Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
-01 Passat 1.9tdi, oikeen mukava auto opiskelijalle. Ei tuolla nelipyöräluisua näin talvisin vedellä, mutta onpaha suht halpaa ajoa 5L/100km ja hyvin puhisee 450tkm ajettunakin :)

Kohtahan tuo alkaa olla sisäänajettu. Itselläni -03 passat 1.9tdi, edullinen käyttöauto myös työssäkäyvälle, kilometrejä kun tulee jonkin verran. 345tkm mittarissa, ostin n. 255tkm ajettuna kesällä 2012. Onko turboa, kytkintä tai nokka-akselia joutunut vielä uusimaan?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kohtahan tuo alkaa olla sisäänajettu. Itselläni -03 passat 1.9tdi, edullinen käyttöauto myös työssäkäyvälle, kilometrejä kun tulee jonkin verran. 345tkm mittarissa, ostin n. 255tkm ajettuna kesällä 2012. Onko turboa, kytkintä tai nokka-akselia joutunut vielä uusimaan?

Joo, mukava peli, ilmastoinnilla, vakkarilla, kauko-ohjatulla weballa, sisätilalämppäreillä alle 3k auto. Eipä muuta tarviikaan. Vielä. :D En itse ole joutunut uusimaan isompia. Eikä kai ihan lähitulevaisuudessakaan. Ahtoputkeen hieman vuotaa öljyä, olikohan tuosta joskus puhetta että pientä oiretta johonkin suuntaan...?
 
Mul ei oo vakkaria eikä webastoa mutta silti menettelee :D olen arponut tuon vakionopeudensäätimen asennuttamisen kanssa aina välillä, mutta en ole toistaiseksi kokenut tarpeelliseksi. Lähinnä pisimmillä yhtäjaksoisilla siirtymisillä vapaa-ajalla (eli 2h+ ajomatkat) sitä alkaa kaipaamaan, mutta arkena ja töissä ei niinkään. Tankkauksista laskettu keskikulutus eli matka-ajoa + kaupunkipyöritykset on ollut aina n. 6,3L/100km. 74kw/101hv nuhakone.
 
Mul ei oo vakkaria eikä webastoa mutta silti menettelee :D olen arponut tuon vakionopeudensäätimen asennuttamisen kanssa aina välillä, mutta en ole toistaiseksi kokenut tarpeelliseksi. Lähinnä pisimmillä yhtäjaksoisilla siirtymisillä vapaa-ajalla (eli 2h+ ajomatkat) sitä alkaa kaipaamaan, mutta arkena ja töissä ei niinkään. Tankkauksista laskettu keskikulutus eli matka-ajoa + kaupunkipyöritykset on ollut aina n. 6,3L/100km. 74kw/101hv nuhakone.

Ei se 74kW mikään nuhakone ole! Hyvin kerkiää. Vakkarin asennus on todella helppo progis, ebaysta johtosarjaa (jos tuuri käy, tulee oem viiksi vahingossa mukana :hyper: kuten mulla) ja viikseä. Parin tunnin homma itse asentaa, johdot eculle väri-väriin. Duunasin itse tuohon weballe puhelinkauko-ohjauksen vanhasta nokialaisesta, siitä tulee kiva peli kun voi soittaa auton lämpimäksi mistä vaan. :)
 
Mulla ei ollut vanhassa VW:ssä DSG:tä eikä TSI:tä ja silti konelaukesi alle 60 000km. Tämä oli joskus vuonna 2010. Maahantuoja onneksi koppasi korjauksista 4700 (moottori) ja mulle taisi jäädä "vain" työ 1300€. Mutta joo sen jälkeen meninkin Toyota kaupoille. Ihan mukava on ollut ajella varmatoimisella automaatilla.

Tästä kaikesta huolimatta löysin itseni toissapäivänä kuolaamasta naapurin VW CC:tä. Hetken keskustelun jälkeen tulin onneksi järkiini. Sekin peli popsi öljyä ja mieleen palasivat muistot omasta VW:stä, jossa joko juttu alkoi pienenä öljyn syömisenä ja päättyi sylinterin hajoamiseen.
Kauppias sysää autojen korjauskulut ostajalle – "DSG on riski" | Taloussanomat
 
Kyllä mäkin 74kW:lla pärjään, tosiaan hyvin kerkiää ohitukset ja kiihdytykset tekemään mitä on tarvetta. Nuhanen se silti on ja varsinkin väännöt alakierroksilla olemattomat, joutuu kytkintä luistattamaan ylämäkilähdöissä jonkin verran. Slamitilta ois n. 100e se vakkariviiksi+johdot, mutta vähän tuntuu siltä etten itse uskalla lähteä asentamaan :D lisäksi se pitäis VCDS:llä kertoa mun autolle, et siinä on nyt vakkari. Hitto kun noi "nyrkkipajat" eivät suostu vaihtamaan, vaan pitäs viedä merkkihuoltoon jossa hinta olis varmaan 300e luokkaa. Kirjotin muute väärin ylläolevaan viestiin kilometrit, 335tkm on nyt eli 80tkm oon ajanut itse, jos tuo nyt ketään edes kiinnostaa. Tarkoituksena on ajaa autolla yli 400tkm ja katsoa sitten ettiskö vähemmän ajetun farmarin.
 
Aika harva nykypäivänä taitaa vähänkään "uudempia" kiesejä käteiskaupalla ostella. Ei sitä rehellisellä työllä liiaksi pätäkkää kerry Suomen verotuksella, oli tulot mitkä tahansa. Miksi pitäisi säästää monta vuotta jotain mieleistä autoa varten, kun vaihtoehtona on saada se mieluinen peli heti käyttöön, varsinkin jos ja kun korko on inhimillinen ja budjetti sen sallii. Autosta on kuitenkin päivittäin apua ja iloa niin arjessa kuin vapaa-ajallakin. Sen verran iso rahareikä ihan pelkkien käyttökulujenkin puolesta, niin paljon kivempi upottaa noita euroja sellaiseen menopeliin, jolla tykkää liikkua ja saa kiksejä aina oman menopelin nähdessään :D

Ei kaikkea elämässä voi eikä kannatakkaan rahassa mitata. Autoja ja prätkiä nyt on koskaan turha yrittää edes perustella järkevinä "sijoituksina", ne on harrastuskamppeita ja kivoja leluja.

ps. Koitin omaan sciroccoon kysellä ABT-sportslinelta bodykittiä, mutta ilmeisesti keula ja sivuosia ei enää ole mahdollista saada edes Saksasta, onpas tyhmää.

terveisin entinen kynäniska-potari, nykyinen autoamis!
 


5500$ tälle Riegerin bodykitille olis tullut hintaa jenkkilästä postikuluineen, hmph. Helvetin seksikäs lookki! Lottovoittoa odotellessa...
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pakko kompata. Se tunne kun sisäisesti hymyilee kuin pikkulapsi joka kerta kun omaan autoonsa istuu. Siitä oon valmis maksamaan jatkossakin. Kaikkia asioita järkeilemällä ei elämästä saa mitään irti. (audi q3 2.0TFSI quattro)
 


5500$ tälle Riegerin bodykitille olis tullut hintaa jenkkilästä postikuluineen, hmph. Helvetin seksikäs lookki! Lottovoittoa odotellessa...

Ehkä säälittävin ja paskin pätkä ikinä. Todella kusisesta materiaalista ytitetty tehdä jotenkin hyvää leikkaamalla päin vittua. Eipä paljoo tuu hieno auto arvoonsa tossa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ehkä säälittävin ja paskin pätkä ikinä. Todella kusisesta materiaalista ytitetty tehdä jotenkin hyvää leikkaamalla päin vittua. Eipä paljoo tuu hieno auto arvoonsa tossa.

Rieger vaa räsähtää korvaa. :D Ja eikä tuo nyt kovin hienokaa oo. Rikkaan amiksen rensseli.
 
Ehkä säälittävin ja paskin pätkä ikinä. Todella kusisesta materiaalista ytitetty tehdä jotenkin hyvää leikkaamalla päin vittua.
Hehe no joo, mutta parempaa ei löytynyt kyseisestä kitistä.

Eipä paljoo tuu hieno auto arvoonsa tossa.
Olet kyllä oikeassa.

Tässä ainakin muutama nätti räpsy kyseisestä kitistä: http://www.revmods.com/rieger-styling-kit-for-volkswagen-scirocco/

41eaCZIWvhL.jpg
 
Jos Rieger ei oo viittiny ees mainoskuviin istuttaa korisarjaa niin ettei se rönsyile reunoilta, niin voit odottaa melkosta leikkaa-liimaa palapeliä itelles jos uskallat tilata :D
 
Löyty onneks kohtuu hintainen maltillinen nätti body kitti Saksasta, keväämmälle projektia siis!

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Löyty onneks kohtuu hintainen maltillinen nätti body kitti Saksasta, keväämmälle projektia siis!


Nää Scirocco-tuning jutut on hienoja. Otetaan alkuun auto joka on käytännösä Golffi tehtaan fancyllä bodykitillä ja sitten lyödään siihen tuuninkina body kit joka tekee ainakin suomessa autosta käytännössä käyttökelvottoman :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nää Scirocco-tuning jutut on hienoja. Otetaan alkuun auto joka on käytännösä Golffi tehtaan fancyllä bodykitillä ja sitten lyödään siihen tuuninkina body kit joka tekee ainakin suomessa autosta käytännössä käyttökelvottoman :D
Tämä RDX nyt on suht maltillinen ulkonäön puolesta, eikä tuossa nyt maavaran suhteen jären suurta eroa tämän hetkiseen tilanteeseen ole, muutama hassu sentti, joskin tärkeitä senttejä nekin :D

Kyllä täällä PK-seudulla on pahempiakin lowrideri-virityksiä nähty. :D
 
Harmaa Toyota Yaris -08. Maaliskuussa ostettu, nyt oon ehtinyt ajaa 98 000 km täyteen. :) Diisseli.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom