Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yritätkö sä nyt itselles perustella ettet aja kalliilla autolla?
Ei kaikkea tarvitse ymmärtää, jos joku saa siitä hyvän fiilikseen niin go ahead, ei ole mun rahoja.
Kyllähän senkin vois kuvitella sapettavan jos on aina halunnut jonkun tietyn kärryn ja huomenna sattuu onnettomuus joka vie ajokyvyn, eikä koskaan pystykkään toteuttamaan haavettaan. Parempi noita unelmia on tänään toteuttaa kuin aina "huomenna sitten", vaikka se taloudellisesti tyhmää olisikin.

Niin kuten sanoin kukin tavallaan, jos ne kiksit tulee siitä kärrystä niin fine saa kai sitä ihmisen tyhmyyttä silti ihmetellä? Minut kirvoitti kirjoittamaan, kun ko. kaverini nyt yrittää velkahelvetistään, Audi Q7, eroon ja on huomannut ettei se olekaan niin helppoa ilman pirullista rahanmenetystä lue: myy auto ja velkaa jää 20k€. Tähän voisin sanoa "Mitä mä sanoin." eli varoittelin noista autokaupoista silloin aikanaan mutta meni kuuroille korville.

Taitaa kaveris vaan hymyillä silti, kun autoonsa istuu. ;)

Mappana taitaa enemmän itkettää kyllä tässä tapauksessa ;)

Minä taas en pysty ymmärtämään, että ostaa jumalattoman kalliin auton harrastepeliksi ja pitää sitä tallissa, ajaa vain juhannuksena jos ei sada. Siinä jos missä menee hyvä auto hukkaan.

Nykyään itseasiassa vituttaa pitää moottoripyörää, kun jää hyvä pyörä niin vähälle käytölle.

Nimim. käyttöauto uutena +100k€.

Kukin tavallaan. Ehkä sulla sitten on rahaa niin hitosti, että voi kerrostalokaksion hintaisella autolla ajaa, hieno homma sulle :).
 
Eihän TJJ mitään sanonut auton nykyarvosta, sehän voi olla vaikka 2000 euron romu. Joskus vain maksanut paljon.

Noo M_atti mun äidinkieli kyllä laittaa "Nimim. käyttöauto uutena +100k€." lokeroon, että on ihan itse ostanut kärrynsä tohon hintaan. Toki voi olla toisinkin. Ehkä TJJ sitten valaisee.
 
Niin miten sen nyt ottaa. Autovelkaa ei ole senttiäkään ja asuntokin käytännössä velaton ja nollakorolla, niin miksi niitä rahoja tilillä makuuttaisi? Itse elän tätä päivää ja nautin siitä taloudellisten rajojeni puitteissa täysin. Huomenna kun voin olla kuollut. Haudassa niistä säästetyistä rahoista kun ei valitettavasti pääse nauttimaan.

Viimeisen vajaan 4 vuoden aikana kolmeen autoon on tullut laitettua omakotitalon verran rahaa kiinni. Suomalaisen hinnaston mukaan varmaan yli 250k€. Silti ei harmita pätkän vertaa vaan nautin nyt kun vielä pystyn :)
 
Tän keskustelun yhteydessä mielestäni TJJ:n postaus tarkoitti juuri sitä, että osti uutena tuon auton. Tekisin itse saman, tietäisin mallinkin jo, jos olisi varaa. Viellä ei ole, joskus toivottavasti on. Itselläni on auto josta maksanut 9000 (vanhapaska, isolla koneella, saksalainen, kaikki varusteet), uutena maksanut varmaan yli 65k€, en osaa sanoa. Keiton viestin luettua itselle tuli kanssa semmoinen fiilis, että perusteli itselleen miksei ostaisi "premium" autoa, ja ymmärrettäköön sekin. Jotkut haluavat päästä taloudellisesti fiksuimmalla mahdollisella vaihtoehdolla paikasta a paikkaan b. Toiset haluavat tehdä sen "tyylillä", tai tehokkaalla, tietyllä autolla. Itse saatan omata monen mielestä tyhmän näkökulman asiaan, mutta jotenkin näen sen itsensä arvostamisena, jos ajaa "hienolla/tyylikkäällä" (hölmö sanavalinta, jokaisellahan on oma näkemys mikä on hieno tai tyylikäs auto) autolla, josta pitää myös. Ps. Vien paljon mielummin 330 bmwn huoltoon, josta maksan 500-1000€, kuin 1.3 -88 corsan, jonka huolto on 150e.
 
Jos ei autoon istuessa näe eroa 30k ja 100k€ autossa niin turha sitä on ylimääräistä maksaa. Itse en "vanhoilla paskoilla" aja niin kauan kun edes kohtuu tulot on. Nykyinen vajaa vuoden ikäinen octavia on budjetin yläpäästä mitä on vara uutena hankkia. Tähän on tyydyttävä.
 
bustedi, totta. Yleensä niissä huomaa vaan eron, kun ajaa molemmilla pitkän matkan vuoronperään. Itsekään en vanhaa olisi ostanut, 20-vuotiaalla opiskelijalla on vaan turha toivo "edes" uuteen VAGiin. :)
Opiskelun ohella ajan siis taksia, volvo v70 D3, skoda superb, bmw sedan 520d xdrive, 520d touring*, merc b e220 uusinta koppaa on ollut ajovälineinä. Joista ehdottomasti saksalaiset _huomattavasti_ mukavempia istua/ajaa 11tuntia putkeen.

E: uus octavia on muuten varsin hieno skoda.
 
Eiköhän jokasessa topicissa oo ainekin kertaalleen karattu aiheesta. Ja eikös tässä melkeimpä jokainen ole oman näkökantansa esittäessä myös kertonut kulkupelistään? ;)
 
Eiköhän jokasessa topicissa oo ainekin kertaalleen karattu aiheesta. Ja eikös tässä melkeimpä jokainen ole oman näkökantansa esittäessä myös kertonut kulkupelistään? ;)

Joo korjataan munkin osalta tuo eli vitoskoppanen farmari Golf Sport 1.9TDi nakuttimella. Halpa ja luotettava, vie paikasta A paikkaan B. :)
 
Niin miten sen nyt ottaa. Autovelkaa ei ole senttiäkään ja asuntokin käytännössä velaton ja nollakorolla, niin miksi niitä rahoja tilillä makuuttaisi? Itse elän tätä päivää ja nautin siitä taloudellisten rajojeni puitteissa täysin. Huomenna kun voin olla kuollut. Haudassa niistä säästetyistä rahoista kun ei valitettavasti pääse nauttimaan.

Näinhän se tietenkin on; toisaalta.

On turhaa hankkia kallista autoa (tai mitään muutakaan), jos ei osaa arvostaa niitä ominaisuuksia, joita ylimääräistä maksamalla saa. On tyhmää ostaa niin kallis auto (tai ylipäätään mitään), että siihen ei ole varaa. On lyhytnäköistä elää kädestä suuhun, jos olisi mahdollista saada jotain säästöönkin.

On totta, että käärinliinoissa ei ole taskuja, ja koskaan ei tiedä onko huomenna kuollut, joten rahoista kannattaa nauttia niin kauan kuin pystyy. Toisaalta, ei tiedä myöskään, kauanko nykyinen tulotaso säilyy ja jos kaiken laittaa saman tien menemään, niin sitten kun on monon kuva takalistossa niin voi harmittaa, että nyt voisi olla vielä sata tonnia säästössä jos olisi pikkuisen laittanut aina sivuun.

Jokainen elää tavallaan, mutta uskon että esimerkiksi kenen tahansa lapset (jo olemassa olevat tai ehkä tulossa olevat) arvostavisivat sitä, että vanhemmat voivat sitten hankkia vaikka opiskelijaboksin opiskelupaikkakunnalta, tai voivat rahoittaa opintoja sen verran että ei valmistumishetkellä ole useiden kymppitonnien opintolainoja hidastamassa oman elämän alkuun pääsemistä.

Jotta ei mentäisi ihan sivuun aiheesta, niin minulla on käytettynä ostettu S60 summum. Jos voittaisin lotossa jokun 10 miljoonaa, niin tuskin paljon kalliimpaa tai näyttävämpää lähtisin hankkimaan.
 
Noo M_atti mun äidinkieli kyllä laittaa "Nimim. käyttöauto uutena +100k€." lokeroon, että on ihan itse ostanut kärrynsä tohon hintaan. Toki voi olla toisinkin. Ehkä TJJ sitten valaisee.

En minä ny niin hullu ole, että uuden auton hintaa maksaisi. 30tkm ajettuna puoleen hintaan. Nykyään mittarissa vajaa 90tkm.
 
