Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Itseä on alkanut taas syksyn ja tulevan talven myötä kiinnostaa ostaa joku halpa takatuuppari tai nelivetonen ''harrasteeksi''. Aika hurahtanut saa olla että tuon toteuttaa, kun löytyy jo moottoripyörä ja auto syömästä rahaa eikä ole paikkaa säilytellä enempää vehkeitä. Joku vanha mersu, lada tai quattro audi houkuttelis niin perkeleesti, osittain just sen takia että sitä sais olla aina välillä roplaamassa, oppis samalla itse tekemään kaikennäköistä.
Olis hauskaa talvella huristella jossain metsäteillä noin tonnin tai parin vehkeellä, jolloin ei olis mikään maailmanloppu jos hiukan menis ohi tien tms. En nyt kuitenkaan tarkoita mitään 140km/h mökkitiellä sutien- rallattelua vaan sellaista perus amispoikien talvidriftailua parkkipaikoilla ja metsäteillä :D Ongelmana on vaan se, että sitä pitäis saada säilytettyä jossain, ja tiedän että jonkun -90 luvun isokoneisen quattron roplaamiseen menis rahaa, ja jotain ladaa tai vanhaa mersua sais olla jokatoisen ajon jälkeen räpläämässä. Talvi kuitenkin sytyttää lapsuusvuosien haaveet sen verran onnistuneesti että enköhän mä vielä lähivuosina jonkun ladan onnistu talveks hankkimaan :D

Mä meinasin pari vuotta sitten ostaa tollasen vanhemman S6+ talviautoks mitä tossa em. videolla. Tuli jonkuverran opiskeltua sen moottorin tekniikkaa ja aika huolettomalta vaikutti muistaakseni.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tällä hetkellä hyvin tylsät vaihtoehdot löytyy pihalta:

- Toyota Auris -14
- Opel Astra -11

Molemmat bensakoneella ja farkkuja.
 
2.0 TSI 250hv/350Nm. Eihän tästä puutu muuta kuin veto jaettuna neljälle renkaalle.

10806882_986290238051600_1242472399_n.jpg


10752144_986705214676769_1525498023_n.jpg


10585306_986706364676654_1103537757_n.jpg


DOPE-VW-funny-decal-car-sticker-Volkswagen-euro-font-b-gti-b-font-font-b-vr6.jpg


images


c008f3f3e917507867bcfe22f085f8125c715e8d3dd3b0df98ca9839a370166a.jpg
 
Noo se on ihan mitä arvostaa. Edellinen auto oli Audin S3 ja olihan se sairaan siisti peli ajaa radalla ja kadulla. Totesin vaan jossain vaiheessa, että tässä ei oo vitunkaan järkee pitää autossa kiinni sellasia summia ja vitunmoista stressiä, kun parkkiksella joku kolauttaa ovellaan kylkeen ja sen jälkeen kiroot kauppakassit kädessä vittua 10 min. Joten downgreidasin aika paljon alaspäin. Nyt alla Audin 80 V6 2.8 vuosimallia -92. Saa vetää penkkaan, parkkeerata ojaan tai ajaa miten sattuu. Autossa kiinni 2 tonnia ja jos lahoo niin saa vaikka sytyttää tuleen.

Ei vaan, oikeesti oma arvomailma vaan muuttunut sen verran. Sit kun turvakaukalossa istuu oma lapsi niin alkaa varmaan kaipaan niitä turvatyynyjä taas ja muita turvallisuutta parantavia seikkoja :) Mutta niin kauan kuin minä maksan omat autoni, en istu kuin audissa tai bemarissa. VW iso ehkä, mutta nelikko ainakin. Bemariin oltava lukko takana. Kukaan jaksa sellasta vajaavetoista ja vielä rampana.

- - - Updated - - -

Onneksi kohta on taas talvi. Jää 95 % autoilijoista valoihin sutkuttaan, kun itse huristaa quattro-kaistaa nelikolla.

Kato perhana en oo näköjään ainut, itse tulin autonvaihto fiiliksiin vähän aikaa sitten kun ajoin kaverin halpiksella 6000€ ja totesin ettei eroa juurikaan ole mun 3x kalliimpaan autoon muussa kun KK hävityssä rahassa..
Nyt päristellään suht uudella autolla joka kuitenkin on niin halpa ettei tarvita mitään kaskoa ja aivan sama vaikka tulisi rekka kylkeen niin ei paljon jälleenmyyntiarvo tipu.
 
2.0 TSI 250hv/350Nm. Eihän tästä puutu muuta kuin veto jaettuna neljälle renkaalle.

10806882_986290238051600_1242472399_n.jpg


Eikö Ski-ruukussa ole toimivaa mankkaa ku ajelet aina räppikuulokkeet korvilla?
 
Kato perhana en oo näköjään ainut, itse tulin autonvaihto fiiliksiin vähän aikaa sitten kun ajoin kaverin halpiksella 6000€ ja totesin ettei eroa juurikaan ole mun 3x kalliimpaan autoon muussa kun KK hävityssä rahassa..
Nyt päristellään suht uudella autolla joka kuitenkin on niin halpa ettei tarvita mitään kaskoa ja aivan sama vaikka tulisi rekka kylkeen niin ei paljon jälleenmyyntiarvo tipu.
Niin, noh joo. Kyllä mää huomaan nykysessä ja entisessä autossa eron. Mutta jotenkin huolettomampaa ajaa parin tonnin laatuautolla. Kiat, daevoot ja daatsiat kyllä kierrän kaukaa. Kun itse huoltaa ja korjaa autonsa, niin se on mielellään saksalainen. Vaikka monesti on Horstia kirottu ja huudettu helvettiin tallin perukoilla.
 
Niin, noh joo. Kyllä mää huomaan nykysessä ja entisessä autossa eron. Mutta jotenkin huolettomampaa ajaa parin tonnin laatuautolla. Kiat, daevoot ja daatsiat kyllä kierrän kaukaa. Kun itse huoltaa ja korjaa autonsa, niin se on mielellään saksalainen. Vaikka monesti on Horstia kirottu ja huudettu helvettiin tallin perukoilla.

En ehkä tuomitsisi tuota Daciaa noin jyrkästi. Yks kollega asuu Belgiassa ja ajelee Hampuriin töihin aina viikoiksi, n.700km siivu siis joka su ilta ja pe iltapäivä.
Hänellä on 195tkm tullut muutamassa vuodessa ja ainut mitä on Daciaan tehty normaalihuoltojen lisäksi niin eturenkaat on vaihdettu :)
Ei ummarra.
 
En ehkä tuomitsisi tuota Daciaa noin jyrkästi. Yks kollega asuu Belgiassa ja ajelee Hampuriin töihin aina viikoiksi, n.700km siivu siis joka su ilta ja pe iltapäivä.
Hänellä on 195tkm tullut muutamassa vuodessa ja ainut mitä on Daciaan tehty normaalihuoltojen lisäksi niin eturenkaat on vaihdettu :)
No mutta, se ajokokemus. Melkein uskon että se on aivan helvetin hirvee ajettava. En ole koittanut, mutta huhupuheilla eletään. Se hinta ei ihan tyhjästä ole saatu alas ;)
 
No mutta, se ajokokemus. Melkein uskon että se on aivan helvetin hirvee ajettava. En ole koittanut, mutta huhupuheilla eletään. Se hinta ei ihan tyhjästä ole saatu alas ;)

Juu en sen enempää osaa tuota asiaa kommentoida, mutta kivenkovaa väitti että on ihan soiva peli :)
Ja rahasta ei edes ole kyllä kiinni, ehkä osti ihan kokeeksi ja tykästyi..
 
Juu, se on vaan kysymys mitä arvostaa. Kuten on tullut todettua.

Jos nyt pitäis hommata joku 15 000 e auto. Niin taitaisin kallistua e39 koriseen M5 bemariin. Tehoo ja herkkuja niin perkuleesti. Audeissa ei oikein oo tällä hetkellä mitään kivaa tuohon hintaan tarjolla joka osuis omaan makuun.
 
Niin, noh joo. Kyllä mää huomaan nykysessä ja entisessä autossa eron. Mutta jotenkin huolettomampaa ajaa parin tonnin laatuautolla. Kiat, daevoot ja daatsiat kyllä kierrän kaukaa. Kun itse huoltaa ja korjaa autonsa, niin se on mielellään saksalainen. Vaikka monesti on Horstia kirottu ja huudettu helvettiin tallin perukoilla.

Juu olisin voinut kirjoittaa vähän terkemmin.
En tosiaan itse huomaa juurikaan eroa normaaliajossa 90% maantietä oli sitten 2000luvun passat tai 2011 Octavia alla-. Käyttökustannuksissa ja huolettomuudessa onkin sitten tullut huomattua tuo ero melkoisen selvästi.
Tosta sun listasta mä kyllä ottaisin Kian pois, sen verran hyvin tuo tuntuu pärjäävän asiakastyytyväisyydessä ja muissa tilastoissa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Juu olisin voinut kirjoittaa vähän terkemmin.
En tosiaan itse huomaa juurikaan eroa normaaliajossa 90% maantietä oli sitten 2000luvun passat tai 2011 Octavia alla-. Käyttökustannuksissa ja huolettomuudessa onkin sitten tullut huomattua tuo ero melkoisen selvästi.
Tosta sun listasta mä kyllä ottaisin Kian pois, sen verran hyvin tuo tuntuu pärjäävän asiakastyytyväisyydessä ja muissa tilastoissa.
Nuo olikin autot jotka minä kierrän kaukaa. Tuo saksalaisten päähänpinttymä kerran jäänyt. ;) En kialla ole itse ajanut, mutta ei se kaverilta pisteitä saanut, kun arvosteli sen neliveto-järjestelmää. Tunne asioitahan nää autohommat on, toki joskus järkikin mukana.
 
Mistäs hommasit Volkkarin?
Liikkeestä suoraan, pääsin helpoiten vanhasta eroon, kun annoin vaihdossa. Sain vielä kaiken lisäksi (itseäni tyydyttävän) vaihtotarjouksen, joten en jaksanut enää yrittää myydä omaa suoraan. Eikä tuossa "kahden auton loukussa" hetkellisesti muuten mitään sen suurempaa vikaa olisikaan, mutta omassa tilanteessa olisin ollut kolmen auton loukussa ja se oli jo ajatuksenakin vähän liikaa.

Tuo on kyllä hyvän näköinen auto, varsinkin verrattuna muiden natsimerkkien puikulaperiin.
Kyllä, ja vaikka itse sanonkin, niin yksi parhaimman mallisista autoista at the moment. Ja nyt hetken ajeltuani sopii myös omaan käteen kuin kumihansikas konsanaan.
 
Liikkeestä suoraan, pääsin helpoiten vanhasta eroon, kun annoin vaihdossa. Sain vielä kaiken lisäksi (itseäni tyydyttävän) vaihtotarjouksen, joten en jaksanut enää yrittää myydä omaa suoraan. Eikä tuossa "kahden auton loukussa" hetkellisesti muuten mitään sen suurempaa vikaa olisikaan, mutta omassa tilanteessa olisin ollut kolmen auton loukussa ja se oli jo ajatuksenakin vähän liikaa.

Kyllä, ja vaikka itse sanonkin, niin yksi parhaimman mallisista autoista at the moment. Ja nyt hetken ajeltuani sopii myös omaan käteen kuin kumihansikas konsanaan.

Ihan vain sillä kysyin, kun lokakuun alussa kävin hakemassa Saksan maalta kulkupelin ja vastaavan näköinen auto tuli samalla lautalla Helsinkiin. Sataman parkissa sitä ohimennen vilkasin ja nätti pelihän se on. Onnea hankinnasta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom