen on kaatunut moni kalliin auton myynti..
On kuulemma myös hyvin yleistä että auton jäännösvelka ylittää auton arvon reilusti kun tullaan vaihdattelemaan uuteen.