En minä ny niin hullu ole, että uuden auton hintaa maksaisi. 30tkm ajettuna puoleen hintaan. Nykyään mittarissa vajaa 90tkm.

Ei voi tietää, kato autot ja/tai pi..u laittaa viisaankin pollan sekaisin :)
 
-01 Passat 1.9tdi, oikeen mukava auto opiskelijalle. Ei tuolla nelipyöräluisua näin talvisin vedellä, mutta onpaha suht halpaa ajoa 5L/100km ja hyvin puhisee 450tkm ajettunakin :)
 
On tyhmää ostaa niin kallis auto (tai ylipäätään mitään), että siihen ei ole varaa. On lyhytnäköistä elää kädestä suuhun, jos olisi mahdollista saada jotain säästöönkin.

Itse olenkin aina pitänyt siitä kiinni, että autot ostetaan ilman lainaa tai rahoitusta. Silloin ei tule ostettua itselle liian kallista autoa suuren lainavivun avulla. Säästöillä tulee siis omat kiesit hommattua eikä tähän mennessä ole joutunut vielä mistään muusta luopumaan, vaikka autoihin rahaa on aika paljon palanutkin.
 
Itse olenkin aina pitänyt siitä kiinni, että autot ostetaan ilman lainaa tai rahoitusta. Silloin ei tule ostettua itselle liian kallista autoa suuren lainavivun avulla. Säästöillä tulee siis omat kiesit hommattua eikä tähän mennessä ole joutunut vielä mistään muusta luopumaan, vaikka autoihin rahaa on aika paljon palanutkin.

Tätä kompaten, "käteiskaupalla" hoidan menoni jos vain mitenkään mahdollista (poislukien toki yllättävät sairaskulut yms, joihin ei pysty täysin varautumaan). Elämä on jotenkin niin paljon mukavampaa kun on täysin velaton:)
 
Tätä kompaten, "käteiskaupalla" hoidan menoni jos vain mitenkään mahdollista (poislukien toki yllättävät sairaskulut yms, joihin ei pysty täysin varautumaan). Elämä on jotenkin niin paljon mukavampaa kun on täysin velaton:)

Olette selkää vähemmistöä ainakin autokauppiaalta kysyessä ;) Tuttu on myyntipäälikönä yhdessä Suomen isoimmista ketjuista, on kuulemma hyvin nähtävissä ettei ihmisillä ole rahaa yhtään, käsirahankin kokoon saamiseen on kaatunut moni kalliin auton myynti..
On kuulemma myös hyvin yleistä että auton jäännösvelka ylittää auton arvon reilusti kun tullaan vaihdattelemaan uuteen.
 
Olette selkää vähemmistöä ainakin autokauppiaalta kysyessä ;) Tuttu on myyntipäälikönä yhdessä Suomen isoimmista ketjuista, on kuulemma hyvin nähtävissä ettei ihmisillä ole rahaa yhtään, käsirahankin kokoon saamiseen on kaatunut moni kalliin auton myynti..
On kuulemma myös hyvin yleistä että auton jäännösvelka ylittää auton arvon reilusti kun tullaan vaihdattelemaan uuteen.

Tähänhän osamaksu autokauppa pitkälti perustuu, saadaan kierre aikaiseksi jossa autoa on pakko vaihtaa muutaman vuoden välein ettei velka "kasva" liian suureksi auton arvoon nähden. Tästä syystä usein nämä osamaksu sopparit myydään/markkinoidaan verrattain matalilla koroilla, koska bisnis tehdään tuon kierteen avulla.

Suoraan voin sanoa, että henk.koht ei talous tuommoista kestäisi, mutta eipä se tunnu kestävän monella muullakaan.
 
Menee kyllä rankasti offiksi, mutta 1 mitä toi kaveri aina ihmetellyt kun otetaan autoon rahoitus niin kuulemma n50% asiakkaista ei edes kysy rahoituksen korkoa, auto ostetaan € määräsesti KK-erän mukaan ihan sama onko 2% vai 15% korko.
On kuulemma nykyisessä taloustilanteessa selvästi huomattavissa sitäkin että autot joita tuodaan vaihtoon ovat todella huonosti pidettyjä saattaa puuttua monta huoltoa välistä ja vähän jokapaikka paukkuu kun ei ole ollut rahaa tai halua korjauttaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom